Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:44

Beetje onderhandelen is niks mis mee maar ik heb mijn scooter te koop gezet. Vraagprijs 575 en bieden vanaf 500. Daarnaast ook nog in de tekst gezet, vragen stellen mag maar op onzinbiedingen reageer ik niet.

De eerste: geen tekst, alleen 275
De tweede: Hallo ik wil het wel kopen voor.......
De derde (ok die is via FB): Is de scooter er nog? Ik reageer direct maar daarna blijft het stil.

Hij stond bij mijn vader te koop die dus met iemand aan het mailen was, die vraagt of ze kan komen kijken, mijn vader zegt uiteraard, geeft de woonplaats door en vraagt wanneer ze wil komen. Nooit meer iets gehoord.

Ik heb zo'n hekel aan iets verkopen......en het wordt dan ook steeds lastiger om nog normaal te reageren dus kies ik er soms maar voor om dus niet te reageren.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 18:09

Net een bod gedaan op andere rollerskates en ik heb een keurige reactie met een tegenbod terug gekregen... dus binnenkort ga ik weer sportief doen :) (als jullie sirenes horen, weten jullie dat het sportief doen niet helemaal goed is gegaan :)) )

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:01

Hier opzoek naar andere singel, via marktplaats gevonden wat ik zocht en mijn bod is direct geaccepteerd (had eigenlijk een hoger tegenbod verwacht, maar beter voor mij). Nu nog kijken of het ophalen wordt of verzenden.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:19

Ik heb een auto in onderdelen op marktplaats en fb gezet. Zou mij benieuwen. :')

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:44

Hier weer een hoor, dan wel niet op Mp maar in een Facebook groep. Ik bied gratis een paar boeken aan (die ik ook gratis hebben gekregen van iemand uit de groep) omdat ze zo erg gebruikt zijn dat het het niet waard is om er iets voor te vragen. Foto's staan erbij waarop duidelijk te zien is hoe ze er uit zien. Ik heb ze zelf niet gelezen, want ik heb een nieuwe Engelse set gekregen van iemand, staat er ook bij.

Iemand interesse, prima. Dus ik zeg dat ik de schade iets heb proberen te herstellen, maar dat het nog steeds wel duidelijk is dat ze goed gebruikt zijn, ondanks dat ik ze zelf niet heb gelezen.

'Hoezo heb je ze nog niet gelezen?'
'Wat bedoel je met goed gebruikt?'

Na het beantwoorden van deze twee vragen geen reactie meer :')

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 21:13

Hier weer fijne ervaring.

Kwam vandaag iemand paarden spulletjes halen, ik wist niet zeker of ik thuis was dus netjes in een doosje voor de deur gezet en gevraagd of hij het geld door de brievenbus wilde doen. Op goed vertrouwen en dat heeft hij ook netjes gedaan. :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 21:52

Ah jullie berichten zorgen weer voor vertrouwen in de mensheid! Het komt ook vast goed hahaha.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:12

Ik krijg sinds gisteren als ik iets wil zoeken op marktplaats 0 resultaten gevonden. Zelfs al geef ik geen km s op... heel vreemd. Ook al typ ik iets in waar heel mp mee vol staat. Zowel op laptop als telefoon. Dus helaas uitgewinkeld even. Zijn er meer mensen die hier last van hebben ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:13

Ja ik ook op 2dehands.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:16

_Mir schreef:
Ik krijg sinds gisteren als ik iets wil zoeken op marktplaats 0 resultaten gevonden. Zelfs al geef ik geen km s op... heel vreemd. Ook al typ ik iets in waar heel mp mee vol staat. Zowel op laptop als telefoon. Dus helaas uitgewinkeld even. Zijn er meer mensen die hier last van hebben ?

Ja ik ook
Kijk elke avond even naar een bepaald merk kinderkleding
Maar heb ook een zoekopdracht uitstaan en via de mail kon ik de nieuwe advertenties wel bekijken :)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:49

Jup, hier ook gedoe op marktplaats qua niks vinden. En m'n man heeft hetzelfde probleem ook.

Ik verkoop via Facebook marktplaats een tv meubel.
(Wit hoogglans, lades, 180 groot en hartstikke netjes. Nog te koop bij Jysk voor volgens mij €170.)

Advertentie staat op bieden, ik hoef er echt de hoofdprijs niet voor, had een paar tientjes in gedachten.
Ik wist natuurlijk al dat ik stomme reacties ga krijgen omdat ik geen prijs had genoemd, maar dat nam ik nog voor lief.

