Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:50

amoj schreef:
Oke, thx! :)

Welke pannen hebben jullie? Hebben jullie duurdere merken (bk bijvoorbeeld...) of gewoon merkloos en doen die het (net zo) goed?

Ik heb Ikea en krijgertjes. :)

Toushie

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:51

Ik heb een set van de bk kwa pannen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:54

Toushie schreef:
Alleeb de nummer 1 mag bezichtigen hier.
Wanneer die afzegt de nummer 2 en zo verder

Ah oké. Hier veel groepsbezichtigingen.
Bij mij mochten de eerste 8 komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:59

Had eerst gratis pannen, tefal koekenpannen en gratis wok. Nu heb ik een BK set ben ik tevreden over

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 16:40

Bk kost ook de wereld niet is vaak in de aanbieding online of bij de blokker. Bij pannen geld toch nog vaak goedkoop is duurkoop.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:58

Ik besloot om te beginnen met goedkoop spul en dat dan langzaam te vervangen voor betere kwaliteit. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:55

Wat jammer Toushie! :( Balen..

Ik heb in het blokkerkrantje een set gezien voor 50 euro, met een koekenpan en geloof 2 'gewone'pannen. Verder 4 plastic opbergbakken, wat spatels, keukenmessen, blikopener, kurkentrekker, dat soort dingen...
Denk dat ik die vd week ophaal. Wel een onbekend merk geloof ik...

Deze!
http://www.blokker.nl/nl/blknl/sabichi- ... kentrekker

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:05

Ziet eruit als een mooie set om mee te beginnen hoor. :j
Dingen vervangen of aanvullen kan altijd nog. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:24

Vaak heeft appie ook nog wel eens pannen liggen met korting.
Ik heb inmiddels bericht van het water. Ik moest op de hele afrekening maar 5 euro betalen voor m'n nieuwe termijn. Ook is m'n termijn met 15 euro naar beneden gegaan.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 23:27

Ik wil me voorzichtig gaan melden in dit topic, want volgend jaar zal ik ook uit huis gaan. Ik ga samenwonen met mijn vriend en vertrek tegelijk ook naar de omgeving van Amsterdam in verband met mijn studie. We zijn nog op zoek naar een leuk plekje wat aan onze wensen/eisen/budget voldoet, maar we hebben nog tot september 2016 de tijd. Allemaal nieuwe dingen, maar ik heb er ondanks de spanning ontzettend veel zin in.

Ik ga hier vooral lekker meelezen voor tips, want die kan ik wel gebruiken. :)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:03

Tefal zijn goede pannen en best regelmatig ergens in de aanbieding :)

Weet iemand waar je het best gordijnen kunt halen met een goede prijs kwaliteit verhouding? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:29

Welkom carpediem!

Gordijnen geen idee , heb een stel van leenbakker kant en klaar :+

Schutting en ren voor de konijnen besteld , van het weekend de boel achter eruit en nieuwe schuttingen erin :) . Privacyy yaay kan ik (als ik durf ) naakt rondlopen :') , nu nog planten etc en de rozen moeten weg. De bloembakplanten eruit , alle steentjes eruit en laat de natuur maar gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:55

Welkom carpediem! (Al lees ik ook nog niet lang mee... :o )

Hihi, klinkt leuk Rebecca!

Jah, ga die set gewoon ophalen, is niet veel geld.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 23:53

Die set is inderdaad ook handig!

Wij hebben ondertussen alles. Maandag krijgen we de sleutel en verhuizen we alles.
Ook gaan we dan onze hoekbank ophalen! Zwartleren ombouw, grijze kussens <3
Vandaag mijn kledingkast uit elkaar gehaald, zo zwaar hahaha.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:00

Spannend Zoey!! En kledingkast... ik doe steeds een beetje uitladen en in een doos meenemen naar hier. Wij hebben nog geen kledingkast staan.

Welkom carpediem.

Ik ben gisteren met de tuin begonnen. Vorige week heb ik samen met mijn moeder tien vuilniszakken onkruid uitgetrokken. Daarna met vader en vriend ergens gratis stenen opgehaald om een terrasje te kunnen leggen. En gisteren ben ik maar vast begonnen met een gat te graven, wat een werk...

