Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:37

drawerlover schreef:
Wat doet chocolade nou eigenlijk precies met een hond??

Ik weet wel dat een hond heeeeel veel chocola moet eten voordat het echt kwaad kan. Maar bij pure chocola gaat dat proces sneller.

Captain

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:45

Stel je geloofd in reïncarnatie (ik niet) kan je dan in je volgende leven ook veranderen van geslacht? En als je van een vrouw naar een man gaat heb je dan goed je best gedaan of wordt je gestraft omdat je naar een man veranderd? (of andersom)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:47

ik denk dat dat niet uitmaakt? zijn een man en vrouw niet gewoon gelijkwaardig en is het dan niet gewoon toeval als wie je hergeboren wordt?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:48

Damned schreef:
ik denk dat dat niet uitmaakt? zijn een man en vrouw niet gewoon gelijkwaardig en is het dan niet gewoon toeval als wie je hergeboren wordt?

In het merendeel vd wereld zeker niet :n

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:49

Bambi1995 schreef:
drawerlover schreef:

Ik weet wel dat een hond heeeeel veel chocola moet eten voordat het echt kwaad kan. Maar bij pure chocola gaat dat proces sneller.

en bij witte chocola zeker slomer :j
Door de hoeveelheid cacao zeker :P
Oftewel honden zijn 'allergisch' voor het cacao of hoe zie ik dat dan??

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:50

Captain schreef:
Stel je geloofd in reïncarnatie (ik niet) kan je dan in je volgende leven ook veranderen van geslacht? En als je van een vrouw naar een man gaat heb je dan goed je best gedaan of wordt je gestraft omdat je naar een man veranderd? (of andersom)

Als je in reincarnatie gelooft kan je ook als dier terug komen :) Dat is geen straf maar de vorm die je zelf uitgekozen hebt. Maar bewijzen kunnen we dit allemaal niet, dus hoe en wat is ook maar speculeren.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:50

een hond kan dood gaan aan chocola.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:53

Ja de hoeveelheid cacao telt. Cacao is giftig voor honden.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:54

Bambi1995 schreef:
Ja de hoeveelheid cacao telt. Cacao is giftig voor honden.

wat is er dan giftig aan??
en wat zijn dan de effecten??

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:56

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:59

Afbeelding

Hier kun je het ongeveer zien.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:05

ik snap het :j

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:11

Bambi1995 schreef:
drawerlover schreef:

Niet helemaal :Y) Sommige honden kunnen van een klein blokje al omvallen, terwijl anderen dagelijks een blokje kunnen eten bij wijze van :j

Zoals mijn stagebegeleidster het altijd uitlegde;
Een hond heeft een ''emmer'' die gevuld kan worden met chocolade. Wanneer deze emmer gevuld is en hij overstroomd, is het te veel geweest voor de hond en dus einde verhaal.
Hoe groot de ''emmer'' van de hond is weet je niet van tevoren. Het kan groot, maar ook heel klein zijn. Het emmertje kan zo klein zijn omdat de hond bijvoorbeeld een allergie of intolerantie heeft :)

wel zit er inderdaad verschil in de soorten chocolade, melk heeft weer totaal andere waarden dan pure chocolade :j

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:13

ja dat kan maar het ligt ook aan het gewicht van de hond

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:17

Nupe, een chihuahua zou bij wijze van meer op kunnen dan een duitse dog. Het is maar net hoe groot dat ''emmertje'' dus is :j Je weet van tevoren nooit hoe de hond op chocolade zal reageren.
Als de hond een intolerantie of allergie heeft zal het er sneller en heviger op reageren, dan maakt het formaat niks uit, en aangezien je dat van tevoren niet weet is het dus moeilijk inschatten en eigenlijk geen gewicht meer aan te hangen :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:31

Tigress schreef:
Bambi1995 schreef:

Niet helemaal :Y) Sommige honden kunnen van een klein blokje al omvallen, terwijl anderen dagelijks een blokje kunnen eten bij wijze van :j

