Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:03

Een weg waar je het ene stuk 50 mag en brugje over en je mag 100 is per definitie een onveilige weg. Snelheidsverschil is te groot. Soms snap ik de logica van snelheidsbeperkingen ook niet. Smal veldweggetje met voorrang van rechts = 70 km per uur. Vierbaansweg met geen kruisingen en geen fietsers = 70 km per uur.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 20:04

Gini schreef:
Een weg waar je het ene stuk 50 mag en brugje over en je mag 100 is per definitie een onveilige weg. Snelheidsverschil is te groot. Soms snap ik de logica van snelheidsbeperkingen ook niet. Smal veldweggetje met voorrang van rechts = 70 km per uur. Vierbaansweg met geen kruisingen en geen fietsers = 70 km per uur.

In duitsland is het soms redelijk normaal.

Ik weet welk stukje bedoeld is.... En ik rij met opzet de andere kant langs anders zou ik echt elke dag flippen terwijl ik best rustig ben.

Ik irriteerde mij vandaag aan mist, gladheid en arrogante domme mensen....
Ik rij met een paar tonnen meer. Laat mij in rust rijden ipv afsnijden

Saranghea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 20:49

Gini schreef:

Eigenlijk is het totaal geen onveilige weg. Misschien wat raar beschreven maar vanaf de rotonde naar de brug mag je 70, dan wegens schade aan de brug moet je even 50 maar daarna gewoon naar de 100 want het is een doodnormale weg buiten bebouwde kom. Je wordt wel rustig naar de 50 afgeremd ook vanaf de andere kant.

Exitium

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 00:14

Was vanavond wel raak toen ik naar huis reed. :') Eerst rij ik de snelweg op. Trek op, einde invoegstrook naar links (met 90 ofzo) en verder vaart maken. Auto die al op de snelweg reed komt schuin achter me rijden en verhoogt snelheid mee op zo'n manier dat 'ie er niet voorbij gaat maar ik ook niet naar links kan om een auto iets voor ons in te halen. Ik op de rem, en toen kon 'ie opeens z'n gaspedaal wel vinden :')

Volgende afrit snelweg af met een busje voor me. Ons stoplicht staat al op groen, maar voor we de kruising op kunnen schiet er nog een busje van rechts op volle snelheid door rood :x

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 00:48

Als je dit allemaal zo leest, dan vraag je je echt af wat voor figuren er tegenwoordig achter die autosturen zitten... Jeetje mina zeg.

fjordjesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 00:58

Ik heb daarom altijd zoveel respect voor mijn man, hij rijd vrachtwagen, trekker, kraan en hoeveel mensen dan nog proberen er voorbij te gaan is niet meer op 2 handen te tellen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 01:05

Dat geloof ik gelijk zeg! Lijkt er tegenwoordig echt op dat men niet meer beseft hoeveel tijd het kost voor je een zwaarder voertuig (bus, vrachtwagen, trekker enz.) stil hebt staan. Ik ben zelf allang blij met mijn autootje, geen groot rijbewijs voor mij, maar als ik zie hoe lang het duurt voor ze optrekken bij een brug/verkeerslicht etc, en hoe vroeg van tevoren ze al beginnen met remmen, dan geloof ik je meteen. Waar een auto binnen enkele meters stilstaat, sta je met een groter vervoermiddel pas stil aan het einde van de straat ofzo.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 09:45

fjordjes schreef:
Ik heb daarom altijd zoveel respect voor mijn man, hij rijd vrachtwagen, trekker, kraan en hoeveel mensen dan nog proberen er voorbij te gaan is niet meer op 2 handen te tellen.

En dat kan dan ook gruwelijk mis gaan.. Inhalen moet je op deze weg sowieso niet willen, laat staan in de ochtendspits.

Zoveel mensen zijn ongeduldig, denken dat de weg van hun is, verkeersregels lijken niet meer te bestaan.
Is het omdat ze als kind minder ervaring hebben met verkeer doordat ze veel met de auto zijn weggebracht? Of golden er weinig regels voor ze als kind? (geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar degenen die stunts uithalen in het verkeer)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 12:30

Ik denk gebrek aan besef wat er mis kan gaan. Soort onterecht gevoel van onschendbaarheid.

En het feit dat snelle auto's steeds toegankelijker zijn. Je rijdt toch makkelijker een patserbak dan vroeger en niet iedereen kan daarmee omgaan.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 17:25

Ik denk inderdaad ook dat al die factoren meespelen inderdaad, het gebrek aan verkeersinzicht, ongeduld achter het stuur, maling aan regels, onschendbaarheidsgevoel, snellere auto's toegankelijker, enzovoorts.

En heb het idee dat men tegenwoordig ook sneller de weg op gaat met een glaasje/pilletje/snuifje od op.

