Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 00:44

:+ de hele straat was geblokkeerd, werd niet heel erg gewaardeerd.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 00:48

Jij deed gewoon wat je moest doen. Als die foutparkeerders niet bij de halte hadden gestaan, was de straat ook niet geblokkeerd. Zij zijn de schuldige, niet jij.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 09:10

Het zou leuk zijn als die mevrouw met rollator gezellig iedere dag met de bus blijft gaan. Goede reden om dit mooi te blijven herhalen.

Mijn ergernis van gisteren. Ik reed op mijn e speed pedelec, in een dertig km zone. Rijdt er een auto achter me, tuterend omdat ik al wat naar links ging.
Ik had mijn arm aan uitgestoken om en te geven dat ik links af wilde slaan.
Geen geduld.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 11:37

Goed gedaan Anne_GTI. Ik zou er ook wel om kunnen lachen als ik erachter stond. Maar ik weet inderdaad dat niet alle verkeersdeelnemers die rust of dat gevoel voor humor hebben :)

MarocjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 13:03

Groot gelijk Anne_GTI! Tuurlijk niet leuk voor de weggebruikers, maar wel heel duidelijk statement zo. Hopelijk helpt het ook en gaan er niet alsnog hele andere ouders op die plek staan.

Hier vergelijkbare situatie: mensen die hun kinderen met de auto pal voor school willen afzetten terwijl al zovaak is gevraagd te parkeren op de parkeerplaats tegenover de weg of in de wijk. Zovaak dat het bijna mis gaat. Of het kruispunt wordt geblokkeerd..

Gelukkig is dit een tijdelijke school, volgend jaar is het nieuwe gebouw klaar.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 13:35

Anne goede actie van jou.

Ik gooi zoon ook weleens bij een bushalte af.
Maar dat is kijken of er geen bus aankomt, stoppen, zoon eruit en wegwezen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 13:37

Het zal geen verschil maken, volgende keer staan ze er weer :')

Ik woon 50m van een basisschool en wat ze hier gedaan hebben is de straat ernaast éénrichtingsverkeer maken tussen 8:15 en 8:30 en 14:15 - 14:45 (woensdagen en vrijdagen eerder), behalve tijdens schoolvakanties. Auto's stoppen aan de ene kant langs het trottoir als er op de parkeervakken zelf geen plek meer is, en de rest kan er gewoon door

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 19:34

Ik woon naast een basisschool in een woonwijk en heel vaak blokkeren ouders de weg door hun auto gewoon daar neer te zetten. Zal nooit veranderen helaas :+

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 20:22

Klopt ik woon tegenover een basisschool en kinderdagverblijf. Echt parkeren daar is een ramp. Tenminste ze kunnen niet parkeren. Vaak staan ze uit laksigheid half op de weg.
Ook moet je uitkijken als school uitgaat. Kinderen rennen gewoon de weg op en ouders staan vrolijk door te kletsen en krijg jij een kwade blik als je weer opeens hard op de rem moet.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 20:36

Vandaag reed er een overdekte snorfiets (met plaatje dat ie Max 25 mocht) gewoon op de rijweg (N weg waar je 70 mag) in plaats van op het apart gelegen fietspad. Het was geen 45 km invalide wagentje maar smaller en dus met 25 km sticker. Levensgevaarlijk….

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 20:40

Ik lees nu dat dat ding dus niet op het fietspad mag. Welke flapdrol heeft bedacht dat met 25 km p uur op de weg tussen de auto’s die 70 rijden, verstandig, veilig etc is?

Dus de scooter aan 45 moet op het fietspad daar, de speedelec etc aan meer dan 30 op het fietspad, maar zo’n slak aan 25 doen we gewoon op de weg…

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 20:48

Als het echt een snorfiets is, mogen ze wel degelijk op het fietspad (zowel binnen als buiten bebouwde kom) tenzij daar plaatselijk andere regels voor gelden. In Amsterdam hebben ze ze bijvoorbeeld naar de rijbaan verbannen.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 20:52

Tja ik was blij dat ik er langs was. Eerst passeerde ik hem in België op een Nweg met maximum snelheid van 70. Daarna kwam ik hem in Nederland tegen op een buiten de bebouwde kom weg met ook een maximum snelheid van 70 (ik woon aan de grens). Er zat 1 man in, plaatje van 25 km p u achterop.
Ik zou zeggen snorfiets dus regels snorfiets dus op fietspad. Ding was smaller dan een normale 45 km wagen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 23:21

Hier weer eens eentje van mijn ergernissen gehad vandaag... Automobilist die geen richting aangaf bij het verlaten van de rotonde, bij de weg waar ik dus die rotonde op wilde. Had er makkelijk voor langs gekund als die bestuurde even richting aan had gegeven. Nee dus... Gast, die hendel bij je stuur zit daar niet voor niets... Ik kan niet ruiken waar jij de rotonde af wilt, dus gebruik dat ding even, oké? Pfffff...

