Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 09:24

MoniqueT schreef:
Biecht: ik ben oprecht blij dat mijn kinderen niet meer dan gaatjes in hun oren hebben. Zijn dertigers inmiddels, maar blijkbaar lijken ze op mij. Geen behoefte aan huidversieringen.
Zeg nooit nooit. :)) Ik heb m’n piercing en tattoo ook pas op m’n 29ste laten zetten. De piercing, zoals gezegd, wat impulsief (maar die kan er altijd nog uit), de tattoo was acht jaar “in the making” voor ik daadwerkelijk de stap durfde te zetten, en het blijft ook bij deze. M’n ouders moesten even aan het idee wennen, maar ze vinden hem wel heel mooi, vooral vanwege de betekenis erachter.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 09:26

MoniqueT schreef:
Biecht: ik ben oprecht blij dat mijn kinderen niet meer dan gaatjes in hun oren hebben. Zijn dertigers inmiddels, maar blijkbaar lijken ze op mij. Geen behoefte aan huidversieringen.

Ik ben 30 en heb begin dit jaar nog een gat in m'n oor erbij gedaan en 3 weken geleden een tattoo laten zetten. Wie weet komt het nog.. :D

Shenavallie

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 09:58

Mijn vader was eind 50 toen hij samen met mijn zoon een oorbel nam. En mijn moeder begin 50 toen ze een tattoo liet zetten. :D

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 10:01

Ik heb mijn tattoo ook 'stiekem' laten zetten op mijn 18de. Ik wist dat mijn moeder er tegen was (al heeft ze er zelf 1 uit haar jeugd, op haar kont :') ) was op citytrip naar Londen. Eerste avond een berichtje gestuurd naar haar: "ik heb een tattoo". Ze heeft 2 dagen niet geantwoord _O-

Mijn derde tattoo die ik onlangs heb laten zetten vindt ze wel erg mooi :D . En op mijn twaalfde ging ze met me mee voor een piercing in mijn oor.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 10:07

Oké, mijn biecht: ik wil zo graag oma worden, dat ik wel eens iets (alvast) koop als ik ergens voor in katzwijm val. Altijd gezegd dat ik graag voor mijn vijftigste oma wil worden, dus ik moet nog een aantal jaar geduld hebben. Als het aan mijn zoon en schoondochter ligt dan zouden ze nu al vader en moeder willen worden, maar schoondochter wil toch graag eerst nog een bepaalde studie afronden. Toen ze zei dat een aansluitende Master haar ook wel wat leek, baalde ik stiekem. Als het per ongeluk toch bingo is, zou ik dat helemaal niet erg vinden en dolgraag willen oppassen. Kan zij haar studie evengoed doen.
Lijkt me zo gaaf als je bijvoorbeeld in de tuin bezig bent en er dan zo'n wurm aan komt rennen, die 'Oma' roept. Heb de eerste paar jaar van mijn zoon grotendeels moeten missen, misschien dat het daardoor komt.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 10:10

Suliko schreef:
Geweldig die verhalen van ouders die piercings zetten _/-\o_

Ik denk maar zo, als je als ouder er op tegen bent gaat je kind het gewoon stiekem doen en dan is de kans dat ze met scheve piercings en zelfgezette tattoeages die uit een aantal belabberde stipjes bestaat behoorlijk groot.

Ik ben zo blij dat ik met mijn moeder over alles kon en kan praten, van drugs tot piercings. Mijn moeder ging gewoon mee op mijn 15e om mijn eerste wenkbrauwpiercing en helix piercingen te zetten.
Ik heb nooit stiekeme rare dingen gedaan. Wel rare dingen gedaan, maar er altijd goed over nagedacht. :') Mijn ex heeft een aantal piercings bij me gezet toen ik 16 was, op mijn 17e heeft een vriend onder mijn voet een tattoeage gezet en ik heb mezelf op mijn 18e getatoeëerd, ziet er allemaal prima uit! :D

Precies dat is ook zo. En mijn moeder had ook een navelpiercing en riep al zo lang die wil ik en toen zei mijn vader als je 15 bent mag je er één.

