Tinderavonturen deeltje 2, wie swipet er met ons mee *\o/*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Re: Tinderavonturen deeltje 2, wie swipet er met ons mee *\o/*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 09:58

Ik vond 'geniet van het alleen zijn' terwijl je alleen zijn helemaal niet leuk vindt altijd een beetje lastig. :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:00

Ik vind dat ook wel beetje een dooddoener :=

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:03

En toch, je kan toch beter het beste er van maken? :P

In mijn ogen is een relatie omdat je niet alleen wil/kan zijn ook niet beste basis om vanuit "te zoeken"

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:04

Vind het pas triest als je een ander nodig hebt om gelukkig met jezelf te zijn.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:08

Jullie zien het wel heel zwart wit.
Ik ben best happy met mezelf maar mis toch wat in mijn leven door alles "alleen" te doen. Dat wil niet zeggen dat ik persee een ander nodig heb om mij gelukkig te voelen. Maar ik weet wel dat ik liever met een maatje door het leven wil gaan dan zonder, daar is het hele daten en tinderen toch voor? Zit daarom niet iedereen hier omdat ze het leven leuker willen maken met iemand erbij. Anders kan je net zo goed niet daten :)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:15

Yonker schreef:
Jullie zien het wel heel zwart wit.
Ik ben best happy met mezelf maar mis toch wat in mijn leven door alles "alleen" te doen. Dat wil niet zeggen dat ik persee een ander nodig heb om mij gelukkig te voelen. Maar ik weet wel dat ik liever met een maatje door het leven wil gaan dan zonder, daar is het hele daten en tinderen toch voor? Zit daarom niet iedereen hier omdat ze het leven leuker willen maken met iemand erbij. Anders kan je net zo goed niet daten :)

Ik snap je, heb ook liever een maatje naast me dan alleen te zijn! Heb ik het nodig? Nee ik zal best overleven zonder, maar vind het gewoon veel leuker, fijner, gezelliger met een partner.
Nu kom ik uit een hele slechte relatie en dan is alleen zijn wel even heel fijn, zo zonder alle stress en ruzies. Maar liever een leuke relatie :j

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:20

Gianti schreef:
En toch, je kan toch beter het beste er van maken? :P

In mijn ogen is een relatie omdat je niet alleen wil/kan zijn ook niet beste basis om vanuit "te zoeken"

Precies, zo zie ik het ook.

Na 10 jaar in een relatie te hebben gezeten, zie ik ook echt wel de voordelen van alleen zijn, dus ik hou mezelf ook gewoon voor dat ik moet genieten van het alleen zijn nu het kan. En ja, soms is dat weleens lastig of saai. Maar het grootste gedeelte van de tijd vind ik het meer dan prima. Maar inmiddels kriebelt t dus ook wel weer om rond te kijken en te zien of daar iemand bij zit die het waard is om het alleen zijn voor op te geven.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:24

Precies zoals Yonker zegt!

Ik was ook gelukkig als single hoor maar dan mis ik soms wel iets. Heeft niks te maken met of je wel of niet gelukkig bent met jezelf. Als ik geen paarden meer in mijn leven zou hebben zou ik dat ook missen of ben ik dan ook triest?

Ik zie een partner als een hele leuke aanvulling op mijn leven. Niet omdat ik het alleen niet red, maar omdat het samen leuker is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:35

Eens met Yonker.. gaat nogal ver om iemand dan meteen triest te noemen

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:08

Je moet altijd gelukkig zijn, single of niet. Maar iemand vinden die 1000% matcht kan daar wel een extra dimensie aangeven.

