MyWishMax schreef:Het niet zeuren en gewoon doen is helemaal niet om de discussie dood te slaan. Nu vind ik dit ook geen zeuren, je mag het natuurlijk ergens niet mee eens zijn en ik ben het met je eens dat het niet verplicht moet worden zodat het te druk kan blijven en de afstand vergeten kan worden. Maar jij draagt hem nu toch gewoon in het ov? En vindt het vervelend omdat die afstand ineens niet meer van toepassing is. Ja, dat zou ik ook vervelend vinden. Maar ik hoor en lees juist heel veel mensen die klagen over hoe vervelend het zit. Als dat het probleem is en je hoeft ergens niet perse heen, waarom dan toch elke keer gaan en dan weer klagen dat je er 1 moet drageb?
Het erover hebben en er tegen zijn is voor mij niet meteen klagen en zeuren. Ergens naar toe gaan waarvan je weet dat het verplicht is en dan een groot drama ervan te maken, tja dan kan je er ook voor kiezen om ergens niet heen te gaan. Als je het 1 keer doet en het is dus zo erg, dan kan je er toch voor kiezen om het daarna niet meer te doen? Ik heb ook gezeurd over drukte in een winkel, verkeerde inschatting van mezelf en ga daar nu dus niet meer heen.
Ik kan ook naar Amsterdam gaan, terwijl ik weet dat het super druk is en daar dan enorm gaan klagen en schelden, maar wel telkens terug blijven gaan. Dat is gewoon niet nuttig.
Nu is het in Nederland inderdaad nog goed te doen om de dingen waar mondkapjes verplicht zijn links te laten liggen.
Ik en nog veel meer mensen met mij, lopen juist te "zeuren" dat we geen mondkapje verplicht willen zien, omdat bijvoorbeeld nu in België de mondkapjes plicht enorm is/ wordt uitgebreid en er gewoon NIET meer aan te ontkomen is.
Dat wil ik NIET in Nederland ook zien gebeuren. Want dan moet je straks óók een mondkapje op in de supermarkt, of zoals in Spanje: gewoon direct zodra je je eigen terrein (huis) uit stapt op straat.
Daarom ben ik zo fel op de mondkapjes, ik wil een KEUZE hebben om een activiteit te ondernemen waar die dingen verplicht zijn, niet al standaard verplicht worden die mondkapjes te dragen.
(Want ja, ik vind ze verschrikkelijk zitten en ik heb er een godsgruwelijke hekel aan die dingen)
Laatst bijgewerkt door mvdende op 26-07-20 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt