Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:01

Ging om €30,- en deze man heeft mijn bankrekeningnummer en naam al want hij wou overmaken wegens slechte ervaring met betaalverzoek. Helemaal prima, maar dan nog steeds de vraag waar hij mijn telefoonnummer dan voor nodig had? Ben sowieso geen fan van iedereen mijn nummer geven, zal niet de eerste keer zijn dat ik vervolgens oneerbare voorstellen ontvang op whatsapp :=

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:04

S8903N schreef:
Ging om €30,- en deze man heeft mijn bankrekeningnummer en naam al want hij wou overmaken wegens slechte ervaring met betaalverzoek. Helemaal prima, maar dan nog steeds de vraag waar hij mijn telefoonnummer dan voor nodig had? Ben sowieso geen fan van iedereen mijn nummer geven, zal niet de eerste keer zijn dat ik vervolgens oneerbare voorstellen ontvang op whatsapp :=

Ik zou mijn nummer geven maar je hebt redelijke kans dat het een oplichter is. Je kan hem dan altijd blokkeren.

Met enkel bankgegevens en telefoonnummer kunnen ze niet je bankrekening leeg trekken.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:06

Vriendin van mij had gisteren contact via Marktplaats met een bokker(?) die de hele dag azijn had gedronken... Deed een bod op een product en kreeg daarbij het inmiddels welbekende antwoord 'je spelt € verkeerd'. Ze was er gelijk klaar mee.

Dan ben je gewoon brutaal en onbeschoft. Zo'n gek bod was het nu ook weer niet en ze had verwacht dat diegene gewoon met een tegenbod zou komen en ze een deal hadden kunnen maken. Zo zie je maar weer dat je met zulke reacties je eigen ruiten in gooit.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:29

(Te) laag bieden kan vervelend zijn, maar als iemand (koper of verkoper) bijdehand gaat doen in de chat, ben ik er ook snel klaar mee. Desnoods koop ik het wel gewoon in een winkel of wacht ik op een serieuze koper.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:33

Mijn moeder had van die groene ondervloer platen, waren meer dan 30 stuks, denk 1m bij 80cm, zoiets? Misschien nog wat groter. zelf van zolder aftillen, mijn moeder kan geen trap lopen. Iemand wilde ze Graag op komen halen, zonder auto, 3 kwartier lopen, met een boodschappen kar van de supermarkt. Toch maar gevraagd of ze geen auto kon regelen want denk dat er maximaal 5 platen in zouden passen. Of ik het dan kon brengen tegen vergoeding. Prima, maar ik woon niet thuis dus moet vanaf mijn huis naar mijn moeders huis, vanaf daar met die platen naar t bezorg adres en dan weer terug naar mn eigen huis. Vervolgens stuurt ze dat ze nu naar mijn moeder toekomt (was rond 21.00?) dus ik zo nouja, dan kan je haar beter appen en nummer gegeven, vervolgens belt ze mijn moeder en zegt ja ik snap niet zo goed waarom ik uw nummer nu heb gekregen maar ja ik dacht ik bel maar. Uiteindelijk conclusie dat ze het met mij moest regelen.

Had €5 gevraagd, maar denk dat ze dat teveel vond want ze was ziek en hoefde ze niet meer. Volgende kwam ze 2 uur later ophalen, alles meegenomen. Mn moeder is er vanaf en ik hoefde niet op en neer :)

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:34

Ik krijg ook weleens van die stomme kortaf antwoorden..
Dan haak ik af. Koop ik wel ergens anders..

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:35

Ann schreef:
(Te) laag bieden kan vervelend zijn, maar als iemand (koper of verkoper) bijdehand gaat doen in de chat, ben ik er ook snel klaar mee. Desnoods koop ik het wel gewoon in een winkel of wacht ik op een serieuze koper.

Een laag bod is ook vervelend, maar heel eerlijk. Als ik iets via Marktplaats probeer te kopen zet ik ook altijd lager in dan dat ik eigenlijk wil betalen. Meestal kom je dan ergens in het midden uit en is iedereen tevreden.

