Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 11:45

mvdende schreef:
Dat wil ik NIET in Nederland ook zien gebeuren.

Newsflash en FYI het gaat er niet om wat JIJ wilt, het gaat erom wat voor ons veilig is. En als door deze maatregel de besmettingsgraad naar beneden gaat of zelfs tot vrijwel nihil zal zijn dan zullen we eraan moeten geloven.

Iets accepteren kost vaak minder tot geen energie dan er de hele tijd tegenaan lopen te schoppen. Face it, drop it, get rid of it...

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 11:59

mvdende schreef:
Daarom ben ik zo fel op de mondkapjes, ik wil een KEUZE hebben om een activiteit te ondernemen waar die dingen verplicht zijn, niet al standaard verplicht worden die mondkapjes te dragen.

(Want ja, ik vind ze verschrikkelijk zitten en ik heb er een godsgruwelijke hekel aan die dingen)

Je hebt altijd een keuze.
Stel dat mondkapjes overal verplicht worden en je er nog steeds een godsgruwelijke hekel aan hebt dan kan je altijd kiezen thuis te blijven.

Het zijn inderdaad ondingen en ik heb er ook een godsgruwelijke hekel aan, krijg er hoofdpijn en pukkels van en als het warm is moet ik niet denken aan iets tillen of een stap harder lopen zonder buiten adem te zijn omdat dat kreng een vlotte ademhaling bij inspanning weldegelijk belemmert.
En toch draag ik het godganse dagen op het werk en ook tijdens boodschappen doen omdat dat hier nu eenmaal verplicht is.
Binnen de halve seconde nadat ik het mag afzetten krijgt het ding wel vliegles.
Ook ik heb er, net als velen, een godsgruwelijke hekel aan maar zet hem, net als al die anderen die het verschrikkelijk vinden, wel gewoon op als het moet.

Katja

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:04

Kan het niet gewoon weer lekker over reizen gaan en wat er wel en niet kan? Dit is géén topic over mondkapjes en ik vind het jammer dat er maar oeverloos over gediscussieerd wordt. Of eigenlijk dat niet eens dat steeds dezelfde mensen hun mening als feiten verkondigen.

Ik zag dat Kroatië inmiddels cijfers meer per regio bekend heeft gemaakt en ik hoop heel erg dat daardoor Istrië weer open kan gaan voor toeristen. Maar om heel eerlijk te zijn heb ik er niet het beste gevoel over dus ik ben maar een alternatief in elkaar aan het klussen in Slovenië en eventueel een paar nachten Italië. En dan maar hopen dat we daar gewoon heen mogen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:20

Er zijn ergere dingen op de wereld dan die mondkapjes dragen :z Ik draag ze ook liever niet maar het is nu even niet anders he. Lijkt me erg vermoeiend om je daar zo druk om te maken.

Idd fijn als het weer over vakanties kan gaan en niet om hoe verschrikkelijk deze hele situatie is.

Durft er iemand al aan een wintersportvakantie te denken? En te boeken?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:21

Marie_Anne schreef:
Dan heb ik het verkeerd begrepen, ik dacht dat het een reactie op oa mij was.

Nee, ik zeg ook tegen mensen die vinden dat het vervelend of benauwd zit dat het wel went, of dat ze eens een ander soort moeten proberen. Alles went.

Mijn probleem is dat ik in Amsterdam woon en in het centrum van Amsterdam werk en daar dus iedere dag doorheen moet. Ik kan het niet vermijden. Daarom zou ik het erg vinden als niet de drukte wordt aangepakt, maar men een lapmiddel als mondkapjes invoert. Van mij mogen ze weer gaan handhaven op afstand houden op straat, met boetes. En groepsvorming weer verbieden. Prive vermijd ik ook echt drukte, ik reis bijvoorbeeld met de trein alleen buiten de spits op met name rustige trajecten. Bij twijfel ga ik eerste klas.

Dan moeten ze inderdaad en en doen, niet alleen mondkapjes,maar e afstand ook echt controleren. :j helemaal met je eens.

Ik blijf ook in Nederland. 1 omdat ik lekker makkelijk geen keuze heb, maar 2 ook omdat ik het veel te onzeker vind om weg te gaan. Ik ga een weekend naar mijn moeder toe die in een huisje zit op een camping met alles privé. Het enige wat e daar doen is paardrijden en hond uit laten. Normaal doen we meer, ook uit eten enzovoorts maar dat slaan we nu allemaal over. We gaan ook buiten de schoolvakanties om.

