MoniqueT schreef:Zeg nooit nooit.Biecht: ik ben oprecht blij dat mijn kinderen niet meer dan gaatjes in hun oren hebben. Zijn dertigers inmiddels, maar blijkbaar lijken ze op mij. Geen behoefte aan huidversieringen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MoniqueT schreef:Zeg nooit nooit.Biecht: ik ben oprecht blij dat mijn kinderen niet meer dan gaatjes in hun oren hebben. Zijn dertigers inmiddels, maar blijkbaar lijken ze op mij. Geen behoefte aan huidversieringen.
MoniqueT schreef:Biecht: ik ben oprecht blij dat mijn kinderen niet meer dan gaatjes in hun oren hebben. Zijn dertigers inmiddels, maar blijkbaar lijken ze op mij. Geen behoefte aan huidversieringen.
Suliko schreef:Geweldig die verhalen van ouders die piercings zetten![]()
Ik denk maar zo, als je als ouder er op tegen bent gaat je kind het gewoon stiekem doen en dan is de kans dat ze met scheve piercings en zelfgezette tattoeages die uit een aantal belabberde stipjes bestaat behoorlijk groot.
Ik ben zo blij dat ik met mijn moeder over alles kon en kan praten, van drugs tot piercings. Mijn moeder ging gewoon mee op mijn 15e om mijn eerste wenkbrauwpiercing en helix piercingen te zetten.
Ik heb nooit stiekeme rare dingen gedaan. Wel rare dingen gedaan, maar er altijd goed over nagedacht.Mijn ex heeft een aantal piercings bij me gezet toen ik 16 was, op mijn 17e heeft een vriend onder mijn voet een tattoeage gezet en ik heb mezelf op mijn 18e getatoeëerd, ziet er allemaal prima uit!
Suliko schreef:Ik vind het altijd zo'n dooddoener als mensen vinden dat piercings of tattoeages bij bepaalde banen niet passend zijn. Het belangrijkste vind ik toch echt dat je er verzorgd uitziet. Ik heb zichtbare piercings en tattoeages (oh en mijn haar is gedread en inmiddels tot mijn kort gegroeid), maar werk gewoon als persoonlijk begeleider met kinderen met psychosociale problematiek. Nog nooit een ouder of baas gehad die hier raar van op keek. Je hoeft niet alles aan iemand mooi te vinden of te begrijpen.
Suliko schreef:Ik wilde een medusa piercing, bij dat idee moest mijn moeder bijna huilenToen heb ik wel braaf geluisterd. Ik heb 2 subtiele (kleine bolletjes en korte staafjes) wenkbrauwpiercings naast elkaar, die vind ze wel mooi, omdat het mijn gezicht niet 'breekt' wat een piercing in het midden wel zou doen ofzo.
Ik vind het altijd zo'n dooddoener als mensen vinden dat piercings of tattoeages bij bepaalde banen niet passend zijn. Het belangrijkste vind ik toch echt dat je er verzorgd uitziet. Ik heb zichtbare piercings en tattoeages (oh en mijn haar is gedread en inmiddels tot mijn kort gegroeid), maar werk gewoon als persoonlijk begeleider met kinderen met psychosociale problematiek. Nog nooit een ouder of baas gehad die hier raar van op keek. Je hoeft niet alles aan iemand mooi te vinden of te begrijpen.
Ghostattack schreef:Ik heb op mijn 16e mijn oorbelgaatjes gestretcht tot 8mm tunnels, zonder toestemming en zo sneaky als mogelijk.
Inmiddels ruim 10 jaar later en mn pa is nog steeds een beetje boos
Shenavallie schreef:Ghostattack schreef:Ik heb op mijn 16e mijn oorbelgaatjes gestretcht tot 8mm tunnels, zonder toestemming en zo sneaky als mogelijk.
