Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
MarlindeRooz schreef:Nee ze zijn toch niet binnen 1,5 meter geweest. Dus ze hoeven eigenlijk geen test te doen. Dat ze het wel doen is juist extra verstandig.
MarlindeRooz schreef:Nee ze zijn toch niet binnen 1,5 meter geweest. Dus ze hoeven eigenlijk geen test te doen. Dat ze het wel doen is juist extra verstandig.
Vayo schreef:MarlindeRooz schreef:Nee ze zijn toch niet binnen 1,5 meter geweest. Dus ze hoeven eigenlijk geen test te doen. Dat ze het wel doen is juist extra verstandig.
Ik vraag me af of wij gewone burgers dat tegenwoordig ook kunnen. Een test laten inplannen zonder dat je klachten hebt en zonder dat je een nauw contact bent geweest.
Vayo schreef:Ik vind dat wel een dingetje als ik het volgende lees. "Zij zijn langer dan een kwartier in dezelfde ruimte geweest. Weliswaar op afstand en inachtneming van de corona regels, maar alle lijsttrekkers en het halve kabinet zijn bij haar in de buurt geweest."
Werk zoveel mogelijk thuis, zoveel mogelijk via de telefoon, beeldbellen of skype en beperk je contacten. Dit moet toch ook zo geregeld kunnen worden dat zij kunnen videobellen in een extra beschermde online omgeving?
mag schreef:Ik vind het ook wel bijzonder dat de premier getest is maar niet thuis bleef in afwachting van de test. Geen goed voorbeeld...
Hij zou niet in quarantaine hoeven omdat hij niet binnen 1,5 m is geweest. Als dat de regel is zouden er ook geen hele klassen naar huis worden gestuurd.
purny schreef:secricible schreef:Maar vayo, pretendeer je nu echt dat de formatie wel via een skypeverbinding had kunnen gaan?
Ik ben pro thuiswerken, maar er zijn grenzen...
Ik vind dat de gesprekken met het omt gewoon via een beveiligde verbinding kan gaan.
SusanH schreef:Vayo schreef:Ik vind dat wel een dingetje als ik het volgende lees. "Zij zijn langer dan een kwartier in dezelfde ruimte geweest. Weliswaar op afstand en inachtneming van de corona regels, maar alle lijsttrekkers en het halve kabinet zijn bij haar in de buurt geweest."
Werk zoveel mogelijk thuis, zoveel mogelijk via de telefoon, beeldbellen of skype en beperk je contacten. Dit moet toch ook zo geregeld kunnen worden dat zij kunnen videobellen in een extra beschermde online omgeving?
Volgens rivm zijn ze safe. Aerosolen spelen echt geen rol van betekenis.
Popstra schreef:En dan vinden ze het gek steeds meer mensen zich niet meer aan de maatregels houden!?
MyWishMax schreef:Maar waarom is jouw werk zo belangrijk dat je wel naar kantoor moet en de regering maar gewoon via een beveiligde verbinding? Met het risico dat het toch gehackt wordt of niet werkt en noem maar op?
Ja, nu ben ik ervoor dat ze thuis blijven tot ze allemaal de uitslag hebben. Maar er is al vaak zat voorbij gekomen dat mensen niet willen of hoeven testen als ze niet binnen 1,5 meter bij elkaar geweest zijn. Maar nu is het ineens een grote schande?
Cer schreef:Als ze afstand gehouden hebben, en hun handen gewassen en niet in hun gezicht gezeten hebben, is het besmettingsgevaar niet zo heel groot toch? Dus sja..