Als we wel gingen om dingen te bezichtigen en winkelen hadden e geannuleerd. Omdat we dat te riskant vinden en het onbekend is of het weer strenger gaat worden qua maatregelen. En nu ben ik binnen een uur weer thuis mocht dat nodig zijn.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:25

Veerootje, wij boeken niet dit jaar. Vooral het met elkaar in een lift/gondel zitten, drukte in het restaurant enz. Ik zie dat niet goedkomen voordat er een vaccin is.

En zonder lunchen op de piste, of een gondel, is de lol er snel af van de wintersport. Wij skieen altijd op een gletcher die anders niet bereikbaar is helaas.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:29

Ik boek voorlopig ook helemaal niets. Ik had nog het idee om met de auto naar Italië te gaan, maar op de een of andere manier lijkt dat me ook niet aantrekkelijk.
Terwijl het misschien wel goed is om er echt even uit te gaan.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:30

Oostenrijk gaan wij boeken in okt/nov omdat ik hoop dat er dan wat meer zekerheid is over het ski seizoen. Liever laat boeken dan vroeg.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:34

Ik boek niets dit jaar.
Toeval wil dat ik vorig jaar al beslist had dit jaar niet te reizen omdat ik toen een prachtige maar ook heel dure reis gemaakt heb.
Nu blij mee dat ik niets moet laten wat ik toch al niet van plan was.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:37

Katja schreef:
Kan het niet gewoon weer lekker over reizen gaan en wat er wel en niet kan? Dit is géén topic over mondkapjes en ik vind het jammer dat er maar oeverloos over gediscussieerd wordt. Of eigenlijk dat niet eens dat steeds dezelfde mensen hun mening als feiten verkondigen.

Ik zag dat Kroatië inmiddels cijfers meer per regio bekend heeft gemaakt en ik hoop heel erg dat daardoor Istrië weer open kan gaan voor toeristen. Maar om heel eerlijk te zijn heb ik er niet het beste gevoel over dus ik ben maar een alternatief in elkaar aan het klussen in Slovenië en eventueel een paar nachten Italië. En dan maar hopen dat we daar gewoon heen mogen.

Ik hoop ook dat het nog veranderd wordt, we zijn nu onderweg nr huis, hebben een heerlijke vakantie gehad en vraag me eerlijk af of het straks thuis net zo veilig voelt .
Er waren nog genoeg Nederlandse kentekens overal, er kwamen ook nog Nederlanders aan afgelopen dagen. De Duitse vakantie is begonnen en die trokken massaal naar Istrië dit weekend.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:39

Katja schreef:

Zou wel heel zuur zijn voor de mensen die nu net naar huis zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:39

Thioro schreef:
Ik boek niets dit jaar.
Toeval wil dat ik vorig jaar al beslist had dit jaar niet te reizen omdat ik toen een prachtige maar ook heel dure reis gemaakt heb.
Nu blij mee dat ik niets moet laten wat ik toch al niet van plan was.

Ik was ivm een mooie maar ook dure vakantie vorig jaar ook niet van plan om ver weg te gaan dit jaar, dus vind het ook niet zo heel erg.
Ik heb voor september wel lekker een huisje in Nederland geboekt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:46

Ik ga in Augustus 10 dagen naar Groningen. Op een huis en hun dieren passen.
De bewoners gaan naar de Veluwe.

Ik ben nog niet eerder in die omgeving geweest, dus alsnog toerist in eigen land en echt wel vakantie gevoel 8-) *\o/*

Mijn vakantie in Juni naar Malta is geannuleerd en heb een voucher. Best zuur, want dat was mijn eerste vakantie buiten Nederland sinds jaren.
Maar het is niet anders, er zijn ergere dingen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:46

Volgende maand heb ik één overnachting in Duitsland, niet ver van de grens. Ik wilde daar al langer naartoe om het een en ander te bekijken en te bezoeken, en dat ga ik nu eindelijk doen. Een eventueel mondkapje in de eetkamer van de B&B of in een winkel of museum neem ik op de koop toe, ik hoef er tenslotte geen hele week mee te lopen. Verder en langer weg hoef ik voorlopig even niet en ik ga ook niets plannen, al helemaal niet op verder dan 2 uur rijden van huis.

