Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Century schreef:Met die verkoop van eieren, hebben jullie dan ook een kipnummer enzo? Ik zie nog best wat regels hier staan: https://www.levendehave.nl/dierenwikis/ ... eg-mag-dat
had ik nog nooit van gehoord.lizy29 schreef:Prairy schreef:Ik heb concurrentie, en ze spelen vuil haha, 10 eieren voor 1,50.
Zijn daar vrij nieuw komen (in?) wonen, zijn al tig keer langs ons gelopen, zeggen niks en nou dus dit.
It's on
Dus jij gaat nu al hun eieren opkopen en dan bij jou voor het dubbele verkopen![]()
maar het is maar 100 meter lopen ofzo, denk dat dat vrij snel opvalt
Century schreef:Met die verkoop van eieren, hebben jullie dan ook een kipnummer enzo? Ik zie nog best wat regels hier staan: https://www.levendehave.nl/dierenwikis/ ... eg-mag-dat
er is bijna geen controle op.

we zijn er nog lang niet, maar het is al een hele verbetering zo
de rest van de stal wordt antraciet grijs (net zoals het kippenhok en de tafel) en al het hekwerk in de weide en de deuren van de stal zullen ook nog wit worden 

maar ik weet niet of ik het ga redden dit jaar
We hadden de grijze beits van de Action en hij is niet meer na te bestellen en ik had nog 4 potten nodig... 

Juist nog kijken hoe ik kan voorkomen dat andere kippen eieren bij haar blijven leggen.

en ik hoorde nog een kriel ei piepen. De rest is nog niet aangepikt. Het zijn trouwens twee nesten. De broedse dames gaan hier altijd samen liggen en brengen de kuikens samen groot 
verbouwen en schilderen geeft altijd zo'n zooi 

dus nog maar snel uitgestrooid op hoop van zegen.
Maar eerst genieten van mijn moestuinborder, en zeven kippen. Ziek kipje Eris lijkt beter te worden, ze gebruikt haar linkeroogje weer normaal en rechteroogje half. Ze loopt nog wel makkelijk tegen dingen op en merkt de andere kippen soms te laat op, maar dat lijkt me wel logisch als ze maar 1.5 oog heeft.
Ik was er nu zo klaar mee dat ik naar de speciaalzaak ben gereden en daar antraciet grijze verf heb gehaald.... en meteen 30 liter
palousa_boy schreef:Wij hebben ook bijen gehad maar die hadden weinig geluk bij ons. Eerste volk is gevlucht omdat er te veel hoornaars zaten, die hebben later zelfs een nest gemaakt in de bijenkast.
Die daarna zijn doodgegaan door late vorst
Die daarna zijn gewoon gevlogen.
Maar er zit elk jaar wel weer een volkje in de kast. De kast staat alleen bij ons andere huis dus geen idee hoe het er nu bij staat, als hij leeg is mag hij mee hierheen.