Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dominique_96

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:49

Wat ik wel belachelijk vind is bijv bij bol.com, staat er zo'n actie: ''boven de 20 euro geen verzendkosten''. Ik bestelde laatst iets van 19,99 en moest gewoon verzendkosten betalen :?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:51

Als mensen (lees: Duitsers _O-) moeilijk doen over die ene banketstaaf cent dan geef ik ze die gewoon hoor.
Dag dag, stop maar lekker ergens waar de zon niet schijnt! :wave:
(dat denk ik, dat zeg ik niet :+)

Ja Dominique, dat vind ik ook zo flauw... Net als dat als je iets van een andere verkoper koopt, je ook gewoon verzendkosten moet betalen, terwijl die verkoper daar niets van ziet en sowieso al belachelijk veel aan bol moet afdragen. :n
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 10-05-14 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:51

Tja, dan moeten ze maar pinnen. Dan hoeven ze die ene cent ook niet te betalen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:55

Tegenwoordig pinnen er ook best veel van onze Duitse klanten. :j
Ik kreeg van de week trouwens een complimentje van een Duitse klant, dat het zo lief was dat ik Duits tegen ze (hij was met zijn gezin) sprak, ze voelden zich erg welkom. :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:24

Ah dat is leuk om terug te krijgen, Konstantine.

Ik had ook eens zoiets toen ik nog bij de Kruidvat werkte. Ik had twee Duitse klanten aan de kassa, dus daar sprak ik ook gewoon Duits tegen. En terwijl ze aan het betalen waren, hoorde ik vanuit de rij: "Moeten wij ook Duits tegen de caissière praten?"

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:25

Jolien87 schreef:
Ah dat is leuk om terug te krijgen, Konstantine.

Ik had ook eens zoiets toen ik nog bij de Kruidvat werkte. Ik had twee Duitse klanten aan de kassa, dus daar sprak ik ook gewoon Duits tegen. En terwijl ze aan het betalen waren, hoorde ik vanuit de rij: "Moeten wij ook Duits tegen de caissière praten?"

Wat zei je: jawohl!? _O-

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:26

In dat kader: ik was pas in Rotterdam uit shoppen en bij meerdere winkels waren er personeelsleden die geen Nederlands spraken, alleen Engels. Dat vond ik wel vreemd... Dat heb je hier in Zeeland niet.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:29

Dat heb ik ook een keer gehad in Maastricht. Hoewel ik mijn talen meer dan prima spreek, heb ik het toch mooi vertikt om iets anders te spreken dan Nederland. Het moet niet gekker worden, we zijn in Nederland, dan spreken we Nederlands.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:30

Konstantine schreef:
In dat kader: ik was pas in Rotterdam uit shoppen en bij meerdere winkels waren er personeelsleden die geen Nederlands spraken, alleen Engels. Dat vond ik wel vreemd... Dat zou hier in Zeeland niet kunnen.

Zelfde hier, maar toen was ik in Amsterdam. Dat is nog deels begrijpelijk omdat het zo'n toeristische stad is, maar Nederlanders die tegen andere Nederlanders gebroken Engels gaan praten vond ik redelijk... irritant. :') Maar goed, in mijn eigen stad ook nooit tegengekomen gelukkig.

Laatst had ik ook zo'n plezierige klant. Of ik wist of we dat ene hadden, ja dat ene, ja het was het in het nieuws, van dat nieuwe vegatarische, was met nieuwe technieken enzo, ja het heette iets met een R, ja ik weet het ook niet maar ik denk wel dat jij het weet.

:Y) Uh.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:30

En dat vind ik ook vreemd hoor. Zelfs in een toeristische stad als Amsterdam. Ja oke...er komen heeeeel veel buitenlanders maar je basistaal behoort imo Nederlands te zijn. Als je dan een buitenlander treft schakel je over naar die taal (als je die beheerst) of engels. Ik weiger bijvoorbeeld overal in Nederland engels te gaan praten, ik ben niet over de grens vind ik dan. Daar pas ik mij graag aan :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:34

Oh Boself, zoiets had ik gisteren ook. :')
Mevrouw zocht wijn. Die ene!
Euh... U zult toch iets specifieker moeten zijn mevrouw. :+

Was sowieso een beetje onbeschofte vrouw, was daarvoor al iets wezen retourneren aan de kassa en was erg ongeduldig en kortaf, zowel tegen mij als tegen mijn leidinggevende.
Wij vragen altijd of mensen de originele bon terug willen.
"Nee, ik wil gewoon mijn geld terug! Kan dit niet een beetje vlotter?"
- Sorry mevrouw, het is een te hoog bedrag voor mijzelf om te verrekenen, ik moet daar iemand voor bellen.
"Ja, dat had je wel eerder kunnen doen dan!"

