Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:20

Nu toch tentamen maandag met 500 man, jippie.

Zonder mogelijkheid online :D

En of mensen daar met covid zitten. Want wie gaat er nu thuis blijven als je geen derde kans krijgt en wel geleerd hebt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:23

Ik ook maandag tentamen -O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:23

Popstra schreef:
Ja het is allemaal ,,als,, het zou kunnen,,
Voor het geval dat,,...

Boosteren, boosteren, boosteren. Of je daarvoor nog veel animo gaat krijgen is ook maar de vraag. Intussen zit je wel met keurig je 2 vaccinaties gehad te hebben weer in een lockdown!

Oh en wat Maurice vind zal me een zorg zijn. Maar het woord ,paniek lockdown, vind ik bij deze wel passen

Heb je onlangs nog geprobeerd om in een ziekenhuis opgenomen te worden? Moet je eens doen, het is de hel daar momenteel.

Deze lockdown is meer dan terecht en geen paniek. In de zorg is al een tijdje paniek hoe we dit moeten handelen.

En het is klote, poedersuiker en onwijs vervelend. Dat vind ik ook. Maar we zitten in een pandemie. We moeten iets. Iets anders is geen optie mi.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:24

Popstra schreef:
Boosteren, boosteren, boosteren. Of je daarvoor nog veel animo gaat krijgen is ook maar de vraag. Intussen zit je wel met keurig je 2 vaccinaties gehad te hebben weer in een lockdown!

Je :)* dat het woord ´milder´ voor niet-risico niet kan ook al is het correct?

Minder bereidheid onder niet-risico maakt het conflict alleen maar meer helder. Dat maakt gezonden net wat meer besmettelijk = groter probleem voor risicogroepen.
Aan de ene kant is het moeilijk om de gezonden onder de niet zo gezonden te laten lijden maar ethisch is het ook weer niet te pruimen om zoals Bigone het noemt ´dood hout´ te .... reduceren.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:24

moonsparkle schreef:

Je mag niet meer dan 2 mensen bij je thuis uitnodigen... Maar de uni mag er wel een dikke tiental uitnodigen in een ruimte...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:25

sureido schreef:
Nu toch tentamen maandag met 500 man, jippie.

Zonder mogelijkheid online :D

En of mensen daar met covid zitten. Want wie gaat er nu thuis blijven als je geen derde kans krijgt en wel geleerd hebt.

Dat riep ik ook al toen ik op school zat , mensen gaan komen voor examens omdat er geen nieuwe kans komt. En ergens kan ik de studenten ook wel begrijpen. Ik heb het ook eens gedaan... Ik moest komen om het officiële papier in te vullen zodat mijn diploma kon worden aangevraagd. Dan kon alleen die dag... Waren toen meer die niet helemaal fit waren. Had anders gekund , sterker nog het moet anders kunnen met de examens en belangrijke papieren invullen en aanvragen. Maar ik kan de studenten wel begrijpen dat teveel druk ervaren vanuit school om toch naar een examen te komen.

Nog even tussendoor: Ik mocht als examen leerling wel vaker en meer naar school dan leerlingen uit het eerste en tweede jaar. Kan wel zijn dat tentamens en examens wel doorgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:25

Nou ik vind tentamens en examens wel ff iets belangrijker dan bezoek hoor.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:26

verootjoo schreef:
Deze lockdown is meer dan terecht en geen paniek. In de zorg is al een tijdje paniek hoe we dit moeten handelen.

Dus toch paniek :o?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-21 20:28

En toch he, ze zijn er misschien wel een keer optijd bij. We hebben veel geklaagd dat nederland altijd te lata is. Misschien doen ze het nu een keer optijd.

Behalve dat dit waarschijnlijk ook weer een groot deel is omdat de boosters zo laat zijn

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:28

Relaxed schreef:

Ik ook, maar zorg dan dat het veilig kan en doe het online..

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:28

Relaxed schreef:

Belangrijker, dat vind ik zeker ook!
Maar het is natuurlijk wel krom dat ze mensen zo min mogelijk bij elkaar willen laten komen, maar wel grote groepen samen tentamens laten maken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:29

PSvanLot schreef:
moonsparkle schreef:

Je mag niet meer dan 2 mensen bij je thuis uitnodigen... Maar de uni mag er wel een dikke tiental uitnodigen in een ruimte...

Je vergelijkt appels met peren.

