Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 22:43

Ik had gisteren en vanochtend ook weer acties. Op weg naar werk reed ik met een busje voor mij door oranje linksaf, besluit die bus voor mij opeens midden op het kruispunt te stoppen. Heb maar Eff getoeterd met waar ben je mee bezig? Echt een mafkees. Terugweg bijna thuis, komt er opeens een auto uit een zijstraat van rechts geracet (geen voorrang) zo voor mijn auto geknald om naar links te gaan, moest echt op de noodrem trappen en heb ook flink getoeterd. banketstaaf voor de bewoners daar want het was 6:30 maar sorry hoor, gewoon levensgevaarlijk.

hagelslag

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 09:34

Gister ca 7-8 Kilometer met de vrachtauto achter een achtelijke bestuurder gereden.
De auto mocht daar grotendeels 100 en 2x een stukje 70.

Ik mag officieel Max 60.
De bestuurder geeft vanaf t eerste moment bij de stoplichten geen gas.
Dus ik dacht, die moet zo 1 van de volgende 2-3 straten eraf ofzo...
Hij reed Max 40 en soms nog langzamer...
Dus echt gevaarlijk.
Spits, regen. Mensen die een schijt hekel aan een vrachtauto hebben want ohh die rijden zo langzaam en ik moet naar huis.

Dus ik heb even met groot licht geknipperd...
En whoppa, jaaaa... Hij rijd ineens 65.... Mooi best zat.
2 seconden later mag ik weer volop op de rem.
De auto rijd weer max 40.dus ik weer met de lichten seinen..... Autos achtermij natuurlijk steeds aan het kijken of ze kunnen inhalen. Echt ontiegelijk gevaarlijk aangezien er tegenliggers komen.

Dit spelletje met gas en gas los is dus echt 7-8 km gebeurd.
Het gebeurd niet snel dat ik geïrriteerd raak door zoiets...
Maar jeetje mina...
Zelfs nadat ik flink had getoeterd kwam er geen reactie

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 18:01

snuffie123 schreef:
Helaas geen nummerbord onthouden. Totaal niet aan gedacht op dat moment. Ben al blij dat het goed is afgelopen,anders had meneer agent iets uit te leggen.

Heel irritant zulke dingen. En bij invoegen heb je geen voorrang, jij moet juist voorrang verlenen... Waarschijnlijk inderdaad een stukje compenseren, misschien heeft hij thuis en op werk niks te vertellen :Y)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 19:38

Vrachtwagens die bieten vervoeren zonder dat het afgedekt is. Overal liggen bieten op de weg, ook op de snelweg :x

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 23:42

Kijk, dat iemand even stopt met de auto om een telefoontje af te handelen... Okay, dat kan ik begrijpen. :j Maar dat die persoon dan met de linkerhelft van de auto op de weg, het voorste deel van de rechterhelft op parkeerplek 1 en het achterste deel van de rechterhelft op parkeerplek 2 gaat staan (het is daar fileparkeren), dat snap ik dan weer niet. :? Zeker omdat ik zelf druk zoekende was naar... jawel... een parkeerplek... >;)

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 00:14

Nayomie schreef:
Vrachtwagens die bieten vervoeren zonder dat het afgedekt is. Overal liggen bieten op de weg, ook op de snelweg :x

Herkenbaar..

Hier ook weer een situatie.. Van de week reed ik over een weg dat door wat dorpjes heen gaat. Er zitten verder geen markeringen op de asfaltweg, maar je mag er 60 en auto's kunnen elkaar passeren, maar niet als de 1 een fietser voor zich heeft, dan moet hij wachten op de tegemoetkomende auto voor deze de fietser kan passeren. Dit is wel eens vaker fout gegaan met ongeduldige mensen, maar deze week wederom weer en dat ging echt nét goed. Er was nu geen fietser, maar ik reed 60 en een tegemoetkomende auto ook ongeveer. Toch zat er iemand achter die auto die hem in moest halen, net op het punt dat we elkaar echt bijna passeerden. Dus ik op de rem en opzij, toeteren en schelden in de auto.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 00:36

Pfff.... Jeetje Merexa, dat was zowat een flinke hartverlamming denk ik. Zo'n figuur zou van mij geen rijbewijs mogen hebben zeg. En geen auto ook...