Met zulke mensen ben ik meteen klaar. Heb bij die vraag over de wijn ook gewoon "Geen idee, sorry." gezegd en ben weggelopen. Dag hoor, ben geen voetveeg. :r
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 10-05-14 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:35

Roosch schreef:
Dat heb ik ook een keer gehad in Maastricht. Hoewel ik mijn talen meer dan prima spreek, heb ik het toch mooi vertikt om iets anders te spreken dan Nederland. Het moet niet gekker worden, we zijn in Nederland, dan spreken we Nederlands.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:46

_O-

Moest ook denken aan deze: https://pbs.twimg.com/media/A2mvL0wCMAAkRn9.jpg

Ah onbeschofte klanten. :\ Altijd zo'n enorm feest.
Over taalproblemen gesproken, er komt hier altijd in de winkel ook altijd een bochelachtig oud Duits vrouwtje, en altijd wilt ze iets met kip hebben wat ze niet kan vinden. Dus dan loop ik met haar mee, maar omdat ik haar vrij slecht kan verstaan (het is geen Duits, het is geen Nederlands, nope, het is een mix. :') ) wijs ik dan wat dingen aan die ongeveer lijken op wat zij me probeert te vertellen, maar voordat ik uberhaupt mijn zin af kan maken krijst ze al 'Nein!' :') Ze zal het zelf wel niet in de gaten hebben, maar ik vind het zo godgruwelijk irritant.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:55

Is ze geen Limburgse? Ik was van de week bij Bakker Bart en ik vond het zo gek dat die volwassenen aan het tafeltje naast ons plat Duits spraken en hun kinderen Nederlands-met-accent... Bleek dat 'platte Duits' Limburgs te zijn. :+
Wat klinkt dat lelijk zeg. :=
Het meisje van Bakker Bart had ook moeite ze te verstaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:05

Hm, niet over nagedacht. Ik woon vrij dicht bij de Duitse grens dus ging er maar vanuit dat ze Duits was. :P En het feit dat ze maar 'Nein' bleef zeggen. Ik vind Limburgs veel eerder op Vlaams lijken, maar ik ben bijna nooit/nooit in die regio te vinden := Misschien dat ik daarom onbewust discrimineer.

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:15

Ik ben een trotse Limburgse maar sorry ik spreek echt geen Duits hoor :+

Als ik dus in Amsterdam ofzo kom wordt ik altijd in het Engels aangesproken omdat men denkt dat ik buitenlands ben omdat ik met een zachte g spreek :o

Maar ik vind ook dat iedereen gewoon Nederlands in de winkels moet praten hoor. Heb er een gruwelijke hekel aan als mensen bijv. in het Limburgs tegen je blijven praten terwijl je Nederlands antwoord..

Ps. Ik zeg ook geen nein haha

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:18

Ik zou net zeggen.. Limburgs en Duits zijn best wel verschillend, en zeker het wordt nein wordt niet vaak uitgesproken in het Limburgs dialect. Hooguit in het Kerkraads, maar daar ben ik niet zo in thuis. :')

Ik vind het overigens niet erg om binnen de Nederlandse grenzen Engels of Duits te spreken, maar dan wel met iemand die de Nederlandse taal niet beheerst. :D

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:20

@ Roosch

Dat Kerkraads dialect als Duits wordt gezien kan ik goed begrijpen, maar dat spreek ik niet haha

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:32

Ik gelukkig ook niet. :))

Ik had vandaag een klant aan de telefoon, van oorsprong een buitenlandse meneer hoorde ik direct. Toen ik vroeg wat de roepnaam van zijn dochter was, antwoordde hij 'Gewoon.. ****' De naam die hij noemde heeft ie vervolgens 3 keer moeten spellen voor me, zo gewoon was die namelijk niet.. :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:43

Het klonk in ieder geval heel erg Duits, maar wel met Nederlandse woorden, dus misschien was het dan wel Kerkraads, geen idee. :P

