Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 01:25

Geld komt er v.d week aan issegrim! :)

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 08:06

Goedemorgen!

Ben benieuwd of er dit keer sneller reactie komt, heb nu geschreven ipv mail via wap. Wat kerst kaartjes betreft, als degene die ik via steffiy kreeg terug schrijft lijkt het me wel leuk als hij kaartjes krijg. De twee heren die nu hebben geageerd ook wel maar die hebben beide volgens mij nog wel contact met familie en krijgen ook van hen mail.
Maar goed heb er dus ook wel een paar. Misschien een idee om een soort kaartenboom te maken. Zo'n lijst met adressen maken van mensen die een kaartje willen? Wil ik best op me nemen, hoeft niet iedereen steeds elkaar en pb te sturen.

Hoe denken jullie er trouwens over de naam van je penpal te noemen?
En hebben jullie er toen je op wap keek op gelet dat bij de inmate wel stond corresponding over seas? Zijn er ook bij die alleen in amerika kunnen of willen schrijven.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 09:10

Nee, heb ik eigenlijk niet opgelet :o en hoe bedoel je de naam noemen? Hier in het topic?

Dat zou ik best leuk vinden eigenlijk :) Ik wil wel meedoen... (als het er geen 30 zijn dan)

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 09:34

@Djuulsie:
Yup dat bedoel ik, idd hier in topic noemen. Moet er zelf denk ik wat aan wennen om het zo hier neer te zetten. Is niet geheim hoor, maar schrijf dus met een Brian en een Richard nu;-) Hoop dat degene via Steffiy ook reageerd, heeft ook leuk profiel trouwens. Dat is Ricardo;-)
Wel bewust meerdere via WAP benaderd, allemaal andere namen. Je zal het maar eens door elkaar halen;-)

Gisteren met vriendlief over het schrijven gehad, hij was best belangstellend, zou het zelf niet doen alleen. Wel leuk om vragen erover te beantwoorden merk ik en vindt het belangrijk om erg open erover te kunnen zijn onderling.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 09:38

Heb je er ook opgelet dat ze niet in dezelfde gevangenis zitten Risje? heb begrepen dat dat niet zo handig is ;) Omdat ze dan rivaliteit kunnen krijgen onderling. En voornamen hier zetten vind ik niet zo'n punt. Ik mail met Keith (die komt weer vrij in 2021) en schrijf met Willie. En wacht nog op antwoord van Alfred en Anthony.

Mijn man snapt niet dat ik dit wil doen, omdat hij vindt dat deze mensen dat niet verdienen na wat ze hebben gedaan. maar hij laat mij het wel doen, omdat ik het wil.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 09:46

@djuulsie:
Haha, nee stom he dat dan weer niet. Maar is volgens mij wel goed gegaan. Wel fijn trouwens dat beide heren de al hebben terug geschreven zo open zijn, veel overeenkomsten in de 1e brief al, leuk dus!

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 09:52

Een inburgeringscursus na zoveel jaar zou wel slim zijn :D Ik weet dat B een maand (dacht ik) in een halfway house heeft gezeten voordat hij daadwerkelijk vrijkwam. Maar dat geldt niet als inburgeringscursus vind ik.

Leuk om te lezen hoe iedereen fanatiek aan het schrijven is :)
Ik let er altijd wel op of iemand uberhaupt wil schrijven "overseas", anders heeft het weinig nut om zo iemand aan te schrijven. En inderdaad geen twee personen in dezelfde gevangenis, liever al niet in dezelfde staat := Just to be sure.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 10:13

Ja ze. echten gerust om je als ze in dezelde gevangenis zitten...

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 10:38

En dat wil je niet ;)

Ben bezig met een foto collage te maken voor Keith van Nederland en mezelf :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:11

pimaude schreef:
Wauw ik ben weer in de wolken!!

Kreeg net een brief terug van Allen. Ik heb hem gemaild via de site 2 maandjes terug, en kreeg nu antwoord. Hij is 43, lijkt heel lief en zit op DR. Hij heeft een broer in Nederland, dus dat is wel heel leuk in de toekomst! Hij klinkt als een hele lieve man, ik denk dat hij ook erg leuk zal zijn voor mijn moeder om mee te schrijven! het klinkt alsof hij zichzelf erg op de achtergrond zet. Het was ook een vrij korte brief, hij wou eerst weten of ik echt wel interesse in een vriendschap had enzo. erg lief!

Super leuk :D

djuulsie schreef:
Wat leuk! Nou een goede brief terug sturen :)

Gister hele mailwisseling gehad met Keith... Was wel gezellig, in zn laatste mail zei hij dat zn geld op was, dus dat het wel weer even zou duren voor hij weer kon mailen :(

Jammer dat hij aangaf dat het even ging duren :(

djuulsie schreef:
Hoe werkt dat jpay Stef?

