Duinbranden in Noord Holland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Duinbranden in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:38

Feestjes zijn op dit moment wel het laatste waar ze aan denken gok ik zo :=

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:39

Ja zoiets of gewoon een goede installatie met algemene goede muziek en dat aan ofzo... Maar we moeten ze echt even in het zonnetje zetten!

Op dit moment wel, maar als die achtelijke imbeciel eenmaal opgepakt is en de heren zijn ongeschonden uit de strijd gekomen mogen we ze best een veer in hun *** steken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:40

Cayenne schreef:

Denk ook niet dat men behoefte heeft aan een bbq... :')

Ik zeg ook, hup laat het leger maar patrouilleren de komende tijd...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:41

haha ja idd dat is wel waar maar bedoel eigenlijk als ze deze persoon te pakken hebben gekregen

vind ik dat deze brandweer mensen in t zonnetje gezet moeten worden ik zie in ene ikkombijjeeten reclame voor een bbq :P misschien lachen om hun eens t contacten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:42

NathalietjeB schreef:
haha ja idd dat is wel waar maar bedoel eigenlijk als ze deze persoon te pakken hebben gekregen

vind ik dat deze brandweer mensen in t zonnetje gezet moeten worden ik zie in ene ikkombijjeeten reclame voor een bbq :P misschien lachen om hun eens t contacten :D

Jij kijkt ook Oprah :P

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:43

NathalietjeB schreef:

denk dat ze daar misschien wel oren naar hebben!
branden zijn toch op het nieuws en krijgen best een hoop publiciteit!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:45

Joolien schreef:
NathalietjeB schreef:

Jij kijkt ook Oprah :P

:o he he ja klopt hahahaah :j hmz ik zou zelfs eens als t zover zou mogen komen dat de brandweer mensen in t zonnetje gezet mogen worden ook eens in t taarten maak topic misschien oproepje doen om leuke taarten t maken ten ere aan de brandweer mensen ofzo??..

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:52

Goed idee. Maar zolang de dader nog niet is gepakt, worden ze dan misschien alsnog weggeroepen .. :(

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:52

Eerst moeten ze die strontvervelende pyromaan maar eens te pakken krijgen. Dan zou ik pas aan een feestje willen denken.

Ik denk toch wat ik zie dat dat de "oude" brand is, omdat ik niets over een nieuwe brand lees. Maar wat verkijk je je dan op de afstanden. Zelfs een collega uit Schoorl dacht dat het ergens in Bergen was.
In ieder geval, het rookt weer aardig, dus het is zeker nog niet "brand meester".

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:57

Cayenne schreef:

Dat denk ik ook. Eerst die debiel maar eens te pakken krijgen, dat zou wel een feestje waard zijn :D

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:57

Cayenne schreef:
Het beste wat je nu kunt doen is vooral WEG blijven.
Niet heen gaan, niet denken dat je kunt helpen. Gewoon wegblijven.
Ze worden echt moedeloos van iedereen die denkt te kunnen helpen en in de weg lopen.
Eerder konden de blushelicopters nieteens meer landen daardoor.

Ik geloof niet dat iemand uit dit topic de intentie heeft om die kant op te gaan. Beetje een vreemde reactie dit. Kan ik zelf namelijk ook wel bedenken.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:03

nee tuurlijk gaat niemand die kant uit ik hoop echt dat ze die flikker te pakken krijgen

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:06

Hoorde net dat een kennis van mij die kant op gaat als leger ondersteuning. Niet alleen om te blussen, maar ook om kijkers op afstand te houden.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:10

Ik vrees dat het leger na het blussen ook maar moet blijven. Patrouilleren. Tot de regenachtige herfst weer begint. :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:13

Het is nog steeds niet uit, ben net weer terug uit Schoorl en je ziet gewoon nog steeds rook boven de duinen ^). Mensen houden zich over het algemeen keurig aan de noodverordening. Op het klimduin hangt halverwege van dat roodwitte lint en ik heb er niemand onderdoor zien gaan :j

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:14

Veulen84 schreef:
Hoorde net dat een kennis van mij die kant op gaat als leger ondersteuning. Niet alleen om te blussen, maar ook om kijkers op afstand te houden.

kennelijk zijn er dus nog steeds mensen die in de weg lopen, ik vond de oproep om daar weg te blijven dan ook niet vreemd ;)

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:16

vanuit hier( sint maarten) zie je weer pittig wat rook..
Tevens hebben ze gister heel wat kentekens opgeschreven en moest iedereen rijbewijs laten zien en wat men was/ging doen etc..

edit: heb ik het over st maartenszee

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:18

jiperdepip schreef:
kennelijk zijn er dus nog steeds mensen die in de weg lopen, ik vond de oproep om daar weg te blijven dan ook niet vreemd ;)

Snap dat ook niet helemaal. Ga dan thuis voor de tv zitten of op een balkonnetje met verrekijker.

Ik probeer nog steeds te vinden hoeveel oppervlak van de duin en welke gebieden er nou eigenlijk in totaal al zijn afgebrand sinds 2008. Maar kan het niet vinden.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:23

die allereerste brand was ook iets van 150 ha, daartussen wat kleine brandjes van 8 ha, bij Bergen zo'n 5 ha, nu 200 ha. De andere branden waren niet echt groot en een paar vierkante meters.

Het totale gebied is 1770 ha, dacht ik.

Hier staan de grotere branden op een rijtje

http://nos.nl/artikel/150683-overzicht- ... ergen.html

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:27

ik hoop dat ze nu weer een beetje grip hebben op de brand en ik hoop dat ze t toch snel brand meester krijgen maja met deze wind die overigens wel richting egmond staat denk ik niet dat ze t snel brand meester krijgen

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:30

Arabesk, het gebied is ruim 7000 ha. Heb ik toevallig vandaag nog ergens gelezen, ik denk op de site van Staatsbosbeheer.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:35

Brandweerkorpsen uit Limburg en Twente gaan assistentie verlenen, nog ff en we moeten Duitsland erbij halen :oo

Iedereen wacht nu ook met spanning of er vanmiddag misschien bijv. bij Egmond of Petten weer wat gaat gebeuren. Of morgen...

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:37

Pava schreef:
Arabesk, het gebied is ruim 7000 ha. Heb ik toevallig vandaag nog ergens gelezen, ik denk op de site van Staatsbosbeheer.

Op de website van de gemeente Bergen NH staat dat het toch zo rond de 200 ha is.
Alle verbrande hectare is er in ieder geval een teveel.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:38

Met die nieuwe helicopters die er nu weer bij zijn gekomen, zouden ze toch een hele stap moeten maken in het blussen. De wind is wel weer flink aangetrokken, merk het hier ook. Waait erg hard nu. Gelukkig wel de goede kant op.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:41

twitter:

Burgemeester Bergen: Geen burgerwacht #duinbrand zij heeft vertrouwen in politie. Burgernet wel onder de aandacht

Toch nog één iemand die het nog zit zitten met de politie :+
Burgerwacht is niet nodig, mensen nemen nu zelf al verantwoorlijkheid door vaker te wandelen in de duinen/joggen/fietsen/paardrijden in de hoop toch op heterdaad iemand te betrappen.

Maar hij is zó geraffineerd> Gistermiddag, zondag, hartstikke druk, vlakbij het drukste afsfalt pad weet ie terwijl er nog honderden mensen voorbij fietsen en wandelen de boel aan te steken en NIET gesnapt te worden.