Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:14

deviltjh schreef:
ik kijk meestal wel naar de crime,
nu ga ik binnenkort met iemand schrijven waarbij ik dat beter niet had kunnen doen,
maar ach, wie weet is hij wel heel aardig

:j oké! Maar krijg je dan geen medelijden met de slachtoffers oid of word je dan niet "boos" of geërgerd door wat degene heeft gedaan?

Ylvy

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:20

Ach, ik weet het niet.
Ik denk altijd: het is nu eenmaal gebeurd,
we kunnen het nu in deze tijd niet meer terugdraaien.

"boos" ben ik wel, maar hij zit toch op death row.
dus dat lijkt mij genoeg straf

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:23

:j okee dankjewel! Ik vroeg me dat even af, ik heb er wel bewondering voor eigenlijk dat jullie zulke mensen graag aandacht willen geven, ik zou denk ik niet aardig kunnen zijn :o
Ik blijf wel even volgen! :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:23

Ik kijk er zeker wel naar en er zijn ook inmates die ik om hun crime niet zou schrijven.. Als ik zulke reacties hebt, zou ik niet zijn begonnen met schrijven...

Tzt = ter zijner tijd, dus over een tijdje ;)

Ja, vind mailen ook welleuk, maar de smile die ik krijg met een brief in de brievenbus vind ik beter. Is persoonlijker :D

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:41

Arc_En_Ciel schreef:
:j oké! Maar krijg je dan geen medelijden met de slachtoffers oid of word je dan niet "boos" of geërgerd door wat degene heeft gedaan?

Het slachtoffer leer je niet kennen door het schrijven van brieven, de persoon achter de misdaad wel. Dat maakt voor mij een groot verschil. Ik vraag ook altijd even kort naar hetgeen wat er gebeurd is waardoor iemand vastzit. Al maakt het verhaal erachter voor mijn niet een zodanig verschil dat ik na het horen ervan zou stoppen met schrijven. Het is nou eenmaal gebeurd, het is niet terug te draaien en degene waarmee je schrihft moet zijn straf uitzitten. Voor mij geen reden om boos op iemand te worden nadat ik ervoor gekozen heb om iemand te schrijven. Mijn ervaring is wel dat de crime na een aantal brieven naar de achtergrond verschuift en het om de persoon gaat, wat niet wil zeggen dat ik de crime vergeet ;)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:28

Ik heb tony ooit 2x geld gestuurd via jpay, zodat hij weer postzegels kan kopen.
De zwitserse organisatie stuurt hem elke maand $50 voor toiletartikelen enz.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:29

Hoe werkt dat jpay Stef?

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:31

Ik heb erover nagedacht, ik ga ook een gevangene schrijven :j Is er hier iemand die een goeie (duidelijke) site weet waar ik iemand kan vinden die een penpal zoekt? Bij voorkeur contact via mails, maar brieven mogen zeker ook wel :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:40

Writeaprisoner.com of inside-outside.org

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:43

Het eerste mailtje is verstuurd!

Zoveel gevangenen die openstaan voor contact met mensen buiten hun muren.. Het doet me wel wat := Heb er een hele boel bekeken en heb er 1 weten uit te kiezen :) Hoop dat hij mijn bericht apprecieert en snel terug schrijft! Ik heb mezelf voorgesteld en wat verteld over m'n leven.. Je kon via writeaprisoner.com ook een foto bijvoegen, krijgen ze die sowieso te zien? Ik heb er eentje bij gestopt van mezelf met m'n paard :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:41

ik zit echt in een hele grote dip met het schrijven naar david der is zoveel agrivation en ruzie geweest..
Maarja hoop dat we er toch nog wat van kunnen maken als ik daar zit met kerst en hem opzoek :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:52

Shilady, ik ken je hele verhaal niet, maar wat rot! Hoop dat je het op kan lossen...

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:31

Toch nog een mailtje van Keith:
Just wanted to let you know that you are on my mind! Have a nice day, TTYL

Is toch schattig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:32

Arc_En_Ciel schreef:
Sorry dat ik zomaar kom binnenvallen haha, maar ik wilde even een vraag aan jullie stellen :)
Kijken jullie ook naar wat voor misdaad hij heeft gepleegd en beslissen jullie van daaruit of jullie wel willen schrijven met de persoon of zijn jullie er echt van overtuigd dat iedereen zoiets verdient?

al vaker gevraagd afgelopen paginas! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:33

Zitosh schreef:
Het eerste mailtje is verstuurd!

