Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:42

OleJon schreef:
Werkelijk dat jullie die poppenkast nog geloven, ze banketstaaf maar wat. Polarisatie tot en met. Zoals ik eerder al zei. Ze zijn de agenda aan het uitrollen. Om mensen maar aan het prikken te krijgen. En gelukkig worden steeds meer mensen wakker, die al 2 prikken hebben gehad. Geen 3de nemen. En als de mensen echt zo bang voor corona waren, dan was het vandaag ook niet zo druk in de winkels.

Weetje wat ik niet geloof , dat mensen nog steeds geloven in de zogenaamde agenda

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:44

OleJon schreef:
Werkelijk dat jullie die poppenkast nog geloven, ze banketstaaf maar wat. Polarisatie tot en met. Zoals ik eerder al zei. Ze zijn de agenda aan het uitrollen. Om mensen maar aan het prikken te krijgen. En gelukkig worden steeds meer mensen wakker, die al 2 prikken hebben gehad. Geen 3de nemen. Anderhalve meter word hier geen rekening mee gehouden. En steeds meer mensen zonder mondkapjes.En als de mensen echt zo bang voor corona waren, dan was het vandaag ook niet zo druk in de winkels.
nou zal je hier wel een enorme oliebol van boze reacties over je heen krijgen :')

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:45

bigone schreef:
OleJon schreef:
Werkelijk dat jullie die poppenkast nog geloven, ze banketstaaf maar wat. Polarisatie tot en met. Zoals ik eerder al zei. Ze zijn de agenda aan het uitrollen. Om mensen maar aan het prikken te krijgen. En gelukkig worden steeds meer mensen wakker, die al 2 prikken hebben gehad. Geen 3de nemen. En als de mensen echt zo bang voor corona waren, dan was het vandaag ook niet zo druk in de winkels.

Weer het verkeerde topic , hier is viruswaanzin voor.

Sinds wanneer ben jij een moderator?

sureido

djinnie schreef:
Kinderopvang blijft open. Ik vond het opvallend, maar zelf wel fijn dat ik gewoon door kan werken.

Ik meende dat dat dicht ging?

Anoniem

OleJon schreef:
Werkelijk dat jullie die poppenkast nog geloven, ze banketstaaf maar wat. Polarisatie tot en met. Zoals ik eerder al zei. Ze zijn de agenda aan het uitrollen. Om mensen maar aan het prikken te krijgen. En gelukkig worden steeds meer mensen wakker, die al 2 prikken hebben gehad. Geen 3de nemen. Anderhalve meter word hier geen rekening mee gehouden. En steeds meer mensen zonder mondkapjes.En als de mensen echt zo bang voor corona waren, dan was het vandaag ook niet zo druk in de winkels.

WOrDt wAKkeR MenSeN!!

Popstra

Oliebol is Sh*tStorm

rien10

sureido schreef:
djinnie schreef:
Kinderopvang blijft open. Ik vond het opvallend, maar zelf wel fijn dat ik gewoon door kan werken.

De BSO gaat dicht

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:46

Relaxed schreef:
OleJon schreef:

WOrDt wAKkeR MenSeN!!

Jeetje. Je toetsenbord is stuk.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:46

Popstra schreef:
OleJon schreef:
nou zal je hier wel een enorme oliebol van boze reacties over je heen krijgen :')

Hoezo? Anderhalve meter en mondkap, benadrukt ik niet mezelf maar hier in de omgeving

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:47

Laten we elkaar niet willen overtuigen van wel of niet prikken, daar komen we niet uit,

Morris

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:48

We moeten dealen met de maatregelen, that’s it.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-21 20:48

Of het wel of niet waar is, we zitten toch allemaal wel in het zelfde schuitje als alles dicht gaat. Ik denk ook niet dat dat de discussie voor hier is.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:48

Morris schreef:
Laten we elkaar niet willen overtuigen van wel of niet prikken, daar komen we niet uit,

Doe ik ook niet, benadruk alleen dat veel mensen er klaar mee zijn en zich niet aan de maatregelen houden

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:49

Morris schreef:
We moeten dealen met de maatregelen, that’s it.

Precies. Balen? Zeker.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:49

Inderdaad, Morris. Dit is wat het is. Maar het heeft wel veel consequenties weer.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:51

Fitzroy schreef:
Inderdaad, Morris. Dit is wat het is. Maar het heeft wel veel consequenties weer.

