Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 13:19

Dat alle religies wereldwijd heel snel verbannen mogen worden. Ik snap niet dat mensen anno 2019 nog zo geïndoctrineerd kunnen zijn in iets dat alleen voor ellende zorgt.

Oh, en een algemeen fokverbod op mensen. Maximaal 1 kind per vrouw. Hoog tijd dat we onze overpopulatie eens aanpakken, meteen ook erg goed voor het klimaat.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 13:20

Sizzle schreef:
Ik heb serieus nog nooit van chateau meiland gehoord. De eerste keer dat ik het zag staan dacht ik dat het om een kasteel in der ardennen ging of zo :+

Als ik Marti(e?)n Meiland zie lopen met de opgetrokken zwaaiarmpjes moet ik altijd aan Peggy Bundy denken. Of een Tyrannosaurus Rex.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 13:23

Majabeestje schreef:
Sizzle schreef:
Majabeestje, ben jij zelf niet jezelf dan?

Jawel hoor.
Maar ik zeg dat niet hardop.. 'ik ben zó lekker mezelf..' :')

Haaa ik heb dat vandaag nog geschreven, hoewel iets anders. Heerlijk.

Ashleytjuhh schreef:
Hier ook nog nooit gekeken :n als km de voorstukjes zie vind ik het al niks door zon overdreven hysterische man.

Ik kijk het ook niet maar ik vind wijnen wijnen wijnen echt leuk :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 13:56

Tiggs schreef:
sureido schreef:
Ik vind chocola en ijs lekker, maar chocoladeijs en chocomel vind ik echt heel vies :+

Ja! :j En chocoladevla is ook vies!
Eindelijk iemand die het begrijpt.

En chocolade cake en pudding. Brownies kunnen oké zijn als ze echt heel chocoladerig zijn.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 13:57

Sanet schreef:
Ashleytjuhh schreef:
ik denk dat ik er ook wel 1 heb: ik lust geen sushi :9 lust gewoon al geen vis of rijst laat staan een combinatie :9

al het andere eten in een sushi restaurant vind ik dan ook naar vis smaken :') dat zal wel in mijn hoofd zitten

_/-\o_

Dat komt door de zeewier vellen. Die zijn heel zilt en smaken naar de zee.

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 14:13

Majabeestje schreef:
Sizzle schreef:
Majabeestje, ben jij zelf niet jezelf dan?

Jawel hoor.

Ik lees in je bericht meer dat je een introvert bent die hier moeite mee heeft dan dat je niet jezelf bent ;)
Niks mis mee... Maar of het echt unpopular is?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 15:52

Narcissa schreef:
Dat alle religies wereldwijd heel snel verbannen mogen worden. Ik snap niet dat mensen anno 2019 nog zo geïndoctrineerd kunnen zijn in iets dat alleen voor ellende zorgt.

Oh, en een algemeen fokverbod op mensen. Maximaal 1 kind per vrouw. Hoog tijd dat we onze overpopulatie eens aanpakken, meteen ook erg goed voor het klimaat.

Is heel vaak al gezegd in dit topic. Maar troost je, kijk eens voor de gein naar dit linkje:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Vruchtbaarheidscijfer

Denk dat we ons vooral op Afrika en Azië moeten concentreren als het om bevolkingsgroei gaat. In Europa is het gemiddeld onder de 2 en daarmee neemt de bevolkingsgroei al aardig af.

Je opmerking over geloof is te kort door de bocht om serieus op in te gaan.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 16:25

Tiggs schreef:
sureido schreef:
Ik vind chocola en ijs lekker, maar chocoladeijs en chocomel vind ik echt heel vies :+

Ja! :j En chocoladevla is ook vies!
Eindelijk iemand die het begrijpt.

En chocolade cake en pudding. Brownies kunnen oké zijn als ze echt heel chocoladerig zijn.[/quote]

Zo mee eens! Eindelijk lotgenoten :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 16:31

beert schreef:
Narcissa schreef:

Is heel vaak al gezegd in dit topic. Maar troost je, kijk eens voor de gein naar dit linkje:

Denk dat we ons vooral op Afrika en Azië moeten concentreren als het om bevolkingsgroei gaat. In Europa is het gemiddeld onder de 2 en daarmee neemt de bevolkingsgroei al aardig af.

