Confessions....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:50

ik ben geweigerd voor een uitvaartverzekering omdat ik.... Een verhoogd risico heb op overlijden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:00

vuurneon schreef:
ik ben geweigerd voor een uitvaartverzekering omdat ik.... Een verhoogd risico heb op overlijden :')

_O- _O- _O- _O- Neeeeeeeeee dat meen je :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:04

vuurneon schreef:

Is dit een grap? :') _O-

Confession:
Spoiler:
bij sommige bokkers denk ik bij elke post, jij hebt echt hulp nodig.
:=

vuurneon

Re: Confessions....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:06

Nee is echt geen grap :') ik ben niet geaccepteerd omdat ik een verhoogd risico heb op overlijden haha. Wel ironisch uiteraard :')

(Overlijdensrisico verzekering ivm huis is bij mij ook een verhoogde premie, maar ben daar tenminste niet voor geweigerd :') )

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:12

Ik vind de vriend van mijn huisgenootje heel vervelend en ik kan hem niet uit staan. Hij heeft zich nooit voorgesteld in mijn huis. Als ik hem bijvoorbeeld in de keuken tegen kom en ik zeg hoi komt er met moeite een hoi uit. Soms begroet hij me helemaal niet... En hij laat de wc bril omhoog staan.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:33

Confession, ik ben best wel een beetje trots op mezelf :o Ik heb vrijdag mijn huishouden, financiële toestand en opvoeding van de kleine volledig omgegooid, om op die manier aan mezelf te werken en te groeien als vrouw en als moeder. Het is intussen maandag en tot nu toe hou ik het heel goed vol *\o/* (normaal gezien val ik na 1, maximaal 2 dagen terug in mijn oude gewoontes)

Confession 2
Ik ben vannacht uitgescholden voor racist omdat ik gevraagd heb aan mijn Marokkaanse buur en Marokkaanse bovenbuur of ze hun gesprek in 1 van de studio's konden voortzetten. Het was half 1 en zoontje was wakker geworden van hun geroep en gelach in de traphal en achter mijn deur. Dit is een dagelijks, of eigenlijk nachtelijks terugkerend "probleem"
Maar o wee als de kleine overdag wat enthousiast is, dan zijn zij wel de eerste (en enige ook) die komen klagen over het lawaai.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:38

vuurneon schreef:

Is ironisch uiteraard, maar ook ergens begrijpelijk (al weet ik niet waarom je geweigerd bent).
Ik werk bij een uitvaartverzekering en het is altijd weer vervelend om mensen te moeten vertellen dat ze geweigerd worden in verband met een verhoogd risico.

Maar, een uitvaartverzekering moet je zien als een soort spaarpot. Jij legt elke maand een bedrag in Tot je 65ste of 85ste en als je die leeftijd bereikt hebt, dan heb je in principe de waarde van je verzekering gespaard (uitzonderingen daar gelaten) . Tuurlijk kan er altijd wat gebeuren waardoor je vervroegd overlijd, maar hier gaan we niet van uit.

Als je wel eerder overlijd heb je in principe niet het volledige bedrag gespaard maar keren wij wel uit(uitzonderingen daar gelaten). Dit is echter wel verlies voor de uitvasrtverzekeraar.

Ben jij ziek of slik je medicijnen waardoor jij een verhoogd risico hebt op eerder overlijden, heb je dus kans dat je eerder overlijd dan je 65ste of 85ste. Je bent dan een risico voor de verzekering op verlies. Daarom vragen wij ook een aantal medische vragen waardoor wij je gezondheid hopen te kunnen peilen. Hierdoor kan je b.v. een verhoogde premie krijgen.

Maar natuurlijk zijn er, mocht je niet aangenomen worden, andere opties zoals b.v. een deposito of carenzjaren...

Maar goed. Het is onwijs zuur en ironisch, maar als wij iedereen zouden verzekeren die een verhoogd risico op vervroegd overlijden heeft, zijn we straks nog failliet of moeten we de premie heel hoog maken.

