Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 18:59

moonsparkle schreef:
Ik wil eigenlijk wel weer een reis gaan uitzoeken a la zelf alles uitzoeken waar je naartoe wilt en de verblijven etc. Misschien kan ik het pas volgend jaar of nog later pas echt boeken maar ik heb wel behoefte om naar een reis uit te kijken :o

Toch juist leuk om vooruit te plannen?
Ben ik nu ook mee bezig, zelfs al voor feb 2022.
Gaat alleen niet zo makkelijk nu gezien de situatie in Ethiopië. Door de onlusten daar ligt het internet er grotendeels uit (geblokkeerd) dus emailen gaat slecht.
Maar goed, kijken waar ik heen wil en routes plannen kan wel natuurlijk.
En tegen de tijd dat corona voorbij is, ga ik er maar vanuit dat de rust er ook weer is teruggekeerd :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:41

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:43

Marie_Anne schreef:
In België wordt op steeds meer plekken een mondkapje op straat verplicht. Ben zo blij dat ik lekker iets in Nederland heb geboekt.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07/24 ... innenstad/

En als het zo doorgaat met de besmettingen, komen we binnenkort op code rood. :7

Christiene

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:45

Zal wel snel ook in n.l. komen .

Je went wel aan die dingen. Vooral de kantoenen. Of het werkt laat ik me maar buiten. Maar vast wel iets.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:50

Ik heb er zo eentje voor de fun:
Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:52

Ik snap nog steeds de aversie tegen mondkapjes niet. In de auto doe je toch (neem ik aan) ook je gordel om?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:54

LadyMadonna schreef:
Ik snap nog steeds de aversie tegen mondkapjes niet. In de auto doe je toch (neem ik aan) ook je gordel om?

Dat zijn wel echt 2 dingen waar je de vergelijking niet 1 op 1 kan neerleggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:01

Ojee Pandora2 -O- .
Ik hoop dat mensen, zowel hier in NL als in België, gewoon eens wakker worden en zich weer aan de regels gaan houden. Te beginnen met: vermijd drukte. Het is zo onnodig, dit.

Ik denk (en hoop) niet dat een mondkapjesplicht in NL zal komen en al helemaal niet op straat. Zag eergisteren nog een arts uit het OMT die niet voor is, en die vond dat afstand houden en drukte vermijden veel belangrijker is. Nu lijkt het alsof men drukte wil toestaan en dan maar een mondkapje.

Bijvoorbeeld in de Kalverstraat in Amsterdam vragen de winkeliers nu om mondkapjes, want de toeristen vragen erom ( :x 8)7 ) en men kan geen afstand houden. Dat betekent dus gewoon dat het te druk is! Er zijn genoeg andere winkelgebieden waar mensen ook heen kunnen, dus de Kalverstraat gewoon afsluiten dan als het te druk wordt. En als toeristen graag mondkapjes om zich heen willen, moeten ze lekker naar huis gaan. Net zoals ik lekker thuis blijf en niet naar een land ga met mondkapjesplicht en daar ga lopen zeiken.

Ik heb geen auto of rijbewijs en zit er ook zelden in, dus de gordelvergelijking gaat niet helemaal op voor mij. Maar ik heb als ik achterin zit een enorme hekel aan dat ding ja, alsof ik opgesloten zit. Ik zit liever op de fiets of in de trein (liefst zonder mondkapje :Y) ), en de gordel helpt niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:05

lenaa_tje schreef:
LadyMadonna schreef:

Dat zijn wel echt 2 dingen waar je de vergelijking niet 1 op 1 kan neerleggen.

Waarom niet?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:08

Marie_Anne schreef:
Ojee Pandora2 -O- .
Ik hoop dat mensen, zowel hier in NL als in België, gewoon eens wakker worden en zich weer aan de regels gaan houden. Te beginnen met: vermijd drukte. Het is zo onnodig, dit.

Dat zou al een goede eerste stap zijn inderdaad.

