Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:23

Ga jij eens even lekker anders lopen janken zeg met dat achterdochtige gedoe!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:24

Wat is iedereen weer lief _-:( voor elkaar.

Mijn ergernis van de dag. Mensen die het nodig vinden anderen te sarren, naar beneden te halen, te pesten of belachelijk te maken of anderszins bewust pijn te doen. Om zichzelf daarna heel stoer te vinden. :r In het echte leven, op bokt of waar dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:26

chanicha schreef:
Ga jij eens even lekker anders lopen janken zeg met dat achterdochtige gedoe!

Voel je je wel helemaal goed? Ga lekker iemand anders de grond in trappen ofzo. Ik mag m'n ergenis toch wel delen? Of heb je er iets mee te maken? Want als het van bokt komt, gaat die persoon er maar heel snel rechttrekken. En die persoon weet ook geen goed waar ik et over heb

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:28

_O-
Je bent niet goed!
Het was gewoon een vraag hoe ze op Bokt achter je rug om kunnen banketstaaf, niet meer en niet minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:29

Het is flink mis bij mijn schapen. Al enkele maanden maar uit meerdere onderzoeken is niets gekomen. Zo een probleem dat niet ernstig is/leek, maar het is er wel en je kunt jou vinger er niet op leggen wat het is. Je veranderd het voer, je ontwormt extra, etc. Maar nu is het wel ernstig. Deze zomer veel uitval gehad aan -tig verschillende oorzaken en dat is nu waarschijnlijk allemaal terug te brengen naar 1 sluimerend, onderliggend probleem. Ze lopen op hun einde van hun dracht en de 1 na de ander verzwakt drastisch. Gisteren dierenarts nog met spoed gekomen ‘s avonds, weer een hoop stalen mee. Momenteel ben ik aan het wachten op de uitslag, maar elke minuut langer wachten voelt voor mij als een minuut te veel…

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:30

Jeetje Moestuin wat een zorgen!
Hoop dat jullie iets vinden dat te verhelpen is.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:31

Ik ga er van uit dat er over iedereen geluld wordt achter hun rug. Dat doen we hier ook allemaal in dit topic, klagen over onze familie, collega's, vrienden :)
Het enige wat je imo kan hopen is dat mensen wanneer ze over je praten af en toe ook lieve dingen over je kunnen zeggen, maar het is denk ik een illusie om te denken dat mensen nooit iets negatiefs over je uitspreken.

Moestuin sterkte met je schaapjes, hopelijk vinden jullie snel de oorzaak!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:31

corinep schreef:
Ik erger mij best vaak aan het verschil tussen belgen/nederlanders... Hier op het forum zie ik zo vaak misverstandjes en discussies en bijvoorbeeld iemand die totaal de verkeerde informatie geeft/krijgt gewoon door de grote verschillen tussen belgen en nederlanders. Ook de manier van praten verschilt best wel en zie vaak dingen verkeerd opgevat worden.

Overigens heb ik dat ook soms een beetje met Bokkers die in het buitenland wonen en over "hier" spreken, niet iedereen weet dat je niet in NL woont...

Ik zeg niet dat Belgen hier niet mogen posten maar zou bijna zeggen maak een optie van een vlaggetje bij je avatar zodat je aan kunt geven in welk land je woont. Zou wat mij betreft een hoop ergernis schelen :+

Nou, ik moet zeggen dat ik best blij ben met de zorg hier.
En dat ze niet verstaan als ik Nederlands vloek van de pijn :Y)

Maar ja soms is het idd een beetje onhandig....
Als iedereen een beetje rekening ermee houd dat soms dingen niet zo snel te begrijpen zijn.
Dan zie ik geen probleem ermee.
Gewoon even vragen hoe iets bedoeld is ipv direct op de tenen getrapt te voelen.

Het is een forum, een geschreven iets zonder gezicht of stem erbij.
Dat is gewoon soms moeilijk in te schatten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:32

chanicha schreef:
_O-
Je bent niet goed!
Het was gewoon een vraag hoe ze op Bokt achter je rug om kunnen banketstaaf, niet meer en niet minder.

