Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maestroox3

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:20

pf , ze bieden op mijn deken, ik aanvaard de bieding ..zegt ze dat ze het zaterdag komt halen & vandaag zegt ze weer van niet..ze houdt me al enkele weken aan het lijntje grrrr

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:24

pff ik ben al weken aan het zoeken naar een zadel voor mijn nog groeiende andalusier. Maar er is niks te vinden tenzij ik ervoor naar Friesland rijd....

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:25

Maestroox3 schreef:
pf , ze bieden op mijn deken, ik aanvaard de bieding ..zegt ze dat ze het zaterdag komt halen & vandaag zegt ze weer van niet..ze houdt me al enkele weken aan het lijntje grrrr

Gewoon lekker doorverkopen :evaw:

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:35

Pfff ik had ook wel een aparte via MP. Ofja, misschien komt het zo over omdat ze niet zo goed Nederlands spreekt / typt. Ik heb een spijkerbroek op MP staan en was het mailverkeer als volgt:

Ik kreeg een bod van €25 en daar wilde ik mee akkoord gaan.
Dus ik: Hoi! Ik ga akkoord met je bod. Moet de broek worden verstuurd of wil je hem ophalen? Groetjes ...

Koper: versturen graag, ziet daar een elastiek in?? hoe wijd pijp onder ??
ik draag graag skinny, en nog boven talie kan opmeten in cm.?

Ik: Nee er zit geen elastiek in en hij is super skinny, van onder tot boven helemaal aangesloten. Ik zal straks de taille even opmeten. Groetjes ...

Koper: kijk naar label aub Meestaal 98%cottoen en 2% lykra? zijn ze 100%cotton? en ook onder pijp opmeten aub en goed labeltje lezen
Ze bedoelt het waarschijnlijk helemaal niet zo bot maar op de een of andere manier komt het wel zo over...

Ik: Hallo, de taille is 40cm, de pijp is 14cm. De broek is 98% katoen en 2% elestan. Groetjes ...

Koper: stuur je rek.nummer aub

Dus dat heb ik maar gedaan. Toen wilde ze opeens afdingen op de prijs, want ze had inclusief verzendkosten bedoeld. Nee sorry. Uiteindelijk is ze toch akkoord gegaan en heeft (als het goed is) het geld overgemaakt. Hoop maar dat alles goed gaat en dat ze blij is met de broek...

Zoals ik al zei, bedoelt ze het misschien helemaal niet bot ofzo maar vind het toch een aparte manier van communiceren...

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:43

Het komt wat gecommandeerd over, maar het is vaak inderdaad zoals je zegt. Ik heb ook een paar keer dingen gekocht of verkocht aan mensen die niet goed Nederlands leken te spreken en die kwamen zo ontzettend bot over in het mail/sms verkeer, maar dat waren hartstikke aardige hartelijke mensen achteraf.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:54

Mandy schreef:
pff ik ben al weken aan het zoeken naar een zadel voor mijn nog groeiende Andalusiër. Maar er is niks te vinden tenzij ik ervoor naar Friesland rijd....

Mandy: is een Sommer zadel misschien wat? Ze hebben ook zadels voor barokke paarden.
Ik heb zelf een gewoon veelzijdigheidszadel van ze en van de 'gewone' zadels weet ik dat de voorboom (kopijzer) verstelbaar is, is voor ons ook net weer aangepast omdat ons paard zich in de training ook flink ontwikkeld heeft. Ze zitten boven in Noord-Holland maar komen ook aan huis.
https://www.youtube.com/watch?v=TJHcltud40g&feature=kp

Iemand die Nederlands niet als eigen taal heeft, heeft inderdaad vaak moeite met de juiste manier van uitdrukken. Hangt er ook van af hoe dingen in je eigen taal geformuleerd worden. Kan dus best zijn dat het niet zo bedoeld is maar dat iemand de nuances nog niet zo beheerst. Ik heb het zelf ook gemerkt toen we vijf jaar in het buitenland woonden. ;)
Laatst bijgewerkt door Martie op 26-03-14 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:55

Ik moest gisteren ook zo lachen.
Ik werd gebeld door een meneer met de vraag wat we voor de 4 thermopane ramen met relief wilde hebben.
Gezegd dat ze voor minder dan € 100.- niet weg gaan. Komt neer op € 25.- p/st en dat vind ik een nette prijs want het zijn nieuwe ramen.
Oke of hij er ook 2 mocht overnemen, want meer had hij er niet nodig en wat ze dan koste.
Ja hoor geen probleem, dan word het € 50.-

Ja hij wilde ze graag komen ophalen maar werd dan wel pas maandag. Oke geen probleem.
Hij zou een mail sturen zodat ik mijn adres gegevens kon doormailen.
En binnen 2 tellen had ik al een mailtje via mp in m'n mail box liggen.

