Problemen met de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 13:16

Wow. Gewoonweg wow. Wat een soap. Wat een buren. Ze kunnen trots zijn op zichzelf na alle kinderachtig gedrag, de appjes, het nodeloos aanspreken van allerlei ordehandhaving... Iedereen heeft JAREN in de rechtbank gezeten en kosten gemaakt. Ik vermoed dat na deze uitspraak er ook geen vergoeding is voor de kosten van TS?

Trouwens, hoe zit het met de gemeente en het feit dat hun woonst illegaal is afgescheiden?

En wanneer komt dat beloofde feest (zie posts nov 2019?).

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 13:25

Heel fijn dat er duidelijkheid is.
Hopelijk kunnen jullie het nu gezamenlijk achter jullie laten en een normale burenband opbouwen. Wil niet zeggen dat je bij elkaar de deur moet platlopen, maar zonder gedoe naast elkaar wonen is wel zo prettig.

Dat het dus niet helemaal klopte hadden de buren ook gelijk in. Ik snap wel dat ze daar ook voor strijden.

Misschien gezamenlijk maar een rechtszaak tegen het kadaster beginnen, om de burenband te versterken :')

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 13:35

Splinter schreef:
Misschien gezamenlijk maar een rechtszaak tegen het kadaster beginnen, om de burenband te versterken :')

Ik zou hier serieus over nadenken.
Zeker als er heel duidelijk vermeld is in de verklaringen dat er een fout opgemerkt is geweest door het kadaster maar dat daar door medewerker van kadaster niets mee gedaan is .

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 13:48

knollentuin schreef:
Maar de rechtszaken die door onder andere deze fout van het kadaster gekomen zijn moeten ook betaald en ik kan me voorstellen dat dat ook een ongelovelijk hoog bedrag is .

Dat is maar de vraag; gezien er toch heen aanzienlijk deel aan grond naar TS gaat en het maar de vraag is of de buren daar destijds wél mee akkoord gegaan zouden zijn. De fout van het kadaster heeft zeker niet geholpen, maar is waarschijnlijk niet dé oorzaak van het conflict geweest.

Als TS het bod van het kadaster niet genoeg vindt zou ze een nieuwe zaak aan kunnen spannen, maar dat zou ook weer behoorlijk wat tijd en geld kosten zonder de garantie dat je in het gelijk gesteld wordt.

meggiemeg

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 14:31

Gelijk hebben wil nog niet zeggen dat je het ook krijgt in de praktijk. Als er uitspraken in een soort gelijke zaak zijn geweest in het verleden wordt daar vaak naar gekeken en kan vaak ook de uitspraak in jouw zaak beïnvloeden.
Wat ik erg krom blijf vinden is het feit je niet al de kosten krijgt vergoed als je een zaak hebt gewonnen maar dat dat maar een fractie is van wat het vaak gekost heeft.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 15:21

Splinter schreef:

:D Ja, dat is goed voor de ‘bonding’. :j

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 15:38

Wat fijn dat er eindelijk een uitslag is! Gefeliciteerd TS *\o/*

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-25 16:44

De buren zijn nog steeds van mening dat alles van hun is hoor. Dat was in ieder geval hun standpunt tijdens de zitting met het kadaster. En bij het uitvoeren van de getroffen schikking was dit ook boven water gekomen. Als ze daar aan hadden meegewerkt was het 2 jaar eerder opgelost+ hadden ze geen kosten hoeven maken voor een zaak tegen het kadaster.

Wij zijn vooral gefrustreerd dat een ingewikkeld verhaal nog moeilijker gemaakt word door het kadaster na al die jaren. Maar als deze fout niet was gemaakt dan stond het hek nog te ver. Hadden wij nog steeds de grond terug gewild. Was het alsnog een rechtszaak geworden en was alles precies hetzelfde verlopen. De buren kunnen het kadaster niet aanklagen omdat ze een schikking getroffen hebben met het kadaster. En ik zou niet weten waarom wij het kadaster zouden aanklagen. We hebben wel iets beters te doen.

De illegale woningsplising was ook nog een heel gedoe omdat de buren niet van plan waren om mee te werken aan het rechtzetten van de situatie. Maar genoeg dreigen met een dwangsom van 20.000 euro door de gemeente heeft gewerkt. Gezamelijk een vergunning kunnen aanvragen en zowel de buren als wij hebben op wat vlakken de brandveiligheid verbeterd. Dus al met al is dat ook goed afgelopen.

kitsunemimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 16:49

Jeetje,ik heb van t begin meegelezen (kon niet reageren vanwege de 25 berichten, vraag me niet hoe)

Maar wat fijn dat er nu eindelijk duidelijkheid en rust is,wat een grove fout van t kadaster maar nu lekker focussen op het goede :)

Dus wanneer is de barbeque :9

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 17:05

Moonfight schreef:
De buren zijn nog steeds van mening dat alles van hun is hoor. Dat was in ieder geval hun standpunt tijdens de zitting met het kadaster. En bij het uitvoeren van de getroffen schikking was dit ook boven water gekomen. Als ze daar aan hadden meegewerkt was het 2 jaar eerder opgelost+ hadden ze geen kosten hoeven maken voor een zaak tegen het kadaster.

