Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 11:06

Polarize schreef:
Rit van een half uur duurde 3 uur...zou om half 2 een feedbackgesprek hebben en dat is net afgezegd. 3 uur gereisd voor niks.

Wat slecht Polarize!
Eerst jezelf bijna half dood rijden en dan dit te horen krijgen -O-

Bij ons in de wijk is het net een skiparcours, de rondweg wordt gestrooid maar dan heb je het ook gehad!

Polarize

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 11:07

We krijgen in ieder geval eten op school, we zouden nieuwjaarsontbijt hebben, want nu lunch is geworden. En ik ben niet de enige die weer richting heerenveen moet, dus ik ben niet in mn uppie gestrand :') maar het is heel zuur

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 11:09

Polarize schreef:
Rit van een half uur duurde 3 uur...zou om half 2 een feedbackgesprek hebben en dat is net afgezegd. 3 uur gereisd voor niks.

Wat balen! Hopelijk kan je nog wat anders nuttigs doen op school doen.

Hier is het al weer gestopt met natte sneeuw, zie blauwe lucht aan komen. Er ligt ook nog steeds niks op de grond helaas -O-

Zag ik de stal app groep voorbij komen dat er zo sneeuwfotoshoots gedaan worden. Stal ligt hemelsbreed 5,5 km verderop...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Ja als je er door moet is het gewoon oppassen.
Sinds een paar jaar ligt voor onze straat ineens een strooiroute, echt luxe.
Eerder nooit en dan was je heel wat kilometers een het rijden voordat je op gestrooide wegen kwam.
En het erge was als het spoort dan aanvroor, dat duurde ook echt lang voor dat dat weg was.

snel wegen en 80 km wegen zijn het snelste goed.
Maar ook regelmatig op de A2 in een treintje gereden en dan kwam er zo'n gek op de tweede baan voorbij alsof er niks aan de hand is.
En dat zijn dan toch de brokkenmakers. En regelmatig dat ik de dan ook een paar km verder in de greppel zag liggen.

Maar zoveel sneeuw is niet nieuw.
Tenminste 2009 en 2012/13 lag er ook veel.
Met ook nog eens zeer strenge vorst. -23 hebben we zelfs aangetikt.

Hier bij ons in Limburg valt het voor nu erg mee.

Mando

MarlindeRooz schreef:
Zag ook zo'n man met een klein geslachtsdeel vet hard wegrijden bij het tankstation.

Zat hij daarmee in zijn hand dan. :D

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 11:12

Josien_ schreef:
Maar zo erg is het nu toch ook weer niet?
Ja er is hier veel sneeuw gevallen, het is wat glad dus je moet wel uitkijken maar het leven houdt toch niet ineens op?
Ik ben dit weekend gewoon met de auto naar stal geweest, naar de stad geweest en vanochtend naar werk gefietst. Ja het gaat allemaal wat langzamer, maar verder?

Het is ook niet erg. Zelfs wel mooi. Maar laten we niet doen alsof mensen vroeger (in 1978) massaal in zeehondenbont op de slee stapten om naar ons werk te gaan en nu niks meer kunnen hebben. Vroeger lag het tempo bij sneeuw ook een stuk lager dan normaal.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 11:15

Vroeger had je nog sneeuwvrij van school. Dat is de laatste tig jaar al niet meer voortgekomen volgens mij.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 11:17

Lieser schreef:
Josien_ schreef:
Maar zo erg is het nu toch ook weer niet?
Ja er is hier veel sneeuw gevallen, het is wat glad dus je moet wel uitkijken maar het leven houdt toch niet ineens op?
Ik ben dit weekend gewoon met de auto naar stal geweest, naar de stad geweest en vanochtend naar werk gefietst. Ja het gaat allemaal wat langzamer, maar verder?

Het is ook niet erg. Zelfs wel mooi. Maar laten we niet doen alsof mensen vroeger (in 1978) massaal in zeehondenbont op de slee stapten om naar ons werk te gaan en nu niks meer kunnen hebben. Vroeger lag het tempo bij sneeuw ook een stuk lager dan normaal.

