[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:41

xApple schreef:
Kind is een halfjaar oud. En ik heb al 2x duidelijk gezegd dat ik dat niet zie zitten.

Dan vind ik het ook niet kunnen dat ze het vragen.

Mijn broer heeft het aan mij pas gevraagd toen ze een anderhalf of 2 waren. (zodra ze al iets konden praten en je er al iéts mee kan). Op 6 maand tijd had ik ook vriendelijk bedankt, met zon klein kwijlend geval kan ik niks. Ik denk, als ik ze elk 1 of 2 maal heb vastgehouden als baby (voor de foto in de kraamkliniek :+ ) dat het veel is.
Nu komen ze regelmatiger es logeren (8 en 6), maar ik ben na een weekendje telkens wel blij dat ik ze terug kan geven :D
(nu zijn deze wel goed opgevoed en weten ze dat ze bij mij niet veel hoeven te flikken. We maken er een leuk actief weekend van, maar ik verwacht beleefdheid en dat ze netjes zijn én geen geruzie onderling (!) )

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:48

Sommige mensen zijn echt wel heel makkelijk met het wegbrengen van kinderen. Beeb is 2 maand en gaat al uit logeren want: Ze hebben tijd voor hun zelf nodig. Excuse me? Dat weet je toch voor dat je aan kinderen begint? Dat er geen tijd meer is voor jou zelf. Of nou ja, veel minder. Zo wil ik nog wel een paar kids krijgen, als ik ze altijd overal kan dumpen. Lekker makkelijk.

Of een nicht bij ons, die serieus haar kind vast legt ‘s nachts zodat hij niet kan omrollen. Want dan wordt ze wakker omdat er hem moet terug leggen. Gho, hebben ze jou dat niet verteld bij de geboorte? Slapeloze nachten en baby’s die rollen? Waarom krijg je dan een kind? Oudste is ook zo een verwend geval. Met oud en nieuw kwam ze opeens naar mij, helemaal overstuur. Ze was moe en wou in bed maar mama wou niet naar haar kijken. Want: Het is oudejaar, dan hebben wij recht op tijd voor ons 2’tjes. Baby lag er ook maar te janken. Ja, wij gingen er wel naar kijken, niet? :x

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:54

_O- Jeetje. Dat wordt wat.

Ik ben het eens hoor xApple, al vind ik het natuurlijk een ander verhaal als het om een noodgeval zou gaan, maar verbazingwekkend genoeg komt dat weinig voor :=

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:04

Toen ze moest bevallen van die kleine heb ik wel 2 dagen en nachten opgepast op haar kind van 2. Maar voor een gezellig nachtje weg ga ik dat echt niet doen. Hij slaapt ook nog niet door.

Ik snap gewoon die gedachte gang niet. Ik heb 4 paarden en 2 honden thuis. Als ik een keer een weekeind weg ga of op vakantie dan regel ik ruim van te voren een betaalde opvang of iets in die richting. Of ik neem de honden mee. Je weet wat je hebt en je moet daar gewoon je leven naar inrichten vind ik. Met kinderen precies zo. Maar dat lijkt tegenwoordig wel niet meer aan de orde.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:19

Ik denk dat mensen daar gewoon niet aan denken.
Ik zelf heb vaak dat ik last minute vraag aan mensen om iets te gaan doen, en ze dan antwoorden: kan niet, want kinderen al op bed, ...
ohja, ik was die kinderen en het feit dat je dan niet zomaar even wegkan even vergeten :+.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:28

Ik heb laatst een (aangetrouwd) neefje gekregen die binnenkort om de 2 weken een middagje bij ons komt.
Ik zie er nu al tegenop :o ik heb ook al aangegeven dat ik niet met de baby alleen gelaten wil worden en dat ik, wat er ook gebeurt, geen luiers ga verschonen.
Mijn kat vindt kinderen ook helemaal niet leuk, dus die zou er ook wel gestrest van raken als baby begint te huilen :(:)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:31

Fireheart schreef:
Ik heb laatst een (aangetrouwd) neefje gekregen die binnenkort om de 2 weken een middagje bij ons komt.
Ik zie er nu al tegenop :o ik heb ook al aangegeven dat ik niet met de baby alleen gelaten wil worden en dat ik, wat er ook gebeurt, geen luiers ga verschonen.
Mijn kat vindt kinderen ook helemaal niet leuk, dus die zou er ook wel gestrest van raken als baby begint te huilen :(:)

Ah jasses maar waarom komt t bij jou in huis dan?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:33

Heb je er zelf mee ingestemt? Zo ja, waarom? Als je er zo tegenop ziet zou ik dat zeker niet doen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:38

Duhelo schreef:
Ik zelf heb vaak dat ik last minute vraag aan mensen om iets te gaan doen, en ze dan antwoorden: kan niet, want kinderen al op bed, ...
ohja, ik was die kinderen en het feit dat je dan niet zomaar even wegkan even vergeten :+.

Kán wel maar het is zo vervelend als ze tussentijds wakker worden en de politie bellen

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:40

lieveli schreef:
Duhelo schreef:

Kán wel maar het is zo vervelend als ze tussentijds wakker worden en de politie bellen

:') _/-\o_

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:41

Daar heb je tegenwoordig hele goede oplossingen voor }>

Ik zag laatst een reclame voor boxen, maar een kinderbox is toch eigenlijk ook gewoon een bench? :+

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:45

Mars schreef:
Fireheart schreef:

Ah jasses maar waarom komt t bij jou in huis dan?