En deze biostatisticus vat het goed samen denk ik
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nation ... d=msedgdhp

Dat reizen is te vroeg toegelaten. Dat kunnen we ons in deze situatie niet permitteren...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:13

Ladymadonna wil je hier echt cijfers horen van ernstige ongelukken met de auto en de niet bestaande cijfers van het gebruik van mondkapjes en het tegen gaan van het Corona virus? Terwijl de meeste mensen de mondkapjes gebruiken als excuus om geen afstand meer te houden. Niet te spreken over het zeer onjuiste gebruik van velen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:18

Je mist mijn punt....

Het dragen van een autogordel is verplicht. De meeste mensen dragen die zonder morren.
Als mondkapjes hier verplicht zouden worden, staat het halve land op zijn achterbenen.
Ik denk dan, zeik niet, zet dat ding op je knar of bijv thuis....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:23

LadyMadonna schreef:
Je mist mijn punt....

Het dragen van een autogordel is verplicht. De meeste mensen dragen die zonder morren.
Als mondkapjes hier verplicht zouden worden, staat het halve land op zijn achterbenen.

Maar dat is Nederland... hoeveel mensen stonden er de afgelopen tijd op hun achterste benen en zijn het toch gaan doen...
Ik vind een mondkapje dragen in het ov niet erg maar ik wil er niet met eentje op mijn snufferd buiten lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:29

LadyMadonna schreef:
Je mist mijn punt....

Jij doet net alsof mensen tegen zijn, alleen maar omdat ze het vervelend vinden om het te dragen. Ik wil dat mensen afstand houden en dat gebeurt nu niet. Als je nu mondkapjes gaat verplichten zien mensen dat als excuus om helemaal geen afstand meer te hoeven houden.

Kijk of het nodig is en laat deskundigen adviseren. Bekijk alle onderzoeken. Bekijk of het ook nadelen heeft.
En neem dan als overheid een beslissing, die vooral niet gebaseerd is op: alle andere landen doen het ook. Het slechtste argument ooit, heb ik al vroeg geleerd van mijn ouders.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:30

LadyMadonna schreef:
Je mist mijn punt....

En wat dacht jij wat er gebeurde toen autogordels verplicht werden? Mijn schoonouders hebben autogordels achterin jaren belachelijk gevonden. Ze hebben toch jaren gereden zonder dat die dingen verplicht waren voor de kinderen. Mijn vriend hoefde dus achterin z’n gordel niet persé om.

Toen wij thuis een auto kregen met gordels achterin (was ik 8 ofzo) wij reden ook altijd in oude auto’s. Wij moesten ze om omdat m’n ouders de bekeuring veel te hoog vonden.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:38

lenaa_tje schreef:
LadyMadonna schreef:
Je mist mijn punt....

En wat dacht jij wat er gebeurde toen autogordels verplicht werden? Mijn schoonouders hebben autogordels achterin jaren belachelijk gevonden. Ze hebben toch jaren gereden zonder dat die dingen verplicht waren voor de kinderen. Mijn vriend hoefde dus achterin z’n gordel niet persé om.

Toen wij thuis een auto kregen met gordels achterin (was ik 8 ofzo) wij reden ook altijd in oude auto’s. Wij moesten ze om omdat m’n ouders de bekeuring veel te hoog vonden.

Daarnaast is bewezen dat de autogordel zeer effectief is in het terug dringen van ernstig letsel bij ongevallen indien de gordel CORRECT gedragen wordt.

Het dragen van een mondkapje is 1 niet bewezen dat het daadwerkelijk besmettingen voorkomt en 2 wordt door 95% van de mensen verkeerd gebruikt en er wordt vervolgens ook geen afstand meer gehouden.

Beetje hetzelfde als een autogordel wel om doen, maar niet vastklikken in de houder, maar er op gaan zitten. Dat helpt ook voor geen mm als je een ongeluk krijgt, sterker nog, werkt waarschijnlijk averechts...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:54

Maar vergelijk dan geen correct gordelgebruik met het niet correct dragen van een mondkapje... die 2 heeft niks met het mondkapje te maken, je bent toch ook niet tegen gordels omdat mensen ze verkeerd kunnen gebruiken. Ook met een gordel om voorkom je niet alle ongelukken.