Is het bod te laag dan kan je ook zeggen ''Dat vind ik echt te weinig''. Zeg je precies hetzelfde, maar dan op een normale manier.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:36

Ik doe het ook zoals jij het aangeeft. Ik koop voornamelijk spullen, maar bied inderdaad wat lager dan waar ik denk op uit te komen. Het merendeel van de verkopers reageert gelukkig op een normale manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:51

Heb nu ook weer een aparte. Iemand die reageert op een konijn van 8 weken oud voor €12 die verwacht dat ze voor die prijs ook is gesteriliseerd. Een voedster mag pas vanaf 5-6 maand gesteriliseerd worden en dit kost ook nog eens een flinke klap geld dus voor €12 vind je dat ook niet :') Iets met voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:26

mavantos schreef:
Vriendin van mij had gisteren contact via Marktplaats met een bokker(?) die de hele dag azijn had gedronken... Deed een bod op een product en kreeg daarbij het inmiddels welbekende antwoord 'je spelt € verkeerd'. Ze was er gelijk klaar mee.

Dan ben je gewoon brutaal en onbeschoft. Zo'n gek bod was het nu ook weer niet en ze had verwacht dat diegene gewoon met een tegenbod zou komen en ze een deal hadden kunnen maken. Zo zie je maar weer dat je met zulke reacties je eigen ruiten in gooit.

Denk eerder dat iemand anders ook de website van kakhiel heeft gelezen. :D

Ik was het in ieder geval niet, de potloden zijn inmiddels voor de vaste prijs die ik er voor vroeg verkocht aan iemand die de waarde ervan wél kende. 8-)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:47

Tallie1979 schreef:
mavantos schreef:

Denk eerder dat iemand anders ook de website van kakhiel heeft gelezen. :D

Ik was het in ieder geval niet, de potloden zijn inmiddels voor de vaste prijs die ik er voor vroeg verkocht aan iemand die de waarde ervan wél kende. 8-)

Het ging om iets voor paarden :+

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:16

Ik heb ook wel eens zo bot gereageerd, maar vaak zijn er dan al zoveel biedingen geweest dat ik er echt even heleamaal klaar mee ben (terwijl ik altijd in de tekst erbij zet dat het een vaste prijs betreft). Ligt er ook wel een beetje aan hoe de persoon het bod heeft gedaan, als mensen een bod doen met enkel in het bericht: '20' zonder verdere tekst dan hoeven ze van mij ook geen normale reactie te verwachten.. :')

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:22

Ik kreeg een pakketje binnen via marktplaats, bij het openen van het doosje was het alsof ik een asbak opende. Gelukkig was het een voorwerp van kunststof wat geen geur opneemt en niet van stof. Ben verder wel heel blij met mijn pakketje en het was een supervriendelijke verkoopster. Dus weer een goede ervaring rijker.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:29

Ik had een tijdje geleden al iemand die vissen kwam kopen en niet kwam opdagen (voor niks de vissen gevangen en een lange tijd in het zakje gelaten, aangezien ik niet zeker wist of mevrouw nog op kwam dagen.. Uiteraard stress voor de beestjes en allemaal voor niets).

Nu weer zo iemand. Ik verkoop een groepje jonge eendjes die nog onder de lamp moeten. Moeder eend heeft ze verstoten en ze worden dus binnen opgevoed. Gisteren heel laat kreeg ik nog een berichtje van een vrouw of ze er een mocht komen halen vandaag omdat zij met een eenzaam eendje (weesje) zat. Een heel verhaal, leeftijden vergeleken, onderhandeld over de tijd aangezien ze eigenlijk op een pakje moest wachten, maar uiteindelijk had ze gezorgd dat haar zoon thuis was etc. etc. Nog gevraagd of ze zelf een geschikt vervoersbakje had en dat een kruikje misschien handig was. Nou helemaal mooi, tot morgen.

Het is vandaag tijd en ze is er niet, kan gebeuren uiteraard. Misschien drukte in het verkeer? Een kwartier gaat voorbij, 20 minuten. Toch maar even een berichtje gestuurd of ze het kon vinden? een uur gaat voorbij... Uiteraard helemaal niks meer gehoord.

Ik snap dit echt niet? Doen mensen dit dan echt voor de lol? Wat is er zo moeilijk aan laten weten dat het toch niet gaat lukken? Vooral na al dat gepraat en geregel van te voren?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:45

Nee ik snap dat ook niet Pearl, zeker als het over dieren gaat...

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:01

Als ik kies voor gelijk oversteken is het dan ook onveilig? Ik heb iemand die graag gelijk wilt over steken.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:04

Smallheal schreef:
Als ik kies voor gelijk oversteken is het dan ook onveilig? Ik heb iemand die graag gelijk wilt over steken.

