Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 15:22

[***] schreef:
Ja, leuke onschuldige traditie toch?

Ja dat is het. Mannen in idiote kostuums en vrouwen die in een "huisje" wachten tot de mannen met hun komen dansen, in de meest idiote kostuums. De vrouwen mogen weer naar buiten na de onthulling. Wat je er ook van denkt, respecteer de traditie, respecteer wat men vraagt. Dit feest is het enige wat de Amelanders voor zichzelf houden. En terecht, laat ze.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 15:24

Niobe schreef:
hagelslag schreef:
Oef, ik ben oud Amelander en ken het feest.
Het is echt half zo dramatisch als dat het afgeschilderd word...
Dus ik heb echt zo iets, laat het toch gaan.
Jaren terug is omroep Friesland er al eens geweest voor een reportage... best zat toch?

Ja nou ja journalistieke vrijheid is gewoon een ding en die mysterie trekt aan. Zo’n knokploeg vind ik wel dramatisch.

Laat dan 1 persoon die mensen gewoon even rondleiden, dan houd je de informatie aan jezelf en krijgt het lang niet zo veel aandacht als nu. Wat de Amelanders doen interesseert mij echt 0 verder en als er van die rare verkleedpartijen zijn, dan haak ik al helemaal af.
Het krijgt nu 20x keer meer aandacht omdat het zo mis gegaan is.

O ja, waarom zouden ze dat doen ? Wat het feest inhoudt kun je op internet vinden. PowNed lokt het drama uit. En rare verkleedpartijen, wat dacht je dan van carnaval ? Net zo raar.

Niobe

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 15:29

Carnaval vind ik ook poedersuiker ja.

Maar PowNed doet wat PowNed doet en daar kun je leuk mee omgaan of je kunt er dit mee doen inderdaad. Wat is beter voor de traditie denk je?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 15:29

Och ik sta daar vrij nuchter in. De Amelanders houden het bewust hun feestje. Helemaal prima. Hadden ze net zo met carnaval moeten doen IMO :+ Beetje 'you do you, succes ermee'.

Ik kan al bijna 2 uur niet in de werkomgeving en ik móet er wel in. Ik kan nu eigenlijk niks :=

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 15:33

hahahatsjoe schreef:
[***] schreef:

Ja dat is het. Mannen in idiote kostuums en vrouwen die in een "huisje" wachten tot de mannen met hun komen dansen, in de meest idiote kostuums. De vrouwen mogen weer naar buiten na de onthulling. Wat je er ook van denkt, respecteer de traditie, respecteer wat men vraagt. Dit feest is het enige wat de Amelanders voor zichzelf houden. En terecht, laat ze.

Respecteer journalistieke vrijheid en het feit dat we in 2023 leven. Je kan mensen niet verbieden te filmen in het openbaar. En als je het niet met mensen eens bent dan ga je ze zeker niet aanrijden. Zou wat zijn als journalisten die carnaval proberen te filmen zo behandeld worden.

Is natuurlijk ook wachten op gezeik met dat ouderwetse geneuzel.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-23 15:34

Zullen we Urk dan ook maar opdoeken? :')

Laat die mensen toch. Hun gedrag is inderdaad niet acceptabel maar ik weet dat Powned ook bijzonder goed kan provoceren. Het rechtvaardigt de acties van beide kanten niet. Maar laat die lui gewoon hun feestje houden als zij zich er blij mee voelen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 15:40

hahahatsjoe schreef:
[***] schreef:

Wij zijn er jaren geleden eens het weekend erna geweest en er werd toen ook echt over nagepraat, overal waar je kwam….

Vind het zonde dat die mensen niet gewoon met respect kunnen worden behandeld, het is hun feestje!
Van buiten af heb je er gewoon niks mee te maken .

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 15:49

xPabloBokt schreef:

Laat die mensen toch. Hun gedrag is inderdaad niet acceptabel maar ik weet dat Powned ook bijzonder goed kan provoceren. Het rechtvaardigt de acties van beide kanten niet. Maar laat die lui gewoon hun feestje houden als zij zich er blij mee voelen.

Mee eens. :j

Het kan echt niet dat ze zelfs hebben aangereden. Inderdaad echt niet acceptabel.

Maar Powned komt ook vaak om te rellen ipv nieuws te brengen.

Kijk als de vrouwen daar nu naar de media stappen, anoniem, want ze worden onderdrukt en hebben hulp nodig. Dan zeg ik, daar moet wat gebeuren.
Maar dat lijkt totaal niet het geval, dus ga je als buitenstaander niet zo moeien.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-23 15:51

DuoPenotti schreef:
xPabloBokt schreef:

Mee eens. :j

Het kan echt niet dat ze zelfs hebben aangereden. Inderdaad echt niet acceptabel.

