Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:03

Misschien dat het kabinet nu in durft te grijpen voor het echt uit dr klauwen loopt, landelijk thuiswerken. Om te beginnen en iedereen zoveel mogelijk in eigen bubbel. Moet maar even.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:06

imaudy schreef:
Relaxed schreef:
En wederom een interessante blog van Maurice de Hond: https://www.maurice.nl/2020/09/23/is-er ... tatistiek/

Heeft die meneer een roze bril? Het zijn nu vooral de jongeren die besmet zijn en die gaan dan nu de ouderen besmetten, wat valt er nog te zeggen.

Klopt, en ik snap ook niet dat iedereen het heeft over de cijfers van dit moment, terwijl net de stijging zorgelijk is. Misschien is het nu nog niet zo 'alarmerend', maar het is vooral een probleem dat het stijgt en we niets veranderen. Dus de grote vraag is: Waar stopt het?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:07

Is er vanavond weer een persconferentie?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:08

Ik ga Maurice volgen. Fijn om het zo gerelativeerd te zien. Ondanks dat gaat mijn uitje in november naar de Hoge Venen waarschijnlijk niet door en dat vind ik toch wel jammer. Provincie Utrecht is voor België en Duitsland hartstikke rood -O-

daffene

Eleeke schreef:
daffene schreef:
Het loopt inderdaad in rap tempo op.

Ik heb me vandaag aangemeld voor een test i.v.m. verkoudheidsklachten. In eerste instantie gaf de website aan dat er geen testlocaties beschikbaar zijn voor mijn postcode... Toen gebeld naar de corona lijn, half uur in de wacht gestaan en toen maar opgehangen. Toen gaf de website aan dat er zondagmiddag plek is in Maastricht (een uur en kwartier rijden). Fijn als je je niet lekker voelt en je moet helemaal alleen daarheen rijden...

Ja, ideaal is anders. Hopelijk kan iemand met je mee . Sterkte

Denk niet dat dat mag als je geen huisgenoten bent van elkaar? Ik woon alleen :')

imaudy

bigone schreef:
Misschien dat het kabinet nu in durft te grijpen voor het echt uit dr klauwen loopt, landelijk thuiswerken. Om te beginnen en iedereen zoveel mogelijk in eigen bubbel. Moet maar even.

Ja precies heb alleen het idee dat het kabinet niet wil ingrijpen om het verlies van kiezers te beperken. Grappenhaus heeft ook de nodige kleerscheuren opgelopen. Rutte en de Jonge staan toch ook wel wat onder vuur. Bij de eerste golf was men veel positiever over Rutte.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:09

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:13

daffene schreef:
Cayenne schreef:
Is er vanavond weer een persconferentie?

https://www.nu.nl/283362/video/live-rutte-staat-pers-te-woord-na-wekelijkse-ministerraad.html

Er is nu iets live bezig.

Nee, vanavond geen persconferentie. Nu inderdaad wel het wekelijkse moment voor de pers na de ministerraad. Kabinet heeft het OMT gevraagd om maandag een advies te geven voor eventuele aanvullende maatregelen in de steden Amsterdam, Rotterdam en Den Haag en de bijbehorende veiligheidsregio’s.

Ik verwacht dat er dinsdag wel een persconferentie zal komen, maar goed, dat is een verwachting.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 17:01

Verwacht volgende week ook weer zwaardere maatregelen. Al mag het van mij wel gelijk want als zo doorgaat hebben we tussen nu en dinsdag er meer als 10.000 besmettingen bij.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 17:08

Van mij mag het ook wel radicaler, maar vooral ook dat er eens echte handhaving is in plaats van alleen maar waarschuwen.

