[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 22:01

Leuk idee die bbq dames, ik sla over, maar wel veel plezier gewenst!

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 22:33

Ik lees vanaf het begin van dit topic al enthousiast mee, maar snap niet helemaal wat het probleem is met de 18+ in de titel? Voorkomt dit ook echt dat je onder de 18 niet mee kunt lezen? Ik nam aan dat het gewoon een waarschuwing is, zodat duidelijk is dat het schokkend kan zijn?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 22:54

Faitherr schreef:
Ik lees vanaf het begin van dit topic al enthousiast mee, maar snap niet helemaal wat het probleem is met de 18+ in de titel? Voorkomt dit ook echt dat je onder de 18 niet mee kunt lezen? Ik nam aan dat het gewoon een waarschuwing is, zodat duidelijk is dat het schokkend kan zijn?

Dit dus.

Trui moet gewoon blijven :))

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 23:10

ik dacht echt dat ik dus niet meer welkom was door dat label :’)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 23:12

Trui schreef:
ik dacht echt dat ik dus niet meer welkom was door dat label :’)

Tuurlijk wel!

Het is bedoeld als waarschuwing.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 23:14

Ik heb zojuist de film 'Zodiac' gekeken op Netflix en wat mij betreft een absolute aanrader! Ik had zelf nog nooit van de Zodiac Killer gehoord, maar het is/was een (vermoedelijk) seriemoordenaar in Amerika.

Even in een spoiler voor de mensen die de film nog willen kijken:
Spoiler:
tot op heden is deze persoon nog nooit écht gevonden/geïdentificeerd. Alles lijkt wel naar 1 persoon te wijzen (in de film), maar dit is Tot op heden nooit bewezen en het onderzoek loopt nog steeds, terwijl de Zodiac Killer actief was in 1968-69.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 23:15

ahh oke! nou (fijn) misverstandje dan!

kwam ook omdat ik in het ‘modereren’ topic las dat iemand het had over dat je met een programmaatje mensen hun echte leeftijd kon achterhalen. vandaar dus dat ik dacht van moet je dan 18 zijn? moet je bokt leeftijd dan 18 zijn, of gaan ze echt iedereen controleren? :+ vandaar dat ik dus dacht dat het echt aan je leeftijd was gekoppeld wat je wel of niet zou mogen zien/volgen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 23:18

Nope... het dient als waarschuwing verder niks.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 07:33

Sorry voor de verwarring! Trui je mag gewoon blijven hoor. :(:) De tag is bedoeld als waarschuwing, niet om gebruikers te weren uit het topic.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 09:58

Ja, zonder trui kunnen wij de straat niet op :n

:+

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 10:01

we gaan richting de zomer, dan mag ik de kast weer in |(

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 10:03

Gelukkig pakken we je er in Nederland vaak weer uit voor de regenachtige dagen of koele avonden :')

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 10:22

Laat ik dan ook nog even het goede nieuws delen:
Moderatoropmerking:
Na jullie input hier [FZ] Modereren in uitzonderlijke topics hebben wij overlegd over het modereren in dit topic. We hebben besloten om in dit topic de 'jeugdjournaal-grens' die we op Bokt hanteren grotendeels los te laten. Vanaf nu is er dus meer toegestaan dan eerder in het topic. We willen jullie vragen je hieraan te houden:

- Lugubere verhalen of beelden die geen 'nachtmerrie-materiaal' zijn mogen normaal gepost worden
- Nare/grafische verhalen of beelden in spoilertags met vooraf een korte omschrijving
- Gruwelijke verhalen of beelden (alles wat overduidelijk ver voorbij de jeugdjournaalgrens gaat) als linkje met een korte omschrijving, evt met duidelijke waarschuwing erbij als het écht heftig om te zien is

Neem bij twijfel het zekere voor het onzekere, een spoilertag/linkje aanklikken is een kleine extra moeite en voorkomt dat meelezers die van 'luguber light' houden onnodig nare beelden te zien krijgen.

Wat niet is toegestaan is het plaatsen van extreme, heftige beelden uitsluitend voor 'shock value', waar geen interessant verhaal achter zit maar wat alleen gruwelijk is om te zien. Het topic is bedoeld om lugubere dingen te delen, niet als verzamelplek voor de meest schokkende beelden die je online kunt vinden.

