Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:03

Aaahh, we zijn ooit zelf ook Penny meisjes geweest, wat zijn jullie streng. -O- :+

Merexa

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:04

Wat verkoop je dan? :P Ik woon in Groningen en heb ook 2 Shetten, maar ben geen pennymeisje hoor :+ (stiekem...)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:09

4 weken is wel heel lang. Als er ook andere kopers zijn: een twee-drietal dagen voor iets kleins, een week voor iets groots waar mogelijk ander vervoer voor geregeld moet worden. Langer toch echt niet, tenzij je natuurlijk weinig geïnteresseerden hebt voor je product.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:16

Daar ben ik het ook wel mee eens. Persoonlijk zou ik een week aanhouden, misschien iets langer om het in de weekenden op te laten halen. Tenzij inderdaad vooraf betaald is en dan een termijn van 2 weken, vooral als het in de weg staat. Dat kan natuurlijk ook nog een factor zijn.

Jodhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:18

Merexa schreef:
Wat verkoop je dan? :P Ik woon in Groningen en heb ook 2 Shetten, maar ben geen pennymeisje hoor :+ (stiekem...)

Peesbeschermers en oornetje (bijpassend setje *\%/* ), halstertjes en een kinderpoetssetje haha.
En stiekem zijn we allemaal gewoon pennymeisjes O:)

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:31

Ik vind het wel heerlijk om met ze te tutten, maar verder mogen ze gewoon lekker rondscharrelen. Halsters gaan er op zich wel snel doorheen maar daar heb ik nog wel wat van :+
Zou wel leuk zijn voor iemand die net een Shetje heeft gekocht voor zijn/haar kind, al zijn niet alle Shetjes kindvriendelijk }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 15:57

Heb ooit een mengkom met mixer verkocht.
Heeft 3 maanden in de gang gestaan(zou op gehaald worden). Na die drie maanden inderdaad een mailtje. Kom m ophalen. Koper zat een tijdje op Bonaire. :D

Scarpati

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 16:01

Hoi! Ik heb een vraag aan jullie.
Ik verkoop op dit moment wat paardenspul op marktplaats en iemand heeft een bod gedaan waar ik akkoord mee ben gegaan. Diegene wilt alleen via een tikkie betalen en niet via een betaalverzoek. Ik hoor de laatste tijd nogal veel verhalen over oplichters via tikkie.
Wat denken jullie wat ik het beste kan doen? Of stel ik mij aan haha

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 16:10

Scarpati schreef:
Hoi! Ik heb een vraag aan jullie.
Ik verkoop op dit moment wat paardenspul op marktplaats en iemand heeft een bod gedaan waar ik akkoord mee ben gegaan. Diegene wilt alleen via een tikkie betalen en niet via een betaalverzoek. Ik hoor de laatste tijd nogal veel verhalen over oplichters via tikkie.
Wat denken jullie wat ik het beste kan doen? Of stel ik mij aan haha

Jij bent degene die het tikkie stuurt, volgens mij moet dat prima kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 16:13

Jij bepaald hoe er betaald wordt. Graag of niet.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 16:26

Als jij m geeft en je ziet daarna direct t geld op je rekening is dat prima hoor. Tikkie is van abn Amro en gewoon veilig. Laat je alleen niet van de wijs maken als ze zeggen dat ze hebben betaald maar jij nog niks binnen hebt gekregen aan geld. Je dient het namelijk altijd vrijwel direct op je rekening te krijgen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:44

Als verkoper stuur je dan gewoon een betaalverzoek ( ING bank) of Tikkie ( ABN Amro bank) en als de koper die betaald staat het meteen op je rekening. Geen risico voor jou dan dus.

Laat je NIET wijs maken dat je 0,1 cent moet overmaken naar de koper om te verifiëren oid. dat is oplichting.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 21:00

Gewoon zelf handmatig overmaken is natuurlijk ook veilig. Helaas worden de oplichters steeds gehaaider.. bah

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 21:28

Iemand had een bod gedaan van 15 euro op iets waar ik 50 voor vraag
Had het niet verwacht eruit te komen maar we zijn toch tot een deal kunnen komen :)
Dus het bewijs is er, als je netjes blijft lukt verkopen voor de vaste prijs best :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 21:46

Deze week 3 items verkocht aan verschillende mensen allemaal soepel / normaal verlopen dus blij mee voor alle partijen :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 21:52

Vandaag 2 kippen verwacht te verkopen en ze wilde er graag 3. Heel fijn want ik had een beetje teveel inmiddels.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 21:57

Ik heb van de week een stapeltje boeken voor mijn opleiding gekocht. Hele mooie deal gekregen incl verzenden. Alleen een beetje jammer dat ze naar een DHL servicepoint zijn gestuurd waar ik nooit kom omdat daar volop gerookt wordt. Hopelijk zijn de boeken in de verpakking een beetje rookvrij gebleven.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:51

Hmm wel jammer die verkopers die alleen via tikkie willen betalen. Had er vandaag nog zo eentje. 'T is niet dat ik dat niet wil, maar ik ben van belgie en KAN niet via tikkie betalen. Wel stom dat ze dan denken dat ik een oplichter zou zijn :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 01:48

Hier iemand waarmee ik akkoord ben met zijn bod. Nu wilde deze persoon als bevestiging mijn telefoonnummer? Gevraagd waar hij deze voor nodig had en krijg vervolgens geen antwoord meer. Ben ik paranoïde of is dat raar?

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 06:09

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 07:13

Poekkie schreef:
Hmm wel jammer die verkopers die alleen via tikkie willen betalen. Had er vandaag nog zo eentje. 'T is niet dat ik dat niet wil, maar ik ben van belgie en KAN niet via tikkie betalen. Wel stom dat ze dan denken dat ik een oplichter zou zijn :(

Vraag dan gewoon om het rekeningnummer en de naam van die persoon zodat je het over kan maken?
Ik heb regelmatig Belgische kopers, geen probleem op die manier.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 07:14

janna schreef:
Dat is vast een oplichter ja....

Hangt ervan af, als ik iets van een bedrag meer dan 50 koop wil ik vaak ook gegevens en bel ik ook nog :-) ooit idd iemand die z'n nummer niet wilde geven en dan koop ik ook niet. Maar verder nooit geen problemen als ik gegevens vraag

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 07:16

S8903N schreef:
Hier iemand waarmee ik akkoord ben met zijn bod. Nu wilde deze persoon als bevestiging mijn telefoonnummer? Gevraagd waar hij deze voor nodig had en krijg vervolgens geen antwoord meer. Ben ik paranoïde of is dat raar?

Dat is niet nodig, gaat inderdaad om poging tot oplichting vrees ik. Dan sturen ze vaak een link om je rekening te verifiëren etc... niet op klikken dan hoor!

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 08:37

Ligt erg aan het item en bedrag. Ik heb een keer een oude bolderkar verkocht en die man wilde ook mijn telefoonnummer. Maar dat was een wat oudere man die niet zo handig was met marktplaats. Daarbij is een bolderkar van een paar tientjes ook niet bij het item om iemand mee op te lichten.

Ik vind de vraag niet zo raar dat iemand je per definitie zal oplichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:07

-Vraag altijd achter het telefoonnummer en extra gegevens. Dan ben je zekerder dat je niet wordt opgelicht.

-Oh nee, als ze jou gegevens vragen is het zeker oplichting. Niet mee verder gaan!

;)