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 08:14

Irritant is dat he.. dat zijn er echt zoveel. Denk dat deze ook hoog in de ergernis top 10 staat.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 10:38

Was zeker een BMW? :+

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 10:53

Ik was gisteren een asociale verkeersdeelnemer.
Ben op de weg gaan lopen in 30 km zone omdat de stoep spiegelglad was.
Geen auto tegengekomen gelukkig.

Ik volg de cursus ‘ helderziendheid, welke kant gaat de autombolist op zonder knipper te gebruiken’’.
Ik ben nog niet geslaagd.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 11:11

Gisteravond tijdens de honden uitlaten, zien we twee mensen in de auto stappen en ze rijden zo achteruit terwijl wij eraan komen lopen.
Vervolgens staan we bij de kruising waar wij rechtdoor willen, ze draaien voor onze neus af naar links.
En twintig meter na de kruising stoppen ze midden op de weg om de ruit schoon te maken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 11:14

luuntje schreef:

Ik volg de cursus ‘ helderziendheid, welke kant gaat de autombolist op zonder knipper te gebruiken’’.

Eerder verstandig dan asociaal. Hier in het dorp zijn de stoepen levensgevaarlijk, echt spekglad en je ziet het niet goed. De wegen zijn niet glad, dus hier loopt iedereen op de weg.

Je wordt pas asociaal als je een auto aan hoort komen en vervolgens met zijn 4en naast elkaar blijft lopen zoals ik had gisteren. En dat deden ze niet een klein stukje, maar gewoon de hele weg en echt niet aan de kant. Als ze achter elkaar waren gaan lopen had ik er langs gekund :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 11:18

luuntje schreef:

Ik ook. En half Nederland met ons denk ik. Ik ga in een woonwijk met 28 kilo hond aan mijn arm niet op de gladde plekken lopen als het ook veilig kan.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 11:30

luuntje schreef:

Dat is de verkeerde cursus. Je moet "zwarte auto's gaan rechtsaf" hebben :j. Helaas zijn veel bestuurders gezakt voor die cursus -O-.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-22 12:02

FrNo schreef:
Gisteravond tijdens de honden uitlaten, zien we twee mensen in de auto stappen en ze rijden zo achteruit terwijl wij eraan komen lopen.
Vervolgens staan we bij de kruising waar wij rechtdoor willen, ze draaien voor onze neus af naar links.
En twintig meter na de kruising stoppen ze midden op de weg om de ruit schoon te maken.

Jammer dat de politie het niet gezien heeft. Kost 250 euro boete als je je ruiten niet goed genoeg schoon hebt dat je veilig de weg op kunt. Zeer waarschijnlijk heeft de bestuurder jullie dus niet gezien.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 14:11

Toen ze de inrit af reden, ging er wel een hand omhoog, alsof ze daarmee sorry wilde zeggen. Of ze was de gordel aan het pakken om nog om te doen. Zo goed had ik niet gekeken, ik zat ook een van onze honden (degene die ik vast had) in de gaten te houden, dat die veilig bleef staan en niet alsnog te dicht bij de auto kon komen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 14:22

Roodvos ik ga jouw cursus op mijn lijst zetten.

Je gaat toch niet 4 mens breed op de weg lopen.
Dat is asociaal.

Afsnijden en achteruit rijden en mensen hinderen is ook verre van netjes.
Dat soort mensen wens ik niks vriendelijks toe.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 14:34

Wij kregen mail op ons werk dat we voortaan allemaal achteruit in het parkeervak moeten rijden, vanwege zicht op mensen en voertuigen die langs komen, met uitrijden.
Best wel goed vind ik. Al parkeer ik altijd al achteruit in.