Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
S8903N schreef:Ging om €30,- en deze man heeft mijn bankrekeningnummer en naam al want hij wou overmaken wegens slechte ervaring met betaalverzoek. Helemaal prima, maar dan nog steeds de vraag waar hij mijn telefoonnummer dan voor nodig had? Ben sowieso geen fan van iedereen mijn nummer geven, zal niet de eerste keer zijn dat ik vervolgens oneerbare voorstellen ontvang op whatsapp
Ann schreef:(Te) laag bieden kan vervelend zijn, maar als iemand (koper of verkoper) bijdehand gaat doen in de chat, ben ik er ook snel klaar mee. Desnoods koop ik het wel gewoon in een winkel of wacht ik op een serieuze koper.
mavantos schreef:Vriendin van mij had gisteren contact via Marktplaats met een bokker(?) die de hele dag azijn had gedronken... Deed een bod op een product en kreeg daarbij het inmiddels welbekende antwoord 'je spelt € verkeerd'. Ze was er gelijk klaar mee.
Dan ben je gewoon brutaal en onbeschoft. Zo'n gek bod was het nu ook weer niet en ze had verwacht dat diegene gewoon met een tegenbod zou komen en ze een deal hadden kunnen maken. Zo zie je maar weer dat je met zulke reacties je eigen ruiten in gooit.
Tallie1979 schreef:mavantos schreef:Vriendin van mij had gisteren contact via Marktplaats met een bokker(?) die de hele dag azijn had gedronken... Deed een bod op een product en kreeg daarbij het inmiddels welbekende antwoord 'je spelt € verkeerd'. Ze was er gelijk klaar mee.
Dan ben je gewoon brutaal en onbeschoft. Zo'n gek bod was het nu ook weer niet en ze had verwacht dat diegene gewoon met een tegenbod zou komen en ze een deal hadden kunnen maken. Zo zie je maar weer dat je met zulke reacties je eigen ruiten in gooit.
Denk eerder dat iemand anders ook de website van kakhiel heeft gelezen.
Ik was het in ieder geval niet, de potloden zijn inmiddels voor de vaste prijs die ik er voor vroeg verkocht aan iemand die de waarde ervan wél kende.
Smallheal schreef:Als ik kies voor gelijk oversteken is het dan ook onveilig? Ik heb iemand die graag gelijk wilt over steken.
S8903N schreef:Hier iemand waarmee ik akkoord ben met zijn bod. Nu wilde deze persoon als bevestiging mijn telefoonnummer? Gevraagd waar hij deze voor nodig had en krijg vervolgens geen antwoord meer. Ben ik paranoïde of is dat raar?
santie schreef:S8903N schreef:Hier iemand waarmee ik akkoord ben met zijn bod. Nu wilde deze persoon als bevestiging mijn telefoonnummer? Gevraagd waar hij deze voor nodig had en krijg vervolgens geen antwoord meer. Ben ik paranoïde of is dat raar?
Hoezo zou dat dan een oplichter zijn??? Ik vraag ook altijd zo veel mogelijk gegevens voordat ik geld overmaak. Als iemand daar moeilijk over doet, zou ik juist wantrouwend worden.
santie schreef:S8903N schreef:Hier iemand waarmee ik akkoord ben met zijn bod. Nu wilde deze persoon als bevestiging mijn telefoonnummer? Gevraagd waar hij deze voor nodig had en krijg vervolgens geen antwoord meer. Ben ik paranoïde of is dat raar?
Hoezo zou dat dan een oplichter zijn??? Ik vraag ook altijd zo veel mogelijk gegevens voordat ik geld overmaak. Als iemand daar moeilijk over doet, zou ik juist wantrouwend worden.
Shanna schreef:Ik zou als verkoper nooit voor gelijk oversteken kiezen. Als de koper aangeeft niks te hebben ontvangen kan jij naar je geld fluiten, en die persoon ontvangt het product eerder dan dat jij je geld ontvangt. Soms kan je wel een volle week wachten op je geld. Nee mij teveel risico’s. Gelijk oversteken kan enkel bij de deur, als ik het moet verzenden dan vooraf betalen.