Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 16:02

Nou ik heb m’n auto op marktplaats staan en al 1 export bericht gekregen en 1 onzin bod van 40% onder vraagprijs -O- ben benieuwd hoeveel onzin berichten ik nog ga krijgen. Heb duidelijk neergezet dat ik geen onzin biedingen wil en de auto staat voor een realistische prijs op mp.

Heb diegene vriendelijk doorverwezen naar het stukje “geen onzin biedingen” in de advertentie en hem succes gewenst met de zoektocht naar een auto binnen zijn budget :')

beert

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 17:57

Maar wat is een “onzinbieding”? Misschien heb jij hem wel heel duur op MP gezet of vindt de koper het een serieus bod.

Het gaat me niet om de vraagprijs zelf, maar om aan te geven dat “onzinbiedingen” vrij interpretabel zijn :-)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 18:37

Rennie89 schreef:
Nou ik heb m’n auto op marktplaats staan en al 1 export bericht gekregen en 1 onzin bod van 40% onder vraagprijs -O- ben benieuwd hoeveel onzin berichten ik nog ga krijgen. Heb duidelijk neergezet dat ik geen onzin biedingen wil en de auto staat voor een realistische prijs op mp.

Heb diegene vriendelijk doorverwezen naar het stukje “geen onzin biedingen” in de advertentie en hem succes gewenst met de zoektocht naar een auto binnen zijn budget :')

Export is voor mij nooit een probleem. Die gasten betalen contant en maken nooit problemen. Schrijven gelijk over ook. Als ze maar de prijs bieden die ik goed vind

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 11:23

beert schreef:
Maar wat is een “onzinbieding”? Misschien heb jij hem wel heel duur op MP gezet of vindt de koper het een serieus bod.

Het gaat me niet om de vraagprijs zelf, maar om aan te geven dat “onzinbiedingen” vrij interpretabel zijn :-)

Als je 40% onder vraagprijs bied dan is dat een onzinbod. Ik heb mijn auto realistisch geprijsd.

Siers, ik heb er geen ervaring mee. Is het niet zo dat er haken en ogen bij export komt? Daarbij heb je natuurlijk ook veel oplichting van mensen die dan zogenaamd een koerier de auto laten ophalen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 11:38

Export prima hoor alleen geen koeriersdiensten laten komen. Maar genoeg opkopers die gewoon komen afrekenen en zonder gezeik de auto meenemen

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 11:41

StalNollie schreef:
Export prima hoor alleen geen koeriersdiensten laten komen. Maar genoeg opkopers die gewoon komen afrekenen en zonder gezeik de auto meenemen

Dit. Mijn ervaring met export is wel van voor corona en de oorlogen. Maar toen zeiden ze dat de auto’s ( hebbem er 2 verkocht voor export) naar Libië gingen. Waren ook verschillende handelaren. Ze wilden graag auto’s met airco en weinig elektronica. Betalen, overschrijven en weg. Geen gezeik ofzo

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 19:27

heb een ps of sweden dekje te koop met beenbescherming voor 'elk aannemellijk bod'
bied iemand 25 euro voor de set...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 19:29

tja, vraag je om als je geen richtprijs plaatst.

Sorry, voor die persoon is het aannemelijk....

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 21:11

Ik zou dat ook heel aannemelijk vinden. Teab is voor mij 'mag voor een heel laag prijsje weg '

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 10:03

Grrr, waar het bij mijn machines (koop of verkoop) in 99% van de gevallen altijd flot gaat heb ik nu een paar paardenspullen op mp gezet.
Mijn Fries is overleden en ik zie mij niet meer op een ander paard rijden .
En ja hoor, op mijn roze pad is geboden, van mij geaccepteerd en dan is radiostilte.
Dus nu maar een bericht achteraan met een tijdvak.
Als ik dan niets gehoord heb, ga ik de bieding simpel verwijderen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 10:33

Ik zou de bieding laten staan als je het bedrag akkoord vind, dan kan een ander niet lager gaan bieden bij je advertentie

