[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 06:21

Oh man zaterdag is me nog iets gebeurd trouwens :\
Dat een gezamenlijke vriendin nota bene (niet eens mn schoonmoeder ofzo :') ) tijdens een etentje met mijn vriend en nog iemand ineens stelde "Ok dus als Magrathea en vriendjevan kinderen krijgen weet je wat voor mensen dat gaan worden..." en toen een mini genetische analyse ging doen. Geloof dat het ging over dat wij allebei best wel technisch zijn maar ik ben ook heel onhandig. Het was een hele gekke zijstraat in elk geval. Nu hebben ik en mijn vriend ook nog steeds niet dat gesprek gevoerd dus ik zat er wel even van :\ :\ :\ what do. Nu erover beginnen? :') Da's wel een heel heftig gesprek voor tijdens een etentje. Godzijdank kapte vriendje dat onderwerp gracieus af door soepel terug te sturen naar het gespreksonderwerp van ervoor en is het ook niet meer ter sprake gekomen.
En domme ik, de ochtend erna was echt perfect geweest om er nog eens op terug te komen maar ik heb er gewoon niet aan gedacht _-:( pfffft

Prairy

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 06:45

Nou, dan heb je vanavond mooi nog een kans :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 06:52

Ik zie hem zondag pas weer 1 op 1 := we wonen niet samen

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 06:58

Nou, zondag dan. Picknick ofzo, of thuis lekker eten maken en dan gewoon het er eens over hebben. Tis iets wat anders toch in je hoofd blijft spoken. En jij bent er wel al over uit, hij heeft er misschien nog niet eens ooit over nagedacht hoe hij erin staat. Dus verwacht niet gelijk een ja of nee, dan komt het vast goed.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 07:49

Is inderdaad het plan hoor. Ik ben ook van plan om de bal bij hem te laten, zo van "dit is hoe ik erover denk, als jij op enig moment hier niet mee kan leven hoor ik het wel" :j
Ik vond het altijd moeilijk om over te beginnen omdat het altijd een gek moment zou zijn, maar nu heeft die ongemakkelijke situatie me wel een haakje gegeven :j

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 08:35

Maar, dit is toch een onderwerp wat je bespreekt vóór je met iemand een relatie aan gaat? :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 08:41

Magrathea schreef:
Is inderdaad het plan hoor. Ik ben ook van plan om de bal bij hem te laten, zo van "dit is hoe ik erover denk, als jij op enig moment hier niet mee kan leven hoor ik het wel" :j
Ik vond het altijd moeilijk om over te beginnen omdat het altijd een gek moment zou zijn, maar nu heeft die ongemakkelijke situatie me wel een haakje gegeven :j

Oh, ik heb tijdens een van de eerste dates al aangegeven hoe ik er wat kinderen betreft in sta. Ik vind dat juist iets wat zo snel mogelijk besproken moet worden.

Maar ik snap wel dat je het lastig vindt, dat is het ook wel.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 09:06

__Sannne schreef:
Maar, dit is toch een onderwerp wat je bespreekt vóór je met iemand een relatie aan gaat? :')

Als het voor beiden nog totaal niet aan de orde is? Ik was 27 en hij 25 toen we een relatie kregen, en beiden nog volop aan het studeren. Daarnaast ben ik er zelf niet van overtuigd dat elke relatie tot ultiem doel moet hebben om voor eeuwig samen te zijn. Ik zou dan ook in geen enkele situatie mijn tijd met hem als verspild beschouwen als we erover van mening blijken te verschillen, we zijn zo gek op elkaar en hebben zoveel lol samen. Het zou idioot en voorbarig voelen om dat allemaal te willen missen vanwege een keus die uberhaupt de komende ~3-5 jaar nog niet aan de orde is.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 09:13