Jpay is ook een communicatieprogramma, niet alle gevangenen hebben dit maar als jouw gevangene het heeft is dit zeker aan aanrader.
Met je creditcard koop je postzegels, ik mail hem dan via jpay en Tony ontvangt deze dan uitgeprint in de gevangenis.
Via jpay kan ik hem ook geld sturen ;)

Zitosh schreef:
Ik heb erover nagedacht, ik ga ook een gevangene schrijven :j Is er hier iemand die een goeie (duidelijke) site weet waar ik iemand kan vinden die een penpal zoekt? Bij voorkeur contact via mails, maar brieven mogen zeker ook wel :)

writaprisoner.com is duidelijk :j

HEt kerstkaarten idee vind ik ook een goed idee! zijn er meer mensen die mee willen doen, Misschien even een lijstje maken wie er mee doen:
Is het een idee dat als je meedoet dat wij jouw inmate schrijven en jij onze inmate, snappen jullie hem nog :+

Kerstactie:
- SteffiiY

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:14

Moet je dan 1 inmate kiezen? Heb er meerdere nl ;)

Kerstactie:
- SteffiiY
- Djuulsie

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:22

djuulsie schreef:
Kerstactie:
- SteffiiY
- Djuulsie
- deviltjh

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:30

Je meerdere mag ook :j Ik heb er ook 2 :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:35

Aanbod!!

Hier nog even een oproepje, wat voor sommige misschien interessant kan zijn.

Met mijn werk gaan we volgende week verhuizen naar een nieuw pand, wat betekend een nieuw adres.
Wij hebben nog 500 enveloppen staan(A5 formaat) die weggegooid worden, met veel moeite mag ik deze meenemen om te gebruiken.
Op de envelop staat een adres-naam van bedrijf(linksboven in hoek) maar deze kan je heel makkelijk afplakken.
Oftewel ik wil zelf ongeveer 100 enveloppen houden, dus heb ongeveer 400 enveloppen gratis te vergeven tegen de verzendkosten of je kunt ze komen ophalen bij mij :)

*Ik schrijf Tony altijd met deze enveloppen(met adres afgeplakt) en deze komen altijd prima aan, ondanks dat er een plakker over adres heen zit.
Dus de enveloppen zijn echt prima te gebruiken!

Wie wil, graag PB voor meer info/interesse!!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:26

deviltjh schreef:
djuulsie schreef:
Kerstactie:
- SteffiiY
- Djuulsie
- deviltjh
- Risje

Vindt iedereen het prettig als ik bijvoorbeeld adressen verzamel en deze via pb of mail aan iedereen doorgeef?
Wanneer moet het uiterlijk verstuurd zijn? Misschien handig om een deadline tot wanneer je het adres door kan geven?

Wat betreft de enveloppen, leuk idee zeg. Ik stuur je vanavond ff pb

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:29

Ik denk dat je ze rond 10-15 dec wel moet versturen...

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:30

Ja rond half december versturen!

Zou fijn zijn Risje als je een lijst wilt maken met inmates die kerstkaarten willen ontvangen!

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:43

djuulsie schreef:
denk niet dat ze alle 19 minuten bewust meemaken hoor... Ze krijgen eerst een slaapmiddel

Jolliegirl schreef:
Weetje wat gisteren zooo door mn hoofd spookte....
Of ze hem gemarteld hebben... Door te weinig middel te spuiten o.i.d..
Hier moest ik aan denken na die dreiging: als je met de radio praat is er niemand meer bij je executie...

Wat zouden ze gedaan hebben met hen...als hij wel de radio gebelt had....
Ik vond dat zo eng om te lezen...kreeg gelijk enge martel ideeen....... Brrr...

Petra hou je taai..
Ik wacht je verdere berichten/blogs af!
Je bent een topper! Je hebt iemand bijgestaan bij een onwijs moeilijk en heftig.moment!

Jolliegirl schreef:
19 minuten..
Pffff...
Maar je weet natuurlijk niet onder welke omstandigheden..
Ik hoop dat Issegrim de kracht heeft, en dit ook wil, om dit uit te leggen aan ons.. Om te vertellen hoe dit nu in werkelijkheid gaat...

Jolliegirl schreef:
djuulsie schreef:
denk niet dat ze alle 19 minuten bewust meemaken hoor... Ze krijgen eerst een slaapmiddel

Mja dan toch...

Als ze in hun slaap niets meer voelen.. Waarom is er dan zo'n ophef over het dodelijke middel?

