Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:50

MarlindeRooz schreef:
Ach NS en snel, vlot en efficiënt in 1 zin? :+

Dat kan alleen een zin zijn met een Godwin erin.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:51

Inoterry schreef:
Een paar jaar terug was er ook een flinke stroomstoring in die regio waar zowel NS als prorail niks aan konden doen. Ook toen zaten de huishoudens ook zonder stroom.

Dat was heel grappig.. want haf toen tentamen en uva wou het door laten gaan :') dat tentamen zaal helemaal pikdonker Was en niemand kon komen maakte hun niets uit :')

En vandaag... again tentamen

CoonArt

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:53

ALWEER geen treinen mijn kant op (Barendrecht)....... POTVERDEPILLEPAP!

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:05

Stroomstoring in Amsterdam kan nog wel lang gaan duren zeiden ze net op het nieuws de woordvoerder van de ns.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:21

Ik was al in Alphen (moet van Leiden naar Utrecht), maar ben toch maar weer omgekeerd. Klasgenootje zat vast op Utrecht centraal, ze kon niet meer naar huis en niet naar school want kon niet bij de bus komen :=
Blijkbaar was het halve station afgesloten omdat iemand dreigde een bom te hebben, maar bleek dat hij niets bij zich had.

edit: http://nos.nl/artikel/2153419-perrons-u ... lding.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:25

Ik moest van Almere naar amersfoort maar zelfs dat lukte niet... kon uiteindelijk in een trein naar Weesp maar vanaf daar is nog steeds niks naar Amersfoort vertrokken. Ben dus maar weer in de trein terug naar Almere gestapt. Wel behoorlijk balen want had een belangrijke afspraak in Amersfoort die nu verzet moet worden.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:30

Ugh ik heb echt écht medelijden met de conducteurs vandaag, dat zijn degene die alle oliebol over zich heen krijgen terwijl zij er ook niks aan kunnen doen :(:) Het is wel echt bizar hoe het nu is hoor, bommelding, stroomstoring... Verzin je toch ook niet. Echt een Blue Tuesday voor de NS :oo

AmberG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:32

Als ik dit zo lees moet ik denk ik blij zijn dat ik vandaag vrij heb om te leren voor m'n tentamens en niet naar Utrecht hoef. Hoeveel er wel niet mis kan gaan op een dag, maar idd wel medelijden met de conducteurs en andere medewerkers :(:)

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:35

Ze zeiden net op het nieuws dat het probleem waarschijnlijk morgen pas weer geheel is opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:36

Hier ook hoor.. Heb verschillende mensen horen schreeuwen op Almere centrum tegen treinpersoneel dat daar ook alleen maar stond om de situatie overzichtelijk en veilig te houden (iedereen die niet in de trein naar Amsterdam hoeft graag beneden wachten, wachten tot je trein wordt omgeroepen en dan pas naar het perron e.d, was gewoon veel te druk). Kan daar dan zo moe van worden.. Alsof de conducteurs en machinisten het leuk vinden om mensen op het perron achter te moeten laten omdat het zo druk is..

RobinSputnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:40

Argh die bommelding en stroomstoring idd, ben bevroren maar wel thuis nu. Viel voor mij uiteindelijk nog mee vergeleken met sommige andere mensen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:12

Tis toch van de gekke zeg... morgenochtend of middag weer over?

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:24

schooldagje vandaag, 2 vakken en dan doorreizen naar gym.
11 uur begon de les.. ik kwam om 12 uur aan omdat mijn trein maar tot Zaandam reed, daarna moest ik 3 bussen wachten om via Amsterdam centraal met 2 metro's (51 en daarna 50) op bestemming aan te komen.. ben uiteindelijk om 9:10 vertrokken en zou om 10:30 aankomen, dat werd dus 12 uur.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:37

Oh joepie. Ik zie net dat ik straks eerst naar Leiden moet. Gezien de berichten hier geloof ik dat ik niet meer zoveel zin heb in mijn dienstje van vandaag :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:47

Rondje om de kerk is bewezen slecht voor de flexibiliteit bij verstoringen, omdat de wegbekendheid van de machinisten klein is. Dan heb je personeel vast zitten aan 2 kanten van de verstoring en kan je ze nergens anders voor inzetten, omdat ze op andere trajecten niet meer mogen rijden. Op papier klinkt het voor die carriëre tijgers allemaal heel erg leuk maar in de praktijk is het een ramp.