Pfff ik ben een beetje verward door mijn tinderboy. We daten nu sinds eind december, zijn al samen op skireis geweest en het klikt goed met zijn moeder etc. Alleen is hij nog niet klaar voor een serieuze relatie, dat wist ik al een tijdje, nu hebben we een soort van open relatie (niet dat we dingen doen met anderen maar er is geen verplichting, geen druk) Gisteren er weer kort over gepraat en het antwoord was nog steeds hetzelfde. Ik weet niet goed wat ik wil, ik hoef niet persé een serieuze relatie nu want ik ben nog niet zo lang single en ik heb niet direct zin in de verplichtigen. Anderzijds heb ik schrik om gekwetst te worden, ik heb geen garantie, als hij een leuk meisje leert kennen kan hij me zomaar aan de kant schuiven. Dat kan natuurlijk altijd, relatie of niet maar toch... nu moet ik er maar op vertrouwen :(

Edit: hij heeft me wel duidelijk gemaakt dat hij nu niet met andere vrouwen bezig is en ook niet snel tegen een nieuw meisje zal praten. Hij zei ook dat er nog (bijna) niemand was blijven slapen bij hem thuis sinds hij alleen woont, behalve ik dus.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:15

Hmm klinkt alsof hij de lusten wel wil maar de lasten niet :+
Ik zal dat denk ik niet trekken maar ja jij weet hoe jij je voelt.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:19

Als hij er niet mee bezig is waarom wil hij dan geen serieuze relatie? Als je al van december date en vrij intensief kan hij ondertussen toch kleur bekennen vind ik. Als hij altijd (altijd is onvoorspelbaar, maar hij kan wel zijn visie nu op een relatie geven en hoe hij het tussen jullie ziet gaan in de nabije toekomst) die open kant wil behouden kan je het beter nu weten dan dat jij zit te hopen op iets anders. De keuze is dan aan jou ipv je aan het lijntje te laten hangen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:20

Tja dat blijft eigen keus. Ik zou het nooit kunnen, veels teveel onzekerheid en eigenlijk kan hij doen en laten wat hij wil zonder dat jij er iets van mag en kan zeggen. Lekker makkelijk voor hem -O- maar als jij er vrede mee kunt hebben en er blij mee bent zo, dan is het prima toch?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:21

Het is op een gegeven moment een dun lijntje he..wat maakt het anders tussen jullie als het 'een serieuze relatie' zou zijn? Het naampje? Verwachtingen? Verantwoording?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:34

Jibbel schreef:
Het is op een gegeven moment een dun lijntje he..wat maakt het anders tussen jullie als het 'een serieuze relatie' zou zijn? Het naampje? Verwachtingen? Verantwoording?

Ja precies.. Wat verandert er als je wel naampje geeft

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:37

Ik zie het verschil dan niet met het een relatie noemen of niet. Wat veranderd er dan volgens jullie?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:39

Ik denk verplichtingen zoals vrienden en familie zien ofzo?

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:44

Ik snap beide kanten wel een beetje, misschien omdat ik ook in een redelijk dezelfde situatie zit.

Mijn date en ik zijn dan pas sinds 3,5 week ongeveer aan het daten, al direct serieus daten want we zaten 3 dagen in de week bij elkaar. Wij hebben het een keer gehad over het naampje erop plakken maar toen heeft hij het afgekaatst met de woorden "ik ben er niet zo van". Prima, mij maakt het niet zoveel uit of het naampje er nou wel of niet op zit.
Misschien komt dat ook deels doordat ik nog maar kort uit een lange relatie (3,5jaar) kom en dus niet zo nodig de wereld hoef te laten horen dat ik een nieuwe relatie heb. Dat ik date klinkt dan gewoon een stuk makkelijker en laagdrempeliger, terwijl het in principe op hetzelfde neer komt bij ons, het mist alleen het naampje.
Terwijl soms zou ik het naampje er juist wel op willen gewoon voor de zekerheid die iemand anders ook benoemd. Maar goed, hoeveel zekerheid heb je nou echt in een relatie? Ook 0,0.

Moet zeggen dat ik het onderwerp nou ook niet meer zo snel aansnijd hoor, en ik weet dat hij dat ook niet gaat doen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:47

Ik denk dat zo'n persoon dan bang is dat z'n partner dingen wil bepalen, dat ie verantwoording af moet leggen etc.. of dingen moet overleggen bv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:53

Wees niet bang om de benenwagen te gebruiken.. Als hij je niet kwijt wil, komt hij wel achter je aan. En zo niet, weet je gelijk dat hij toch nooit van plan was om écht voor je te kiezen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:15

Het is niet dat ik niet happy ben alleen .
Maar het is soms gewoon fijn om met je vriend / maatje what ever you name it te zijn .
Iemand waar je lekker tegen aan kan kruipen .

