Secret Santa Surprise 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 11:14

Mijn Santa had een vraag over de spelletjes die wij in ons bezit hebben, sorry dat het zo lang duurde, maar ik was zo druk dit weekend en nauwelijks thuis:

Hierbij de lijst :j

30 Seconds (We zijn trouwens wel het bord kwijt)
30 seconds uitbreiding

Agrikola

Baobap

Camel Up

Caramba

Carcassone

Cards Against Humanity

Catan
Catan Zeevaarders
Catan Steden en Ridders
Catan Lage Landen
Catan kaartspel
Catan Kaartspel vorsten
Catan kaartspel Gouden Tijden
Catan Dobbelspel

Cluedo

Code names
Codenames duet

Coony Island

Dixit

Exploding Kittens
Imploding Kittens

Harry Potter vragenspel

Heilig of Geilig

Het verboden Eiland

Illegal

Kezenspel deluxe

Koehandel deluxe

Ligretto Blauw
Ligretto Grone

Love letters

Machiavelli
Machiavelli uitbreiding

Machikoro
Machikoro uitbreiding (geen idee waarom, we hebben de gewone versie maar 1 keer gespeeld)

Monopoly antimonopoly
Monopoly minions

Pandamic

Patchwork

Party en Co
Party en Co Pick one
Party en Co vakantiespel

Port royal

Poker

Pyramidion

Qwix

Ramses 2

Set

Secret Hitler

Stenen Tijdperk

Sushibar

Templar’s

Ticket to ride Europe
Ticket to ride Rails and Sails
Ticket to ride Nordic Country’s
Ticket to ride New York
Ticket to ride Asia and Legendary Asia
Ticket to ride Japan/Italy
Ticket to ride UK + Pennsylvania
Ticket to ride Europe 1912

Tobago

Tortuga

Triominos

Tzolkien

Regenwormen

We will wok you

Wie is de mol

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 11:16

Marjo schreef:
Dyphusion schreef:

Ik heb bij het postkantoor nog nooit mijn postcode en huisnummer hoeven doorgeven als ik een pakketje wilde verzenden.

Het is toch zeer aan te raden om dat op het pakket te zetten. Als de bezorging dan om wat voor reden dan ook niet lukt, is er een afzender waar hij naartoe kan.

Je hebt je track en trace, dus als de bezorging niet lukt weet de santa zelf ook waar het pakket is en kan diegene het traceren :j

miccamaaike

Re: Secret Santa Surprise 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 11:54

Goeie tip idd van t pakketje. Bij een verzendlabel via de app staat ook je naam en adres vaak op het verzendlabel toch? Dus sowieso niet handig om er thuis eentje aan te maken. Gewoon naar de PostNL brengen en dan komt alles goed :D

Mooi lijstje MDH!
Hier ook een flinke spellenvoorraad, maar een lijstje maken wordt wat ingewikkeld aangezien de spelletjes deels al verhuisd zijn :+

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 12:04

Volgens PostNL moet je ook een retouradres in de doos doen:
https://www.postnl.nl/versturen/pakket- ... verpakken/
Citaat:
Doe het retouradres ook in het pakket zelf. Waarom? Als het adres op het pakket onleesbaar is geworden, dan kunnen we het pakket alsnog retour sturen.
Ik krijg nu visioenen van PostNL medewerkers die cryptische SSS-hints proberen op te lossen voor een retouradres :')

Ik heb de laatste keer dat ik een pakket verstuurde het label digitaal aangemaakt met een barcode of QR-code in de app (weet het niet meer precies). Je laat je code scannen en het label wordt dan geprint bij het pakketpunt. Maar ik heb geen idee welke informatie daar dan op staat }:0 .

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 12:25

Marjo schreef:
Dyphusion schreef:
Ik heb bij het postkantoor nog nooit mijn postcode en huisnummer hoeven doorgeven als ik een pakketje wilde verzenden.