Overigens is dit wel de reden dat wij mensen met baby's of jongeren kinderen richting een betaalde verzekering praten (we mogen geen advies geven, maar wel opties aandragen) dit omdat jonge kinderen vaak nog niks mankeren en ze dan gewoon verzekerd zijn voor een geldbedrag. Mochten ze dan ziek worden zijn ze gewoon verzekerd en lopen ze geen risico op afwijzing :o

Confession: Ik heb dus onwijs leuk werk, maar het is wel af en toe luguber of awkward om over te praten :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:56

Ik snap het ook wel, maar vond de ironie gewoon te mooi :D

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:56

Ik zat ooit eens met een stok te zwaaien op het grasveld in de tuin toen mijn hond de stok óók leuk begon te vinden en ik hem per ongeluk keihard met die stok voor zn kop sloeg :=

Arme hond ging helemaal met zn staart tussen zn benen bij me zitten alsof híj wat verkeerd had gedaan... Wat voelde ik me erg toen :') hij heeft wel een uitgebreide knuffelbeurt gekregen hoor :o

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:59

vuurneon schreef:
Ik snap het ook wel, maar vond de ironie gewoon te mooi :D

Dat snap ik inderdaad wel :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 15:02

Ik heb ook een verhoogd risico op vroeg overlijden, ben hierover uitgebreid in gesprek geweest met de uitvaartverzekering en kon gewoon een uitvaartverzekering afsluiten.
Of nee, ik moest een half jaar wachten tot de datum vd borstamputatie (waarna ik meteen schoon verklaard ben maar nog wel chemo etc moest om een evt verdwaald celletje uit te roeien) 3 jaar geleden was.
Morgen is dat exact 5 jaar geleden en exact 2 jaar geleden dat ik de uitvaartverzekering heb afgesloten.

Enige reden om niet uit te keren was als ik binnen 12 (of 18?) maanden na het afsluiten zelfmoord zou plegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 15:03

In 't kader der confessions van het slapende dieren wakker maken;

ik vind het altijd zo leuk om wanneer de kat zich helemaal uitgebreid aan het wassen is (neemt meneer ook uitgebreid de tijd voor) dan extreem te kriebelen waar ie net heeft gewassen, simpelweg vanwege het feit dat ie dan stopt, me aankijkt en héél diep zucht alsof ie wil zeggen 'mens. nu moet ik opnieuw beginnen.' En dan begint ie dus ook daadwerkelijk weer opnieuw _O- Zo kan ik me wel de avond vermaken hoor :')

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 15:21

Ik heb straks een sollicitatiegesprek, maar ik hem er eigenlijk helemaal geen zin om te werken, want het bevalt me wel prima dat ik vrij ben in het weekend :=

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 16:01

Confession: als mijn broertje op zijn lazer krijgt of mijn ouders mopperen op hem/zijn boos op hem, dan kan ik daar eindeloos van genieten :o.

Dit omdat mijn broertje echt het nakomelingetje is en de oogappel van mijn moeder is. Hij kan dus werkelijk waar nooit wat fout doen. De dingen die ik nooit mocht of straf voor kreeg, die mag mijn broertje wel doen... gevolg, een puberaal jongetje die zelden met iemand rekening houd en nog niet weet wat verantwoording is :o.

Maar.. mijn broertje heeft ook hele goede kanten en als je hem vraagt en het is iets leuks zal hij ook zeker helpen :)

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 16:10

Confession: mijn leraar wilde dat we vandaag ineens wel naar de les zouden komen (waar we nooit heen moeten) en ik heb vaak autorijles staan op die tijd (maar vandaag niet), dus heb ik tegen hem gezegd dat ik dan moet rijden en dus niet kan komen en toen hoefde ik niet te komen en was ik twee uur eerder vrij :Y)

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 16:21

Even inhakend op de slapende/wassende dieren. Als mijn hond gaapt en hij staat toevallig vlakbij stop ik altijd m'n hand in z'n bek :'). Die kop die hij dan trekt is zo leuk :D :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 16:28