En volgens mij reageer ik er gwn op dat het niks met bokt te maken heeft?of wel waarom mij dan compleet de grond in trappen. Ga lekker ergens anders heen ofzo. Echt waar ben iedereen zo spuugzat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:33

Telpeva schreef:
Ik ga er van uit dat er over iedereen geluld wordt achter hun rug. Dat doen we hier ook allemaal in dit topic, klagen over onze familie, collega's, vrienden :)
Het enige wat je imo kan hopen is dat mensen wanneer ze over je praten af en toe ook lieve dingen over je kunnen zeggen, maar het is denk ik een illusie om te denken dat mensen nooit iets negatiefs over je uitspreken.

Moestuin sterkte met je schaapjes, hopelijk vinden jullie snel de oorzaak!

Wil best privé even het verhaal vertellen wat er bij hoort. Maar dit was niet iets wat die persoon had moeten zeggen.

Steeph

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:34

Dat het gedaan is met de rust ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:35

Er zijn nu vermoedens van zware bloedwormen en resistentie tegen de ontworming. Wij hebben gekeken en de meststalen zijn altijd genomen kort (1 tot 3 weken) nadat wij hadden ontwormd. Dus waarschijnlijk deed de ontworming wel iets, maar niet voldoende. Waardoor wij al sinds deze zomer met bloedwormen zitten. Nooit in acute mate maar wel zodanig dat ze langzaam verzwakken. En nu moeten ze lammeren binnen 3 weken en de 1 na de ander zakt nu door hun poten. Ze stonden te mager naar mijn zin dus hadden al een voederschema opgesteld met de dierenarts om ze er bovenop te helpen. Dierenarts was een maand geleden hier ook nog geweest voor alles te scannen en toen waren er 3 waarvan wij zeiden: Die staan net niet lekker in conditie. Maar ja, met bloedwormen kun je voederen wat je wilt… Dus er is mest genomen en bloed getrokken. Mestuitslag verwacht ik elk moment en ik hoop gewoon dat onze vermoedens juist zijn. Dan kunnen wij eindelijk de problemen gaan aanpakken. Het gaat gewoon zo bizar snel…
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-22 11:36, in het totaal 2 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:35

Succes Moestuin Y;(

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:36

Dat is prima hoor Marije als je het even van je af wilt kletsen, ik zou dat ook niet meer hier openbaar neer willen zetten na de eerdere reacties

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:40

Moestuin schreef:
Er zijn nu vermoedens van zware bloedwormen en resistentie tegen de ontworming. Wij hebben gekeken en de meststalen zijn altijd genomen kort (1 tot 3 weken) nadat wij hadden ontwormd. Dus waarschijnlijk deed de ontworming wel iets, maar niet voldoende. Waardoor wij al sinds deze zomer met bloedwormen zitten. Nooit in acute mate maar wel zodanig dat ze langzaam verzwakken. En nu moeten ze lammeren binnen 3 weken en de 1 na de ander zakt nu door hun poten. Ze stonden te mager naar mijn zin dus hadden al een voederschema opgesteld met de dierenarts om ze er bovenop te helpen. Dierenarts was een maand geleden hier ook nog geweest voor alles te scannen en toen waren er 3 waarvan wij zeiden: Die staan net niet lekker in conditie. Maar ja, met bloedwormen kun je voederen wat je wilt… Dus er is mest genomen en bloed getrokken. Mestuitslag verwacht ik elk moment en ik hoop gewoon dat onze vermoedens juist zijn. Dan kunnen wij eindelijk de problemen gaan aanpakken. Het gaat gewoon zo bizar snel…

Ah wat lijkt mij dat vreselijk frustrerend om je diertjes zo te zien aftakelen terwijl je er alles voor doet! Duim echt dat alles goed komt, ook met hun kleintjes :knuffel:
Vreselijk als dieren iets mankeren en je er maar niet achter komt hoe je ze erbovenop kunt helpen

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:40

Moestuin schreef:

Aahh das niet fijn.
Maar dan ook redelijk logisch dat ze niet echt t hooi wouden eten.
Hopelijk komen ze er snel vanaf en de lammeren er nog gezond uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:46