Tja, dat is een manier om erin te staan. Ik sta daar anders in. Ik ga geen relaties aan om een jaartje fun te hebben, voor mij is het wel de bedoeling langer bij elkaar te blijven en imo is zulke punten bespreken dat juist wel aan de orde. Ik ben tegen mijn huidige vriend direct duidelijk geweest; als hij een grote sterke kinderwens heeft kan ie beter een relatie aangaan met iemand anders. Gelukkig denkt hij daar hetzelfde over en kunnen we lekker samen walgen van andermans krijsende kinderen. Wij waren destijds 23 en 25.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 09:36

Huh. :+

Ja die ontbrekende kinderwens was ook altijd het eerste wat ik aangaf, omdat er op dat gebied geen enkele compromis mogelijk is.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 09:39

Iedereen is anders... Ik had ook toen ik 23 was een (lange) relatie, daarin hebben we afgesproken dat we het er elk jaar een keertje over zouden hebben hoe we erin stonden, want ik werd op een gegeven moment gek van mezelf + maatschappelijke druk.

Pas na abortus en relatie die uit ging (handig dat mijn ex daarna pas kwam dat ie het eigenlijk wel had willen houden :+) , heb ik gelijk in het begin gezegd dat ik ze niet wilde. Toen was ik 32. Gelukkig was mijn (nu) man het er mee eens nadat hij er web ben over na had kunnen denken op zijn gemak.
Laatst bijgewerkt door Prairy op 10-08-20 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 09:41

Het maakt niet zo veel uit wanneer je het bespreekt, als je het maar bespreekt. Er zijn uiteindelijk maar heel weinig relaties die het echt lang uithouden. Ook een huwelijk is vaker niet dan wel voor altijd. Mensen veranderen, dan kun je wel duidelijke afspraken maken maar dat is geen garantie.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 10:16

__Sannne schreef:
Tja, dat is een manier om erin te staan. Ik sta daar anders in. Ik ga geen relaties aan om een jaartje fun te hebben, voor mij is het wel de bedoeling langer bij elkaar te blijven en imo is zulke punten bespreken dat juist wel aan de orde. Ik ben tegen mijn huidige vriend direct duidelijk geweest; als hij een grote sterke kinderwens heeft kan ie beter een relatie aangaan met iemand anders. Gelukkig denkt hij daar hetzelfde over en kunnen we lekker samen walgen van andermans krijsende kinderen. Wij waren destijds 23 en 25.

Ja hier ben ik het helemaal mee eens. Nou is het bij ons geen duidelijke ja of nee maar vinden we het beiden een misschien en ligt het denk ik grotendeels aan mij wat de keuze uiteindelijk wordt. Maar als m'n vriend heel zeker had geweten dat hij beslist kinderen wil in zijn leven dan had ik hem direct duidelijk gemaakt dat ik hem die zekerheid niet ga geven. Mijn relaties zijn niet met de intentie om tijdelijk te zijn. Mijn bedoeling is om oud te worden met m'n vriend en zoiets als een kinderwens is gewoon echt een breekpunt. Daar is inderdaad geen compromis over te sluiten. Zo waren er wel meer dingen die ik in het begin al heb gevraagd omdat ik daar later niet achter wilde komen. :D Maar kinderwens was wel de belangrijkste eigenlijk.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 10:31

Ik vind het zo belangrijk dat ik dat toch echt wel meteen duidelijk maak.

Toen ik 19 was kreeg ik een relatie met mijn inmiddels ex-man.

Zelfs toen al wist ik het heel zeker en heb dat vrijwel helemaal aan het begin verteld, nog voor kennismaking ouders etc. Echt ergens in de eerste weken.

Die relatie heeft 16 jaar stand gehouden. Is ook niet stuk gelopen op kinderwens verder.

Daarna nog een paar keer wat gedate, 2x iets dat mogelijk meer had kunnen worden.
En ook daar beide keren heel duidelijk geweest al in het begin.
Voor de een geen punt, voor de ander was het dat wel.
Goed, is dat in ieder geval helder...

Inmiddels 40 en daarmee wordt het langzaamaan weer wat minder een punt gok ik, de verwachting (pun intended :+ ) is niet meer zo dat je nog aan kinderen wil beginnen zeg maar.