Vader zegt wel van mij mag je overal piercings zetten, maar doe het niet in je gezicht. Zeker wenkbrauw etc. Maar heb die behoefte zelf ook niet en is ook niet passend bij mijn baan als consultant.

Alleen tattoo's zou hij minder blij mee zijn dat zegt hij ook gewoon. Ik wil wel wat maar wil er echt 100% zeker van zijn, want een piercing haal je uit als je die zat bent dat kan niet zo 1 2 3 met een tattoo haha.

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 10:16

Ik heb op mijn 13e zelf mijn tweede oorgaatjes geprikt met een gewone naald. Heerlijk hygiënisch ook :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 10:22

Ik biecht op dat ik tragus piercing en banlieue moest googelen :+

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 10:23

Ik wilde een medusa piercing, bij dat idee moest mijn moeder bijna huilen :') Toen heb ik wel braaf geluisterd. Ik heb 2 subtiele (kleine bolletjes en korte staafjes) wenkbrauwpiercings naast elkaar, die vind ze wel mooi, omdat het mijn gezicht niet 'breekt' wat een piercing in het midden wel zou doen ofzo.

Ik vind het altijd zo'n dooddoener als mensen vinden dat piercings of tattoeages bij bepaalde banen niet passend zijn. Het belangrijkste vind ik toch echt dat je er verzorgd uitziet. Ik heb zichtbare piercings en tattoeages (oh en mijn haar is gedread en inmiddels tot mijn kort gegroeid), maar werk gewoon als persoonlijk begeleider met kinderen met psychosociale problematiek. Nog nooit een ouder of baas gehad die hier raar van op keek. Je hoeft niet alles aan iemand mooi te vinden of te begrijpen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 10:25

Ik was 16 toen ik mijn neus piercing liet zetten en die heb ik nog steeds in. Nu ben ik 36 en heb ik nog een Medusa laten zetten (boven bovenlip).

Ik heb 6 tattoos maar die zijn niet allemaal compleet uitgedacht ofzo, ik laat gewoon zetten wat ik leuk vind. En ik wil er nog veel meer :=

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 10:45

Hahaha update; Ik heb het mijn moeder verteld en die zei super sarcastisch dat het mooi was :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 10:50

Ik heb op mijn 16e mijn oorbelgaatjes gestretcht tot 8mm tunnels, zonder toestemming en zo sneaky als mogelijk.

Inmiddels ruim 10 jaar later en mn pa is nog steeds een beetje boos :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 10:57

Mijn ouders hebben me ooit geld betaald om m'n labret eruit te halen. Ding was ontstoken, ik kon geen big mac meer eten maar eruit halen was zonde van het geld.

En nu het toch over ouders gaat. Ik heb voor een schoolproject eens een reportage over Coffeeshops gemaakt. Maar dan moet je zelf wel eens blowen uitproberen, anders weet je niet waar je over schrijft. M'n eerste keer wiet roken heb ik ook in het artikel verwerkt. M'n vrienden hadden geen zin/tijd maar ik had een deadline. Dus toen heb ik samen met m'n pa zitten blowen. Vond ik wel stoer van hem.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 10:59

Mijn vader heeft ook wel is aangeboden om te "eerste keer" te blowen met hem, little did he know :=
nu weten ze wel trouwens dat ik heb geblowd!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:27

Suliko schreef:
Ik vind het altijd zo'n dooddoener als mensen vinden dat piercings of tattoeages bij bepaalde banen niet passend zijn. Het belangrijkste vind ik toch echt dat je er verzorgd uitziet. Ik heb zichtbare piercings en tattoeages (oh en mijn haar is gedread en inmiddels tot mijn kort gegroeid), maar werk gewoon als persoonlijk begeleider met kinderen met psychosociale problematiek. Nog nooit een ouder of baas gehad die hier raar van op keek. Je hoeft niet alles aan iemand mooi te vinden of te begrijpen.