Zoals mijn stagebegeleidster het altijd uitlegde;
Een hond heeft een ''emmer'' die gevuld kan worden met chocolade. Wanneer deze emmer gevuld is en hij overstroomd, is het te veel geweest voor de hond en dus einde verhaal.
Hoe groot de ''emmer'' van de hond is weet je niet van tevoren. Het kan groot, maar ook heel klein zijn. Het emmertje kan zo klein zijn omdat de hond bijvoorbeeld een allergie of intolerantie heeft :)

wel zit er inderdaad verschil in de soorten chocolade, melk heeft weer totaal andere waarden dan pure chocolade :j

Heb je hier ook bewijs van? Ben wel nieuwsgierig hoe dat dan zit.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:31

Tigress schreef:
Nupe, een chihuahua zou bij wijze van meer op kunnen dan een duitse dog. Het is maar net hoe groot dat ''emmertje'' dus is :j Je weet van tevoren nooit hoe de hond op chocolade zal reageren.
Als de hond een intolerantie of allergie heeft zal het er sneller en heviger op reageren, dan maakt het formaat niks uit, en aangezien je dat van tevoren niet weet is het dus moeilijk inschatten en eigenlijk geen gewicht meer aan te hangen :)

Ja dat kan als ze allergisch zijn heel ander zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:36

Honden en paarden ook... Kunnen een bepaalde stof niet afbreken. Daarom is chocolade giftig voor deze dieren. Helaas weet niet iedereen dat. En een hond beseft t zelf ook niet altijd.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:36

Klopt, maar daarom is er niet echt een pijl op te trekken :j
Maar uitgaande van een gezonde hond, geen allergie etc. dan zou je tabellen zoals op de vorige pagina aan kunnen houden lijkt me :j

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:38

Tigress schreef:
Maar uitgaande van een gezonde hond, geen allergie etc. dan zou je tabellen zoals op de vorige pagina aan kunnen houden lijkt me :j

Precies wat ik bedoelde ;) Allergie is bij alles een uitzondering

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:38

Chocolade is inderdaad giftig voor honden. Dat komt omdat er theobromine in zit, dit is de stof waar de hond ziek van kan worden.
Ook heeft het inderdaad met het gewicht van de hond te maken. Een hond van 8kg zal er eerder op reageren dan een hond van 40kg.
De verschijnselen zijn onder andere hart ritme stoornissen. Dit is dan ook een van de symptomen waar de hond aan kan overlijden. Dingen die het eerst opvallen aan de hond zijn braken/diarree, het onrustig zijn en hijgen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:40

Bambi1995 schreef:
Tigress schreef:

Precies wat ik bedoelde ;) Allergie is bij alles een uitzondering

Excuus, dan interpreteerde ik het verkeerd :D Afijn, dan zitten we dus op dezelfde lijn inderdaad :j

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:23

Captain schreef:

Theosofen stellen dat je om en om als man of vrouw leeft, omdat jouw ziel beide ervaringen nodig heeft.
Voor de sexisten op deze wereld zal het idd een ztraf zijn, als ze merken hoe anders de wereld dan in elkaar zit. - maar dat komt er nu van... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 00:17

Sinds een tijdje zit ik met een vraag en nu spookt het sinds gisteren weer vrolijk door mijn hoofd. Dus ik dacht, laat ik de bokkers van dit topic eens raadplegen! :')

Gisteren heb ik een tweedehands boek gekocht. Op de eerste pagina heeft iemand (de vorige eigenaar van het boek vermoed ik) zijn naam geschreven. Maar waarom doen mensen dat nou toch? Nu heb ik een tweedehands boek gekocht, waar nu met pen de naam van iemand anders in staat. :') Is het puur alleen maar omdat diegene door zijn naam op te schrijven eigenaar is van het boek (en als iemand het boek leent, hij weer weet aan wie hij het boek moet terug geven) of is het gewoon een soort 'traditie'?
Opzich niet erg trouwens, heb er amper iets voor betaald en het boek ziet er verder goed uit. Maar ik vroeg het me toch af. Heb het wel vaker gezien.

Het antwoord op mijn vraag is vast simpel. Maar ik weet het niet :+

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 00:24

Hoe kan er in een chocoladereep 110% cacao zitten?