Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yonker schreef:Jullie zien het wel heel zwart wit.
Ik ben best happy met mezelf maar mis toch wat in mijn leven door alles "alleen" te doen. Dat wil niet zeggen dat ik persee een ander nodig heb om mij gelukkig te voelen. Maar ik weet wel dat ik liever met een maatje door het leven wil gaan dan zonder, daar is het hele daten en tinderen toch voor? Zit daarom niet iedereen hier omdat ze het leven leuker willen maken met iemand erbij. Anders kan je net zo goed niet daten
Gianti schreef:En toch, je kan toch beter het beste er van maken?![]()
In mijn ogen is een relatie omdat je niet alleen wil/kan zijn ook niet beste basis om vanuit "te zoeken"
Colien schreef:Ik snap beide kanten wel een beetje, misschien omdat ik ook in een redelijk dezelfde situatie zit.
Mijn date en ik zijn dan pas sinds 3,5 week ongeveer aan het daten, al direct serieus daten want we zaten 3 dagen in de week bij elkaar. Wij hebben het een keer gehad over het naampje erop plakken maar toen heeft hij het afgekaatst met de woorden "ik ben er niet zo van". Prima, mij maakt het niet zoveel uit of het naampje er nou wel of niet op zit.
Misschien komt dat ook deels doordat ik nog maar kort uit een lange relatie (3,5jaar) kom en dus niet zo nodig de wereld hoef te laten horen dat ik een nieuwe relatie heb. Dat ik date klinkt dan gewoon een stuk makkelijker en laagdrempeliger, terwijl het in principe op hetzelfde neer komt bij ons, het mist alleen het naampje.
Terwijl soms zou ik het naampje er juist wel op willen gewoon voor de zekerheid die iemand anders ook benoemd. Maar goed, hoeveel zekerheid heb je nou echt in een relatie? Ook 0,0.
Moet zeggen dat ik het onderwerp nou ook niet meer zo snel aansnijd hoor, en ik weet dat hij dat ook niet gaat doen.