[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 23:50

Varekaj schreef:
Die had van mij een oplawaai terug gekregen vrees ik. Kan absoluut niet hebben dat vreemden (onverwacht) aan mijn gezicht zitten en zeker niet van kinderen die gaan kletsen geven.

Haha, mijn idee! }:)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 00:00

Het overviel me een beetje, anders doe ik wel mijn best om me in te houden zo vlak bij de ouder. Maar ik zat al een tijdje zo onopvallend mogelijk met een hand mijn oor dicht te houden dus ik zag het niet zo aankomen.
Begrijp er ook niks van dat je als ouder zijnde met zoiets om kunt gaan de hele dag.. Compleet losgeslagen projectiel van nog geen meter hoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 00:17

Het shockeert mij meer dat ze het gewoon nog grappig vinden ook dat hun kind jou zo ver drijft.

Mungbean

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 06:58

Het is ook heus niet nodig dat het zo ver komt, wat dat betreft verdienen die ouders de tik ipv het kind.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 07:03

Bizar. Ook dat ouders hun kind niet corrigeren tussen de paarden, dat is gewoon gevaarlijk :\
Dit soort gedrag weglachen is vragen om problemen in de toekomst.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 07:25

Die krijgt vanzelf vroeg of laat 'n keer een trap van 'n paard als die ouders 'm niet opvoeden. Tja, da's dan toch echt hun eigen stomme schuld. En dan nog hopen dat 't bij 'n gebroken schoudertje blijft en niet het hele gezicht in puin ligt of erger.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 07:35

elnienjo schreef:
Die krijgt vanzelf vroeg of laat 'n keer een trap van 'n paard als die ouders 'm niet opvoeden. Tja, da's dan toch echt hun eigen stomme schuld. En dan nog hopen dat 't bij 'n gebroken schoudertje blijft en niet het hele gezicht in puin ligt of erger.

Het zure is alleen dat morele schuld, waar jij het over hebt, iets anders is dan juridische schuld en aansprakelijkheid. Je kunt het wel de schuld van de ouders vinden, maar de rekening voor een gerepareerde schouder of een nieuw gezicht komt in principe bij degene wiens bezittingen schade hebben veroorzaakt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 07:36

Het is geen object he, dat kind moet dan met de fout van de ouders leven. Dat vind ik met dieren precies zo. Als iemand zijn honden achter mijn paard laat lopen dan is het inderdaad hun ‚eigen schuld‘ als er iets met die hond gebeurd, maar die hond zit er maar mooi mee buiten zijn directe schuld. Ik kwam gisteren 3 zulke honden tegen in de schemer. Ze werden „uitgelaten“ door een vrouw die in de auto erachteraan reed op het bospad. De honden kwamen mijn paard gelijk lastig vallen en dat was niet tof want ze kan kan erg snel uithalen, maar dat is niet de schuld van die honden.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 07:41

Maarre, dat paard komt er niet bij bij de kudde? Neem ik aan tenminste...

Wat een achterlijke situatie.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 07:48

Sizzle: dat is idd het rukke er van
Als er iets mis gaat omdat pa en/of moe(of baasjes van honden) te besodemieterd zijn om verantwoording te nemen
Dan is het kind of het dier idd het kind van de rekening

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 08:57

Ja de paarden hadden dat joch zonder moeite of zelfs zonder door te hebben dat hij er was dood kunnen maken of een ledemaat verbrijzelen.

Beetje omslachtige manier om van je kind af te komen...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:55

Je kan ze idd thuis ook gewoon iets te lang onder water houden en het op een zwembad ongelukje gooien ...

Schuif je een ander tenminste geen trauma mee in de schoenen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:56

Zo heb ik ook weleens een vader zijn kind op een random pony zien zetten in een wei. Toen ik daar wat van zei was ik natuurlijk ook de zeikerd want kind mag best even ‘paardje rijden’ en die pony heeft daar toch geen last van?

Tuurlijk joh, tot je je wurm op een niet ingereden 2 jarige zet of een dier met rugpijn, blessure etc. Paard er bokkend vandoor, kind met gebroken rug, dan heeft t ‘paardje’ het natuurlijk gedaan :roll:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:25

Sonja_vR schreef:
Je kan ze idd thuis ook gewoon iets te lang onder water houden en het op een zwembad ongelukje gooien ...

Schuif je een ander tenminste geen trauma mee in de schoenen

Of je graaft gewoon een horizontaal gat van ca 1,5 meter diep in een dijk en stopt je kind daarin, want dat is lekker koel.