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 00:41

Nayomie schreef:

Nou echt he Nayomie... Je zou zo'n biet maar op je auto krijgen... Op de motorkap of een dicht dak levert dat hooguit een deuk op. Maar je moet er niet aan denken zo'n harde knol op de snelweg op je voorruit of glazen dak(raam) te krijgen... Of nog erger: erdoor...

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 08:47

Er over heen rijden lijkt me ook niet prettig en gevaarlijk, zeker voor motorrijders.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 13:47

Bieten verliezen is gevaarlijk.

Wij hebben ook wegen zonder middellijn.
Hopeloos hoe vaak tegenliggers tussen de lijnen willen blijven.
Tja dat past niet bij passeren.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 16:24

Passeren op wegen zonder middellijn... Heel leuk als je dan als fietser daar naast zo'n auto fietst. Die wil dan opzij, maar ik wil daar wel graag rechtop blijven aub. Lijken sommige automobilisten ook niet te (willen) snappen...

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 21:49

6 banen, drie voor rechts richting geen idee en 3 naar links richting Amsterdam. Wij rijden nog in de meest linkse voor naar rechts, maar wij moeten richting Amsterdam. Richting aan en we willen opschuiven, komt er ineens iemand van links, zonder richtingaanwijzer en knalt hem zo naast ons en daarna snijdt hij ons af om nog rechts richting geen idee te kunnen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 23:31

Jeetje Flying_Angel... Je zou toch zeggen dat alles wel ver genoeg van tevoren wordt aangegeven met borden en dat een navigatie ook ruim op tijd aangeeft waar je heen moet. Dit soort acties zouden toch echt niet nodig hoeven zijn.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 09:13

Ja inderdaad. Wij moesten zelf ook nog één opschuiven, maar het was echt nog aan het begin, dus er was nog heel veel tijd om in te voegen.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 09:38

Ik reed pas op een 60 km weg.
Met fietsstroken aan beide kanten.
Word ik ingehaald in een onoverzichtelijk bocht naar links door een auto die veel harder rijdt.
Er zou maar een fietser tegemoet gekomen zijn.
En afremmen voor de zijstraten deed hij ook niet. (gelijkwaardige kruisingen)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 10:10

Ik reed naar een stoplicht toe. Je komt de bebouwde kom uit met rotonde, dan na een paar 100 meter, misschien 200noid, stoplichten met 2 rijbanen rechtdoor die daarna meteen ritsen en doorgaan op 80km weg. Ik rijd dat stukje gewoon normaal want na die rotonde heb je vrij snel 50km bord voor de stoplichten. Word ingehaald door iemand die echt een stuk harder reed. Ik was al aan het optrekken vanaf de 50 naar 80. Die ritst dus voor mij die 80km weg op en gaat vervolgens daar 55 rijden :+

Echt eerst veel te hard rijden, mensen inhalen en daarna terug zakken naar ver onder de snelheid op een weg waar je niet mag inhalen :+

Of mensen die met groot licht gaan rijden in de mist...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 10:27

Mywish wat een droeftoeter.