Ik heb daar nooit moeite mee gehad.

Ben jij de verkoper?

Je kan gelijk de PostNL verzendlabel aanmaken, dat is makkelijk en wordt er in steeds aangegeven als de status van het pakketje veranderd.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:05

Ja ik ben de verkoper.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:54

S8903N schreef:
Hier iemand waarmee ik akkoord ben met zijn bod. Nu wilde deze persoon als bevestiging mijn telefoonnummer? Gevraagd waar hij deze voor nodig had en krijg vervolgens geen antwoord meer. Ben ik paranoïde of is dat raar?

Hoezo zou dat dan een oplichter zijn??? Ik vraag ook altijd zo veel mogelijk gegevens voordat ik geld overmaak. Als iemand daar moeilijk over doet, zou ik juist wantrouwend worden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:55

santie schreef:
S8903N schreef:
Hier iemand waarmee ik akkoord ben met zijn bod. Nu wilde deze persoon als bevestiging mijn telefoonnummer? Gevraagd waar hij deze voor nodig had en krijg vervolgens geen antwoord meer. Ben ik paranoïde of is dat raar?

Hoezo zou dat dan een oplichter zijn??? Ik vraag ook altijd zo veel mogelijk gegevens voordat ik geld overmaak. Als iemand daar moeilijk over doet, zou ik juist wantrouwend worden.

Omdat je veel om je telefoonnummer wordt gevraagd en dan vervolgens een appje krijgt met een tikkie of je 1 cent wil overmaken ter verificatie. Of het wel echt jouw rekeningnummer is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 20:00

Ik zou als verkoper nooit voor gelijk oversteken kiezen. Als de koper aangeeft niks te hebben ontvangen kan jij naar je geld fluiten, en die persoon ontvangt het product eerder dan dat jij je geld ontvangt. Soms kan je wel een volle week wachten op je geld. Nee mij teveel risico’s. Gelijk oversteken kan enkel bij de deur, als ik het moet verzenden dan vooraf betalen.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 20:02

santie schreef:
S8903N schreef:

Mij hebben ze enkele maanden op willen lichten na dat ze mijn nummer vroegen.

Ik dacht dat er ook niks kwaads mee kon. Ze hebben geprobeerd mijn whatsapp over te nemen. Ik kreeg in eens allemaal berichten met verificatie codes en links. Dus ja, het kan zeker een vorm van oplichting zijn. Ik geef mijn nr iig niet meer. Als iemand mij niet vertrouwd dan komt ie het maar lekker ophalen.

Oplichters handelen het liefst via je tel nr en niet via marktplaats.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 20:10

Shanna schreef:
Ik zou als verkoper nooit voor gelijk oversteken kiezen. Als de koper aangeeft niks te hebben ontvangen kan jij naar je geld fluiten, en die persoon ontvangt het product eerder dan dat jij je geld ontvangt. Soms kan je wel een volle week wachten op je geld. Nee mij teveel risico’s. Gelijk oversteken kan enkel bij de deur, als ik het moet verzenden dan vooraf betalen.

Als je PostNL via de app aanvinkt krijg je meteen een track en trace code en is dit niet meer van toepassing.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 20:30

Na alles geprobeerd te hebben verkoop ik nu alleen maar met geld via rekening overboeken en telefoonnummer geef ik niet . Neem alleen contact op met mensen die iets groots kopen en dat halen. Dan vraag ik om hun nummer en bel ik ze met de huistelefoon.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 20:35

Soms kan het met betalen even duren. Zo heb ik een tijd terug een elektrische gitaar verkocht voor 50 euro. Verkoper deed er nog 25 bij op voor de verzendkosten en inpakmateriaal. Hoefde ik ook niet om te vragen wat ik erg netjes vond.

Geld overmaken was wel even een ding. Ik verstuur pas nadat het is overgemaakt. Hij had het overgemaakt maar ik had niks ontvangen na 48 uur nog niet. Wel steeds contact gehouden , maar dacht wel van zal dit nu oplichting zijn? Ook omdat het van een Duitse bank kwam maar de gitaar naar Rotterdam moest.

Het lag dus aan het weekend die maandag stond het geld netjes op mijn rekening dus gelijk opgestuurd en zonder schade aangekomen.

Ik blij en de koper blij en een goede beoordeling. De beoordeling was trouwens toen nieuw voor mij dus toen ik de melding kreeg snapte ik het al niet haha.