Ik woon helaas nog niet op mezelf -O-
Mijn vader en zijn vrouw willen graag een middagje oppassen en gezien het niet mijn huis is, heb ik helaas weinig te zeggen.

Ze hebben onze logeerkamer zelfs omgetoverd tot ‘babykamer’ en willen nu ook een box in de woonkamer neerzetten |(
Ben blij dat het maar één keer in de twee weken is, al betwijfel ik of dat ook zo blijft.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:45

Ja! :=

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:46

Cayenne schreef:
Ik zag laatst een reclame voor boxen, maar een kinderbox is toch eigenlijk ook gewoon een bench? :+

:') _O- eigenlijk wel

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:47

Hoop voor jou dat dat kind zon vreselijk jankkind is Fireheart. Mss dat ze t dan snel zat zijn

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:48

Siersma schreef:
Hoop voor jou dat dat kind zon vreselijk jankkind is Fireheart. Mss dat ze t dan snel zat zijn

Het is het kleinkind toch? Dat zit diep.

Misschien valt het juist hartstikke mee joh, het is maar een middagje.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:50

lieveli schreef:
Siersma schreef:

Het is het kleinkind toch? Dat zit diep.

Misschien valt het juist hartstikke mee joh, het is maar een middagje.

Kleinkind inderdaad :j dus vrees ook dat ze het niet snel zat zijn, ze zijn er helemaal verliefd op :+

We gaan het meemaken!
Ik vind het eigenlijk nog het ergst voor de kat, dat is zo’n stresskipje namelijk :(:)
Moet er niet aan denken dat het kind straks wat ouder wordt, het huis rond stapt en mijn kat in zijn kladden grijpt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:52

Kan de kat een namiddag op jou kamer? Niet ideaal maar toch beter denk ik?

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 12:02

DeMolenhoek schreef:

Dat is zeker een goed idee!
Hij heeft daar toch al een krabpaal staan en dan kan er eventueel nog een kattenbak bij :D.
Ik weet gewoon niet wat hij zou doen als er opeens een baby in huis is, zelfs voor een middagje.
Ben zo bang dat hij uit stress naast de bak gaat plassen of overmatig gaat likken/krabben oid.

We krijgen er binnenkort ook nog eens een tweede kat bij, dus zijn leven staat even op zijn kop :(:)

Maar sorry, nu ga ik een beetje offtopic :')

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 12:08

Is niet offtopuc, poezenkinderen mogen altijd

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 12:14

Ik ben al uitgeput van een namiddag met kinderen van mijn broer, zelfs al is het maar 2 uur. Laat staan dat het regelmatig zou moeten. Dus snap Firehearts angst wel.
Natuurlijk kan het heel erg meevallen. Hopelijk is het inderdaad gewoon niet erg en heb je er geen last van. Plan eventueel om iets anders te gaan doen op dat moment zodat je uit huis bent.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 12:27

Oppassen zou ik alleen vragen aan mensen die iets met het kind hebben denk ik. Mijn broertje mag me dat straks wel vragen, ondanks dat ik nog steeds vrij weinig met kinderen heb kijk ik wel uit naar de komst van mijn eerste nichtje.

Maar wellicht kom ik daar nog wel op terug na de eerste krijsbui of poepluier :')

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 12:37

Siersma schreef:
Is niet offtopuc, poezenkinderen mogen altijd

Gelukkig maar want over mijn poezenkind kan ik letterlijk úren praten :D

Hou ons op de hoogte capopjekop _O-
Brrrr poepluiers en krijsbuien...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:21

Fireheart schreef:
DeMolenhoek schreef:

Dat is zeker een goed idee!
Hij heeft daar toch al een krabpaal staan en dan kan er eventueel nog een kattenbak bij :D.
Ik weet gewoon niet wat hij zou doen als er opeens een baby in huis is, zelfs voor een middagje.
Ben zo bang dat hij uit stress naast de bak gaat plassen of overmatig gaat likken/krabben oid.

We krijgen er binnenkort ook nog eens een tweede kat bij, dus zijn leven staat even op zijn kop :(:)

Maar sorry, nu ga ik een beetje offtopic :')

als je "geluk" hebt is kattenbeest territoriaal en gaat die tegen / in de wieg/box gaan sproeien of plassen (of iets dumpen). Kans dat baby niet veel meer moet komen :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:34

Als mensen mij vragen of ik kinderen heb/wil dan zeg ik weleens "ik ben meer een kattenmens". Niet iedereen snapt hem maar vind hem zelf wel leuk en kloppend :D .

Ik heb geen hekel aan kinderen, maar als ik kijk naar de voor/nadelen van een kind ga een kat dan is de keuze snel gemaakt.
Vind ook dat je van een kat "zoveel terug krijgt" terwijl je er eigenlijk weinig voor hoeft te doen :Y) . Ik en mijn vriend zijn ook echt wel heel gek met onze kat, stel me dan maar voor dat anderen dat soort liefde voelen voor hun kind :P . wacht op de eerste moeder die zegt dat je de liefde voor een kind niet kan vergelijken met die voor een dier :+