Want ik zie net andere kaarten, die geven weer meer kans voor België, dus zeg het maar

Supercellrisk voor morgen:
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5598D9D5
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joolien schreef:Op dit moment heb jij er net zoveel verstand van als ik, de kaarten zijn net een stell gillende wijven, alles zegt iets anders. De een zegt vanavond en vannacht onweer, de ander morgen in de middag, nog eentje zateradg op zondagnacht, andere kaart nijna niks
Dus ik kan er niks over zeggen. misschien vanavond of morgen.
Citaat:High to extreme instability present today over N France, BeNeLux, NW Germany and Denmark with 2000+ J/kg SBCAPE over large areas and peaking at 5000-6000 J/kg SBCAPE. Significant instability may reach also into southern UK. Strong 0-6 km shear, up to 40-50 kt overspreads N France with strong backing surface winds and strongly veering vertical wind profiles boosting SREH3 up to 400 m2/s2. In these conditions any storms that form will become supercells. 0-1 km shear may reach up to 30 kt and tornado threat will be enhanced in this area. Storm initiation is expected late in the afternoon, storm coverage may remain low. More as the setup unfolds.
Joolien schreef:Op dit moment heb jij er net zoveel verstand van als ik, de kaarten zijn net een stell gillende wijven, alles zegt iets anders. De een zegt vanavond en vannacht onweer, de ander morgen in de middag, nog eentje zateradg op zondagnacht, andere kaart nijna niks
Dus ik kan er niks over zeggen. misschien vanavond of morgen.
Annash schreef:Severe Weather Europe op Facebook:Citaat:High to extreme instability present today over N France, BeNeLux, NW Germany and Denmark with 2000+ J/kg SBCAPE over large areas and peaking at 5000-6000 J/kg SBCAPE. Significant instability may reach also into southern UK. Strong 0-6 km shear, up to 40-50 kt overspreads N France with strong backing surface winds and strongly veering vertical wind profiles boosting SREH3 up to 400 m2/s2. In these conditions any storms that form will become supercells. 0-1 km shear may reach up to 30 kt and tornado threat will be enhanced in this area. Storm initiation is expected late in the afternoon, storm coverage may remain low. More as the setup unfolds.
Annash schreef:Severe Weather Europe op Facebook:Citaat:High to extreme instability present today over N France, BeNeLux, NW Germany and Denmark with 2000+ J/kg SBCAPE over large areas and peaking at 5000-6000 J/kg SBCAPE. Significant instability may reach also into southern UK. Strong 0-6 km shear, up to 40-50 kt overspreads N France with strong backing surface winds and strongly veering vertical wind profiles boosting SREH3 up to 400 m2/s2. In these conditions any storms that form will become supercells. 0-1 km shear may reach up to 30 kt and tornado threat will be enhanced in this area. Storm initiation is expected late in the afternoon, storm coverage may remain low. More as the setup unfolds.
Annash schreef:Als alles samenkomt en klopt, zijn supercells mogelijk. Dat is de samenvatting, maar dan moet uiteraard echt alles kloppen. Een supercell kan een tornado produceren, maar dat hoeft helemaal niet. Dat wil niet zeggen dat ze geen schade kunnen aanrichten... zo'n cell kan rustig windsnelheden van 60 mph (en meer) met zich meebrengen, incl hagel -- voor Nederland bv golfbal-grootte. In Amerika heb ik zelf baseball-size hagel gezien (en een golfbal op m'n kop gehad...)
Maar (en dit kan ik echt niet genoeg benadrukken!!!) alles moet kloppen.