Het verblijf is het probleem niet, maar ik heb gewoon niet zo'n zin om te reizen. Ik wil ontspannen kunnen reizen, zonder steeds het nieuws in de gaten te moeten houden en eventueel gehaast te moeten vertrekken en nog een eind terug naar huis te moeten als de situatie verslechtert. Dat is niet mijn idee van vakantie.

Ik kan mij overigens prima vinden in het verhaal van deze epidemioloog: https://www.ad.nl/utrecht/op-vakantie-k ... ~a3549147/

Citaat:
Maar het belangrijkste is dat ik weet wat ik kom doen. Ik zit in een huisje, ga niet naar feesten of kroegen en zie geen andere mensen. Op plekken waar hetzelfde reisadvies geldt als in Nederland, gaat het meer om hoe je je gedraagt, dan waar je bent. Dus of je nou in Spanje of in Goes zit; wees verstandig.’’

...al zou ik persoonlijk dus eerder naar Goes gaan dan naar Spanje (of Zuid-Frankrijk, waar zij zit).

Oh wacht... ik ben vorige maand een dagje in Goes geweest en precies daar heb ik mij in heel Zeeland het minst op mijn gemak gevoeld (in de supermarkt). :')

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:57

purny schreef:
mvdende schreef:
Dat wil ik NIET in Nederland ook zien gebeuren.

Newsflash en FYI het gaat er niet om wat JIJ wilt, het gaat erom wat voor ons veilig is. En als door deze maatregel de besmettingsgraad naar beneden gaat of zelfs tot vrijwel nihil zal zijn dan zullen we eraan moeten geloven.

Iets accepteren kost vaak minder tot geen energie dan er de hele tijd tegenaan lopen te schoppen. Face it, drop it, get rid of it...

Goed omschreven Purny. Net als velen denk ik ook bij sommige maatregelen: uh? Ok, snap het niet helemaal/is dat echt zinvol. Maar......toch maar opvolgen al past het me soms niet. Het gaat tenslotte om onze gezondheid, dat is enig ongemak wel waard.
En inderdaad, zoals Purny zegt:Iets accepteren kost vaak minder tot geen energie dan er de hele tijd tegenaan lopen te schoppen!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:01

Wij gaan over een maand weg, als de situatie niet verslechterd. Bewust naar een rustige omgeving, een kleine B&B met Nederlandse eigenaren. Hebben we tenminste geen taalbarriere :)) Hoop echt dat het allemaal lukt!

Het nieuws in de gaten moeten houden is ook niet mijn idee van vakantie. Daarom hebben we ook Normandië gepland, dat is gewoon heel goed te doen met de auto. Verder weg zou ik nu ook niet willen.

Groningen is hartstikke leuk Ineke! Stad schijnt wel druk te zijn maar om de stad zelf is ook genoeg te doen en te zien :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:02

Ineke2 schreef:
Mijn vakantie in Juni naar Malta is geannuleerd en heb een voucher. Best zuur, want dat was mijn eerste vakantie buiten Nederland sinds jaren.

Heb jij al een voucher? Met welke maatschappij zou je vliegen? Ik heb bij Air Malta voor optie 3 gekozen (de voucher), maar ik heb nooit een bevestiging via de mail gekregen, alleen via de site. Ik kan me voorstellen dat ze verzuipen in de administratie en dat ze eerst concrete aanvragen voor nieuwe data afhandelen, dus geen haast. Als ik tegen kerst nog niets heb gehoord trek ik wel weer eens aan de bel, ik heb tenslotte genoeg 'bewijs' in de vorm van vluchtbevestigingen. :))

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:04

Berdien schreef:
Wij gaan over een maand weg, als de situatie niet verslechterd. Bewust naar een rustige omgeving, een kleine B&B met Nederlandse eigenaren. Hebben we tenminste geen taalbarriere :)) Hoop echt dat het allemaal lukt!

Het nieuws in de gaten moeten houden is ook niet mijn idee van vakantie. Daarom hebben we ook Normandië gepland, dat is gewoon heel goed te doen met de auto. Verder weg zou ik nu ook niet willen.

Groningen is hartstikke leuk Ineke! Stad schijnt wel druk te zijn maar om de stad zelf is ook genoeg te doen en te zien :D

Ik ga naar de provincie Groningen, naar een klein plaatsje, daardoor zal de drukte er niet zijn denk ik :D
Tenzij ik dat zelf opzoek.