Nanda schreef:
Wat ik heb begrepen, is het een grote spierverslapper. Je kunt dus geen adem meer halen omdat je spieren het niet meer doen. Daardoor wordt je uiteindelijk bewusteloos en als laatste houdt je hart ermee op. Doordat de gevangene niet meer beweegt ziet het er relatief humaan uit, Maar de gevangene KAN niet bewegen en of hij nu wel of niet bij bewustzijn is kan hij/zij niet laten zien...

Ik was samen met Petra en haar vader als getuige bij de executie van Jamie. Het duurde inderdaad 19 minuten.

De verhalen hierboven slaan voornamelijk op de oude methode (die kan niet meer omdat Europese bedrijven het steeds moeilijker maken om aan middelen te komen die gebruikt worden voor executies).

Bij de oude methode kreeg men eerst een spierverslapper, waarbij je er uit zag alsof je onder narcose was. Daarna werd een beetje pentobarbital gegeven om iemand buiten bewustzijn te krijgen (en die hoeveelheid zal veelal te weinig geweest zijn), gevolgd door een middel dat de hartspier stopt. Het is dus aannemelijk dat toen gevangenen veelal bij vol bewustzijn een infarct kregen. Die executiemethode duurde een paar minuten, dus het gevangenispersoneel kon lekker snel weer naar huis...

De huidige methode is enkel het toedienen van het narcosemiddel (pentobarbital), en dan in zulke hoeveelheden dat iemand in een (omkeerbaar) kunstmatig coma komt. Het hele bewustzijn is dus weg.

Vervolgens verslappen de spieren die voor de ademhaling zorgen, en iemand 'stikt', en het hart stopt. Dit is, zover moord vriendelijk kan zijn, de meest vriendelijke methode die je kunt bedenken, maar het duurt wel even ja. Dit is ook hoe in Europa euthanasie gaat. Mochten ze, zoals Jolliegirl aangeeft, te weinig geven, dan zou de ter dood veroordeelde een dag of wat later weer wakker worden. Daarom hebben ze altijd nog een 2e 'portie' klaar liggen.

Met deze methode zakt iemand dus eigenlijk in slaap weg, snurkt/gorgelt kort, en daarna zijn de meeste tekenen van leven eigenlijk al weg en is het wachten tot het hart stopt.

Het 'gedoe' rondom de middelen is vooral vanwege de doodstraf ansich, en niet de (on)menselijkheid die de methode met zich mee brengt. Texas kan nog een executie of zes vooruit, en dan is ook hun Pentobarbital op. Er wordt nu vooral druk gelegd op de apotheken om niet nogmaals mee te werken aan de doodstraf (en gezien de enorme publiciteit rondom de Woodlands Compounding Pharmacy, die nu de middelen geleverd had, denk/hoop ik ook dat dat niet nog een keer gebeurt).

Een ander alternatief middel waar naar gekeken wordt is Propofol. Er is vanuit Europa al aangegeven dat als de VS propofol gaat gebruiken voor executies, de volledige export naar de VS zal worden stilgelegd; dus ook voor medische toepassingen.

Europees beleid kan zo nog wel eens het einde van de doodstraf in de VS gaan betekenen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:44

Bedankt voor je heldere uitleg LHO!
Ik denk dat een hoop mensen hier wat aan hebben! Top!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:55

deviltjh schreef:
djuulsie schreef:
Kerstactie:
- SteffiiY
- Djuulsie
- deviltjh
- Mavelle (1 adres, de andere krijgt denk ik wel genoeg)

Ik vind het idee van een kaartenboom (zoals je op de middelbare school vroeger misschien een telefoonboom had) een beter idee dan al iedereen z'n gevangenen een kaartje te sturen. Een of twee kaartjes sturen vind ik prima, maar tien wordt me een beetje te gek zeg maar.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:55

Zo'n kaartenboom is inderdaad ook een idee Mavelle :j
Ik vind een kaart of 3 ook wel de max hoor :j

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:32

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:35

Isegrim schreef:
Wel interessant om te lezen denk ik, de brief die je krijgt voordat je als getuige een executie bijwoont: http://www.anatomievaneenexecutie.nl/in ... n-executie

Begrijp ik nou goed dat de getuigen serieus gewoon een heerlijke warme maaltijd krijgen en zelfs mogen blijven logeren????

Dan hebben die het zoveel beter als de gevangene.......

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:42

Dat krijgen ze niet van TDCJ hè. Hospitality House is een religieuze vrijwilligersorganisatie.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:46

Natuurlijk wil ik zo'n lijst maken. PB mij maar met het adres en hoeveel gevange je max een kerstkaart wil sturen;-)