deviltjh schreef:ik kijk meestal wel naar de crime,
nu ga ik binnenkort met iemand schrijven waarbij ik dat beter niet had kunnen doen,
maar ach, wie weet is hij wel heel aardig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
deviltjh schreef:ik kijk meestal wel naar de crime,
nu ga ik binnenkort met iemand schrijven waarbij ik dat beter niet had kunnen doen,
maar ach, wie weet is hij wel heel aardig
Arc_En_Ciel schreef:oké! Maar krijg je dan geen medelijden met de slachtoffers oid of word je dan niet "boos" of geërgerd door wat degene heeft gedaan?
Arc_En_Ciel schreef:Sorry dat ik zomaar kom binnenvallen haha, maar ik wilde even een vraag aan jullie stellen![]()
Kijken jullie ook naar wat voor misdaad hij heeft gepleegd en beslissen jullie van daaruit of jullie wel willen schrijven met de persoon of zijn jullie er echt van overtuigd dat iedereen zoiets verdient?
Zitosh schreef:Het eerste mailtje is verstuurd!
Zoveel gevangenen die openstaan voor contact met mensen buiten hun muren.. Het doet me wel watHeb er een hele boel bekeken en heb er 1 weten uit te kiezen
Hoop dat hij mijn bericht apprecieert en snel terug schrijft! Ik heb mezelf voorgesteld en wat verteld over m'n leven.. Je kon via writeaprisoner.com ook een foto bijvoegen, krijgen ze die sowieso te zien? Ik heb er eentje bij gestopt van mezelf met m'n paard
Maaike schreef:Heel schattig DjuulsieWel fijn dat hij zulke afkortingen als ttyl gewoon kent. Toen B vrijkwam, snapte hij zulke dingen echt niet. Kreeg ik wel eens een berichtje via facebook met de vraag wat iets betekende
Briljant
Maaike schreef:Arc_En_Ciel schreef:oké! Maar krijg je dan geen medelijden met de slachtoffers oid of word je dan niet "boos" of geërgerd door wat degene heeft gedaan?
Het slachtoffer leer je niet kennen door het schrijven van brieven, de persoon achter de misdaad wel. Dat maakt voor mij een groot verschil. Ik vraag ook altijd even kort naar hetgeen wat er gebeurd is waardoor iemand vastzit. Al maakt het verhaal erachter voor mijn niet een zodanig verschil dat ik na het horen ervan zou stoppen met schrijven. Het is nou eenmaal gebeurd, het is niet terug te draaien en degene waarmee je schrihft moet zijn straf uitzitten. Voor mij geen reden om boos op iemand te worden nadat ik ervoor gekozen heb om iemand te schrijven. Mijn ervaring is wel dat de crime na een aantal brieven naar de achtergrond verschuift en het om de persoon gaat, wat niet wil zeggen dat ik de crime vergeet