Misschien vind jij het een dooddoener, maar dat is het dus echt niet.
In bepaalde beroepen is uitstraling heel belangrijk en wat je uitstraalt misschien nog wel belangrijker.
Er zijn enorm veel wetenschappelijke studies geweest over uitstraling en associaties en daaruit is gebleken dat het juist enorm belangrijk is hoe jij je kleed.

Om een voorbeeld te geven: Zou jij ooit je geld geven aan iemand die onbetrouwbaar is?
Maar hoe weet je dat iemand betrouwbaar is als je diegene niet kent? Dat kan je dan alleen bereiken door middel van kleding etc.
Iemand die een pak draagt ziet er uit als betrouwbaar, stabiel, slim, vermogend, en straalt zelfvertrouwen uit.
Terwijl iemand die in een leren hesje, vol met tatoeages, piercings en een rode bandana om zijn hoofd er eerder uit ziet als een crimineel en een lid van hels angels.
Het is bewezen, dat mensen hun geld eerder aan diegene in het pak geven dan aan diegene die er uit ziet als een motor muis...

Om diezelfde reden, zijn er ook verschillende studies geweest naar kleuren en het gevoel wat die kleuren bij een persoon afgeven...
De reden waarom zoveel politica een blauw pak dragen, want blauw geeft je het gevoel van betrouwbaarheid...

Disclaimer: Ik zeg niet dat de omschreven personen naar mijn mening ook een crimineel en een betrouwbaar persoon zijn, ik zeg dat dit door ons onderbewust zijn vaak zo wordt geïnterpreteerd en dat dit wetenschappelijk bewezen is, het is dus niet mijn mening...
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 07-07-22 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:39

Suliko schreef:
Ik wilde een medusa piercing, bij dat idee moest mijn moeder bijna huilen :') Toen heb ik wel braaf geluisterd. Ik heb 2 subtiele (kleine bolletjes en korte staafjes) wenkbrauwpiercings naast elkaar, die vind ze wel mooi, omdat het mijn gezicht niet 'breekt' wat een piercing in het midden wel zou doen ofzo.

Ben ik met je eens, hoor! Wat dat betreft lopen sommige bedrijven in Nederland nog erg achter qua denkwijze. Ik zie het probleem zelf ook niet, maar hou er - vanwege de huidige werkregels - nog wel rekening mee. Mochten ze soepeler worden of ik zou ooit elders werken, dan ga ik 'los'. :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:43

Ghostattack schreef:
Ik heb op mijn 16e mijn oorbelgaatjes gestretcht tot 8mm tunnels, zonder toestemming en zo sneaky als mogelijk.

Geweldig! Mijn broer heeft ook tunnels en mijn moeder was er op tegen (joch was toen halverwege de veertig, dus wat miepte ze nou). Elke keer als ze moeilijk deed, stretchte hij ze nog meer. :D Weet niet hoe groot die gaten nu na al die jaren zijn, maar flink zijn ze in ieder geval wel.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:58

Ze moeten het helemaal zelf weten, maar voorlopig zijn ze nog 'blanco'. Ha, wat later gebeurt zien we wel, ik hou van ze zoals ze zijn.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:25

En dat is het allerbelangrijkste! ;)

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:49

MoniqueT schreef:
Ze moeten het helemaal zelf weten, maar voorlopig zijn ze nog 'blanco'. Ha, wat later gebeurt zien we wel, ik hou van ze zoals ze zijn.

Ik smelt echt van dit soort berichten <3

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:53

Shenavallie schreef:
Ghostattack schreef:

Geweldig! Mijn broer heeft ook tunnels en mijn moeder was er op tegen (joch was toen halverwege de veertig, dus wat miepte ze nou). Elke keer als ze moeilijk deed, stretchte hij ze nog meer. :D Weet niet hoe groot die gaten nu na al die jaren zijn, maar flink zijn ze in ieder geval wel.

Heerlijk :D Ik had een soort van "agree to disagree" bereikt op 6mm, maar ik wilde per se LED plugs. Die beginnen vanaf 8mm. Ik dacht wel even sneaky naar 8mm te gaan want dat valt vast niet op.