Ooooh omdat ze het "daar" dus nog erger verpesten mogen we hier lekker doorgaan met fokken! Goede argumentatie ook!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 16:56

MarcoBorsato schreef:
Met de hele familie wokken is afschuwelijk.

Wokrestaurants, de Beren en zelfs Loetjes zijn voor Tokkies

Tiggs

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 17:01

Nee! Chocoladecake is wel lekker.

Nog een unpopular:
- ik ga heel slecht op mensen die zeiken dat 'hun de sociale huurwoningen inpikken en ons meer belasting laten betalen', terwijl ze zelf ook allerlei toeslagen krijgen.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 17:43

Tiggs schreef:

Nog een unpopular:
- ik ga heel slecht op mensen die zeiken dat 'hun de sociale huurwoningen inpikken en ons meer belasting laten betalen', terwijl ze zelf ook allerlei toeslagen krijgen.

die 1e snap ik nog wel
het is erg 'zwaar' om te zien dat er mensen zijn die het land binnen komen en binnen 3 jaar een sociale huurwoning hebben en niet uit een oorlogs land komen, terwijl er wachttijden zijn van ongeveer 10 jaar voor een woning.
Al kunnen deze mensen daar natuurlijk ook niks aan doen dat ze zo snel een woning krijgen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 17:44

Ashleytjuhh schreef:
Tiggs schreef:

Nog een unpopular:

die 1e snap ik nog wel
het is erg 'zwaar' om te zien dat er mensen zijn die het land binnen komen en binnen 3 jaar een sociale huurwoning hebben en niet uit een oorlogs land komen, terwijl er wachttijden zijn van ongeveer 10 jaar voor een woning.
Al kunnen deze mensen daar natuurlijk ook niks aan doen dat ze zo snel een woning krijgen

Er zijn geen mensen die hier mogen blijven wonen zonder en hele goede reden. De eisen zijn enorm streng. :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 17:48

En als je een film als Insyriated kijkt snap je heel goed waarom ze hier willen zijn. Wát een afschuwelijke heftige film.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 17:48

MarlindeRooz Daar ben ik niet altijd even zeker van. kijk maar naar bijv dat gezin met lily en howick( als ik het goed heb) die hebben hier 10? jaar gewoond en steeds in beroep gegaan zijn om toch te mogen blijven. Deze hadden dus een woning

Kan zijn dat ik het mis heb hoor.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 17:52

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 17:56

MarlindeRooz schreef:
Of gewoon een keer de moeite nemen om met mensen uit Syrië te praten.

En Ashley dat soort voorbeelden zijn er. Maar de meesten worden per direct op het vliegtuig terug gezet hoor.

Kijk hier maar eens naar:
https://www.vluchtelingenwerk.nl/feiten ... -nederland

En dan vooral de tabel: "Beslissingen naar uitkomst en herkomst (2018)". Dan zie je hoeveel mensen terug gestuurd worden.

wat een vooroordeel van jou kant ook zeg! wie zegt dat ik nog nooit met deze mensen gepraat heb? 2 gezinnen hier in de straat en voor werk veel van zulke gezinnen gezien
ik zeg ook nergens dat ik er tegen ben toch? ik zeg alleen dat ik die 1e zin nog wel kan begrijpen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 17:57

Ik bedoelde dat niet per se tegenover jou hoor! :D Maar meer dat je ipv die film kijken ook persoonlijke verhalen kan horen bij mensen zelf. :P

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 17:59

Janine1990 schreef:
Majabeestje schreef:

Jawel hoor.

Ik lees in je bericht meer dat je een introvert bent die hier moeite mee heeft dan dat je niet jezelf bent ;)
Niks mis mee... Maar of het echt unpopular is?