Paar jaar terug meegemaakt op t strand :'). Het ging net goed, maar als die dijk instort terwijl t kind erin zit, is t doei kind.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:43

Wat kunnen mensen toch dom zijn :')

Op zich wel goed voor natuurlijke selectie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:36

Wat dacht je van al die idioten die hun kinderen een leuk opblaasbedje geven voor de de zee in duiken?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:40

MarcoBorsato schreef:
Wat dacht je van al die idioten die hun kinderen een leuk opblaasbedje geven voor de de zee in duiken?

Maar dat is zo leeeuuuuuk!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:53

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:18

Ja, wat is dat met ouders? Aan de ene kant is alles een risico en aan de andere kant valt het allemaal wel mee?
Kinderen die alleen in het water op het strand spelen? Waarom? Die wegen niets en als ze iets te ver het water in gaan met een beetje stroming zijn ze gewoon weg?
Kind op elke hond laten afvliegen om het te aaien?
Op van die mini-motoren rond laten crossen?
Of op de balansborden een aanhangsel plaatsen waardoor ze liggend/zittend rond kunnen crossen, aan de verkeerde kant van de weg en bijna onzichtbaar als je in de auto zit?

Wil je er vanaf of zo?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:28

Gek is dat he. :')

Ik stond gisteren bij de kruidvat in de rij voor de kassa. Vroeg de mevrouw voor mij of ik verstand had van luiers. :') Ik: Absoluut niet.
Ze keek me een beetje raar aan. :')

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:42

Oh met honden zo herkenbaar! Wij hebben een uitvallende hond. Komt er een paar jaar geleden een jongentje van een jaar of 3 a 4 op haar aflopen. Ja doe maar niet want ze bijt. Papa stond verder op toe te kijken en vrolijk te lachen. Nog een keer niet doen want de hond bijt!! Papa blijft staan lachen. Richting papa, de hond bijt echt! Hond ondertussen maar weggetrokken zodat die niet kind bij, want dan is de hond weer schuldig dan denk ik ook waar ben je mee bezig?? En het is niet dat die van ons niets staat te doen en op het laatst in 1 keer van uit het niets bijt. Nee die staat te blaffen te grommen te trekken aan de lijn.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:51

Leuke column ja, van iemand die het zowaar begrijpt!

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:33

Mars schreef:
Zo heb ik ook weleens een vader zijn kind op een random pony zien zetten in een wei. Toen ik daar wat van zei was ik natuurlijk ook de zeikerd want kind mag best even ‘paardje rijden’ en die pony heeft daar toch geen last van?

Tuurlijk joh, tot je je wurm op een niet ingereden 2 jarige zet of een dier met rugpijn, blessure etc. Paard er bokkend vandoor, kind met gebroken rug, dan heeft t ‘paardje’ het natuurlijk gedaan :roll:

Heb ik al eens verteld over mijn schoonvader die mijn neefje van toen 2,5 los op mijn paard zette ná dat ik uitvoerig had uitgelegd dat hij hem ècht vast moest houden omdat, hoe braaf mn paard ook is ze altijd kan schrikken?
Nadat ik neefjelief geschrokken van haar af heb getrokken werd ie boos. Want als dat paard onbetrouwbaar was, dan had hij neefje nooit in de buurt laten komen.
Nee vent, lúisteren!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:38

Nou mijn collega zat net te vertellen dat dr broer net een labradoodle had gekocht, en voor de lol een karretje erachter had gehangen en z'n kind in dat karretje gezet. Ging de hond ervandoor, wegen oversteken en alles..
En dat vond ze grappig. Ehhh nee dat is gewoon gemeen voor de hond, want die heeft het dan zogenaamd gedaan terwijl hij nog nieuw is en niks was geleerd met dat karretje, en toch ook wel gemeen voor dat kind. Had zo aangereden kunnen worden door een auto ofzo..

Wat zijn mensen toch simpel

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 16:08

Het is disneyficatie: alles is Disneyland, er bestaan geen echte nare dingen meer volgens veel mensen. En is er toevallig wel een boze wolf, dan moet de overheid het oplossen. Verbodsborden negeer je, en dat kan, want de reddingsbrigade laat je niet verdrinken. Is er corona, en kun je niet feesten, dan ben je heul sielugh.
En zo voeden veel mensen ook hun kinderen (niet) op.