Als het verplicht zou worden, gewoon dragen of niet naar plekken waar ze verplicht zijn gaan. Door te zeuren en klagen maak je het voor jezelf alleen maar groter en je verandert er niks aan. Ik ben het dus eens met lm

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:56

Oh daar ben ik het ook mee eens maar dan nog gaat de vergelijking gewoon niet op. Veranderen dingen wordt daar over gezeurd. Zelfs over het verbieden van je telefoon op de fiets werd gezeurd.

Ik draag dat mondkapje als het moet maar dan mag in best mijn twijfels hebben over het effect.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 26-07-20 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:57

gordels dragen word al vanaf les 1 gedaan en dit is een routine.
Met een mondkapje breek je in op de dagelijkse routine van mensen. Wij zijn dit niet gewend en moeten er heel hard aan wennen mocht dit verplicht worden

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:58

Ik heb toch op YT wel een paar filmpjes gezien die me overtuigden van het nut van een mondkapje :)
Afstand houden is belangrijker, maar als dat niet gaat (OV ofzo, of samen in een auto) heb ik liever dat mensen die dingen wél opzetten.

https://www.youtube.com/watch?v=pTA5ndbXaFI

Het wordt toch minder direct 'geprojecteerd' en als je dan goed ventileert heb je meer kans dat het niet volledig bij jou terechtkomt. Sowieso de kwijldruppels, die blijven in het masker...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 11:10

Sheran schreef:
Ik heb toch op YT wel een paar filmpjes gezien die me overtuigden van het nut van een mondkapje :)
Afstand houden is belangrijker, maar als dat niet gaat (OV ofzo, of samen in een auto) heb ik liever dat mensen die dingen wél opzetten.

https://www.youtube.com/watch?v=pTA5ndbXaFI

Het wordt toch minder direct 'geprojecteerd' en als je dan goed ventileert heb je meer kans dat het niet volledig bij jou terechtkomt. Sowieso de kwijldruppels, die blijven in het masker...

In het ov is het toch ook verplicht en houdt men er zich redelijk aan.
Maar het gaat nu over andere plaatsen, zelfs buiten. En dan accepteer je dus de drukte en wil het oplossen met mondkapjes en daar ben ik niet voor.

Ik vind het overigens flauw om discussie hierover af te doen als mensen moeten niet klagen en zeuren. Zo sla je een discussie dood.
Ik draag hem netjes zonder klagen in het ov hoor. Ben erg blij dat ik weer met het OV kan. Maar ik vind er wel degelijk iets van en we moeten het er gewoon over kunnen hebben lijkt me.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 11:19

Het niet zeuren en gewoon doen is helemaal niet om de discussie dood te slaan. Nu vind ik dit ook geen zeuren, je mag het natuurlijk ergens niet mee eens zijn en ik ben het met je eens dat het niet verplicht moet worden zodat het te druk kan blijven en de afstand vergeten kan worden. Maar jij draagt hem nu toch gewoon in het ov? En vindt het vervelend omdat die afstand ineens niet meer van toepassing is. Ja, dat zou ik ook vervelend vinden. Maar ik hoor en lees juist heel veel mensen die klagen over hoe vervelend het zit. Als dat het probleem is en je hoeft ergens niet perse heen, waarom dan toch elke keer gaan en dan weer klagen dat je er 1 moet drageb?

Het erover hebben en er tegen zijn is voor mij niet meteen klagen en zeuren. Ergens naar toe gaan waarvan je weet dat het verplicht is en dan een groot drama ervan te maken, tja dan kan je er ook voor kiezen om ergens niet heen te gaan. Als je het 1 keer doet en het is dus zo erg, dan kan je er toch voor kiezen om het daarna niet meer te doen? Ik heb ook gezeurd over drukte in een winkel, verkeerde inschatting van mezelf en ga daar nu dus niet meer heen.