Zoveel gevangenen die openstaan voor contact met mensen buiten hun muren.. Het doet me wel wat := Heb er een hele boel bekeken en heb er 1 weten uit te kiezen :) Hoop dat hij mijn bericht apprecieert en snel terug schrijft! Ik heb mezelf voorgesteld en wat verteld over m'n leven.. Je kon via writeaprisoner.com ook een foto bijvoegen, krijgen ze die sowieso te zien? Ik heb er eentje bij gestopt van mezelf met m'n paard :)

Wie is de gelukkige?

Shilady : ik app je!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:42

ik heb jou al ge apt

maarja ik ga nog wat chinees eten en daarna slapen....

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:43

Heel schattig Djuulsie :D Wel fijn dat hij zulke afkortingen als ttyl gewoon kent. Toen B vrijkwam, snapte hij zulke dingen echt niet. Kreeg ik wel eens een berichtje via facebook met de vraag wat iets betekende :D Briljant :+

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:48

Ik heb gekozen voor Richard Pasquale-Uhlman :) Hij zit vast voor het neersteken van een man als ik de artikels op het internet goed begrijp, en komt vrij in 2015.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:54

Maaike schreef:
Heel schattig Djuulsie :D Wel fijn dat hij zulke afkortingen als ttyl gewoon kent. Toen B vrijkwam, snapte hij zulke dingen echt niet. Kreeg ik wel eens een berichtje via facebook met de vraag wat iets betekende :D Briljant :+

T lijkt me ook zo raar om na een lange tijd vrij te komen en dan zo achter te lopen. Vreemd dat ze niet een soort nieuwe inburgeringscursus krijgen :') zou helemaal niet verkeerd zijn.

Wat leuk zitosh! Ben benieuwd wanneer je wat terug krijgt

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:57

Ik ben ook wel erg benieuwd! Hij zet zichzelf wel in erg goed daglicht op zijn profiel, dus kreeg er ook wel een goed gevoel bij. Hopelijk zullen we ook fijn kunnen schrijven met elkaar :) Ik heb er alvast wel zin in!

Wilde uiteindelijk wel gaan schrijven met een gevangene, omdat ik door mijn opleiding met die mensen in contact kan geraken voor m'n job. En ook omdat het voor mij iets 'vreemd' blijft, dus hoop m'n beeld van gevangenen en gevangenissen te kunnen verhelderen :j

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:58

Maaike schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

Het slachtoffer leer je niet kennen door het schrijven van brieven, de persoon achter de misdaad wel. Dat maakt voor mij een groot verschil. Ik vraag ook altijd even kort naar hetgeen wat er gebeurd is waardoor iemand vastzit. Al maakt het verhaal erachter voor mijn niet een zodanig verschil dat ik na het horen ervan zou stoppen met schrijven. Het is nou eenmaal gebeurd, het is niet terug te draaien en degene waarmee je schrihft moet zijn straf uitzitten. Voor mij geen reden om boos op iemand te worden nadat ik ervoor gekozen heb om iemand te schrijven. Mijn ervaring is wel dat de crime na een aantal brieven naar de achtergrond verschuift en het om de persoon gaat, wat niet wil zeggen dat ik de crime vergeet ;)

:j oké!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 23:45

Ik kijk even wat voor crime het is geweest, drugs, moord of verkrachting. Bij vrouwonvriendelijke crimes zou ik niet zo snel schrijven, ik denk altijd dat zo'n persoon daar niet op zit te wachten (sommige mannen minachten vrouwen alleen maar, en daar zit ik zelf ook niet zo op te wachten) Ik probeer de crimes niet al te uitgebreid te bekijken.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 00:03

Zitosh mijn inmate is helaas niet zo open over zijn leven in de gevangenis en daarvooralleen over 'vroeger'. Ik vond het nlk ook interessant om meer e weten te komen.
Hij komt in april vrij en ik hoop nog wel contact te houden dan, ben benieuwd naar zijn voortgang.

Ik twijfel nog om iemand anders te schrijven als hij vrijkomt, het zal nooit hetzelfde zijn denk.

Ohja als ik nog een van jullie inmaten een kerstkaartje kan sturen PB me dan het adres maar hoor. Ik zag wat oproepen een paar pages terug.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 00:14

Da's wel spijtig Nant :( In de gevangenis zitten is nou ook niet bepaald iets om trots op te zijn, maar hopelijk wil/kan de mijne er iets over kwijt.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 00:17

djuulsie schreef:
T lijkt me ook zo raar om na een lange tijd vrij te komen en dan zo achter te lopen. Vreemd dat ze niet een soort nieuwe inburgeringscursus krijgen :') zou helemaal niet verkeerd zijn.

Dit is zéker helemaal geen gek idee...