Ook niet actief/hard op zoek naar een relatie momenteel, hoewel ik het wel echt weer leuk zou vinden.
Evt een vent die al kinderen van puberleeftijd of ouder heeft zou ik dan weer geen probleem vinden.
Een die nog heel jong spul heeft, daar zou ik echt wel heel hard over na moeten denken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 10:32

Varekaj schreef:
Kwam daarnet thuis en feestje is al afgelopen, blijkbaar heeft iemand van de appartementen op de hoek gedreigd de wijkagent te bellen om hun corona-feestje te melden als ze niet snel zouden indammen := Die zitten tussen hen en ons woningblok in op de hoek en naar wat ik hoor ging het er aardig stevig aan toe qua lawaai.

Het springkasteel ligt intussen plat en alle tafels zijn alweer naar binnen verhuisd. Daar zit nog wel wat familie zover ik kan zien, maar het is wel lekker rustig zo.

Nooit gedacht dat er behalve mijn vriend en ik nog mensen waren die er zulke hinder van meekregen. Vond mezelf soms al een pietlut haha

Verenig je met die mensen en zorg dat er 'n verbod op komt.
Vind het ook een rare woonsituatie trouwens dat het voor je voordeur plaats kan vinden en dat je zelf geen voortuin hebt of tenminste een privé stuk wat je af kan bakenen met 'n heg/schutting.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 11:02

Wij hebben het er ook pas later over gehad hoor. Was er totaal niet mee bezig of ik het wel of niet wilde toen ik aan het daten was. We waren beide 26, hij begon net aan z'n eerste baan na studie en master en ik had net een eigen bedrijf. Pas later hadden we het er over en stonden we er hetzelfde in en we hebben het er nog regelmatig heel open over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 11:30

Elnienjo, wij hebben geen tuin. Op de hoek van de straat heb je de appartementen. Onze 5 rijhuizen sluiten daarop aan de ene straat in. De garages staan aan de straat. Voor de voordeuren is er een doorgang onder een appartement en dan aan het laatste huis een paadje wat het hoekje omgaat. Beide doorgangen hebben een toegangspoortje. We wonen allemaal boven onze garages zeg maar, idee bel-etage/duplex.
Het huis in kwestie is het eerste huis aan de andere kant van de appartementen. Daardoor loopt hun tuin parallel met ons woningblok en dus ook onze voordeuren.

We zijn aan het bekijken om te verhuizen dus hopelijk hebben we er tegen volgend jaar geen last meer van :D En een springkasteel huren om op privé-terrein te zetten mag gewoon. Ben allang blij dat er geen trampoline staat.

Kinderwens is hier vanaf dag 1 besproken en mijn vriend wist dat ik er geen zin in had. Hij heeft nog even afgewacht of ik zou omslaan want hij wou het wel graag, maar heeft mijn argumenten goed laten inzinken en hij kan er zich prima in vinden. Hij vindt een relatie met mij zonder kinderen nog altijd veel meer toevoegen aan zijn leven dan wel kinderen met iemand anders... Zijn keuze om zijn kinderwens te laten varen is dan ook heel bewust en weloverwogen gemaakt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:21

Ik denk dat als ik sterke vermoedens had dat het een harde "ja" was van zijn kant ik er ook anders in zou staan hoor. Maar ik schat hem gewoon niet zo in. Heck, we willen (nu nog) niet eens samenwonen :+ ook een hele bewuste keuze. We zijn mega gek op elkaar maar twee nachten samen slapen achter elkaar is nu al een beetje veel. Dat terwijl kinderwensers (?) het liefst zo snel mogelijk bij elkaar intrekken en een kind eruit persen in mijn ervaring. Plus dat hij nou niet echt gek is met kinderen, soms maakt ie een keer contact met een kind in het OV ofzo maar niet van "oehh Maggie kijk wat een leuk kindje <3 <3 ". Hij heeft een klein neefje dat ie best leuk vindt maar daar gaat ie ook niet mee op stap ofzo en ziet hem alleen op feestdagen. Dus nee, ik maak me geen zorgen.