Ik heb vandaag rangeerdienst op standplaats dus hopelijk niet teveel gekkigheid.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:36

Een groot drama route van Rotterdam richting Hillegom .. naast de stroomstoring en bommelding ook die werkzaamheden (Denhaag)waar maar geen einde aan wil komen.
Bleh

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:40

Wat een chaos in Zuidhorn zeg, jeetje := de ene bus daagt niet op, de ander stopt eerst bij de verkeerde halte, dus race je daar snel heen, komt ie vervolgens toch bij de goede halte en kan je weer terug rennen. >;)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:49

Inoterry schreef:
Oh joepie. Ik zie net dat ik straks eerst naar Leiden moet. Gezien de berichten hier geloof ik dat ik niet meer zoveel zin heb in mijn dienstje van vandaag :+

Ik kom net vanuit Rotterdam aan in Leiden zonder vertraging en m'n vriend is net van Leiden naar Amsterdam gegaan ook zonder problemen maar misschien hadden we geluk :+

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:59

Ow dat is hoopgevend warboel

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:32

ik moest eigenlijk naar leiden voor een vergadering, maar ik heb me afgemeld :')
Had er niet veel hoop in dat de treinen optijd reden en ook weinig zin om dan uiteindelijk daar aan te komen nadat de vergadering was afgelopen en iets van 3 uur voor niets te reizen :')

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:38

En vandaag reed het ov in België perfect.. haha

Heb wel medelijden met jullie hoor. Hoop dat het voor iedereen niet al te veel gevolgen heeft gehad!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:11

Wat een dramadag _O-
Via Gouda naar Rotterdam kon niet, prima dan maar via Leiden. Let wel; op dat moment was er in Leiden nog niet zoveel aan de hand :')
Eerst de trein vanuit Alphen naar Leiden. Die zou om 53+ 5 min komen, prima dat is nog te overzien :D Tot dat +5 langzaam +10, +15 en uiteindelijk +18 werd :') Jammer, overstap gemist in Leiden.

Toen in Leiden onduidelijk over welke trein nou richting Rotterdam zou gaan. Er stond een ic op spoor 9a en er werd omgeroepen dat vanaf 9b een trein naar Rotterdam zou gaan.
Hmm, foutje van de omroep, of komt er echt een andere trein? Twijfelende mensen die tussen spoor 9a en 9b heen en weer liepen (renden :') ).
Uiteindelijk op 9b een trein richting Rotterdam, maar die wilde maar niet vertrekken. Buiten stonden flink wat conducteuren in de richting van 8b te wijzen, en jawel er werd omgeroepen dat de trein naar Rotterdam vanaf 8b zou gaan. Iedereen die trein uitgevlogen natuurlijk en met een schappelijke vertraging van 15 minuten vertrokken we eindelijk *\o/*
Het leverde me uiteindelijk 3 kwartier extra reistijd op, maar de terugreis ging vlekkeloos :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:32

Hahahah zo herkenbaar dat geren tussen A en B _O- Dat is ook echt vervelend op Leiden, die afstand is zo groot! Heb ook wel eens gehad dat ik op 8 stond en er toen echt 3 minuten voor vertrek omgeroepen werd dat hij van 4a ( :o? ) zou gaan, potverdorie daar stond ik dan op m'n krukken. Kon nog naar de trein z'n billen zwaaien :evaw: :evaw:

Vandaag stond er ook een trein op Blaak met +55, ik vroeg me af of dat de maximale vertraging is dat die borden aan kunnen geven :D

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:37

Afbeelding
Nope, het kan nog erger _O- (overigens wel een oude foto!)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:44

_O- Ja met die digitale borden maakt het ook niks uit natuurlijk :+