Veel plezier alvast gewenst Berdien, jullie hebben er goed over nagedacht!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:06

Karin schreef:
Ineke2 schreef:

Heb jij al een voucher? Met welke maatschappij zou je vliegen? Ik heb bij Air Malta voor optie 3 gekozen (de voucher), maar ik heb nooit een bevestiging via de mail gekregen, alleen via de site. Ik kan me voorstellen dat ze verzuipen in de administratie en dat ze eerst concrete aanvragen voor nieuwe data afhandelen, dus geen haast. Als ik tegen kerst nog niets heb gehoord trek ik wel weer eens aan de bel, ik heb tenslotte genoeg 'bewijs' in de vorm van vluchtbevestigingen. :))

Ja ik heb een voucher van de reisorganisatie Kras waar ik geboekt had. Inderdaad zou ik ook vliegen met Air Malta :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:08

Ah, via de reisorganisatie. Fijn dat het zo geregeld is dan! Ik had rechtstreeks bij Air Malta geboekt. Ik wacht het maar gewoon af, voorlopig heb ik toch geen plannen om die kant op te gaan. :))

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:12

Ik doelde ook op de provincie Ineke! Daar is het goed te doen hoor, alleen Stad is druk. Maar er is gelukkig nog zoveel meer te doen en te zien hier!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:25

Nadat bijna al mijn reizen dit jaar zijn geannuleerd, ben ik sinds maart ook bijna nergens meer geweest.
Het aantal mensen dat ik langer dan 5 minuten heb gezien zijn op 2 handen te tellen. En dat op minimaal 1,5m afstand en buiten.
Alleen mijn vader (75 jaar) zie ik dagelijks maar we delen het erf op de boerderij en zien allebei amper andere mensen.
Heb ook totaal niet de behoefte om nu ergens in NL heen te gaan.
Ben deze maand voor het eerst weer een keer boodschappen gaan halen in het dorp en hoewel je in de winkel echt nog wel kan zien dat ze afstand houden, lopen er ook al weer veel toeristen rond (grensstreek met Duitsland).
Ik laat nog wel weer bezorgen voorlopig...
Af en toe pakken we de auto, toeren wat rond en op een rustige plek wandelen we dan even met de hond. Maar ook in Groningen buiten de stad merk je dat het steeds drukker wordt en dat veel mensen echt nergens naar kijken. Opvallend genoeg veelal mensen die hier op vakantie zijn.
Rondje fietsen in de eigen omgeving doe ik dus ook niet meer...

Maar begin september wil ik wel graag naar een weekend met veel workshops en lezingen :o
Op zich moet het wel kunnen, kleine groepjes (max 4 personen), workshops zijn buiten en op de locatie kunnen normaal 63 mensen overnachten, van RIVM mag dat nu 36 zijn en ze gaan voor max 25 personen.
Verdeeld over 3 eetzalen moet ook tijdens het eten en lezingen binnen afstand houden geen probleem zijn.

En 2 dagen later hoop ik naar Finland te vliegen. Om een of andere reden geeft me dat minder stress dan dat weekend daarvoor.
En voor mij is het daarna geen enkel probleem om 2 weken in zelfquarantaine te gaan of in geval van nood daar langer te moeten blijven.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 15:42

Ineke2 schreef:
Berdien schreef:

Ik ga naar de provincie Groningen, naar een klein plaatsje, daardoor zal de drukte er niet zijn denk ik :D
Tenzij ik dat zelf opzoek.

Veel plezier alvast gewenst Berdien, jullie hebben er goed over nagedacht!

Behalve op zondag... jeetje mina ik kwam er gewoon op sommige plekken niet door net :')
En dat op door de door rij dorpen 20 km per uur rijden ... fijn dat jullie blijkbaar nog nooit een lintdorp hebben gezien maar je mag hier 50 :')
Sorry irritatie!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 20:36

Haha op zondag gewoon met paard het bos in *check* :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 22:26

Vakantie met auto prima te doen.drukke plekken kan je vermijden.. de andere doen het niet behalve kapjes en afstand in rijen zie je het haast niet. Nou ja schermen en bordjes of iemand bij de ingang van winkel. Die mensen telt.

Musea ect geen idee bekijk alles van buiten IPV binnen. Met wandelen kom je niemand tegen als je beetje de toeristische plekken mijd