Plus het was veel, veel, veeeeel minder druk op de wegen...

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 11:23

Polarize schreef:
We krijgen in ieder geval eten op school, we zouden nieuwjaarsontbijt hebben, want nu lunch is geworden. En ik ben niet de enige die weer richting heerenveen moet, dus ik ben niet in mn uppie gestrand :') maar het is heel zuur

Al doende leert men, ik weet met veel sneeuw moet je echt niet met de ns weg willen, zeker niet met dat je gegaan bent terwijl er al zoveel treinen niet reden. Beter had je even gebeld en gevraagd of zo gesprek ook per zoom kon. Nou ja, sterkte hopelijk kom je nog thuis want de ns geeft aan beter niet weg te gaan.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 05-01-26 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 11:24

Ik heb vannacht de strooiwagens en nog iets over het fietspad en de wegen zien gaan..
En nu? Je ziet er niks van terug door die sneeuwbui(en)..

Heb ook weer last van mijn onderrug... beetje spanning en alles schiet er in.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 11:25

Jolliegirl schreef:
pjer schreef:
ons hooi is op dus manlief moet straks met de trailer op stap om nieuw te halen.. en er is hier nu echt veel sneeuw (iets van 20cm)

Heb de paarden maar in hun uitloopstal gelaten vandaag.

Ai!

Had je dit niet voor kunnen zijn?

Rij voorzichtig!!

ja en nee. We krijgen als het goed is volgende week een nieuwe levering van de fourage handel, dus de tussentijd halen we hooi bij een lokale boer. Maar de laatste 2 ronde balen waren echt prut kwaliteit. dus twijfel. En toen dachten we vrijdag nog dat we het tot woensdag zouden redden, maar het gaat allemaal wat sneller op nu. en vanaf zaterdag lag er sneeuw... nu alleen nog meer. dus ja ...

Ik wou eigenlijk hooi vragen bij de boerman en dat met de kruiwagen ophalen, maar manlief wil straks nog proberen naar dat andere adres te gaan maar dat is wel een minidorpje op 15 minuten rijden over kleine weggetjes. Ik heb een enorme autorijden in de sneeuw fobie dus ik ga niet mee. dus tja.

andere 'ergernis' we hadden ooit een mooie slee en die hebben we verkocht.... en nu wil ik heel graag sleeeen met de paarden.... een slee kost op dit moment rond de 100 euro....
straks maar eens kijken of ik iets kan knutselen met een pallet.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 11:25

Sabri schreef:
Polarize schreef:

Al doende leert men, ik weet met veel sneeuw moet je echt niet met de ns weg willen. Beter even gebeld en gevraagd of zo gesprek ook per zoon kon. Nou ja, sterkte hopelijk kom je nog thuis want de ns geeft aan beter niet weg te gaan

Ja we hebben op school materiaal en programma's die we thuis niet kunnen gebruiken, dus hoe poedersuiker het ook is, ik moet gewoon heen. Worst case scenario crashen we bij klasgenoten die hier op kamers zitten.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 11:27

Ik krijg net een filmpje van stal waar mijn dochter haar paard staat waarop ze de A2 filmen, ze rijden gewoon stapvoets! Er rijden sowieso minder auto’s.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 11:30

Ik ben nog op mijn werk gekomen met het OV, wel met vertraging. Alleen moet ik via Amsterdam en dat ligt nu volledig plat. De NS kennende zal dat ook nog wel even gaan duren. Zou ik nu naar huis gaan heb ik al een uur extra reistijd. Ik houd er rekening mee dus dat ik heel laat thuis ga komen. Hopelijk kan ik vanmiddag iets eerder weg. Thuiswerken is ook geen optie dus ik houd m'n hart vast voor de rest van de week. Verder vind ik het wel prachtig, die sneeuw.
Laatst bijgewerkt door Mo_86 op 05-01-26 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 11:30

Ik zou morgen naar Amsterdam gaan voor een gesprek met mijn leidinggevende, maar gelukkig vindt ze het een prima idee om het via Teams te doen.
Ik ben geen grote sneeuwfan, maar ben niet zo bang om er in te rijden. Maar ik denk dat het verkeer wel drama zal zijn, dus ik ben hier heel blij mee :))
Het OV overwoog ik nog, maar zo te lezen is dat mogelijk ook niet een best idee :\