Wij hebben deze zomer 8 dode schapen gehad. 7 lammeren en 1 dragende ooi. Altijd alles laten onderzoeken. De ene had coccidiose, wat wij al gek vonden want wij behandelen preventief met baycox. Nog een andere had een gasbuik, terwijl het eten niet was verandert. De andere had het bloed, waar wij notabene voor inenten! Wij hebben resistentie van antibiotica laten onderzoeken aan €130 voor een onderzoek. Wij hebben bloed laten onderzoeken. Mest laten onderzoeken bij de dierenarts en laten opsturen naar DGZ. Wat ook over de €100 kost. Sectie laten doen. Noem maar op. Nooit is er bloedworm uit gekomen als onderliggen probleem. Elk schaap is gestorven aan iets anders, maar waarschijnlijk hebben zij dit wel opgelopen door een constante zwakte van bloedworm. En nu nog. Ze springen nog rond, komen afgespurt als ik met de korrel kom. Geen koorts, mest is gewoon perfect. Mooie bolletjes, totaal niet plat. Maar gisterenavond was er een ooi die ‘s ochtends nota bene nog als eerste aan eten stond neer gegaan met het schuim op haar mond. Ik wist niet wat ik zag. Alsof ze op enkele uren tijd gewoon 1/3de van haar body was kwijt geraakt. Ik kan er met mijn hoofd niet bij. Al die onderzoeken en toch missen wij iets!

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:47

Jeetje moestuin wat een lastige situatie. Helemaal iets waar ik me van voor kan stellen dat je er niet op zit te wachten zo vlak voor het lammerseizoen maar wel fijn dat je nu een vermoeden hebt. Fingers crossed dat je de uitslag snel binnen hebt en de behandelingen voorspoedig gaan :(:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 12:01

Moestuin, heel veel sterkte, ik hoop dat het allemaal goed gaat komen!

Marije, jij ook sterkte, het lijkt me niet makkelijk allemaal.

karuna schreef:
Wat is iedereen weer lief _-:( voor elkaar.

Mijn ergernis van de dag. Mensen die het nodig vinden anderen te sarren, naar beneden te halen, te pesten of belachelijk te maken of anderszins bewust pijn te doen. Om zichzelf daarna heel stoer te vinden. :r In het echte leven, op bokt of waar dan ook.

Het spijt me, maar jij komt ook alleen aanwaaien als er sensatie is terwijl het hier meestal een lief steunend topic is.

Dus doe rustig Erik!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 12:03

Urbanus schreef:
Marije_1997 schreef:
Dat er achter m'n rug om dingen worden door geluld. Well that's it. Ik ben voorlopig gone. Heb hier zo'n hekel aan.

Ga je van bokt?

Ik vind dat je het hiermee wel best een beetje aanstookte dus je laatste reactie snap ik niet zo…

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 12:13

Marije, ik denk dat je soms niet helemaal snapt hoe je op anderen overkomt. Dat is geen aanval, maar daarom ontstaat er steeds gedoe.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 12:18

Maar goed ik las haar reactie als dat het zeker niet over bokt ging maar gewoon om iemand in het dagelijks leven. Zoals de meeste mensen hier wat plaatsen.

Wordt wel een beetje drama geschopt om niks.

Laat dit gewoon lekker een topic zijn om te ergeren aan familie, vrienden of mensen in het dagelijks leven. Eigenlijk is het heerlijk toch dat we daar over kunnen klagen met elkaar :D

Dit is zeker een van mijn favoriete topics moet ik zeggen. Ik lees jullie ergernissen graag! Dus laten we het gezellig houden :o

Goed mijn ergernis is dat ik alweer misschien besmet ben met corona (derde keer in een week tijd). En last van spanning op de kaken / oren.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 12:20

T begint met een t en eindigt met een t... tregent }:0

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 12:25

Weer een afwijzing op een sollicitatie. Begin onderhand te twijfelen of ik ooit wel een baan ga vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 12:29

Urbanus schreef:
[***], ik denk dat je soms niet helemaal snapt hoe je op anderen overkomt. Dat is geen aanval, maar daarom ontstaat er steeds gedoe.

Het is een ergenissen topic. Daar heof je niet op te reageren. En ik zet et er neer zoals ik er over denk. Want het is mijn ergenis. Bekje dicht is voor sommige heel lastig en sinds gister ben ik er klaar mee. Er is niet steeds gedoe. Dat is bullshit. Bemoei je maar mooi met je eigen.