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 15:32

Ik heb 2 dagen geleden al een bericht gestuurd via MP met een bod op een deken. Ik zag later dat ze nog een deken had, dus nog een berichtje er achteraan met een bod voor beide dekens.
Maar niet lezen he. Gisteren weer bericht gedaan, en vandaag nog maar een keer, maar de berichten worden niet gelezen. Baal daar zo van.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 00:16

Setteli schreef:
Ik heb 2 dagen geleden al een bericht gestuurd via MP met een bod op een deken. Ik zag later dat ze nog een deken had, dus nog een berichtje er achteraan met een bod voor beide dekens.
Maar niet lezen he. Gisteren weer bericht gedaan, en vandaag nog maar een keer, maar de berichten worden niet gelezen. Baal daar zo van.

Gelukkig heeft ze het gelezen. Dekens worden morgen opgestuurd :)

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 10:54

Ik heb nu iemand die verzending naar België wil. Komt ie ook pas mee nadat we een prijs zijn overeengekomen inclusief verzending. Ja doei.
Hij zegt dat verzending met PostNL naar België even duur is.
Als ik het echter zelf op zoek dan krijg ik alleen maar vanaf 9 euro. en als ik dan verder kijk kom je op 10/11 euro voor een klein pakket...

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 11:16

Ik verzend met dat soort dingen dan via Vinted is goedkoper.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 11:24

Wilde ik ook zeggen, kan het niet met vinted mee.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 11:31

Hmm, kan het voorstellen. Maar krijg het idee dat een wat oudere heer is. Maar dat is misschien een aanname. Ik zal het eens voorstellen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 23:58

ik moet helaas een htk poes herplaatsen....krijg ik vandaag deze reactie...

Goedemiddag ik ben erg geinteresseerd in uw k.ut

nou....dat gaat hem niet worden :D

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 08:12

Oh jeetje. := _O-

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 13:52

Typefout? Deze zou mijn toch ook kunnen overkomen. Zie er eigenlijk de lol wel van in

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 21:29

Hij had de hele adv verkeerd gelezen dus ik heb hem maar 2 tips gegeven. Mijn tekst goed lezen en zijn eigen tekst goed lezen :D

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 05:29

Zou ook de telefoon kunnen hebben gedaan. Hoe vaak mijn telefoon wel niet een ander woord maakt van wat ik intik. Auto correct of zo. Tja, dan is een kat al snel een k u t

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 23:03

Wanneer iemand naar de prijs vraagt en je zegt 5,- en krijgt dan terug: ''4,-''
Zucht........

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 01:02

Jeetje, iemand die het bod intrekt omdat de verzendkosten €2 meer zijn dan ze dacht. (Geen brievenbuspakket maar klein pakket). Had €25 geboden dus ik maak gewoon een betaalverzoek aan met als verzendkosten klein pakket maar dat werd niet geaccepteerd :+

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 16:42

xSCWx schreef:
Jeetje, iemand die het bod intrekt omdat de verzendkosten €2 meer zijn dan ze dacht. (Geen brievenbuspakket maar klein pakket). Had €25 geboden dus ik maak gewoon een betaalverzoek aan met als verzendkosten klein pakket maar dat werd niet geaccepteerd :+

Tja, soms heb je een max bedrag in je hoofd als koper en als het dan ineens bijna 10% duurder blijkt uit te vallen door hogere verzendkosten, dan snap ik heel goed dat de koper dan afhaakt. Weet niet wat je verkoopt, maar als het een artikel is wat nog 50x op marktplaats staat en misschien wel voor goedkoper dan is het logisch als de koper bij een andere verkoper gaat shoppen.

Ik heb het op dit moment ook.. zoek een bbq en verkoper 1 wil er minimaal €40 voor hebben en verkoper 2 is akkoord met €20 voor exact hetzelfde model en óók nieuw in de verpakking.... tja, ik heb verkoper 1 dus vriendelijk bedankt....