Klopt als een bus. :j

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:53

Idd voor iedereen consequenties, maar de een wordt harder geraakt dan de ander :j en ja, iedereen is er klaar mee, maar ik merk niet echt dat mensen zich niet meer aan de maatregelen houden. Zie gewoon overal mondkapjes en mensen die afspraken afzeggen nu.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:55

Kan iemand mij vertellen waarom er vol op boosteren wordt ingezet als van Dissel zijn praatje begint met dat Omicron de vaccins kan omzeilen? Zijn de boosters nu al aangepast dan? En dat mensen die 3 maanden geleden geprikt zijn ook moeten, is het nu alweer uitgewerkt dan? Ik snap er werkelijk niks van :o?

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:55

sureido schreef:
djinnie schreef:

Dit is mij niet duidelijk..
In de persconferentie werd gesproken over ‘vanaf groep 1’.. maar vorige keer ging de kinderopvang ook dicht. Ik zie de kinderopvang ook nergens expliciet genoemd..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:57

Ik vind de lockdown erg terecht. Helaas houdt dat wel in dat de weerstand die ik de afgelopen weken tegen prikkels heb opgebouwd weer weg gaat zakken als dit lang duurt. Hele hersenschudding grap duurt inmiddels al 1,5 jaar. Wel zonde want dat betekent weer meer dagen in bed; geen energie etc. Zo heeft het op iedereen zijn weerslag.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:57

-Namiro- schreef:
sureido schreef:

Dit is mij niet duidelijk..
In de persconferentie werd gesproken over ‘vanaf groep 1’.. maar vorige keer ging de kinderopvang ook dicht. Ik zie de kinderopvang ook nergens expliciet genoemd..

Hij zei letterlijk kinderopvang gaat dicht, alleen noodopvang voor probleemkinderen en/of ouders met een cruciaal beroep.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:59

Getup schreef:
Kan me wel voorstellen dat dit zo belangrijk is, dat er daarvoor tig mensen in een ruimte mogen samenkomen.

Bovendien is het de probleemgoep niet én zijn ze gevaccineerd én hebben ze een betere restbescherming daarvan want later gevaccineerd én minder snelle afname van dekking.

Heel verschil met theekransjes van volslanke bejaarden. Wie dat niet ziet, wíl dat niet zien.

Gelijke monniken, gelijke kappen houdt ook in óngelijke monniken, óngelijke kappen :)*

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:00

MarlindeRooz schreef:
Ik vind de lockdown erg terecht. Helaas houdt dat wel in dat de weerstand die ik de afgelopen weken tegen prikkels heb opgebouwd weer weg gaat zakken als dit lang duurt. Hele hersenschudding grap duurt inmiddels al 1,5 jaar. Wel zonde want dat betekent weer meer dagen in bed; geen energie etc. Zo heeft het op iedereen zijn weerslag.

Of anders even een keertje per dag gaan wandelen als dat lukt?

Ik heb nog niks gehoord qua werk. Maar ik kom ook als huismus terecht... Het gaat weer een eentonig leven worden als ik thuis kom te zitten.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:01

Citaat:
Vanaf maandag 20 december tot en met 9 januari gaan de scholen in het voortgezet (speciaal) onderwijs, het mbo en hogescholen en universiteiten dicht. Dit besluit is al eerder genomen voor de scholen in het primair onderwijs, waar de bestaande afspraken blijven gelden. Uitzonderingen zijn er voor praktijkonderwijs, examens en tentamens en kwetsbare leerlingen en studenten. Het uitgangspunt is dat het onderwijs na de kerstvakantie weer open kan. Hier neemt het kabinet uiterlijk 3 januari een besluit over. Ook de BSO is tot en met 9 januari gesloten. Wel blijft er noodopvang mogelijk voor kinderen van ouders uit cruciale beroepsgroepen en voor kwetsbare kinderen. Kinderopvanglocaties, voor kinderen van 0 tot 4 jaar oud, blijven open.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:01

Anna79 schreef:
Kan iemand mij vertellen waarom er vol op boosteren wordt ingezet als van Dissel zijn praatje begint met dat Omicron de vaccins kan omzeilen? Zijn de boosters nu al aangepast dan? En dat mensen die 3 maanden geleden geprikt zijn ook moeten, is het nu alweer uitgewerkt dan? Ik snap er werkelijk niks van :o?

Er is in januari begonnen met vaccineren , eind juli had bijna iedereen twee prikken gehad.
De werking van die twee prikken tegen het oplopen van de ziekte nam al af ( zie gevaccineerden in ziekenhuizen) en nu komt omikron en uit onderzoek blijken vaccins zeer weinig te helpen tegen deze variant ( oplopen en ziek worden, over ziekenhuisopname nog weinig bekend) een booster blijkt de afweer tegen het oplopen en zo dus verspreiden van Omikron word dan voor 75 % voorkomen.
Booster geeft weer een berg afweer .
Laatst bijgewerkt door BigOne op 18-12-21 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt