Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:20

Nieuw zonder prijskaartje is niet met schade lijkt me.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:58

Bij nieuw verwacht ik ook absoluut geen schade.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 16:15

Maar dan verwacht ik ook een hogere prijs, als het echt nog nieuw was.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 16:21

Ik zou dit ook niet beschouwen als nieuw zonder prijskaartje. Volgens mij staat in het reglement zelfs dat als er schade is, die niet aangegeven wordt, je kunt melden dat er een probleem is (en volgens mij dat je je geld terug krijgt). Ik weet natuurlijk niet hoe dit voor de verkoper dan is...

@MyWishMax: Guess is tegenwoordig tweedehands echt niet zo duur meer, dus ik zou er persoonlijk niet direct iets geks van denken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 16:35

Nee, maar bij nieuw verwacht ik nog wel iets meer. Heel goed of goed minder. Dus voor mij zou de prijs niet helemaal overeenkomen met de staat. En de aangegeven staat nu dus niet bij de echte staat :=

Helaas heb ik het wel eens bij een leren jasje van mezelf gehad. Tijd niet gebruikt, zag er nog goed uit. Tot ik hem aan had er het ineens afbladderde na tijdje dragen. Kan dus dat verkoper niks gezien heeft maar ik controleer altijd wel extra?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 16:43

Mijn vloer zat gewoon onder de zwarte korrels en dan is de laars net over m’n enkels gekomen :+ lijkt mij dan geen echt leer, niet in deze mate dat het brokkelt…

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 17:45

Probleem melden bij Vinted, dan word de transactie gepauzeerd.
En de foto's sturen naar de verkoper,misschoen komt ze met een oplossing, terugsturen is op eigen kosten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 17:57

Rennie89 schreef:
Nieuw zonder prijskaartje, er was wel al wat schade te zien aan de bovenkant op de foto’s maar een beetje schade wat zo blijft geen probleem maar het brokkelt af waar je bij staat… 20 euro heb ik betaald, maar ik kan dit er was echt niet meer voor terug krijgen.

Jawel, gewoon uitgedroogd en slecht verzorgd. Ik heb een oude leren tas gevonden bij m'n verhuizing, die snipperde zo uit elkaar.

Maar op zich vind ik de prijs al tricky, 20 euro z.g.a.n Guess laarzen....

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 19:06

Ja, ook echt leer kan zo gaan bladeren idd. Gevaar van iets van leer lange tijd niet gebruiken en ook niet verzorgen.

Volgens mij is dat ook de verf oid die bladert vooral?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 19:23

Als er niet gemelde beschadigingen zijn heb je een sterke 'zaak' bij Vinted. Ik heb het ook aan de hand gehad en mijn geld teruggekregen.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 22:25

Ik heb dat als koper met 2 mokken eens gehad. De ene mok compleet kapot, al voor ik de doos geopend had, gerammel. Zat top ingepakt, maar toch stuk. Verkoopster en ik hebben beide ons geld gekregen. :j (ik had er gelijk foto's van gemaakt hoe het verpakt zat, met van die chips enzo)

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 07:55

Dit is echt geen leer. Zijn neppers van Gues.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 08:23

Klopt wat HP zegt. Echt leer wordt door en door gekleurd. Je gaat wel wat kleur verschil zien bij een beschadiging, maar afbladeren doet het zeker niet. Dit is geen echt leer.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 10:53

Ik ben benieuwd wat een schoenmaker zegt, misschien kun je het laten dubbelchecken?

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 12:20

Ik heb bericht van Vinted en de transactie wordt geannuleerd. Het is echter een bundel en nu zie ik dat ik helemaal mijn geld niet krijg van de hele bundel, ook niet van alle andere producten die wel goed zijn aangekomen… Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Ik vind dit eigenlijk wel erg krom.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 13:01

Heb dit vaker gehoord idd…. Daarmee is het vaak aan te raden om het te regelen met de koper/verkoper, want van vinted is het altijd alles of niets.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 13:11

Dat is echt balen. Is een koper uit Italië, anders had ik gewoon het geld van het product overgemaakt naar haar via de bank…

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 13:27

Dat is echt heel erg balen.
Je kan proberen of de koper je nog tegemoed wil komen?

Ik zou er zelf nog wel een bericht aan wagen richting Vinted, dat je recht het op het geld voor de andere producten

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 19:45

Begin deze week had ik een blouse gekocht. Eergister heeft de verkoper het opgestuurd met Homerr, en vandaag is het al op het pakketpunt bezorgd :oo Normaal heeft Homerr minimaal twee weken nodig _O-

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 14:25

Vanochtend weer wat erop gezet, gelijk veel verkocht. 1 ding verkocht, ze wil het zondag als cadeau geven :=

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 15:47

Ik vergeet altijd dat verkopers het niet gelijk opsturen :+

Zelf probeer ik het dezelfde dag of de dag erna op te sturen. Maar niet iedereen denkt daar zo over. _O-

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 15:49

Ik vind het heel vervelend dat mensen soms gewoon niet reageren als je iets wilt kopen of vragen hebt.
Of ze hebben het gelezen en krijg je gewoon geen antwoord. Of ze lezen het niet eens.
Heb al wel wat leuke dingen kunnen kopen voor niet te veel geld. Alleen verkopen wil nog niet heel goed. Ik merk dat er weinig mensen je foto's aanklikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 16:21

Hier ging het een tijdje amper qua verkopen, nu trekt het alweer wat aan. Sandaaltjes van les Tropeziennes waren in 5 tellen verkocht :D Vanavond de pakjes klaarmaken en morgen wegbrengen.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 16:49

Echt pfff soms word ik echt gestoord van de Franse op vinted.
Iemand heeft een HV polo shirt van mij overgekocht, maat XL. Valt gewoon als XL, maar ze heeft mij nu 2 sterren gegeven omdat zij hem niet past…? :+
Je geeft toch sterren voor de service die iemand bied, of het kledingstuk nog heel is etc?

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 16:58

@Lotus83: Vinted zegt heel cru: de beslissing is genomen, kunnen we niet meer terugdraaien.
Nu in overleg met de koper, maar verwacht er niet veel van. Reageert traag op mijn berichtjes. Elke keer een excuus. De ene keer is het ja handmatig geld overmaken kost me €5. Waarop ik zeg, dan betaal ik die kosten wel. Dan is het dat ze haar geld nog niet heeft ontvangen van Vinted...

Hier gelukkig wel weer wat dingen verkocht, maar de ene keer via Homerr, dan via MR, dan DHL.. Gelukkig zit het allemaal bij 1 pakketpunt voor mij, dus hoef geen moeite te doen met verschillende afgiftepunten. :-D

Dat is wel heel raar minouesmee.. Zo zie je maar: niet iedereen denkt hetzelfde...