Bedenk dat de uni een hoger % jonge, gezonde mensen omvat dat de rest van de samenleving.
Dat nog even afgezien van de prioriteit.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:30

Plus dat examens / tentamens gewoon nogal belangrijk zijn.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:30

Getup schreef:

Dat is het hele punt toch niet :7

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:32

Huertecilla schreef:
PSvanLot schreef:

Je vergelijkt appels met peren.

Bedenk dat de uni een hoger % jonge, gezonde mensen omvat dat de rest van de samenleving.
Dat nog even afgezien van de prioriteit.

Waarom is dat appels met peren vergelijken?
Gemiddelde student is 18+, zij mogen niet in een (redelijke vaste) groep buiten sporten, maar wel met een groep in een zaal binnen zitten.

En daarbij moeten ook minder fitte studenten plaatsnemen in dezelfde tentamenzaal.

Daarbij zit van Dissel nu te vertellen dat het vooral rond gaat bij jonge mensen en dat we daarom nog niet veel ziekenhuisopnames zien.
Dan wil je, hoe urgent dan ook, toch geen collegezaal vullen voor een paar uur? Mensen die zich allemaal over verschillende delen van het land en verschillende gezinnen verspreiden en daar misschien onbewust mensen besmetten?

Ik begrijp het belang en de urgentie van tentamens, maar je moet het wel helder en veilig houden.
Vooral ook omdat verschillende studenten helemaal niet in die groep plaats willen nemen, maar daar wel toe gedwongen worden.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 18-12-21 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:33

Op zich zit je bij een tentamen /examen meestal wel op 1,5 meter en wij hebben ook zittend een mondkapje op

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:34

Dan pas je tentamens aan naar open boek of papers. Daar onthoud ik persoonlijk sowieso al meer van dan een meerkeuze tentamen en daarna alles weer uit mijn hoofd..

En vind het een slap excuus. Je maakt het nu gevaarlijk.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:35

sureido schreef:
Getup schreef:

Kan me wel voorstellen dat dit zo belangrijk is, dat er daarvoor tig mensen in een ruimte mogen samenkomen.

Lindor92

Ik baal er zo van! Bijna 35 weken zwanger. Vriend 3 weken bij huis en waren van plan om lekker erop uit te gaan met onze dochter, aangezien ik ook wel wat afleiding kan gebruiken.
Worden zo nog lange 5 weken :(

Getup

Denk dat er veel mensen balen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:36

sureido schreef:
Getup schreef:

Juist wel.. Er wordt een vergelijking gemaakt tussen bezoek thuis en examens. Ja het lijkt krom, maar ik vond het wel logisch om hier onderscheid in te maken.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:38

Kinderopvang blijft open. Ik vond het opvallend, maar zelf wel fijn dat ik gewoon door kan werken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:39

Lindor92 schreef:
Ik baal er zo van! Bijna 35 weken zwanger. Vriend 3 weken bij huis en waren van plan om lekker erop uit te gaan met onze dochter, aangezien ik ook wel wat afleiding kan gebruiken.
Worden zo nog lange 5 weken :(

Thermosflessen met koffie en broodjes mee, wild spotten op de Veluwe. Net als in de dierentuin maar ik snap je. Doe het maar rustig aan , dat genieten komt wel weer.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:41

Werkelijk dat jullie die poppenkast nog geloven, ze banketstaaf maar wat. Polarisatie tot en met. Zoals ik eerder al zei. Ze zijn de agenda aan het uitrollen. Om mensen maar aan het prikken te krijgen. En gelukkig worden steeds meer mensen wakker, die al 2 prikken hebben gehad. Geen 3de nemen. Anderhalve meter word hier geen rekening mee gehouden. En steeds meer mensen zonder mondkapjes.En als de mensen echt zo bang voor corona waren, dan was het vandaag ook niet zo druk in de winkels.
Laatst bijgewerkt door OleJon op 18-12-21 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:42

OleJon schreef:
Werkelijk dat jullie die poppenkast nog geloven, ze banketstaaf maar wat. Polarisatie tot en met. Zoals ik eerder al zei. Ze zijn de agenda aan het uitrollen. Om mensen maar aan het prikken te krijgen. En gelukkig worden steeds meer mensen wakker, die al 2 prikken hebben gehad. Geen 3de nemen. En als de mensen echt zo bang voor corona waren, dan was het vandaag ook niet zo druk in de winkels.

Weer het verkeerde topic , hier is viruswaanzin voor.