Problemen met de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 00:53

Gefeliciteerd TS. Fijn dat er een oplossing is gevonden die werkt. Ik wens jullie nog vele jaren woongenot in pais en vree. Dat is voor iedereen gezonder en bespaart een hoop energie en centen..
Chapeau voor je geduld, doorzettingsvermogen en fatsoen. Daar kunnen sommige mensen nog veel van leren.

gemske

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 00:56

Gefeliciteerd met de einduitslag en idd complimenten voor het volhouden en netjes blijven naar de buren! Veel rust en ruimte gewend!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 01:01

Wat een verhaal!
Fijn dat er nu duidelijkheid is.

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 02:26

Yes, wat een super update! Gefeliciteerd *\o/*

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 08:08

Ik lees dit topic al heeeeeel lang stilletjes mee, fijn dat er nu eindelijk vooruitgang is!

Maar begrijp ik nu goed dat jullie verwachtte ongeveer 7500m2 terug te moeten krijgen en dit nu maar 400m2 is geworden door die ontdekte fout?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 08:09

Het zou 800m2 zijn en nu is het de helft. Staat mij bij.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 08:13

Citaat:
Afgelopen week ben ik tot de ontdekking gekomen dat de schutting die ze geplaatst hebben voor de overdracht bijna 10 meter te ver doorsteekt. Wat betekend dat een stuk van bijna 700 vierkante meter van onze grond bij hun tuin getrokken is

Dit staat in de OP.
Of het door de 6 jaar heen anders is geweest zal wel. Maar vast geen 7500.
Dat heb je het niet meer over een verkeerd geplaatste schutting.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 08:14

Wat fijn dat na al die jaren er eindelijk een einde lijkt te komen hieraan. Gefeliciteerd TS, hopelijk keert er uiteindelijk een soort van rust terug tussen jou en de buren.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 08:15

Voor de mensen die zo afgeven op de buren omdat die zo lang door bleven vechten: er was dus wel ergens een punt waar ze gelijk in hadden. Als ze meteen hadden toegezegd waren zij nu een stuk grond onterecht kwijt geweest.

Desalniettemin had een constructievere houding vanuit de kant van de buren waarschijnlijk veel sneller deze fout aan het licht gebracht... Blij voor je TS dat dit nu eindelijk is opgelost. De dag dat het hek eruit ging zal wel een last van je schouders zijn gevallen

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 08:19

Anouk_H schreef:
Ik lees dit topic al heeeeeel lang stilletjes mee, fijn dat er nu eindelijk vooruitgang is!

Maar begrijp ik nu goed dat jullie verwachtte ongeveer 7500m2 terug te moeten krijgen en dit nu maar 400m2 is geworden door die ontdekte fout?

7500 is als ik het goed heb het totaal wat TS hoort te hebben, dus inclusief de grond die ze al wel meteen in gebruik had.
15000 was het originele perceel dat werd gesplitst door twee.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 08:19

Hèhè......EINDELIJK!! *\o/*

Wat een bak ellende om een schutting zeg..... bizar dat dit zo lang heeft moeten duren allemaal terwijl het toch eigenlijk met een goed uitgezochte kadastermeting en wat goede wil van beide kanten, opgelost had kunnen worden.

Het lijkt an sich niet echt rocket science als er een stuk land is dat in 2 even grote stukken gesplitst had moeten worden..... maar er kan blijkbaar ontzettend veel mee fout gaan :(:) Het kadaster heeft jullie en de buren geen dienst bewezen zeg.....

Fijn dat de buren er nu blijkbaar ook een "okee-gevoel" bij hebben en het hek er uit gehaald hebben.
En een streep van 5 meter breed erbij is toch ook al heel fijn *\o/*

Hopelijk kan de rust nu wederkeren en kunnen de buurtjes ook een nieuwe hobby gaan zoeken.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 09:03

Yes eindelijk de update waarop we allemaal hadden gehoopt!