Als jullie hier nog vragen of opmerkingen over hebben, dan graag in het FZ-topic. :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 10:24

*\o/* top bokt.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 10:39

Bbq lijkt mij leuk :D
Mijn voorkeur is Alphen a/d rijn :')

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 10:46

Thanks modjes.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 10:50

Fijne oplossing! +:)+

Als trouwe meelezer en soms poster doe ik trouwens niet mee aan barbeknoeien hoor. :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:18

Dank modjes! :D

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:34

Goed gedaan!
Ik bleek dat gehele topic gemist te hebben.. Heb een druk weekend gehad :D

Anyhow. Dat ongeluk met die jongen en de paal in R'dam zag ik hier voorbijkomen.
De agent die als eerste ter plaatse was is de beste vriend van mijn man... Die wilde ook even zijn ei kwijt.
Helaas heb ik soms last van beeldvorming.
Ben er zelf nog langsgereden vrijdag. Een heel naar ongeluk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 12:01

Je zal daarvoor maar inderdaad als eerste ter plekke zijn... je weet als agent/hulpverlener wel dat je vanalles kan tegenkomen natuurlijk, maar die mensen zullen ook zeker hun grenzen hebben.
Er is een verschil tussen aankomen en ontdekken dat iemand echt onthoofd is tov aankomen op een plek waarvan je weet dat er effectief een aparte hoofd en romp te vinden zijn.

Da's ook zoiets met reanimeren. In principe moet je altijd reanimeren tenzij iemand echt overduidelijk dood is. wat voor de ene overduidelijk is is dat voor de andere niet, dus hanteren ze de regel "hoofd en romp gescheiden". Tot daar allemaal prima.
Krijg je op je EHBO-opleiding plots de melding "als je ziet dat iemand dood is en het hoofd hangt er met een draadje nog aan... rol het een klein stukje weg. Dan is het overduidelijk".

Op dat ogenblik had ik echt even het gevoel dat dat bij foute types echt kan geïnterpreteerd worden als "schop die kop de andere kant op". Of door omstanders dat je ermee gaat voetballen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 12:03

Oh my.. Ik als beelddenken zie dat direct voor me.. Heel fout, sorry.. :=

Maar om even serieus te blijven.. Zoiets het is toch wel in de meeste gevallen te zien of iemand te redden is of niet?

Als iemand "helemaal open" ligt, dan is 't toch vrij logisch dat er niets meer aan te doen is? Of denk ik dan te makkelijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 12:08

Je zou je nog verbazen hoe mensen kunnen staan gillen op "doe iets" terwijl er geen redden meer aan is. Daarnaast mag je als hulpverlener ook nooit zelf de diagnose overleden stellen, dus je moet wel. Tenzij zoals gezegd hoofd en romp zichtbaar ban elkaar zijn gescheiden.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 12:11

Jeetje wat heftig.. Ik denk dat dat hetgene is waar ik persoonlijk de grootste moeite mee zou hebben.. Het omgaan met de omstanders..

Respect hoor, dat je dat kan.. Ik denk niet dat jullie het respect krijgen wat jullie verdienen..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:10

Varekaj schreef:
Je zou je nog verbazen hoe mensen kunnen staan gillen op "doe iets" terwijl er geen redden meer aan is. Daarnaast mag je als hulpverlener ook nooit zelf de diagnose overleden stellen, dus je moet wel. Tenzij zoals gezegd hoofd en romp zichtbaar ban elkaar zijn gescheiden.

Dit.

Je mag als hulpverlener niet iemand dood verklaren. Dat mag enkel een arts of de ambulance.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:11

Er is gereanimeerd. Meer ga ik er niet over zeggen. Ik zeg dit omdat er op de foto's van een grote algemene krant te zien is dat er gereanimeerd is..
Ja zeker heftig. Was ook wel kippenvel toen manlief me de apps liet lezen.
Ik heb vaker dit soort gesprekken met deze man, mijn bijzondere lugubere kant (?) maar dit was wel heftig.

Ik ben heel benieuwd wat er nou precies gebeurd is.
Ik stel deze vragen overigens niet aan mensen die geen antwoord geven, dus de agent in kwestie. Ik breng hem niet in een moeilijke positie en dat doe ik bewust niet.