Ik besluip de kat wel eens, om haar dan te laten schrikken :')

Gewoon omdat het kan haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 16:40

Mijn vriend stopt de kat altijd in de prullenbak/wasmachine/op de koelkast en ik vind het altijd wel zielig maar het is vooral ook heel grappig eigenlijk :') Arm beest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 16:42

Op de koelkast zou onze kat nog leuk vinden ook _O- Leert ie dalijk dat ie daar ook best op kan klimmen, maar in de prullenbak vind ik ook wel een goeie :') Ook dat gapen komt erg bekend voor alleen dan bij de kat ipv hond _O- Arme beest heeft het met me te verduren af en toe :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 16:50

Ik hoop dat ze niet uit zichzelf op de koelkast leert te klimmen want dat is mijn go to plek om eten te verstoppen voor de kat, verder kan ze overal bij als het niet in een kast of de koelkast staat :')

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 16:51

Confession: ik kijk een keer het nieuws op RTL Z en ik erger mij vreselijk aan de presentator. 'ehh, ehh.. Ehh' :')

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 16:56

Confession: als de pups van onze honden of jong zijn en nog hulpeloos op hun rug liggen te liggen dan prik ik altijd in hun buik

En we krijgen in het weekend weer pups (van 2 teven) dus er wordt weer heel veel in buikjes geprikt binnenkort =D

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:06

Amandavd schreef:
Confession: Net een hele boze mail gestuurd naar mijn schoonzus nadat ik net een mailtje van haar kreeg over het feit dat ik haar kinderen van zes niet gefeliciteerd heb met hun verjaardag gisteren. Ja, dat klopt, ze waren zo druk met cadeautjes van andere bezig ( en die van ons want we hadden een gezamenlijk cadeau dus die was al gegeven toen wij binnen kwamen ) dat ik dacht, dat doe ik straks wel en toen ben ik het vergeten. Maar dat ze vervolgens tegen mij over manieren begint terwijl ik een boek kan schrijven over die van haar en haar kids... :+ Nee, de bom is gebarsten.

Confession: Dit soort verhalen vind ik altijd erg interessant/vermakelijk om te lezen en ik ben nu best wel benieuwd wat je schoonzus heeft teruggestuurd :=

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:15

Free2 schreef:
Amandavd schreef:
Confession: Net een hele boze mail gestuurd naar mijn schoonzus nadat ik net een mailtje van haar kreeg over het feit dat ik haar kinderen van zes niet gefeliciteerd heb met hun verjaardag gisteren. Ja, dat klopt, ze waren zo druk met cadeautjes van andere bezig ( en die van ons want we hadden een gezamenlijk cadeau dus die was al gegeven toen wij binnen kwamen ) dat ik dacht, dat doe ik straks wel en toen ben ik het vergeten. Maar dat ze vervolgens tegen mij over manieren begint terwijl ik een boek kan schrijven over die van haar en haar kids... :+ Nee, de bom is gebarsten.

Confession: Dit soort verhalen vind ik altijd erg interessant/vermakelijk om te lezen en ik ben nu best wel benieuwd wat je schoonzus heeft teruggestuurd :=

Vooralsnog niks. :+ Dus of ze is geschrokken van mijn erg boze mail, of ik krijg vanavond een boze mail terug van broerlief. Mijn zussen staan in ieder geval grotendeels aan mijn kant. }>

Mijn schoonzus stuurde als laatste zin in haar bericht iets in de trant van dat ik niet meer hoefde te komen op de verjaardagen van de kids want het was geen 'moetje.'

Toen heb ik in zeer duidelijke taal terug geschreven dat zij wat mij betreft voortaan ook mocht thuis blijven want mensen die altijd een mening/oordeel hebben over andere maar zelf verre van perfect zijn, daar heb ik niks mee. ~~}> :)F

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:18

Hahaha nou het luchtte vast op om dat te sturen, zo te horen zit het je al wat langer dwars :=