Inmiddels ruim 10 jaar later en mn pa is nog steeds een beetje boos
Geweldig! Mijn broer heeft ook tunnels en mijn moeder was er op tegen (joch was toen halverwege de veertig, dus wat miepte ze nou). Elke keer als ze moeilijk deed, stretchte hij ze nog meer.Weet niet hoe groot die gaten nu na al die jaren zijn, maar flink zijn ze in ieder geval wel.
maralyn schreef:Wij gaan vanavond naar de Minions in de bioscoop.
En heb gezegd dat ik in een jurk ging.
Ook heb ik gezegd, welke ik als eerste pak, trek ik aan.
Ik zit nu klaar in een super net cocktail jurkje, om naar de bios te gaan voor een kinderfilm.
M'n kerel vind het geniaal!!
Ik biecht het op.
Ik vind het ook wel heel tof
Ghostattack schreef:HeerlijkIk had een soort van "agree to disagree" bereikt op 6mm, maar ik wilde per se LED plugs. Die beginnen vanaf 8mm. Ik dacht wel even sneaky naar 8mm te gaan want dat valt vast niet op.
Little did I know dat mijn vader de schuifmaat erbij had gepakt en mijn LED plugs eens haarfijn opgemeten hadZat ie thuis op mij te wachten om me te confronteren. En mn moeder dacht alleen maar "laat dat kind nou"
M_D_H schreef:Gelukkig zit er tussen die twee extremen ook nog een grijs gebied, en zijn dingen ook voor een groot deel cultureel bepaald. Zo is Nederland op het gebied van tattoo’s en piercings echt veel conservatiever dan bijvoorbeeld de UK. Hier zie je rustig consultants en accountants of personeel in high end hotels met een zichtbare tattoo of een piercing.Suliko schreef:Ik vind het altijd zo'n dooddoener als mensen vinden dat piercings of tattoeages bij bepaalde banen niet passend zijn. Het belangrijkste vind ik toch echt dat je er verzorgd uitziet. Ik heb zichtbare piercings en tattoeages (oh en mijn haar is gedread en inmiddels tot mijn kort gegroeid), maar werk gewoon als persoonlijk begeleider met kinderen met psychosociale problematiek. Nog nooit een ouder of baas gehad die hier raar van op keek. Je hoeft niet alles aan iemand mooi te vinden of te begrijpen.
Misschien vind jij het een dooddoener, maar dat is het dus echt niet.
In bepaalde beroepen is uitstraling heel belangrijk en wat je uitstraalt misschien nog wel belangrijker.
Er zijn enorm veel wetenschappelijke studies geweest over uitstraling en associaties en daaruit is gebleken dat het juist enorm belangrijk is hoe jij je kleed.
Om een voorbeeld te geven: Zou jij ooit je geld geven aan iemand die onbetrouwbaar is?
Maar hoe weet je dat iemand betrouwbaar is als je diegene niet kent? Dat kan je dan alleen bereiken door middel van kleding etc.
Iemand die een pak draagt ziet er uit als betrouwbaar, stabiel, slim, vermogend, en straalt zelfvertrouwen uit.
Terwijl iemand die in een leren hesje, vol met tatoeages, piercings en een rode bandana om zijn hoofd er eerder uit ziet als een crimineel en een lid van hels angels.
Het is bewezen, dat mensen hun geld eerder aan diegene in het pak geven dan aan diegene die er uit ziet als een motor muis...
Om diezelfde reden, zijn er ook verschillende studies geweest naar kleuren en het gevoel wat die kleuren bij een persoon afgeven...
De reden waarom zoveel politica een blauw pak dragen, want blauw geeft je het gevoel van betrouwbaarheid...
Disclaimer: Ik zeg niet dat de omschreven personen naar mijn mening ook een crimineel en een betrouwbaar persoon zijn, ik zeg dat dit door ons onderbewust zijn vaak zo wordt geïnterpreteerd en dat dit wetenschappelijk bewezen is, het is dus niet mijn mening...