Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jadeleigh263

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:06

Hahah dankjeee :D.

Heb ik weer hoor, had afgesproken om iets van iemand te kopen, hebben mijn ouders een etentje als verrassing gepland... Ik hoop dat de verkoper het niet erg vind... Baal ervan om het af te zeggen, maar ben wel heel blij dat ik uit eten ga :=

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:10

Gefeliciteerd!

Gewoon eerlijk wezen, en een nieuwe afspraak maken. Ik denk als je het netjes uitlegt degene er best begrip voor heeft hoor.

Zo de opruiming gaat lekker. Weer een berg op mp en fb gezet.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:20

Hahah dankje Kiki1976.

Heb ik ook gedaan, en ze toonde heel veel begrip ervoor :D

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:03

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:04

Mijne staat in mijn onderschrift (Bokt Markt), maar ik heb hem ook op meerdere Facebook pagina's geplaatst en in een andere categorie dan Zadels op Marktplaats :j

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:10

Beetje jammer: je kunt dus alleen bij jou op het terrein passen. Ik zou dan geen interesse meer hebben, omdat ik mijn zadelpasser erbij wil hebben, 97% van de mensen kunnen zelf niet goed zien of het zadel echt goed past. Krijg je daar geen vraag naar?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:18

Uhm dat staat helemaal niet in mijn advertentie, ik zeg alleen dat er een mogelijkheid is om het bij mij thuis te proberen. Dat kan namelijk niet bij iedereen zomaar ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:18

Ik heb hem wel op mp staan maar ook op bm en fb.
Maar goed ik heb een boomloos zadel hihi.

Aan de ene kant kan ik drunksheep wel begrijpen. Als iemand je zadel meeneemt (na betaling) en er gebeurt iets wat verzwegen word en daardoor gaat bv de boom stuk?
En naar mijn idee kan je ook je zadelmaker daar op locatie laten komen dan.... Mits het qua afstand te doen is natuurlijk.

Edit: zo kan je het natuurlijk ook bedoelen, drunksheep

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:20

Drunksheep, ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook zo vind overkomen :o Vraag me af wat je er dan precies mee bedoelt? Want er staat letterlijk 'is mogelijk op eigen terrein', daar haal ik uit dat het ergens anders niet kan.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:20

Er staat dus letterlijk dat er een mogelijkheid is het bij mij thuis te proberen... verder geen restricties. Behalve als ik het opstuur in verband met een mogelijke kapotte boom oid.

Ik heb er niet 'alleen maar mogelijk' staan. :D

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:22

Ja, en wat ik dus al zei, het komt op mij (!) over alsof het dus ergens anders niet kan. Ik zeg verder niet dat je dat ermee bedoelt.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:22

Je vraagt wat ik er dan wel mee bedoel, dat geef ik nu aan toch :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:23

Halleeee mooi zadel Nadia, jammer dat ik een arme pauper ben met een springpaard. :*

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:23

Ik snap Drunksheeps zin juist, want het is een 'mogelijkheid' er staat niet dat het 'moet'.....

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:24

Ik heb ook een zadel te koop en eigenlijk heb ik ook liefst dat ze het op eigen terrein komen passen. Ik wil heus wel nog een eindje rijden naar het privé adres of naar stal/manege, maar verder dan 20 km wordt het hem niet.
Nu besef ik ook dat niet iedereen zijn paard wil opladen en door het ganse land wil rijden enkel en alleen om een zadel te passen.

Dus hoe doen jullie dat dan als je een zadel verkoopt? Rijdt je zelf het hele land rond met het zadel? Verkoop je enkel aan mensen in de buurt? Verzend je het zadel met betaling van een voorschot waarop de mogelijke koper het bij niet passen terug kan zenden?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:24

Anthea schreef:
Halleeee mooi zadel Nadia, jammer dat ik een arme pauper ben met een springpaard. :*

Gewoon een slof eraan en het wordt vanzelf een dressuurpaard :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:25

Ja maar ik ben zo arm en een slof is zo duur.. Zouden stro touwtjes ook werken????

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:27

Gini schreef:
Ik heb ook een zadel te koop en eigenlijk heb ik ook liefst dat ze het op eigen terrein komen passen. Ik wil heus wel nog een eindje rijden naar het privé adres of naar stal/manege, maar verder dan 20 km wordt het hem niet.
Nu besef ik ook dat niet iedereen zijn paard wil opladen en door het ganse land wil rijden enkel en alleen om een zadel te passen.

Dus hoe doen jullie dat dan als je een zadel verkoopt? Rijdt je zelf het hele land rond met het zadel? Verkoop je enkel aan mensen in de buurt? Verzend je het zadel met betaling van een voorschot waarop de mogelijke koper het bij niet passen terug kan zenden?

Ik heb bij een geïnteresseerde aangeboden om het gratis te brengen bij afname en als het zadel niet wordt afgenomen tegen betaling van de benzinekosten, omdat ze geen trailer heeft. Lijkt mij wel fair. Ligt er wel aan hoe ver het rijden is natuurlijk, want als ik het voor niks naar België moet brengen wordt een beetje too much :D

Maar ik heb net een 'nieuw' tweedehands zadel gekocht en er dus met paard en al heengereden, en ook nog eens het zadel opgehaald. Twee keer 3 uur heen en weer voor gereden hoor... :=

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:27

Anthea schreef:
Ja maar ik ben zo arm en een slof is zo duur.. Zouden stro touwtjes ook werken????

Als ik even geen slof voor handen heb doe ik dat wel altijd :j

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:28

Drunksheep schreef:
Je vraagt wat ik er dan wel mee bedoel, dat geef ik nu aan toch :')

Dat is mijn punt niet, maar goed, dat is offtopic :)

Gini, ik verkoop gelukkig bijna nooit zadels... :D Maar verzenden is bij mij verkocht, ophalen en evt. terugbrengen als het dan niet past is prima. Als het in de buurt is wil ik er zelf ook nog wel langsrijden. Dan trek je inderdaad bijna alleen mensen uit de buurt aan maar dat is dan maar zo :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:32

Drunksheep, zo kwam het toch echt op mij over. Maakt verder niet uit, maar als jij het zo bedoeld als jij net hebt uitgelegd, misschien een tipje om het een beetje anders te schrijven? Als wij het al zo zien, zullen potentiele kopers het misschien ook zo zien en je advertentie gauw overslaan... dat zou zonde zijn! :j

kiki1976: natuurlijk kan de zadelmaker niet mee := Ik denk dat die man wel meer te doen heeft dan steeds met mensen én hun paarden onderweg zijn naar adressen om zadels te passen. Die komt gewoon op afspraak naar je stal, waar zadels klaar moeten liggen en het paard klaar moet staan.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:33

Heb je een idee hoe je dit anders kan formuleren dan, want dat zou ik niet weten tbh :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:34

Drunksheep schreef:
Heb je een idee hoe je dit anders kan formuleren dan, want dat zou ik niet weten tbh :=

"Er is een mogelijkheid om het zadel op eigen terrein te passen"??

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:35

Precies, misschien 1 woord erbij ofzo, zodat men weet dat het "een" mogelijkheid is, en niet de "enige" mogelijkheid.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:40

Thanks, ik zal het even aanpassen. Ik heb het zelf tbh nooit zo gezien maargoed :P