Hier goed nieuws, buurvrouw is uit de kunstmatige coma en wordt dus niet meer beademd. Ze ligt nog wel op de IC.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 17:13

Goed nieuws inderdaad!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 17:15

O wat fijn Neonlight!!!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 17:19

Heel goed nieuws!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 17:26

Duimen dat herstel zich doorzet!!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 17:37

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 18:17

Dat is heel goed nieuws Neon, wat fijn! Trekt je buurman het allemaal een beetje?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 18:19

Hij heeft enorm in de rats gezeten maar is een man van weinig woorden, zegt hij niet zoveel over, maar duidelijk een hoop opluchting.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 18:22

Wat een zorgen ook... :\ Heftig hoor.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 18:49

Wat fijn, Neon. Hopelijk zet de stijgende lijn zich door.

Ik vind het flauw om het op de verkiezingen af te wentelen. Er moet gewoon serieus rekening gehouden worden met de economie en het draagvlak onder de mensen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:05

Fijn Neon!

Oké... ik was vandaag in een broodjeszaak om wat te nuttigen. Hoefde mijn gegevens niet achter te laten...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 07:42

Ik was in het openluchtmuseum en zag daar een oude reclame die ineens weer erg recent is:
Afbeelding

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 08:41

zo waar..

Sizzle, klopt het, dat zwitserland Nederland ( en Luxemburg uiteraard weer) op de zwarte lijst heeft staan?

Belgie heeft Luxemburg op rood staan. vanaf gisteren 16u. Maar er verandert amper wat.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 09:36

Getup schreef:
Belgie heeft Luxemburg op rood staan. vanaf gisteren 16u. Maar er verandert amper wat.

Oh echt ? Doen ze het nu weer :+ ?
Gevalletje pot verwijt de ketel lijkt me... :')

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 09:41

Hoe bedoel je?

ja, ze doen het weer :Y)

Ik vind het bizar, dat als je iets rood classeert, je er geen consequenties aanhangt. Hebben gewoon belgische gasten in het hotel, en als ik vanauit Luxemburg naar Belgie ga, moet ik alleen iets invullen als ik langer als 48h in Belgie verblijf.
Dus waarom rood?

Hier in Luxemburg zeggen veel mensen: muur om Luxemburg en zelf alles er omheen rood classeren, niets meer zomaar binnen laten. Maar de mensen zelf kunnen er niets aan doen, dat hun regering ( welke trouwens :D ) beslissingen neemt....

mooiste is ok, dat dat woensdag aangekondigd wordt: vanaf vrijdag 16u is Luxemburg rood voor Belgie..

ik zou meer voor een systeem zijn ( of is dat er al?) waar Europa wijd gebieden aangegeven worden met meer als x besmettingen per 100.000 inwoners.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 09:49

Kom even binnen vallen..

Mijn vriend en ik zijn op vakantie, nu een week weg. We zijn 1 dag in Duitsland geweest, 4 dagen in Oostenrijk, nu in Italie en gaan maandag naar Zwitserland. Maar nu zijn er nieuwe maatregelen..

Citaat:
De Zwitserse [***] heeft besloten per 28 september opnieuw reisbeperkingen in te stellen voor reizigers uit Nederland omdat het aantal besmettingen in Nederland is toegenomen. Bij aankomst in Zwitserland geldt voor reizigers uit Nederland de verplichting 10 dagen in thuisquarantaine te gaan. De kleurcode van het land wordt op 28 september daarom aangepast van ‘geel’ (let op: veiligheidsrisico’s) naar ‘oranje’ (alleen noodzakelijke reizen). In Zwitserland is in de kantons Genève, Friburg en Vaud het aantal besmettingen met het coronavirus ernstig gestegen. Na een verblijf in deze kantons gaat u bij terugkeer in Nederland 10 dagen in thuisquarantaine.

Wij zullen maar 2 dagen in Zwitserland zijn, dus die 10 dagen quarantaine kunnen dan helemaal niet.
En geldt dit ook voor Nederlanders die uit andere landen op doorreis zijn en niet direct uit Nederland komen? Weet iemand hoe dit zit? Ik heb het hotel ook al een berichtje gestuurd maar nog geen reactie. Overigens gaan wij niet naar een van kantons benoemd in bovenstaand bericht..