Maar Powned komt ook vaak om te rellen ipv nieuws te brengen.

Kijk als de vrouwen daar nu naar de media stappen, anoniem, want ze worden onderdrukt en hebben hulp nodig. Dan zeg ik, daar moet wat gebeuren.
Maar dat lijkt totaal niet het geval, dus ga je als buitenstaander niet zo moeien.

Exact. Ik leer op mijn opleiding altijd NIVEA: Niet Invullen Voor Een Ander. Lijkt mij hier bijzonder toepasselijk.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 15:54

Maar daar maakt PowNed ook niet echt een groot geheim van. Ze zijn bijvoorbeeld ook op de Zwarte Cross geweest en dan doen ze ook wel gekke dingen, maar mensen gaan daar gewoon mee om op hun manier, 9 van de 10 keer wel een leuke manier.

PowNed heeft nu een rel veroorzaakt een flinke ook en zij hebben dat nu in de zak. Het team dat er nu zelf was hadden dit vast niet per se voor ogen en de reactie ging ook echt veel te ver.
Maar wie lacht er het laatst nu?
Je kunt het toch beter gewoon verwelkomen dan, de informatie vanuit jezelf laten komen en het in eigen hand houden? En zeker geen geweld gebruiken. Echt zo super stom.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 15:58

Niobe schreef:
Maar daar maakt PowNed ook niet echt een groot geheim van. Ze zijn bijvoorbeeld ook op de Zwarte Cross geweest en dan doen ze ook wel gekke dingen, maar mensen gaan daar gewoon mee om op hun manier, 9 van de 10 keer wel een leuke manier.

PowNed heeft nu een rel veroorzaakt een flinke ook en zij hebben dat nu in de zak. Het team dat er nu zelf was hadden dit vast niet per se voor ogen en de reactie ging ook echt veel te ver.
Je kunt het toch beter gewoon verwelkomen dan, de informatie vanuit jezelf laten komen en het in eigen hand houden? En zeker geen geweld gebruiken. Echt zo super stom.

Daar ben ik het ook zeker mee eens.
Het is super stom van ze.
Maar is er misschien toch wat meer aan vooraf gegaan waarom ze zo enorm overdreven fel reageren?
iets wat we van Powned sowieso nooit te horen krijgen.

Maar zwarte cross en carnaval, koop kaartjes en je kunt er heen, dat is geen vergelijk met een soort van besloten feest. En dat toch zeker weten te kakken willen zetten. Ze komen daar nu ook echt niet als informatie inwinnend.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 16:04

Nou elke pers invulling moet toestemming krijgen van de Zwarte Cross, dus dat is wel degelijk besloten, alleen niet onmogelijk. En die toestemming heeft meer te maken met veel interesse en hoeveel bereik je hebt als platform.

Maar ja je hebt gelijk, waarschijnlijk wilden ze ook de ophef, want er staat me bij dat ze al eerder geïnformeerd hebben op Ameland. Corrigeer me als ik dat fout heb.
Maar die hebben ze nu ook gekregen, dus daarom zeg ik ook wie heeft nu wat ie wil?
Het was echt zoveel beter geweest om het gewoon te ontvangen, want echt tegenhouden kun je het toch niet.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 16:07

Niobe schreef:
Carnaval vind ik ook poedersuiker ja.

Maar PowNed doet wat PowNed doet en daar kun je leuk mee omgaan of je kunt er dit mee doen inderdaad. Wat is beter voor de traditie denk je?

Wat beter is voor de traditie ? Dat PowNed van het eiland weg blijft.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 16:09

[***] schreef:
Respecteer journalistieke vrijheid en het feit dat we in 2023 leven. Je kan mensen niet verbieden te filmen in het openbaar. En als je het niet met mensen eens bent dan ga je ze zeker niet aanrijden. Zou wat zijn als journalisten die carnaval proberen te filmen zo behandeld worden.

Is natuurlijk ook wachten op gezeik met dat ouderwetse geneuzel.

Respecteer de traditie. Wat je zegt is onzin, PowNed is naar het eiland gekomen om te rellen omdat ze vorig jaar het eiland zijn afgegooid en niet meer op de boot mochten. Ze gingen nu ook om 4 uur van het eiland weg, maar kwamen stiekem terug met een andere auto en andere kleren. Kleuters :+ .

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 16:11

Alja schreef:
Wij zijn er jaren geleden eens het weekend erna geweest en er werd toen ook echt over nagepraat, overal waar je kwam….

Vind het zonde dat die mensen niet gewoon met respect kunnen worden behandeld, het is hun feestje!
Van buiten af heb je er gewoon niks mee te maken .

