Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gini schreef:Een weg waar je het ene stuk 50 mag en brugje over en je mag 100 is per definitie een onveilige weg. Snelheidsverschil is te groot. Soms snap ik de logica van snelheidsbeperkingen ook niet. Smal veldweggetje met voorrang van rechts = 70 km per uur. Vierbaansweg met geen kruisingen en geen fietsers = 70 km per uur.
Gini schreef:Een weg waar je het ene stuk 50 mag en brugje over en je mag 100 is per definitie een onveilige weg. Snelheidsverschil is te groot. Soms snap ik de logica van snelheidsbeperkingen ook niet. Smal veldweggetje met voorrang van rechts = 70 km per uur. Vierbaansweg met geen kruisingen en geen fietsers = 70 km per uur.
fjordjes schreef:Ik heb daarom altijd zoveel respect voor mijn man, hij rijd vrachtwagen, trekker, kraan en hoeveel mensen dan nog proberen er voorbij te gaan is niet meer op 2 handen te tellen.
Nayomie schreef:Net toch even gebeld voor een bestuurder, deze slingerde extreem op een 100 weg waar deze ook op de andere baan belandde en bijna diverse mensen had aangereden. Reed onvoorspelbaar, bochten gingen via de berm. Politie hield diegene staande, was geen alcohol dus mocht verder rijden, maar zijn uitleg was vaag en klonk wat verward. Staat in elk geval geregistreerd nu.
FrNo schreef:Ik geloof best dat de politie hiervan baalt.
Maar ergens is het misschien soms wel weer goed dat het zo geregeld is.
Stel je rijdt achter iemand die je niet moet. Dan zou het niet terecht zijn dat die persoon door een telefoontje in de problemen komt.