Nope, alles behalve introvert :D
Enorme flapuit ook.
Maar bepaalde types maken die opmerkingen vaak. Hoe zichzelf ze zijn, lekker gek, spontaan, zo ben ik nou eenmaal, doe gewoon mijn ding..
Blerg :')

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 18:04

MarlindeRooz schreef:
Ik bedoelde dat niet per se tegenover jou hoor! :D Maar meer dat je ipv die film kijken ook persoonlijke verhalen kan horen bij mensen zelf. :P

Aahhhaaa zooo dan neem ik mijn woorden terug ;)

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 18:07

MarlindeRooz schreef:
beert schreef:

Ooooh omdat ze het "daar" dus nog erger verpesten mogen we hier lekker doorgaan met fokken! Goede argumentatie ook!

Dat was geen argument, dat is een feit, omdat de bevolkingsgroei steeds aangehaald wordt als zijnde groot probleem, terwijl het zichzelf al aan oplossen is. Het discussieert beter als je op de hoogte bent van de feiten in plaats van te roeptoeteren met extra veel uitroeptekens om gehoord te worden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 18:11

Maar wat maakt het uit... Als ze er daar 10 per gezin fokken en wij 2. Dat is altijd meer dan daar 10 en hier 1. Een kind is een kind hoor. Een mens daar is niks meer/minder waard dan hier.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 18:23

Dit zal wel heel unpopular zijn, maar wees blij dat we hier iets als sociale huur kennen (en dan ook nog huurtoeslag!).

Ik kan er vooral slecht tegen als mensen hierover klagen die 'geen zin hebben om een opleiding te volgen' of 'ik ga toch dierverzorging doen, want dat vind ik leuk' en dan later klagen dat ze alleen een baan bij de supermarkt kunnen vinden waar ze het minimumloon verdienen en/of er na 3 jaar uitgeknikkerd worden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 18:29

Ik vind het geen probleem dat asielzoekers een huis toegewezen krijgen. En voor die uitkering moeten ze ook gewoon dingen doen, er zit nogal een flinke eisenlijst aan.

Het enige waar ik moeite mee heb/had is de hoeveelheid spullen die er gratis heen gaan/via mijn gemeente verstrekt worden. Ook luxe artikelen, terwijl andere inwoners uit dezelfde gemeente keer op keer een afwijzing krijgen voor hulp om artikelen aan te schaffen. En ja, dat weet ik van beide kanten zeker. Ik wil niet zeggen dat er geen hulp moet zijn, omdat zij hun hele leven achter hebben moeten laten, maar van wat ik meegemaakt heb was het niet alleen noodzakelijk, maar ook luxe en wordt er dus te veel onderscheid gemaakt als je de verzoeken voor noodzakelijke/minder luxe spullen weigert bij andere inwoners van de gemeente

Ik ben heel blij met sociale huur en toeslagen, anders had ik op straat gestaan sinds vorig jaar :=

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 18:30

MyWishMax schreef:
Ik vind het geen probleem dat asielzoekers een huis toegewezen krijgen. En voor die uitkering moeten ze ook gewoon dingen doen, er zit nogal een flinke eisenlijst aan.

Het enige waar ik moeite mee heb/had is de hoeveelheid spullen die er gratis heen gaan/via mijn gemeente verstrekt worden. Ook luxe artikelen, terwijl andere inwoners uit dezelfde gemeente keer op keer een afwijzing krijgen voor hulp om artikelen aan te schaffen. En ja, dat weet ik van beide kanten zeker. Ik wil niet zeggen dat er geen hulp moet zijn, omdat zij hun hele leven achter hebben moeten laten, maar van wat ik meegemaakt heb was het niet alleen noodzakelijk, maar ook luxe en wordt er dus te veel onderscheid gemaakt als je de verzoeken voor noodzakelijke/minder luxe spullen weigert bij andere inwoners van de gemeente

Ik ben heel blij met sociale huur en toeslagen, anders had ik op straat gestaan sinds vorig jaar :=

Sorry, ik meen me te herinneren dat jij door ziekte niet of minder kunt werken?

In de eerste versie van m'n bericht stond een nuancering, maar die is verloren gegaan.
Dus bij deze alsnog!