Little did I know dat mijn vader de schuifmaat erbij had gepakt en mijn LED plugs eens haarfijn opgemeten had := Zat ie thuis op mij te wachten om me te confronteren. En mn moeder dacht alleen maar "laat dat kind nou" :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:56

maralyn schreef:
Wij gaan vanavond naar de Minions in de bioscoop.
En heb gezegd dat ik in een jurk ging.

Ook heb ik gezegd, welke ik als eerste pak, trek ik aan.

Ik zit nu klaar in een super net cocktail jurkje, om naar de bios te gaan voor een kinderfilm.
M'n kerel vind het geniaal!! :')

Ik biecht het op.
Ik vind het ook wel heel tof :')

Of je hebt een nieuwe trend gezet of je was toevallig trendy ;)
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/306004/n ... wste-trend

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 13:28

Ghostattack schreef:
Heerlijk :D Ik had een soort van "agree to disagree" bereikt op 6mm, maar ik wilde per se LED plugs. Die beginnen vanaf 8mm. Ik dacht wel even sneaky naar 8mm te gaan want dat valt vast niet op.

Little did I know dat mijn vader de schuifmaat erbij had gepakt en mijn LED plugs eens haarfijn opgemeten had := Zat ie thuis op mij te wachten om me te confronteren. En mn moeder dacht alleen maar "laat dat kind nou" :')

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 16:38

M_D_H schreef:
Suliko schreef:

Misschien vind jij het een dooddoener, maar dat is het dus echt niet.
In bepaalde beroepen is uitstraling heel belangrijk en wat je uitstraalt misschien nog wel belangrijker.
Er zijn enorm veel wetenschappelijke studies geweest over uitstraling en associaties en daaruit is gebleken dat het juist enorm belangrijk is hoe jij je kleed.

Om een voorbeeld te geven: Zou jij ooit je geld geven aan iemand die onbetrouwbaar is?
Maar hoe weet je dat iemand betrouwbaar is als je diegene niet kent? Dat kan je dan alleen bereiken door middel van kleding etc.
Iemand die een pak draagt ziet er uit als betrouwbaar, stabiel, slim, vermogend, en straalt zelfvertrouwen uit.
Terwijl iemand die in een leren hesje, vol met tatoeages, piercings en een rode bandana om zijn hoofd er eerder uit ziet als een crimineel en een lid van hels angels.
Het is bewezen, dat mensen hun geld eerder aan diegene in het pak geven dan aan diegene die er uit ziet als een motor muis...

Om diezelfde reden, zijn er ook verschillende studies geweest naar kleuren en het gevoel wat die kleuren bij een persoon afgeven...
De reden waarom zoveel politica een blauw pak dragen, want blauw geeft je het gevoel van betrouwbaarheid...

Disclaimer: Ik zeg niet dat de omschreven personen naar mijn mening ook een crimineel en een betrouwbaar persoon zijn, ik zeg dat dit door ons onderbewust zijn vaak zo wordt geïnterpreteerd en dat dit wetenschappelijk bewezen is, het is dus niet mijn mening...
Gelukkig zit er tussen die twee extremen ook nog een grijs gebied, en zijn dingen ook voor een groot deel cultureel bepaald. Zo is Nederland op het gebied van tattoo’s en piercings echt veel conservatiever dan bijvoorbeeld de UK. Hier zie je rustig consultants en accountants of personeel in high end hotels met een zichtbare tattoo of een piercing.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 16:59

Maar we zijn in Nederland en niet in de UK ;)
Er zijn echt meer dan genoeg onderzoeken naar gedaan dat het echt op deze manier werkt.
Dus beperkingen en kledingvoorschriften lijken wellicht ouderwets, maar er zit dus echt wel een hele theorie en wetenschap achter.

Waarbij ik nog steeds niet zeg dat ik het er mee eens ben...
Maar zeggen dat het een dooddoener is, is dus gewoon simpelweg niet correct :)