Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 10:18

Cayenne schreef:
Mijn ouders (of met name mijn moeder) is wat dat betreft behoorlijk traditioneel ingesteld en wil met de familie aan tafel zitten tijdens kerst. Maar ik vind het risico inderdaad heel groot. Als we daar niet heen zouden gaan, gaan we uiteraard ook niet naar mijn schoonouders toe..
Ik vind het lastig pfff.

Wees het gewoon voor door daar nu al afspraken over te maken. Ga met je ouders uit eten op een willekeurige avond in december en idem met de schoonouders. Gewoon met 3-4 personen aan tafel in 'n restaurant waar ze de afstand respecteren wat tafelsetting betreft.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 10:21

besita schreef:
na ja vind de Chinezen in niks een voorbeeld dus laat maar

En bedankt, prettig dat ik in niks een voorbeeld ben... Over verborgen racistische opmerkingen gesproken -O-. Het land is niet gelijk aan de mens... (om even in te gaan op toch een aantal andere hot topics van bokt de laatste tijd, en aanspreken op bepaalde uitspraken die ongetwijfeld anders bedoeld waren, maar die heel verkeerd kunnen overkomen...).

On topic: in België is het mondkapjes beleid strenger, en toch gaat het daar naar mijn idee ook niet veel beter met de cijfers, alleen hebben ze daar de testcapaciteit in wel beter op orde. Persoonlijk mijdt ik nog steeds drukke situaties, maar heb steeds meer het gevoel dat ik daar de enige in ben (in ieder geval in mijn leeftijdcategorie. Afgelopen week gingen de uni's weer terug open in België, en de hele overpoort zat vol 8)7 )

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 10:21

Test achter de rug.

Ondanks nieuwe methode waarbij ze minder ver je neus in gaan, deed dat alsnog behoorlijk zeer!

Wil niet weten hoe ver ze anders zouden gaan -O- dit was al way beyond aangenaam.

Hopelijk morgen al de uitslag.

Met kerst zullen wij waarschijnlijk gewoon zoals normaal bij elkaar komen. Dan zijn we met in totaal 6 personen.

Gelukkig geen grote familie. Weet niet wat mn zusje en haar vriend gaan doen, vriend viert namelijk altijd 4x kerst. 1x met eigen gezin, 1x met ons, 1x met familie vader, 1x familie moeder. Daar zal het dit jaar wel anders moeten.

Maar wij vieren altijd met mn ouders, oma, zusje en vriend en ik (en hond Skip, maar die telt niet mee)

Grote kans dat we het weer bij mij gaan vieren, mijn woonkamer is nogal behoorlijk groot.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 10:23

Als er max 6 personen op visite mogen ook nog met kerst, en je moet afstand houden dan ben je snel klaar. Ik zal ook niet naar schoonouders of ouders gaan als er meerdere gezinnen aanwezig zijn. Afstand houden lukt dan namelijk niet meer. Dat kun je prima uitleggen. Ik wil met gezin best op de koffie komen of een hapje mee eten, maar alleen met eigen gezin.

Ik zou in november naar Dld gaan met mijn moeder. Zij ziet daar nog geen probleem in. Ik wel, Utrecht is in Dld al rood gebied. Zij zegt dat november nog ver weg is. Maar de situatie zal echt niet beter worden, eerder slechter.

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 10:27

Kerst is nog drie maanden, dan kan er nog veel gebeuren, positief of negatief. Snap niet dat mensen zich daar druk om maken. Ik denk meteen aan al die mensen die door deze ellende iemand of zelfs beide ouders of familie moeten missen met kerst. Het is toch een vreetfestijn voor de meesten geworden dus kan dat ook wel een keer minder.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 10:35

gister met dochter naar de teststraat in Breda geweest (2 uur in de auto!).. om kwart over 11 getest, en dezelfde avond de uitslag al: negatief gelukkig. Dat kan dus wel snel gaan.
succes mvdende.

kerst houden we alleen met het gezin. afhankelijk van wat voor maatregelen er tegen die tijd gelden.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 10:42

_Cathalijne schreef:
besita schreef:
na ja vind de Chinezen in niks een voorbeeld dus laat maar

En bedankt, prettig dat ik in niks een voorbeeld ben... Over verborgen racistische opmerkingen gesproken -O-. Het land is niet gelijk aan de mens... (om even in te gaan op toch een aantal andere hot topics van bokt de laatste tijd, en aanspreken op bepaalde uitspraken die ongetwijfeld anders bedoeld waren, maar die heel verkeerd kunnen overkomen...).

On topic: in België is het mondkapjes beleid strenger, en toch gaat het daar naar mijn idee ook niet veel beter met de cijfers, alleen hebben ze daar de testcapaciteit in wel beter op orde. Persoonlijk mijdt ik nog steeds drukke situaties, maar heb steeds meer het gevoel dat ik daar de enige in ben (in ieder geval in mijn leeftijdcategorie. Afgelopen week gingen de uni's weer terug open in België, en de hele overpoort zat vol 8)7 )

China ... zo goed ?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 10:43

Als het zo blijft gaan wij geen kerst en Sinterklaas vieren.
Dan komt Sint alleen bij ons ( kinderen geloven nog) ipv met de familie samen.
Normaal gaan we gourmetten met mijn familie maar dat is dan mijn ouders, broer en schoonzus, zus en zwager en ieder met twee kinderen.
Dat gaan we natuurlijk niet doen, gourmetten wil niet met afstand en we zien elkaar al sinds februari alleen buiten.
Mijn schoonfamilie is nog groter qua hoeveelheid volwassenen dus ook een no go.
Dat wordt dus ook gewoon met eigen gezin.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 10:44

Cayenne schreef:
Ik ben benieuwd hoe Nederland dat straks gaat doen met kerst? Blijven jullie dan vooral thuis of gaan jullie op bezoek bij familie etc?
Ik zie hier het debat namelijk al aankomen. Mijn ouders wonen in Noord-Holland en daar gaan we normaal gesproken ieder jaar heen.