Ik kan ook naar Amsterdam gaan, terwijl ik weet dat het super druk is en daar dan enorm gaan klagen en schelden, maar wel telkens terug blijven gaan. Dat is gewoon niet nuttig.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 11:36

MyWishMax schreef:
Het niet zeuren en gewoon doen is helemaal niet om de discussie dood te slaan. Nu vind ik dit ook geen zeuren, je mag het natuurlijk ergens niet mee eens zijn en ik ben het met je eens dat het niet verplicht moet worden zodat het te druk kan blijven en de afstand vergeten kan worden. Maar jij draagt hem nu toch gewoon in het ov? En vindt het vervelend omdat die afstand ineens niet meer van toepassing is. Ja, dat zou ik ook vervelend vinden. Maar ik hoor en lees juist heel veel mensen die klagen over hoe vervelend het zit. Als dat het probleem is en je hoeft ergens niet perse heen, waarom dan toch elke keer gaan en dan weer klagen dat je er 1 moet drageb?

Het erover hebben en er tegen zijn is voor mij niet meteen klagen en zeuren. Ergens naar toe gaan waarvan je weet dat het verplicht is en dan een groot drama ervan te maken, tja dan kan je er ook voor kiezen om ergens niet heen te gaan. Als je het 1 keer doet en het is dus zo erg, dan kan je er toch voor kiezen om het daarna niet meer te doen? Ik heb ook gezeurd over drukte in een winkel, verkeerde inschatting van mezelf en ga daar nu dus niet meer heen.

Ik kan ook naar Amsterdam gaan, terwijl ik weet dat het super druk is en daar dan enorm gaan klagen en schelden, maar wel telkens terug blijven gaan. Dat is gewoon niet nuttig.

Nu is het in Nederland inderdaad nog goed te doen om de dingen waar mondkapjes verplicht zijn links te laten liggen.

Ik en nog veel meer mensen met mij, lopen juist te "zeuren" dat we geen mondkapje verplicht willen zien, omdat bijvoorbeeld nu in België de mondkapjes plicht enorm is/ wordt uitgebreid en er gewoon NIET meer aan te ontkomen is.

Dat wil ik NIET in Nederland ook zien gebeuren. Want dan moet je straks óók een mondkapje op in de supermarkt, of zoals in Spanje: gewoon direct zodra je je eigen terrein (huis) uit stapt op straat.

Daarom ben ik zo fel op de mondkapjes, ik wil een KEUZE hebben om een activiteit te ondernemen waar die dingen verplicht zijn, niet al standaard verplicht worden die mondkapjes te dragen.

(Want ja, ik vind ze verschrikkelijk zitten en ik heb er een godsgruwelijke hekel aan die dingen)
Laatst bijgewerkt door mvdende op 26-07-20 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 11:36

Dan heb ik het verkeerd begrepen, ik dacht dat het een reactie op oa mij was.

Nee, ik zeg ook tegen mensen die vinden dat het vervelend of benauwd zit dat het wel went, of dat ze eens een ander soort moeten proberen. Alles went.

Mijn probleem is dat ik in Amsterdam woon en in het centrum van Amsterdam werk en daar dus iedere dag doorheen moet. Ik kan het niet vermijden. Daarom zou ik het erg vinden als niet de drukte wordt aangepakt, maar men een lapmiddel als mondkapjes invoert. Van mij mogen ze weer gaan handhaven op afstand houden op straat, met boetes. En groepsvorming weer verbieden. Prive vermijd ik ook echt drukte, ik reis bijvoorbeeld met de trein alleen buiten de spits op met name rustige trajecten. Bij twijfel ga ik eerste klas.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 11:43

Ik ben al maanden niet meer met de trein geweest. En ik kan me best voorstellen dat in Amsterdam dit verplicht is. Ik weet me nog de drukte te herinneren voordat corona was. Ik ging best vaak naar Amsterdam. Nu trekt het me echt niet meer, die drukte en eventuele monkapjes plicht. Niet vanwege de verplichting maar gewoon vanwege het ongemak.
Moet ik toevallig met de tram of bus mee dan draag ik hem omdat het verplicht is, om mijzelf en mij medereizigers te beschermen.
Afgelopen donderdag moest ik een kies laten trekken. Ik ben mooi met het kapje op naar huis gelopen.

Stiekem wil ik de proef op de som nemen om te kijken of ik d.m.v het dragen van een mondkapje meer afstand krijg. Is dit het geval dan denk ik toch dat ik hem vaker ga dragen.