Helaas wordt de goedwillende weggebruiker daar de dupe van.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 09:23

En toen kreeg ik mijn eerste boete binnen, sinds jaren. Op een weg waar ik normaal nooit te hard rij.. nu 8 km te hard pff.
-O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 17:58

Balen is dat :(:)

Van de week ging het net goed… Ik reed op de meest rechtse baan, wat tevens een lange uitvoegstrook is. Ik haalde een vrachtwagen in, godzijdank al met de nodige voorzichtigheid, want iemand besloot op het laatste moment toch nog uit te voegen voor de vrachtwagen langs en kwam daar mij tegen. Ik kon net op tijd remmen, maar ik gok dat diegene dat niet snel nog eens doet op deze manier, zonder goed te kunnen kijken uitvoegen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 20:14

Vanmorgen om 5 uur....
Vrachtauto die mij met de vrachtauto inhaalde....
100-150 Meter voor een onoverzichtelijke rechtsbocht.
Ik reed 65, 60 mag... En uiteraard zou het eventueel glad kunnen zijn hier en daar.
De ballo... Er kwam ook nog een tegenligger.
Echt had ik de ballo even kunnen spreken....die had geen woord meer willen zeggen behalve sorry.
Maar hij knalde veel te hard door helaas

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 00:17

Net toch even gebeld voor een bestuurder, deze slingerde extreem op een 100 weg waar deze ook op de andere baan belandde en bijna diverse mensen had aangereden. Reed onvoorspelbaar, bochten gingen via de berm. Politie hield diegene staande, was geen alcohol dus mocht verder rijden, maar zijn uitleg was vaag en klonk wat verward. Staat in elk geval geregistreerd nu. :j

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-22 09:01

Nayomie schreef:
Net toch even gebeld voor een bestuurder, deze slingerde extreem op een 100 weg waar deze ook op de andere baan belandde en bijna diverse mensen had aangereden. Reed onvoorspelbaar, bochten gingen via de berm. Politie hield diegene staande, was geen alcohol dus mocht verder rijden, maar zijn uitleg was vaag en klonk wat verward. Staat in elk geval geregistreerd nu. :j

Hmm vind er toch wat van dat diegene verder mag rijden. Hopelijk is onderweg alsnog geen ongeluk gebeurd.
Wel goed van jou dat je hebt gebeld.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 09:32

Nayomie goed dat je gebeld hebt.
Raar dat degene verder mocht rijden.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 10:13

Daar was ik ook verbaasd over, agent baalde er zelf ook wel van geloof ik, hij legde uit dat zij het zelf moeten constateren hoe zijn rijgedrag was voor het invloed heeft op zijn rijbewijs, dat hebben ze nu niet kunnen doen omdat deze persoon de 100 weg af reed en richting het politiebureau reed :+ Hij was bijna thuis dus volgens mij gelukkig niks meer gebeurt, maar eng is het wel als je er achter rijdt -O-

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 10:40

Dat is ook het probleem, politie heeft niets kunnen constateren en hij test negatief op een alcoholtest, en misschien ook wel op een drugstest. Als 'ie daarna verder moet kunnen ze achter 'm aanrijden en 'm alsnog aan de kant zetten onder artikel 5, maar als 'ie bijna thuis is kunnen ze niets.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 14:27

Ik geloof best dat de politie hiervan baalt.

Maar ergens is het misschien soms wel weer goed dat het zo geregeld is.
Stel je rijdt achter iemand die je niet moet. Dan zou het niet terecht zijn dat die persoon door een telefoontje in de problemen komt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 16:32

FrNo schreef:
Ik geloof best dat de politie hiervan baalt.

Maar ergens is het misschien soms wel weer goed dat het zo geregeld is.
Stel je rijdt achter iemand die je niet moet. Dan zou het niet terecht zijn dat die persoon door een telefoontje in de problemen komt.

Absoluut hoor, en begrijp ook zeker dat ze er niks mee konden. Scheelt dat ik dashcam beelden heb, deze hoefden ze niet te hebben. Heb ze wel bewaard just in case. Ik ben er niet op uit om iemand in de problemen te brengen, ik wil vooral dat hij en andere weggebruikers veilig thuis kunnen komen. En wellicht, om welke reden dit ook gebeurd is, is het wel een eyeopener geweest voor deze bestuurder. Het zou namelijk ook prima kunnen dat zijn ogen niet goed zijn in het donker. Hij negeerde immers een stopteken van de politie en had niet door dat hij mensen bijna had aangereden als deze niet naar de berm uitweken. Maargoed, dat is speculeren, hoop vooral dat hij er wat uit gehaald heeft want ik vond het absoluut zorgwekkend.

Overigens gisteren 2x 400km gereden en was dit ook het enige wat ik zorgwekkend vond. Ondanks de kou toch veel verantwoordelijke bestuurders, dat maakte me ook weer even gelukkig *\o/*

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 17:57

Waarom rijden er zoveel auto's zonder licht als smiddags de schemer gaat komen?
Het is al grijs en grauw en dan nog zonder licht?
Vorige keer maakte een persoon een opmerking, van ja ik zie alles toch nog?? |o

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 22:45

Verlichting is sowieso wel een dingetje.

Grappige ergernis van de dag. Een bushalte die als parkeerplaats gebruikt wordt om kinderen naar school te brengen. Ik rijd dus bus... staat er een passagier met rollator bij die halte. Dus ik halteer zo dat er geen enkele auto meer weg kan midden op de weg. Vervolgens kantel ik de bus, rol de rolstoelplank uit en stap uit om die mevrouw de bus in te helpen.

Dit tafereel duurt zo een paar minuten. Heel gezellig. Het is dat blikken niet kunnen doden want dan waren er daar meerdere dooien gevallen. Ik, maar ook de foutparkeerders...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 22:46

Oef die mensen zijn zo egoïstisch …

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-22 00:06

Oo als buspassagier had ik dit tafereel geweldig gevonden. Jammer joh, moet je maar niet bij een bushalte parkeren.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 00:27

Zie het helemaal voor me Anne_GTI! Ik denk dan: pech gehad, moet je maar niet op de bushalte parkeren. Eigen schuld, dikke bult!