Precies dat. Mijn overleden vriend kwam van Ameland, ik heb het 1x mee mogen maken, was super gezellig.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 16:12

DuoPenotti schreef:

Ze zijn niet aangereden maar klemgereden. De schade aan hun auto kwam door een paaltje dat ze over het hoofd hadden gezien.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 16:14

Niobe schreef:

Hadden ze dat niet voor ogen ? Jawel, want ze zijn vorig jaar ook al weg gestuurd. Ze wisten dat de eilanders geen buitenstaanders op hun feest wilden maar zijn bewust om 4 uur vertrokken en stiekem met andere kleren en een andere auto weer terug gekomen. Geweld is er niet gebruikt, de schade aan hun auto kwam doordat ze tegen een paaltje reden.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 16:16

Oh, ja dat maakt het opeens goed dat ze worden klem gereden, bedreigd en aangereden natuurlijk. En ook goed dat de politie er niks mee doet.

Dat is pas onzin.

Je kan niet een feest houden op een heel eiland in de openbare ruimte, er super geheimzinnig over gaan doen en dan verbaasd lopen doen dat mensen er willen filmen.

Het is PowNed. Wijs iemand toe van de gemeente om ze wat info te geven en wat te laten zien. Neem ze desnoods collectief in de zeik. Wat je nooit mag doen is mensen bedreigen, aanrijden en dan ook nog als handhaving er dom mee omgaan.

Het is niet zo moeilijk. Er zijn 101 manieren om ermee om te gaan. Daarvan hebben ze zo ongeveer de slechtste manier uitgekozen om ermee om te gaan.

hahahatsjoe schreef:
DuoPenotti schreef:

Ze zijn niet aangereden maar klemgereden. De schade aan hun auto kwam door een paaltje dat ze over het hoofd hadden gezien.

Heb je hun volledige filmpje gezien?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 16:22

Powned heeft voor Sunneklaas ook al een verhaal proberen te maken. Toen hebben verschillende eilanders al aangegeven dat ze hier geen zin in hadden en ook waarom niet. Het is een feest dat nog uniek is, zonder invloeden van buitenaf, speciaal voor de eilanders en vooral voor de jeugd van de eilanders. En dat kan ik mij best voorstellen. De eilanden zijn vrijwel elk weekend van toeristen, laat dan 1 dag eens van hun zijn. Hoe moeilijk kan dat wezen?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 16:30

Winged schreef:
Powned heeft voor Sunneklaas ook al een verhaal proberen te maken. Toen hebben verschillende eilanders al aangegeven dat ze hier geen zin in hadden en ook waarom niet. Het is een feest dat nog uniek is, zonder invloeden van buitenaf, speciaal voor de eilanders en vooral voor de jeugd van de eilanders. En dat kan ik mij best voorstellen. De eilanden zijn vrijwel elk weekend van toeristen, laat dan 1 dag eens van hun zijn. Hoe moeilijk kan dat wezen?

Zo sta ik er ook in.

Op Texel is gisteren Ouwe Sunderklaas gevierd. Dat is niet meer het feest dat het vroeger was helaas, ook door de invloed van overkanters die alleen maar komen om te zuipen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik dus ook al jaren niet meer ga, en een van de redenen is de invloed van overkanters op het feest. Vooral als het in het weekend valt, is het bijna alleen maar zuipen ipv het speulen waar het eigenlijk om draait

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 16:34

Siers83 schreef:
Winged schreef:

Zo sta ik er ook in.

Op Texel is gisteren Ouwe Sunderklaas gevierd. Dat is niet meer het feest dat het vroeger was helaas, ook door de invloed van overkanters die alleen maar komen om te zuipen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik dus ook al jaren niet meer ga, en een van de redenen is de invloed van overkanters op het feest. Vooral als het in het weekend valt, is het bijna alleen maar zuipen ipv het speulen waar het eigenlijk om draait

Dit. En nogmaals, ze zijn niet aangereden maar zijn zelf tegen een paaltje aangereden !

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 16:37

Morgen een lange dag, kan daar wel een beetje tegenop zien. Ook veel in de weer morgen. Moet naar school, iemand ophalen, naar een evenement, diegene thuisbrengen en dan pas zelf naar huis. :(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 17:11

Ik was om 13:00 moe. Dus dacht ga even een halfuurtje liggen. Werd net om 16:00 wakker.

Hoe ga ik ooit kunnen functioneren als ik de hele tijd overdag moet slapen. ;(

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 17:32

Maar je was er wel voor je diertjes Marlinde ❤️ zou je daar niet ook nog extra van slag van zijn, stress en emoties doorstaan is ook vermoeiend. En dan vanochtend ook weer naar de DA. Maar je hebt het allemaal wel allemaal top geregeld voor de diertjes, voor het overgebleven ratje, voor de baby ratjes vanochtend. Go you!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 17:40

Aahw lief van je! :(:)

Ik heb alleen volgende week een tentamen en moet echt studeren. Maar dat kan niet als je slaapt. :=