Ik vind auto ervoor zetten op zich geen probleem.
Maar rij dan wel door.
Niet afsnijden en dan gaan trutten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 10:35

Precies! Zolang je mij niet in gevaar brengt, haal lekker in. Maar niet om daarna zo traag te gaan. Wat was het nut dan? Anderen treiteren?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 10:41

Net zoiets als een 100-weg waar ik 105 reed op de cruise control. Rijd richting een golf, ik reed dus harder dus haal in, nog altijd op cruise, en op het moment dat ik in zijn dode hoek zit geeft ie gas. Dan blijf je dus dezelfde snelheid rijden. Vervolgens moet ik vol het gas intrappen om er langs te komen, want erachter gaat ie weer langzamer rijden. Echt, waarom denk je zo te moeten pesten op de weg. Bmw pesten met je golf ofzo? Ik snap het niet.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 10:48

Doorgaande weg in de stad, ik als voetganger, sta te wachten voor een zebrapad. Auto 1 stopt netjes. Auto 2 denkt 'waarom staan we stil' en probeert er van rechtsachter langs te drukken _-:(

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:44

ontherun schreef:
Net zoiets als een 100-weg waar ik 105 reed op de cruise control. Rijd richting een golf, ik reed dus harder dus haal in, nog altijd op cruise, en op het moment dat ik in zijn dode hoek zit geeft ie gas. Dan blijf je dus dezelfde snelheid rijden. Vervolgens moet ik vol het gas intrappen om er langs te komen, want erachter gaat ie weer langzamer rijden. Echt, waarom denk je zo te moeten pesten op de weg. Bmw pesten met je golf ofzo? Ik snap het niet.

Schijtirritant dit.
Ik ging vanmorgen op de snelweg 3x een auto inhalen (ik reed op cruise control) die tot 3x aan toe gas bij gaf toen ik er voorbij kwam/ wilde waardoor ik er steeds toch weer achter ging rijden. Maar dan liet hij weer rustig gas los.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 00:24

Ik had vandaag wederom de neus van mijn auto korter kunnen hebben... Pipo met bedrijfswagen + aanhanger uit zijstraat negeert haaientanden volledig en drukt hem er zo even voor... Gelukkig heeft mijn auto degelijke remmen.

Bij de rotonde zo'n 100 meter verderop negeerde die gast weer haaientanden, waardoor hij nog bijna een fietser tegen de grond maaide. Reed helaas te snel om bedrijfsnaam, telefoonnummer en kenteken te lezen, maar als ik dat wel had kunnen doen, had dat bedrijf van mij een seintje gehad... Eikel...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 10:49

Goof die mensen zijn vermoeiend.

Pitty wat een rare bestuurder.
Die heeft opnieuw rijlessen nodig.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 11:14

Ik had wat met een post.nl busje. Ik wil van mijn werk de parkeerplaats af rijden. Wacht netjes want komt een auto aan, met de post bus erachter. Auto geeft richting aan dat deze de parkeerplaats op gaat. Dus mooi, ik rij de weg op. Vond de postbode niet echt leuk denk ik. Ging naast mij rijden en wou er langs ( op 10 km weg, vanwege bedrijven) . Denk ja zoek t maar uit. Moest ie stoppen omdat er links een vrachtwagen geparkeerd stond. :D

Was deze man nou echt zo geïrriteerd dat ik voor hem de weg op ging? En waarom dan zo doen?

Saranghea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 14:38

Gister ook weer een paar lekkere irritaties die toch bijna dagelijks sowieso wekelijks gebeuren. Naar het werkt toe had ik iemand voor me rijden die na de rotonde niet sneller reed dan 40. Ik dacht prima want er komt in 150 meter een brug waar je niet sneller dan 50 mag, echter bleef ze daarna 60 rijden op een 100 weg... Als een vrachtwagen 60 rijdt dikke prima maar in een personenwagen toch echt gevaarlijk. Ik heb voor degene die achter ons aan kwam rijden even de knipperlichten aangezet totdat we konden inhalen. Als je erachter rijdt verwacht je niet dat een doodnormale auto zo langzaam rijdt.
En op de terugweg net nadat je uit het dorp bent en dus weer 100 kan en mag rijden is er op 300 meter afstand een kruising waar ook een grote winkelketen staat. Gister kwam daar een busje weg die 50 meter voor me nog even de weg op draait. Er waren gelukkig geen tegenliggers maar anders was er een dik ongeluk gebeurt