Hoeveel Y's en Q's zaten erin, Roos? :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:45

Dat nog niet eens, maar het was geen Marie, Pietje of Klaasje, al kwam het er wel zo nonchalant uit.. 'Oh, gewoon.. Shikura. ' Of eh.. Sharuka.. Tishura.. Zoiets was het.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 22:31

Ik had een keer bij de kassa, diegene wilde pinnen, was iets van 6,47 wat ze moest pinnen. Was ze niet mee eens want als ze cash betaalde was het 6,45 maar ze had geen contant geld... Ja..... Waar je maar om gaat mierenne*ken he :')

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 00:49

Misschien spreekt de betreffende mevrouw nedersaksisch? Wordt nog wel gesproken boven de rivieren in het gebied tegen de grens aan (en over de grens in duitsland). Klinkt als een combinatie van nederlands en duits en als ze rustig praten is het goed te verstaan.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:36

Vandaag een vrouw die gebrekkig Nederlands sprak, heeft 2 soorten zwarte thee in haar handen: 'Wat is het verschil?!''
Ik antwoord: 'De ene is wat sterker als de andere' (stond gewoon op het pakje)
Mevrouw: 'Welke is beter. Welke vind ik lekker?'
Ik antwoord:'Ligt eraan of u sterke of wat frissere zwarte thee wilt'
Mevrouw:'Oké, ik neem deze want die heb ik al jaren'

Vervolgens vraagt ze wat de prijs is, dus ik loop mee naar het schap.
Mevrouw wijst naar fruitthee: 'Is dit zwarte thee?'
Ik: 'Nee mevrouw er staat een plaatje van meloen op dit is fruitthee'
Vervolgens gaat ze nog 5 soorten fruitthee af met de vraag of het zwarte thee is :+

Dan pakt ze 2 dezelfde soorten zwarte thee en vraagt wat het verschil is. Ik antwoord met dat bij de ene 1 zakje thee genoeg is voor een hele pot thee en bij de andere voor een kopje thee. Dat begreep ze niet, dus ik nog een keer uitleggen in andere woorden. Kopje uitbeelden met mijn handen, theepot uitbeelden. Zeggen 'dit is voor véél thee en dit voor een beetje'. Mevrouw zegt 'oké' en draait zich om.

Dit soort dingen doet ze dus élke keer.

Vervolgens komt een tijdje later volgens mij haar man binnen. Ik sta het vlees te spiegelen. Ik hoor een beetje raar gefluit en iemand die met zijn vingers knipt en realiseer niet dat het voor mij is. Nadat ik het nog een keer hoor draai ik me om en staat die meneer naar me te staren en te wijzen dat ik moet komen.
Wij hebben de actie dat kibbeling 1.19 per 100 gram was. Meneer wijst naar een verpakking en vraagt: 'Wat kost dit?' Ik zeg dat het erop staat en dat deze verpakking 3.13 kost. 'Maar dan geen 1.19?' 'Nee meneer, hier zit meer dan 100 gram in dus het is geen 1.19'
Vervolgens wijst hij naar een andere verpakking 'En deze?' prijs staat er gewoon op dus ik antwoord de prijs. Hij wil het nog bij een paar verpakkingen vragen maar ik heb me omgedraaid en ben weggelopen :')

Deze man doet altijd zo ontzettend neerbuigend als ik aan de kassa zit, evenals de vrouw. Kopen altijd boodschappen en nadat ik het heb aangeslagen moet de helft er weer af. Als ik dan vraag of ze een lege flessen bon heb zeggen ze nee en als ik dan het bedrag op noem hebben ze er 'toevallig' toch 1.
Ik word zo ontzettend moe van zulke klanten, alsof ze het er om doen.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:50

Dominique_96 schreef:
Wat ik wel belachelijk vind is bijv bij bol.com, staat er zo'n actie: ''boven de 20 euro geen verzendkosten''. Ik bestelde laatst iets van 19,99 en moest gewoon verzendkosten betalen :?

Wat is daar dan belachelijk aan? Er staat toch duidelijk 'boven de 20 euro'? Ze moeten ergens een grens stellen. Boven de 20 euro is boven de 20 euro. Als 19,99 dan ook meetelt gaan de mensen van 19,95 zeuren, enzovoort. Dat snap ik wel. :Y)