Ik denk dat de manier waarop we samen zijn gekomen ook wel echt uitmaakt. Dat was niet bewust daten ofzo, hij was mijn beste vriend tot we ineens FWB's werden en verliefd werden := dus ja, niet je standaard relatieopbouw.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:13

Ik ben net weer vriendjes geworden met een puppy bij de dierenarts (vorige week ook al met een andere :'))

En zelfs hierbij kreeg ik de vraag of het ook niet iets voor mij was :+

Mijn antwoord:

Het is net als met kinderen. Even zijn ze best leuk, maar dan weer lekker terug naar de ouders :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:20

Prairy schreef:
Ik ben net weer vriendjes geworden met een puppy bij de dierenarts (vorige week ook al met een andere :'))

En zelfs hierbij kreeg ik de vraag of het ook niet iets voor mij was :+

Mijn antwoord:

Het is net als met kinderen. Even zijn ze best leuk, maar dan weer lekker terug naar de ouders :D

Haha, herkenbaar! Puppies zijn zo lief maar die opvoeding zie ik gewoon niet zitten :+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 23:06

Ik heb vandaag weer even bevestigd gekregen hoe erg het niet voor mij is.
Er kwam een nieuw persoon kijken of die bij mijn paard in de kudde kwam, kind mee. Natuurlijk.

Rende meteen op blote voeten zo de kudde in, zes paarden en drie ervan zijn grote koudbloeden van rond de 1000 kilo. Ze hadden net nieuw hooi en hij ging natuurlijk tussen het hooi en de paarden in staan... Het ging net goed.
Vervolgens komen de koeien van de boer langs, ik gok dat hij er 100 heeft en voor elk van die beesten kwam gegil en gekrijs. Ik ging op een gegeven moment zitten buiten het hek, kwam hij bij me staan en in mijn gezicht slaan om aandacht te krijgen -:(- . Ik ben uit m'n slof geschoten, z'n hand van me af geveegd en geschreeuwd dat hij zelf naar de koeien moest kijken en ophouden met gillen in mijn oor. Z'n ouder vond dit allemaal hilarisch _-:(

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 23:11

Eigenlijk is het gewoon zielig dat sommige ouders blijkbaar zo weinig opvoed skills hebben dat zo‘n kind moedwillig gevaar loopt en ze het blijkbaar nog grappig vinden ook -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 23:27

Die had van mij een oplawaai terug gekregen vrees ik. Kan absoluut niet hebben dat vreemden (onverwacht) aan mijn gezicht zitten en zeker niet van kinderen die gaan kletsen geven.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 23:45

Waaat! Dat gaat inderdaad bijna richting kindermishandeling zeg. Mijn hemel.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 23:49

Sintara schreef:
Ik heb vandaag weer even bevestigd gekregen hoe erg het niet voor mij is.
Er kwam een nieuw persoon kijken of die bij mijn paard in de kudde kwam, kind mee. Natuurlijk.

Rende meteen op blote voeten zo de kudde in, zes paarden en drie ervan zijn grote koudbloeden van rond de 1000 kilo. Ze hadden net nieuw hooi en hij ging natuurlijk tussen het hooi en de paarden in staan... Het ging net goed.
Vervolgens komen de koeien van de boer langs, ik gok dat hij er 100 heeft en voor elk van die beesten kwam gegil en gekrijs. Ik ging op een gegeven moment zitten buiten het hek, kwam hij bij me staan en in mijn gezicht slaan om aandacht te krijgen -:(- . Ik ben uit m'n slof geschoten, z'n hand van me af geveegd en geschreeuwd dat hij zelf naar de koeien moest kijken en ophouden met gillen in mijn oor. Z'n ouder vond dit allemaal hilarisch _-:(

Die had van mij uit reflex een flinke oplawaai gekregen!