Any way ergens loopt ie rond .
Misschien is t de tijd gewoon nog niet .
Komt goed

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:17

Colien schreef:
Ik snap beide kanten wel een beetje, misschien omdat ik ook in een redelijk dezelfde situatie zit.

Mijn date en ik zijn dan pas sinds 3,5 week ongeveer aan het daten, al direct serieus daten want we zaten 3 dagen in de week bij elkaar. Wij hebben het een keer gehad over het naampje erop plakken maar toen heeft hij het afgekaatst met de woorden "ik ben er niet zo van". Prima, mij maakt het niet zoveel uit of het naampje er nou wel of niet op zit.
Misschien komt dat ook deels doordat ik nog maar kort uit een lange relatie (3,5jaar) kom en dus niet zo nodig de wereld hoef te laten horen dat ik een nieuwe relatie heb. Dat ik date klinkt dan gewoon een stuk makkelijker en laagdrempeliger, terwijl het in principe op hetzelfde neer komt bij ons, het mist alleen het naampje.
Terwijl soms zou ik het naampje er juist wel op willen gewoon voor de zekerheid die iemand anders ook benoemd. Maar goed, hoeveel zekerheid heb je nou echt in een relatie? Ook 0,0.

Moet zeggen dat ik het onderwerp nou ook niet meer zo snel aansnijd hoor, en ik weet dat hij dat ook niet gaat doen.

Dat is exact wat er bij ons ook gaande is.

hij is bang van het verplichte familie gedoe, verantwoording en gezeur. Zij vorige relatie (van 5jr) was echt een hoop gezaag en gedoe waardoor hij dit niet meteen terug ziet zitten.

Hij geeft wel aan dat hij een serieuze relatie wil, alleen niet nu meteen. Hij wil niet opnieuw meteen alle stappen zetten (samenwonen etc) en dat het dan weer niets wordt na een tijdje. Daar kan ik zeker inkomen, heb zelf ook 2 relaties gehad van 3 jaar en voor mij hoeft er geen 3de gevalletje bijkomen. Alleen ben je nooit zeker, zelfs niet als je 10 jaar getrouwd bent.

Ik denk dat ik nog even ga afwachten en kijken hoe het loopt. Als het zo goed blijft gaan als nu maar hij nog steeds niets wil na enkele maanden dan zal ik inderdaad de benen moeten nemen. (Maar daar wil ik momenteel nog niet aan denken :( )

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:43

Hier is het niet bang voor de verplichte familie-gedoetjes hoor. Of althans, hij heeft mijn ouders ontmoet en doet er helemaal niet moeilijk over en zou zo elke dag langskomen. Maar voor mij is het puur de uitleg naar de buitenwereld. Het; Hoe kun je na 3,5 jaar relatie zo snel verder gaan? Terwijl mensen mijn situatie helemaal niet kennen/kende.
Daarom dat ik het nu laat rusten, en als het moment daar is komen we er wel eens op terug. Al kriebelt het soms natuurlijk wel, maar dat ik denk ik normaal als je iemand leuk vind?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:51

Ik denk dat ik zelf vooral allergisch ben van "graag serieuze relatie maar nu ff niet".. komt mij heel vaak over (niet altijd) als ik wil best graag serieuze relatie, maar jij bent niet de juiste ervoor..

Je kan toch ook naampje geven en gewoon afspreken op dat vlak rustig aan te doen.. zijn nog steeds geen verplichte regels wat je hoort te doen in relatie. En samenwonen zijn heel wat stappen verder dan naampje geven.

Ik heb zelf gewoon gevoel dat ik dan aan lijntje gehouden word. Want wanneer is het wel "tijd" om naampje te geven

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:52

Als ik wat langer "vrijgezel" ben :)
En natuurlijk hangt er geen vaste tijd aan, maar voor mijn gevoel voelt dat beter. Al zou ik nu ook niet hard wegrennen als hij vraagt of hij mij zijn vriendin mag noemen.