Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
imaudy schreef:Relaxed schreef:En wederom een interessante blog van Maurice de Hond: https://www.maurice.nl/2020/09/23/is-er ... tatistiek/
Heeft die meneer een roze bril? Het zijn nu vooral de jongeren die besmet zijn en die gaan dan nu de ouderen besmetten, wat valt er nog te zeggen.
Eleeke schreef:daffene schreef:Het loopt inderdaad in rap tempo op.
Ik heb me vandaag aangemeld voor een test i.v.m. verkoudheidsklachten. In eerste instantie gaf de website aan dat er geen testlocaties beschikbaar zijn voor mijn postcode... Toen gebeld naar de corona lijn, half uur in de wacht gestaan en toen maar opgehangen. Toen gaf de website aan dat er zondagmiddag plek is in Maastricht (een uur en kwartier rijden). Fijn als je je niet lekker voelt en je moet helemaal alleen daarheen rijden...
Ja, ideaal is anders. Hopelijk kan iemand met je mee . Sterkte
bigone schreef:Misschien dat het kabinet nu in durft te grijpen voor het echt uit dr klauwen loopt, landelijk thuiswerken. Om te beginnen en iedereen zoveel mogelijk in eigen bubbel. Moet maar even.
Cayenne schreef:Is er vanavond weer een persconferentie?
daffene schreef:Cayenne schreef:Is er vanavond weer een persconferentie?
https://www.nu.nl/283362/video/live-rutte-staat-pers-te-woord-na-wekelijkse-ministerraad.html
Er is nu iets live bezig.
Citaat:De Zwitserse [***] heeft besloten per 28 september opnieuw reisbeperkingen in te stellen voor reizigers uit Nederland omdat het aantal besmettingen in Nederland is toegenomen. Bij aankomst in Zwitserland geldt voor reizigers uit Nederland de verplichting 10 dagen in thuisquarantaine te gaan. De kleurcode van het land wordt op 28 september daarom aangepast van ‘geel’ (let op: veiligheidsrisico’s) naar ‘oranje’ (alleen noodzakelijke reizen). In Zwitserland is in de kantons Genève, Friburg en Vaud het aantal besmettingen met het coronavirus ernstig gestegen. Na een verblijf in deze kantons gaat u bij terugkeer in Nederland 10 dagen in thuisquarantaine.