Edit: ik lieg per ongeluk, ik vind skiën fantastisch (ook al heb ik dat al jaren niet gedaan), ik ben vooral geen fan van sneeuw in Nederland :+ Prachtig als de omgeving mooi wit is en ik niet de deur uit moet, maar verder...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 11:45

Simpel gezegd bloedarmoede. En voor de rest afwachten reumatoloog en mdl arts. En voor de rest zoek het maar uit.

Dan blijf ik bij standpunt stoppen moestuin ondanks advies door blijven gaan.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 11:48

Ik heb voor de afspraken voor morgen ook teams-linkjes gevraagd. Eentje doet moeilijk, die wil persé op kantoor afspreken. Ik vermoed zo maar dat ze haar zin niet gaat krijgen }:)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 11:49

Marcella schreef:
Simpel gezegd bloedarmoede. En voor de rest afwachten reumatoloog en mdl arts. En voor de rest zoek het maar uit.

Dan blijf ik bij standpunt stoppen moestuin ondanks advies door blijven gaan.

Ik zou juist niet stoppen. Advies voor mij was ook juist bewegen. Ik moet elke dag naar mijn paarden en ik ben heel blij dat ik ze heb. Ik ben er echt door opgeknapt. En zeker met spijsverteringsproblemen als je gaat stil zitten kan je er 100% op zeggen dat het erger gaat worden.

En er is gelukkig wat te doen aan bloedarmoede. Het is vervelend maar je bent gelukkig niet ernstig ziek.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 11:49

Lieser schreef:
Ik heb voor de afspraken voor morgen ook teams-linkjes gevraagd. Eentje doet moeilijk, die wil persé op kantoor afspreken. Ik vermoed zo maar dat ze haar zin niet gaat krijgen }:)

Als je er niet bent morgen kan ze hoog of laag springen maar dan zit ze er zelf mee.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 11:50

Polarize schreef:
Ik heb een goeie 3 kwartier op akkrum gestaan, maar hey, sneeuwman!

[ Afbeelding ]

Wat grappig dat koppie lijkt op Dobby <3

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 11:50

Als ik eenmaal thuis kom blijf ik de rest van de week ook thuis zodra er ook maar enige twijfel is over het OV _O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 11:55

Zebrastreep schreef:
Ik zou juist niet stoppen. Advies voor mij was ook juist bewegen. Ik moet elke dag naar mijn paarden en ik ben heel blij dat ik ze heb. Ik ben er echt door opgeknapt. En zeker met spijsverteringsproblemen als je gaat stil zitten kan je er 100% op zeggen dat het erger gaat worden.

En er is gelukkig wat te doen aan bloedarmoede. Het is vervelend maar je bent gelukkig niet ernstig ziek.

Zolang ik niet een woning heb in Alblasserdam blijf ik bij stoppen.

Voor Hendrik Ido Ambacht een tuin huren zal ik eerst een geldboom moeten vinden. Plus wachtlijst en er komen tzt woningen.

Zit je toch weer met afstand en kosten.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 12:06

Suzanne F. schreef:
Vroeger had je nog sneeuwvrij van school. Dat is de laatste tig jaar al niet meer voortgekomen volgens mij.

de scholen van mijn kinderen hadden kennelijk een vooruitziende blik. Ze hebben vandaag allebei studiedag :)
morgen zullen we wel zien hoe het er dan voor staat.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 12:08

Ik vraag me af of ik de parkeerplaats wel af kom vanmiddag. := En het is dan drukker op de weg. Hopelijk gaat alles goed...

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 12:08

Suzanne F. schreef:

De school waar ik werk heeft sneeuwvrij bij code rood. Nu zag ik wel op de facebook van mijn middelbare school van vroeger dat ze daar vanaf 12:15 naar huis gaan en als het morgen weer code oranje is dan zijn ze sneeuwvrij. Moeten daar veel leerlingen relatief ver reizen, ook met het OV.