Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 08:10

LiannePuthzy schreef:
Stroomstoring in Amsterdam ofzo, dus treinen rijden niet -O- (kan na uiteraard niets aan doen) dan maar ff kijke hoe ik dan naar Rijswijk kom

Ik heb er zelfs hier in t zuiden last van IC naar Alkmaar gaat naar tot Eindhoven. Gelukkig gaat als het goed is de IC naar Schiphol Airport wel tot 's Hertogenbosch...

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 08:46

karlli schreef:
LiannePuthzy schreef:
Stroomstoring in Amsterdam ofzo, dus treinen rijden niet -O- (kan na uiteraard niets aan doen) dan maar ff kijke hoe ik dan naar Rijswijk kom

Ik heb er zelfs hier in t zuiden last van IC naar Alkmaar gaat naar tot Eindhoven. Gelukkig gaat als het goed is de IC naar Schiphol Airport wel tot 's Hertogenbosch...

Das teminste nog iets, ik kom nergens heen :')

Captain

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 08:48

Ik hoop dat die storing de hele zag duurt.. :') moet vandaag een stomme opdracht doen in Amsterdam maar dat zou dan hopelijk komen te vervallen. Kan ik mooi naar de paarden! _O-

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 08:51

Ik ben over een half uurtje op Leiden, kijken hoe groot de chaos is :') met een beetje geluk nog even een gratis kopje thee ophalen voor ik in m'n trein naar Rotterdam stap ~~}>

Nee super balen natuurlijk als je naar Amsterdam moet! Sterkte voor degene die er last van hebben :*

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 08:54

Ik heb vanmiddag examens gepland staan, ik ga er toch wel vanuit dat die leerlingen er wel zullen zijn. De stroomstoring zelf schijnt al verholpen te zijn, dus nu kan ns de boel ook weer op gaan pakken.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 08:55

Waarom doen mijn treinen niet stom? :') ik wou echt heel graag thuis blijven vandaag :P

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 09:33

Oh balen mijn trein rijdt niet :')
Nouja de volgende gaat over 12 minuten en ik heb warme chocolademelk O:)

Ohnoooo er wordt net omgeroepen dat er ook een defecte trein is tussen Rotterdam en Delft, ik ga zo huilen :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 09:39

Oef, het is erg fris om te wachten :brr:

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 09:45

Zo ja echt hé! Heel koud :brr:

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 09:55

Ben maar weer op weg naar huis moest nog minimaal 45/60 min wachten

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 09:57

Warboel schreef:
Zo ja echt hé! Heel koud :brr:

Net even naar buiten geweest, ik heb echt medelijden met de mensen die moeten wachten :(:)
Ik moet straks 5/10 minuten wachten, maar dat is al te veel voor mij :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:00

Ja ik moest 20 minuten wachten, ben in ieder geval even uit de wind gaan zitten maar het deed gewoon pijn die kou :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:01

Warboel schreef:
Oh balen mijn trein rijdt niet :')
Nouja de volgende gaat over 12 minuten en ik heb warme chocolademelk O:)

Ohnoooo er wordt net omgeroepen dat er ook een defecte trein is tussen Rotterdam en Delft, ik ga zo huilen :')

Ja in de regio Amsterdam enzo daar gaan ze om de 12 minuten... Als hier een trein niet gaat moet je een half uur wachten. :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:09

Ah troost je ik kon niet terug naar huis omdat m'n bus nu nog maar 1x per uur rijdt :') haha.
En hier ook een bus naar Den Haag Centraal die maar 6x per dag rijdt dus de randstad is helaas niet een garantie voor frequent OV. De trein naar Rotterdam dan weer wel inderdaad :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:24

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:27

Het is nog steeds chaos rond Amsterdam/Utrecht/Schiphol/. Mijn vriend kan ook niet naar zijn werk (Kantoor Prorail Amsterdam centraal, heeft geen rijbewijs.) Dit keer ligt het echt niet aan de NS of Prorail maar aan Liander of wie er verantwoordelijk is voor stroom aldaar.

Super balen want de vertraging zal je de hele dag merken. Ik hoop tenminste dat de stroomstoring vandaag nog verholpen wordt, twee weken geleden aan de andere kant van Nederland heeft het een paar dagen geduurd... (Ik las hier iemand die zei dat het al verholpen was, he;laas nog niet helemaal. Duurt iig nog tot 10.00u en waarschijnlijk zelfs nog langer.)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:28

daarom ben ik ook naar huis gegaav moet vanaf amsterdam cs naar rijswijk, maar de trein rijd nog steeds niet ga maar thuis aan schoolwerk zitten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:31

De machinist van de trein waar ik inzat was zoek :'). Ik had de IC van 8:41 gemist, dus dacht ik, pak ik de sprinter, hoef ik geen half uur te wachten. Op de tijd dat ie zou vertrekken omgeroepen dat er geen machinist was, Nouja heb 10 minuten speling bij m'n overstap dus dat kan. Na 13 minuten nog geen machinist. Dus ik er uit en naar de IC, want dan haal ik de aansluiting wel. Was ik alleen even vergeten dat de IC dus achter de sprinter aanreed, waardoor ik alsnog de aansluiting mis en ik alsnog een half uur op m'n aansluiting mag wachten...

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:42

Ik moest vanmorgen van Den Haag naar Amsterdam, maar heb er maar een thuiswerkdag van gemaakt :D

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:16

Er rijden nog steeds geen treinen van adam CS vanaf Zaandam. Mocht er toevallig iemand naar het Science Park moeten, stuur mij dan een PB. Ik ga met de auto heen, wellicht kan je meerijden!

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:19

Ik werk ook een dagje thuis, er rijdt nog steeds niks naar Amsterdam... :+

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:33

Een paar jaar terug was er ook een flinke stroomstoring in die regio waar zowel NS als prorail niks aan konden doen. Ook toen zaten de huishoudens ook zonder stroom. Wat alleen wel heel irritant was dat toen er eenmaal weer stroom was Prorail op 1 of andere manier de boel niet opgestart kreeg en NS daar later de schuld van kreeg, zowel in de media als van Den Haag. NS zou geen personeel genoeg hebben op de plaatsen waar ze op wilden starten dus moest het rondje rond de kerk maar worden ingevoerd. Dat was echt onzin, op alle standplaatsen was meer dan zat personeel aanwezig en treinen stonden er ook zat klaar alleen zelfs treinen die al waren vertrokken mochten het gebied niet in. Ik werd 3.5 uur later met mijn trein van Vlissingen naar Amsterdam nog terug gestuurd vanuit Leiden. Maar NS kreeg weer de schuld 8)7

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:38

Ik heb het idee dat dat momenteel ook aan de hand is, want de treinen zijn er nu wel maar ze mogen/kunnen nog niet rijden.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:47

Het zou wel meteen het bewijs zijn dat lijngebonden rijden niet helpt sneller op te starten :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:48

Ach NS en snel, vlot en efficiënt in 1 zin? :+