Wij zijn vooral gefrustreerd dat een ingewikkeld verhaal nog moeilijker gemaakt word door het kadaster na al die jaren. Maar als deze fout niet was gemaakt dan stond het hek nog te ver. Hadden wij nog steeds de grond terug gewild. Was het alsnog een rechtszaak geworden en was alles precies hetzelfde verlopen. De buren kunnen het kadaster niet aanklagen omdat ze een schikking getroffen hebben met het kadaster. En ik zou niet weten waarom wij het kadaster zouden aanklagen. We hebben wel iets beters te doen.

De illegale woningsplising was ook nog een heel gedoe omdat de buren niet van plan waren om mee te werken aan het rechtzetten van de situatie. Maar genoeg dreigen met een dwangsom van 20.000 euro door de gemeente heeft gewerkt. Gezamelijk een vergunning kunnen aanvragen en zowel de buren als wij hebben op wat vlakken de brandveiligheid verbeterd. Dus al met al is dat ook goed afgelopen.

Helder, geniet van de teruggekregen meters en ik hoop rust

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 17:20

Oh, super goed dat dat ook geregeld is en afgesloten!

Dus er moet nu terug een hek gezet worden of is het verplaatst?
Ik zou pas echt victorie kraaien als er een correcte omheining staat.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 17:45

Moonfight schreef:

Wij zijn vooral gefrustreerd dat een ingewikkeld verhaal nog moeilijker gemaakt word door het kadaster na al die jaren. Maar als deze fout niet was gemaakt dan stond het hek nog te ver. Hadden wij nog steeds de grond terug gewild. Was het alsnog een rechtszaak geworden en was alles precies hetzelfde verlopen.

Dat weet je niet 100% zeker hé, misschien was de eis van 5m minder hard gevallen dan de eis voor 10m.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 19:54

Little_Gift schreef:
Moonfight schreef:

Wij zijn vooral gefrustreerd dat een ingewikkeld verhaal nog moeilijker gemaakt word door het kadaster na al die jaren. Maar als deze fout niet was gemaakt dan stond het hek nog te ver. Hadden wij nog steeds de grond terug gewild. Was het alsnog een rechtszaak geworden en was alles precies hetzelfde verlopen.

Dat weet je niet 100% zeker hé, misschien was de eis van 5m minder hard gevallen dan de eis voor 10m.

Ik denk dat TS daar inmiddels wel een redelijke inschatting van kan maken.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 21:32

De tandjes.. wat heeft dit lang moeten duren zeg.
Misschien overwegen om je boktnaam te veranderen in iets vrolijks/positiefs wat lekker bekt voor de buuf naar jou toe. <3

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 21:37

Wat fijn dat jullie nu je stuk grond terug hebben. Maar wat een strijd en geduld hebben jullie hiervoor gehad. Nu genieten van de extra privacy *\o/*

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 23:59

Mondy schreef:
Misschien overwegen om je boktnaam te veranderen in iets vrolijks/positiefs wat lekker bekt voor de buuf naar jou toe. <3

Oeh ja, goeie!
Ik zou hem veranderen naar Lieverd.
Zo krijg je voortaan appjes van de buurvrouw die beginnen met 'Dag Lieverd'.
Dat staat toch een stuk gezelliger.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 01:46

Eindelijk! Gefeliciteerd en respect voor jullie doorzettingsvermogen. Ik hoop voor jullie op nog veel fijne woonjaren daar.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 09:45

Jolien87 schreef:
Mondy schreef:

Oeh ja, goeie!
Ik zou hem veranderen naar Lieverd.
Zo krijg je voortaan appjes van de buurvrouw die beginnen met 'Dag Lieverd'.
Dat staat toch een stuk gezelliger.

De eerste keer dat ik vandaag gelachen heb. :D Dank!

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 11:51

Ik snap dat je zolang hebt gewacht met een bericht als ik dit lees, maar mijn god... wat een eehhh.. grote warboel zeg.. Maar wel gefeliciteerd dat jullie je grond terug hebben! :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 16:49

Hè hè.... Toch een goede uitkomst! Iedereen blij. Hoop ik tenminste, toch Buurvrouw? O:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 19:59

Ik ben wel benieuwd wat voor Heras Hekwerk TS om het stukje grond heen gaat plaatsen _O-

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 20:00

4 meter hoog?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 20:03

Met stroom? En flink wat betonnen fundering? :D :+

(Grapje buuf… grapje! :Y) )

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 20:12

Ik zou alle pagina’s van dit topic aan hun kant afdrukken. Kan ze het nog eens lezen. :j

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 20:23

Ik gok dat ze er nu wel klaar mee is en het nu laat rusten.

Beide kanten