Dus alles wat uit ons voortkomt, is ook natuur.. dat kan niet anders..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gini schreef:Iedereen speelt god. Jij ook als je zegt dat dier X vast geen leuk leven meer gaat hebben met aandoening Y. Dan beslis je ook in de plaats van het dier. Als je muizengif strooit of mollenvallen zet, ... allemaal keuzes die je maakt in de levensloop van wilde dieren.
Citaat:Als Dierenbescherming gebruiken wij de term adoptie om de verplichtingen die een eigenaar voor een dier heeft uit te drukken. Wettelijk gezien kan een dier echter niet worden geadopteerd en dient er te worden gesproken van een koop
rien10 schreef:Nope. Want het is onjuist.
Ik heb mijn hond gekocht. Ik geef geld, iemand anders geeft mij een goed. Transactie gedaan. Ik ben eigenaar van de hond. Als ik haar geadopteerd zou hebben, wat maakt dat mij dan? Haar moeder? Nou, nee.
Sheran schreef:Ik trok het nog even na en ik zag dat mijn juridische kennis alweer verouderd was (flink! maar dat is ook niet zo gek) maar 'tegenwoordig' worden dieren dus wel apart onderscheiden, maar worden de bepalingen die op zaken van toepassing zijn ook op dieren van toepassing gemaakt. Subtiel verschilletje.
Wintu schreef:Dat een mens zelf over zijn leven mag beschikken. We hebben het vaak over dieren humaan laten inslapen, terwijl dood gaan voor mensen soms zo moeilijk, lijdend en mensonterend moet. Zou mooi zijn als er een oplossing kwam voor mensen die het om allerlei redenen niet meer zien zitten.
_San87_ schreef:Sheran schreef:Ik trok het nog even na en ik zag dat mijn juridische kennis alweer verouderd was (flink! maar dat is ook niet zo gek) maar 'tegenwoordig' worden dieren dus wel apart onderscheiden, maar worden de bepalingen die op zaken van toepassing zijn ook op dieren van toepassing gemaakt. Subtiel verschilletje.
Tekstueel gezien misschien, in de praktijk gelukkig niet.
Niobe schreef:_San87_ schreef:
Tekstueel gezien misschien, in de praktijk gelukkig niet.
Hoezo gelukkig niet?
Gini schreef:rien10 schreef:Nope. Want het is onjuist.
Ik heb mijn hond gekocht. Ik geef geld, iemand anders geeft mij een goed. Transactie gedaan. Ik ben eigenaar van de hond. Als ik haar geadopteerd zou hebben, wat maakt dat mij dan? Haar moeder? Nou, nee.
Iemand anders geeft jou een levend wezen met zenuwstelsel en een brein. Geen goed.