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:45

ow leuk *D een verhuistopic.
Ik krijg over 5 dagen de sleutel van me eigen appartement. Ben zoo zenuwachtig haha

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:42

Wat leuk! :)

Pannen en alles kan ik (nog) niet over meepraten, haha.
Hier schiet het niet op, op Woningnet staan momenteel welgeteld twee woningen (1 loting, 1 inschrijfdatum)... -O-

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 11:55

Ook ik kom me hier melden! Bericht gehad van de woningbouw, ben wezen kijken en wil er graag in. Dus acceptatieformulier opgestuurd en nu wachten en van alles regelen. Volgende week gaan we nog op vakantie, had dit nooit meer verwacht. Maar hoop dus dat we na de vakantie kunnen gaan tekenen en dan de sleutel krijgen.
Ondanks dat ik het al best lang heel graag wil, vind ik het nu ook wel spannend. En moeilijk dat ik dan m'n familie en hondje veel minder zal zien. Ook al is het maar 1 dorpje verder.. -O-
Verder, wat betreft inrichting en benodigdheden.. Vriendlief is zondag jarig, hij wilde graag gereedschap, maar hij krijgt nu natuurlijk ook heel andere dingen. :D Het is echt maar een mini plekje, dus wat betreft kasten en opbergruimte zullen we nog even creatief moeten zijn.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 12:08

Gefeliciteerd! Spannend!

Fijn dat woningbouw wil wachten tot na de vakantie! Was bij mij een groot drama.. Kreeg het ook onverwacht paar dagen voor vertrek aangeboden.

Familie/hondje zal wel snel wennen denk ik.
Had het ook verwacht, woon dan ook nog alleen maar vind het heerlijk zo!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 12:09

Ik zou zeggen, koop een bed met opbergruimte of een bed dat hoog genoeg is om rollerboxen onder kwijt te kunnen.
Verder kun je bovenop je kledingkast wsl nog wel een box kwijt en onder je salontafel ook, idem voor de bank als je er 1 koopt die hoog op de pootjes staat. :)

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 12:20

Dankjewel Mandyy! Nou, ik weet niet zeker of ze echt willen wachten. Maar moet het IB60 formulier nog opgestuurd krijgen, en dan die nog naar hun sturen. De mevrouw aan de telefoon was heel vriendelijke en behulpzaam, ze zei dat dat allemaal wel goed zou komen, dus daar heb ik vertrouwen in. Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan, anders kan hondje altijd nog bij mij komen logeren. :o

Een bed heb ik al, niet extreem hoog, maar er past wel wat onder. Of er voor een kledingkast uberhaupt ruimte is, wordt proppen denk ik? Ik heb een erg slecht ruimtelijk inzicht. Maar er moet vast iets in passen. Ik had inderdaad zelf ook al bedacht om alle ruimte die er is, ook in de hoogte goed te gebruiken. Gelukkig kan ik eerst ook nog een hele hoop bij m'n ouders laten staan.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 07:42

san4nie schreef:
Dankjewel Mandyy! Nou, ik weet niet zeker of ze echt willen wachten. Maar moet het IB60 formulier nog opgestuurd krijgen, en dan die nog naar hun sturen. De mevrouw aan de telefoon was heel vriendelijke en behulpzaam, ze zei dat dat allemaal wel goed zou komen, dus daar heb ik vertrouwen in. Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan, anders kan hondje altijd nog bij mij komen logeren. :o

Een bed heb ik al, niet extreem hoog, maar er past wel wat onder. Of er voor een kledingkast uberhaupt ruimte is, wordt proppen denk ik? Ik heb een erg slecht ruimtelijk inzicht. Maar er moet vast iets in passen. Ik had inderdaad zelf ook al bedacht om alle ruimte die er is, ook in de hoogte goed te gebruiken. Gelukkig kan ik eerst ook nog een hele hoop bij m'n ouders laten staan.

Hoe groot(klein) is het dan? Kan me bijna niet voorstellen dat je geen kledingkast kwijt kan! Dus komt vast wel helemaal goed:).

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 08:09

En anders: floorplanner.
Kun je een plattegrond maken en passen en meten met meubeltjes

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:08

Jaaaa, ook ik mag me eindelijk melden! *\o/*
Sinds gisteren weet ik dat ik een appartement krijg. Ik kom vanuit het ouderlijk huis en ik ga alleen wonen, dus ik vind het onwijs spannend allemaal. Het is vrij onverwachts, het is via woonkeus stedendriehoek en het betreft een loting woning (dus niet op basis van je hoeveelheid punten). Vanuit de bijna 130(!!) reacties ben ik geëindigd op de 1e positie. Ik had het dus compleet niet verwacht uit die hoeveelheid reacties, maar ik ben er zo enorm blij mee! :D

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:12

Wauw bofkont!! Gefeliciteerd!