Hoi buurvrouw! ~~}>

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 10:05

T duurt ff maar dan heb je ook wat.
Gefeliciteerd, eindelijk een eind aan alle ellende. Wel foto's plaatsen he van het nieuw stuk ingerichte stuk.
Geniet er van, dat hebben jullie dubbel en dwars verdiend.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 10:12

Hopelijk worden ook de laatste kreukels snel gladgestreken (a.i. dat de buren hun troep opruimen) en dan kun je het éindelijk achter je laten en genieten van je eigen stuk grond!!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 10:19

Gefeliciteerd! Ik volg dit topic sinds de start. Geweldig om te lezen dat het bijna helemaal opgelost is! Ik wens je veel plezier van de grond om je huis en ik hoop werkelijk dat de verstandhouding tussen de buren en jullie wat beter zal worden. Het is best heftig wat er allemaal gebeurd is, en zoiets mag niet je woongenot bederven.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 10:28

Gelukkig is het opgelost. En eigenlijk hadden jullie beiden gelijk. Er zat wat fout alleen niet dat wat jullie beiden hadden gedacht. Dankzij een slordigheid van kadaster :oo

Hopelijk nu neuzen vooruit en duimen voor een fatsoenlijk net contact met de buren. :j

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 10:48

MarlindeRooz schreef:
Jeetje wat ontzettend fijn! Dit zal wel enorm opluchten!

En hallo buurvrouw, wat fijn dat jullie eindelijk meewerken. Had ook 7 jaar geleden gekund. :j

Dit inderdaad, was waarschijnlijk de band onderling ook ten goede gekomen als ze dit niet zo hadden gerekt en tegen gewerkt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 11:10

Dit is zo'n topic dat eeuwig in je eigen berichten blijft terugkomen en waarvan ja niet meer verwacht dat het ooit tot een einde komt. En dan plots deze update! Wauw, wat een ontwikkelingen nog. Gefeliciteerd, TS. Hopelijk keert de rust nu terug.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 11:51

Schuur_ schreef:
Voor de mensen die zo afgeven op de buren omdat die zo lang door bleven vechten: er was dus wel ergens een punt waar ze gelijk in hadden. Als ze meteen hadden toegezegd waren zij nu een stuk grond onterecht kwijt geweest.

Desalniettemin had een constructievere houding vanuit de kant van de buren waarschijnlijk veel sneller deze fout aan het licht gebracht... Blij voor je TS dat dit nu eindelijk is opgelost. De dag dat het hek eruit ging zal wel een last van je schouders zijn gevallen

Helemaal hier mee eens. Wat een onverwachte wending nog zo zeg... en uiteindelijk lag de waarheid toch net wat genuanceerder blijkbaar. Met deze wetenschap snap ik dat de buren dwars bleven liggen. Maar idd, dat had wellicht iets constructieve gekunnen.

Hopelijk komt er nu voor iedereen rust in de tent, dat gun ik zowel jullie als de buren.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 11:55

Ik snap in die zin ook wel dat ze dwars lagen, maar ze hadden het net zo min bij het rechte eind.
Ze hadden toch gewoon de helft teveel.

Ik vraag met net als Suzanne nu wel af of kadaster ook in kosten mee betaald, want zij zijn het mede probleem.
Dat zal wel niet, maar zou wel zo eerlijk zijn eigenlijk

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 12:18

DuoPenotti schreef:
Ik vraag met net als Suzanne nu wel af of kadaster ook in kosten mee betaald, want zij zijn het mede probleem.

Citaat:
Het kadaster stelde voor om dit kosteloos recht te zetten door de splitsing uit 1994 opnieuw te doen. En dat is natuurlijk precies waar wij al een schikking voor hadden staan. Dat bespaarde ons heel wat geld uit.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 12:25

Exitium schreef:
DuoPenotti schreef:

Citaat:
Het kadaster stelde voor om dit kosteloos recht te zetten door de splitsing uit 1994 opnieuw te doen. En dat is natuurlijk precies waar wij al een schikking voor hadden staan. Dat bespaarde ons heel wat geld uit.

Maar de rechtszaken die door onder andere deze fout van het kadaster gekomen zijn moeten ook betaald en ik kan me voorstellen dat dat ook een ongelovelijk hoog bedrag is .

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 12:39

Ja precies, dat bedoel ik en denk Suzanne ook :j

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 13:03

Dat denk ik ook. Ip is het een rechtszaak als gevolg van een fout van het kadaster, buren hebben een beetje gelijk en ts heeft een beetje gelijk- dannog had het een heel stuk gescheeld als de buren - goedenmiddag buurvrouw - communicatief actiever en meewerkender zouden zijn geweest want allejeremeteit wat een trainage en slijtage slag door kinderachtig gedrag is dit geweest . Dat zou en dat heb ik al meerdere keren hier gemeld ook aangepakt mogen worden, kost de rechtsgang en betrokkenen eromheen zoveel onnodig extra tijd en geld

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 13:08

heeel fijn dat er nu ein-de-lijk duidelijkheid is!! ik hoop ook dat de buren rust krijgen en de verhoudingen nog wat kunnen normaliseren.
Nu dit jaar eindelijk oogsten van je eigen grond! veel succes!