Het is natuurlijk nog niet zover, maar stel dat we dan ook nog middenin deze situatie zitten?

Wij wilden eigenlijk op bezoek bij familie in het VK, want die hebben we al bijna 2 jaar niet meer gezien. Dat gaat hoogstwaarschijnlijk niet door gezien de stijgende Coronacijfers overal, dus dan gaan we nog even kijken wat we gaan doen. Misschien samen met schoonmoeder eten bij haar in Berlijn of misschien dat we naar mijn ouders gaan in Nederland. Om eerlijk te zijn zijn we er nog niet heel erg mee bezig, want het duurt nog een paar maanden en in die tijd kan er nog ontzettend veel veranderen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 10:51

bigone schreef:
Kerst is nog drie maanden, dan kan er nog veel gebeuren, positief of negatief. Snap niet dat mensen zich daar druk om maken. Ik denk meteen aan al die mensen die door deze ellende iemand of zelfs beide ouders of familie moeten missen met kerst. Het is toch een vreetfestijn voor de meesten geworden dus kan dat ook wel een keer minder.

Het gaat me niet om gezellig samenzijn te moeten missen, maar dat ik bang ben dat er dan weer meer uitbraken komen omdat mensen massaal toch samenkomen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:39

Dan bedoelen we hetzelfde .

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:48

Gewoon kerst in ons bubbeltje.
Hoop met oud en nieuw ivm vuurwerk weg te kunnen voor de hondjes

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 12:07

besita schreef:
China ... zo goed ?

Er is niets mis met gewoon sorry zeggen. En dat je China bedoelde als land/ maatschappij en niet de mensen/ indivuele mens.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 12:10

Dat leek me persoonlijk uit de context ook wel duidelijk... maar goed, was niet mijn bericht.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 12:13

Om Kerst maak ik me echt nog helemaal geen zorgen. Eerst de komende weken zien dat we de boel omgekeerd/gestabiliseerd krijgen. En zover is het helaas nog lang niet.

Ik hoop wél dat mensen een beetje redelijk blijven doen met Kerst. Dus niet dan niet de woonkamer volstouwen omdat het Kerst is, elkaar in de nek hijgen in de supermarkt of enorme verplaatsingen doen 'want het is toch kerst?'. Sowieso die hele hysterie rondom de kerstdagen.. Maar goed, dat ben ik. Ik heb nu nog geen plannen, en als ik de Kerstdagen alleen of alleen met mijn vriend (wonen niet samen) doorbreng ipv twee dagen bij onze families dan is dat óók prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 12:24

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:48

En wederom dagrecord aantal besmettingen... Zaten we vorige week vrijdag nog op 1974 en nu zitten we op 2777 besmettingen...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:59

Oeh dat gaat hard

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:18

Ik zie het persoonlijk een beetje somber in op deze manier... Gaat opeens heel hard! En niet alleen in het westen of zuiden nee gewoon door het hele land.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:19

Zebrastreep schreef:
Ik zie het persoonlijk een beetje somber in op deze manier... Gaat opeens heel hard! En niet alleen in het westen of zuiden nee gewoon door het hele land.

Door bijna heel Europa heb ik de indruk... of zelfs de wereld.

Echt om moedeloos van te worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:28

Het gaat idd enorm hard zeg :\ Ook weer 36 mensen in het ziekenhuis en 16 doden.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:39

Het loopt inderdaad in rap tempo op.

Ik heb me vandaag aangemeld voor een test i.v.m. verkoudheidsklachten. In eerste instantie gaf de website aan dat er geen testlocaties beschikbaar zijn voor mijn postcode... Toen gebeld naar de corona lijn, half uur in de wacht gestaan en toen maar opgehangen. Toen gaf de website aan dat er zondagmiddag plek is in Maastricht (een uur en kwartier rijden). Fijn als je je niet lekker voelt en je moet helemaal alleen daarheen rijden...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:48

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:02

daffene schreef:
Het loopt inderdaad in rap tempo op.

Ik heb me vandaag aangemeld voor een test i.v.m. verkoudheidsklachten. In eerste instantie gaf de website aan dat er geen testlocaties beschikbaar zijn voor mijn postcode... Toen gebeld naar de corona lijn, half uur in de wacht gestaan en toen maar opgehangen. Toen gaf de website aan dat er zondagmiddag plek is in Maastricht (een uur en kwartier rijden). Fijn als je je niet lekker voelt en je moet helemaal alleen daarheen rijden...

Ja, ideaal is anders. Hopelijk kan iemand met je mee . Sterkte

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:02

Relaxed schreef:
En wederom een interessante blog van Maurice de Hond: https://www.maurice.nl/2020/09/23/is-er ... tatistiek/

Heeft die meneer een roze bril? Het zijn nu vooral de jongeren die besmet zijn en die gaan dan nu de ouderen besmetten, wat valt er nog te zeggen.