Binnen 5 minuten weer telefoon.
Hij wilde weten wat relief glas was. Uitgelegd (staat ook in de advertentie + foto's) dat de ene zijde helder glas is en het andere glas met structuur.
Ohhhh kan ik daardoor wel naar buiten kijken en krijg ik licht binnen.
Uitgelegd dat er wel licht doorheen komt, maar dat het geen helder glas is. En dat wanneer er iemand buiten staat je contouren ziet en meer niet.
Oh oke dan was het goed.
Waarop z'n vrouw op de achtergrond de vraag stelt of het bruinig glas is. Nee dat is het niet, en adviseer ze goed de foto's te bekijken.
Nee dat hadden ze en komen de ramen maandag halen....l

Maar ik heb heel sterk het idee dat ze voor niets heen en weer rijden. En dat ze niet snappen dat het geen heldere ramen zijn.
Dus we gaan het zien.

De eerste partij kleding is opgehaald, zaterdag word er als het goed is nog een partij opgehaald.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:00

Dus als ik het goed begrijp gaat het om één en dezelfde man?
Eerst geeft hij aan interesse te hebben en dan stelt hij de vraag wat het eigenlijk voor glas is?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:19

Hahha ja was de dezelfde man ja.
Foto's van de ramen staan bij de advertentie erbij, dus ook daarop kon hij al zien wat reliëf eigenlijk is.
Maar hij weet volgens mij niet wat reliëf is

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:32

Gister mijn Eskadron set op mp gezet en dezelfde avond een bod van 30 euro op mijn Eskadron set, via mp. *\o/*

Gelukkig wel een hoop serieuze reacties via de mail, maar zien of daar een deal uit voort komt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:57

is dat een deken en dekje faline?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:16

Mr wist idd niet wat reliëf was.
Maar heeft wel netjes afgezegd mede onder het mom dat ze verkeerd gemeten hadden :=

Wel wat dingetjes verkocht, zelfs al binnen 5 minuutjes.
Zijn de zolder aan het opruimen. Pfff wat een spullen kan je dan verzameld hebben. Baby badje, traphekjes, loopkarretjes, kleding etc.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:34

-:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(-
Wordt echt knettergek van al die mensen waar je je rekeningnummer aan geeft, het adres van krijgt, spullen voor apart houd, en nooit geld van ontvangt.
Mail je er nog een keer achteraan hoor ik niks meer
-:(- -:(- -:(- -:(- -:(-

Mail dan gewoon niet!!!!

(vandaag 7 van die mails verwijderd, na na 5 of meer dagen niks meer te horen)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:45

Ja is heel erg momenteel -:(- -:(- -:(- -:(-

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:57

Kiki: meneer had dus geen heldere kijk op de zaak.... :D
Maar wel jammer voor jou.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:00

Hahah nee idd.
Ergens had ik ook niet verwacht dat hij ze zou overnemen hoor. Maar had verwacht dat hij er pas achterkwam als hij ze kwam ophalen.

Ellen112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:19

Ja, dat probleem heb ik ook!
Alle gegevens uitgewisseld maar geen geld ontvangen en geen reactie meer terug krijgen...

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:25

Ik weet niet of ik dit al ooit verteld heb, maar ik heb ook eens iets raars meegemaakt. Iemand had een bontje te koop staan. Het ding was nep, maar zelf was ze er in iedergeval van overtuig dat het echt bont was bleek later.

Ik stuur haar voor ik naar school ga even een mail met mijn bod. Ze mailt direct terug dat ze mijn bod accepteert en geeft me het totaalbedrag en haar rekeningnummer. Ik had dat niet gezien, want was intussen onderweg naar school, maar ze verwachtte natuurlijk meteen weer een antwoord terug.

Ik kom 1,5 uur later online op school en ik heb 5 mails in caps lock. "Wat ik wel niet dacht en waarom ik niet antwoorde". Nou ze "had mijn gegevens gecheckt en kon alleen iets vinden over paarden, dus ik moest wel een dierenactivist zijn die tegen haar bontverkoop was en haar gegevens af had getroggeld om langs te komen en rode verf te gooien". :')

Ik mail netjes terug dat niet iedereen 24/7 aan de pc zit, ik op weg was naar school en toch nog steeds wel interesse had. Heeft ze me maar gauw een verontschuldiging gemaild.

Maar die vrouw was dus ook helemaal benauwd dat ze haar rekeningnummer al had gegeven.

Ellen112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:28

Hahaha :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:33

Raar. Bontje uiteindelijk wel gekocht?

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:44

Gini schreef:
Raar. Bontje uiteindelijk wel gekocht?

Ja is uiteindelijk gewoon goedgekomen. *\o/*

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:14

En ze kon niet bedenken dat je het bontje wellicht nodig had voor de paarden?
Heerlijk ironisch.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:19

Alja schreef:
is dat een deken en dekje faline?

Ja klopt, deken maat M en dressuur dekje (winterred/taupe/sahara)
Bandages optioneel, mogen er gratis bij, want die heb ik op maat geknipt voor mijn E pony, dus is niet voor iedereen handig. (180cm voorbenen en 225 achterbenen)

Het hoeft ook niet perse weg, maar als ik er nog een leuke prijs voor kan krijgen dan mag het weg.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:21

Pff, verkoper vroeg paar dagen geleden hoelaat mijn vriend er vandaag (woensdag) zal zijn dus ik had wen tijd gezged, maar nog steeds geen antwoord terug of het oke is.. :n

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:28

Gefeliciteerd Jadeleigh!

Ik heb een betwetertje te pakken.
Check gewoon iets voordat je zomaar begint te roepen en mij de les probeert te lezen |o