Het is toch zeer aan te raden om dat op het pakket te zetten. Als de bezorging dan om wat voor reden dan ook niet lukt, is er een afzender waar hij naartoe kan.

Maar het uit jezelf op het pakket zetten is wat anders dan moeten bij het postkantoor.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 12:29

M_D_H schreef:
Marjo schreef:
Dyphusion schreef:

Je hebt je track en trace, dus als de bezorging niet lukt weet de santa zelf ook waar het pakket is en kan diegene het traceren :j

Nouja niet altijd. Ik weet nog maar al te goed dat ik een pakket verzond zonder afzender, wat verkeerd geadresseerd was, en dat was nog een enorm gedoe om die terug te krijgen.
Een pakket voor Secret Santa van Reddit is zelfs gewoon kwijt geraakt en nooit aangekomen, niet bij mij en niet bij degene waar t naartoe moest. Track en tracé zegt niet altijd alles helaas.

Postcode en huisnummer erop zetten is een kleine moeite, maar ik kan het iedereen aanraden toch te doen :) .

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 12:35

Maar is dat niet zonde?
Het lootje kan zoeken op postcode en dan is het aantal Santa's al enorm beperkt

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 13:03

Iedereen mag mijn postcode en huisnummer er wel op zetten :P :P

Gaat het toch ergens naar retour.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 13:04

Ik zet niks op de doos hoor, valt toch op als er een postcode op staat. Risico van t vak :+

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 13:05

Roodvos schreef:
Ik heb de laatste keer dat ik een pakket verstuurde het label digitaal aangemaakt met een barcode of QR-code in de app (weet het niet meer precies). Je laat je code scannen en het label wordt dan geprint bij het pakketpunt. Maar ik heb geen idee welke informatie daar dan op staat }:0 .

Als je dat dus doet staan je gegevens op t verzendlabel, niet zo heel handig vrees ik :+

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 13:13

Lijkt me ook een beetje eigen verantwoording om niet te gaan googlen op het retouradres. Dat is gewoon flauw.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 13:16

Volgens mij heb ik bij een winkel waar je pakketjes kunt versturen nog nooit een postcode oid te hoeven geven.
Postnl app heb ik niet dus mijn santa hoeft niet bang te zijn dat ik het kan zien.

@Jodym, vervelend zeg, beterschap!

Net een paar winkels af geweest, ik vind het toch moeilijk hoor.
Zoveel leuke dingen maar het meeste is best prijzig en ik wil niet met maar 1 cadeau aan komen.
Dus ik zoek nog maar wat verder, gaat best goed komen.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 13:19

M_D_H schreef:
Maar is dat niet zonde?

Maarja als het pakket helemaal kwijtraakt omdat het niet terug kan zou nog vervelender zijn toch. Als de santa dan toch wil googlen omdat hij of zij er niet uitkomt vind ik het ook prima. Zelf zal ik er niet naar kijken als het erop staat.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 13:21

ryukapple schreef:
M_D_H schreef:
Maar is dat niet zonde?

Maarja als het pakket helemaal kwijtraakt omdat het niet terug kan zou nog vervelender zijn toch. Als de santa dan toch wil googlen omdat hij of zij er niet uitkomt vind ik het ook prima. Zelf zal ik er niet naar kijken als het erop staat.

Ik heb daar geen probleem mee, dan maak ik een nieuwe :)
Het is mij in de 5 jaar dat ik dit doe nog nooit gebeurd :j
Mocht inderdaad het pakket wel verdwenen zijn meld je dit bij het beheer en kijken we naar een oplossing.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 13:24

Secret Santa Beheer Mededeling

Citaat:
Zoals wij laatst al geconstateerd hebben doe ik zelf ook mee aan Secret Santa, ik weet daarom niet welke Santa welk lootje heeft.

Ik zou dan ook alle Santa's willen verzoeken om bij het stellen van de vraag ook meteen te vermelden wie jou lootje is.
Zo voorkomen we dat ik bij Donna en Ynske moet bedelen om een antwoord, dan moet hopen dat beide dames het snel genoeg lezen en de laptop open hebben om naar de lijst te kijken, zodat ik diezelfde dag nog de vraag kan stellen in het topic of kan beantwoorden.
Of dat ik de Santa terug moet mailen met de vraag wie het lootje is :+

Dus, om een hoop extra werk te voorkomen, zet gewoon de naam van je lootje in je bericht :j

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 13:24

plutolover schreef:
ynskek schreef:
Beterschap Jody, als ik iets voor je kan doen stuur maar een pb volgens mij zit jij niet zo heel ver bij mij vandaan ;)

Santa ik heb je post ontvangen

[ [url=m/B65PAu.jpg]Afbeelding[/url] ]

De opzichters houden in de gaten of ik ze op datum open maak :)

[ [url=m/9zMabi.jpg]Afbeelding[/url] ]

De eerste heb ik de oplossing van gevonden maar nog niet de tijd gehad om daar iets mee te doen. Denk dat dat morgen of woensdag wordt.

Wij gaan vanmiddag naar de aquazoo in Leeuwarden ;) als t goed is blijft het droog

Wat leuk..

mocht mijn SS denken ow dat ga ik ook doen. van 15 tot 19 nov ben ik weekje op vakantie dus open ik mijn post later. haha maar voel je niet verplicht. Hints in het pakket is ook helemaal prima :D

hier nog een top: brandnetel thee.

Ohjaa, brandnetelthee vind ik ook heerlijk. Net als brandnetelkaas :9
Sowieso ben ik erg van de kruidenthee en dan het liefst wel de verse thee en dan niet de pickwick, of ben ik gewoon verwend? :o

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 13:25

Gaat vast goed komen

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 13:25

Brandnetelspul. Word je daar extra stekelig van? Of zorgt het voor meer prikkels?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 13:40

Roosch schreef:
Brandnetelspul. Word je daar extra stekelig van? Of zorgt het voor meer prikkels?

Voor mensen die snel aangebrand zijn :))

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 13:41

Ik krijg er jeuk van :))

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 14:25

Roosch schreef:

_O- _O- _O-

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 14:27

Voor de harry Potter liefhebbers. Ik zag in de folder van de lidl deze week allerlei spul, truien, pennen.

Niet mijn ding hp, maar weet dat er hier een paar liefhebbers zitten haha
Wie weet is het wat.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 14:55

Donna89 schreef:
Voor de harry Potter liefhebbers. Ik zag in de folder van de lidl deze week allerlei spul, truien, pennen.

Niet mijn ding hp, maar weet dat er hier een paar liefhebbers zitten haha
Wie weet is het wat.

Owww nice *\o/* Ga eens loeren! :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 14:57

M_D_H schreef:
Maar is dat niet zonde?

Zoeken op postcode is iets wat je gewoon niet moet doen dus. Tenzij je wol vals spelen...

Ik ken niet alle postcodes uit mijn hoofd en zal er ook zeker niet op gaan zoeken.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 15:11

Ik zet nooit een afzender op het pakket als ik iets verstuur. Is tot nu toe altijd nog goed gegaan.

Speciaal voor mijn Santa: ik heb volgens mij heel veel top dingen aangegeven. Natuurlijk verwacht k niet dat ik alles krijg. Maar ik heb 1x eerder meegedaan aan SSS en toen gezegd dat ik verrast wilde worden, en toen bleek ik voornamelijk flops in het pakket te hebben. Eigen schuld, ik wilde verrast worden. Later al mijn berichten terug gelezen, en blijkbaar had ik bijna geen flop vermeld, of op flops te hebben gereageerd. Hoe moest mijn Santa nou weten dat ik het flops zou vinden?

Dus om dat te voorkomen reageer ik fanatiek op tops en flops. Verder vind ik het alleen al leuk dat er iemand moeite doet speciaal voor mij. *\o/*

Leuke kaartjes komen er al voorbij!