Gesprek met een buitenlandse meneer via de chat ging al dramatisch. Meneer beheerste amper Nederlands. Nou wil ik dat altijd wel even proberen, maar dit was niet te doen.

Met zinnen als:

Beja molk ik net goed bratn Nederland
En
Je ik zeg mopil tlfon mi vernd beln met je holat koom

Voor €35 zou hij vanavond om 20.00 uur komen. Jullie raden het al, niemand komen opdagen. :roll:

Ik heb nog een berichtje gestuurd dat ik het niet zo netjes vond. Meneer ging uit de chat en heeft me gelijk geblokkeerd.
Pfff... prima als je het toch niet wil hoor. Maar zeg dat dan gewoon.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 23:40

Ik had een gratis barbecue op fb staan. Aangezien wij verhuist zijn naar een appartement met balkon, was hij overbodig.

Zou een meneer het komen ophalen. Dus ik tegen de rest gezegd dat hij opgehaald zou worden.
Komt meneer aan. Deze is niet nieuw. Die hoef ik niet.
8)7 stonden duidelijk foto’s bij. Ook in de omschrijving stond dat hij gebruikt was en waarom hij weg ging. (Was nog een goede barbecue en goed schoongemaakt)

Ook in de chat al veel mensen die afhaakte omdat hij gebruikt was.
Begon me af te vragen of het raar was dat ik een gebruikte barbecue gratis aanbood ipv een nieuwe :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 07:03

Nooit “ de rest” zeggen dat hij opgehaald word. In plaats daarvan: Er komt iemand vanavond voor kijken en ik laat het u weten of hij daarna nog beschikbaar is of niet.

Het is heel raar dat ze een nieuwe verwachten hoor. Mensen lezen gewoon niet. Dát is echt vermoeiend.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 07:54

Voor gratis kun je toch ook niet verwachten dat iets nog nieuw is lijkt me. Zucht mensen..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 08:40

Hier gisteren iets verkocht aan iemand op marktplaats. Ze zou het overmaken. Krijg ik ineens vannacht een bericht van Marktplaats dat het waarschijnlijk een frauduleuze gebruiker betreft en dat het account geblokkeerd is? Ik heb er eigenlijk niets van gemerkt. Ja, ze bleef maar vragen over het product en dat werd wel beetje irritant maar ze wilde het toch graag hebben en zou het vandaag overmaken. Verder niks.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 08:59

Suzanne F. schreef:
Hier gisteren iets verkocht aan iemand op marktplaats. Ze zou het overmaken. Krijg ik ineens vannacht een bericht van Marktplaats dat het waarschijnlijk een frauduleuze gebruiker betreft en dat het account geblokkeerd is? Ik heb er eigenlijk niets van gemerkt. Ja, ze bleef maar vragen over het product en dat werd wel beetje irritant maar ze wilde het toch graag hebben en zou het vandaag overmaken. Verder niks.

Oh, dus marktplaats houdt het toch wel enig zins bij qua oplichters?
Zo lang je geen gegevens geeft of op links klikt, zullen ze weinig kwaad kunnen toch ?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 10:09

Suzanne F. schreef:

Dan ga je geen betaling meer krijgen, want dan is deze dame geblokt en kan ze nergens meer bij. :(

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 12:11

Als je een product niet geleverd krijgt of het is niet zoals in de advertentie stond, kun je een klacht indienen en zet MP een aantekening bij het account. En dan zullen er meerdere klachten zijn geweest over dit MP account, waardoor het nu geblokkeerd is. Had degene geen slechte beoordelingen? Daar kijk ik zelf altijd naar, maar dit systeem is ook niet waterdicht.

Jodhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:47

Pfft, hoe lang houden jullie iets gereserveerd voor iemand?
Ik heb nu al 4 weken iets voor een persoon vastgehouden, meerdere keren gevraagd wanneer het opgehaald werd maar telkens onduidelijk/er om heen draaien.
En het gaat om iets van minder dan 10 euro :Y)
Ben ik onredelijk als ik het aan een andere geïnteresseerde verkoop?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:48

Nee, ik had het nooit 4 weken vast gehouden, tenzij van tevoren betaald. :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:48

Jodhi schreef:
Ik heb nu al 4 weken iets voor een persoon vastgehouden, meerdere keren gevraagd wanneer het opgehaald werd maar telkens onduidelijk/er om heen draaien.

Onredelijk???? ik geef je een lintje vanwege je geduld.......je bent te goed voor deze wereld _/-\o_ Gewoon aan de volgende verkopen want dit is echt onzin om zo lang iets voor iemand te reserveren.

Jodhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:51

daffodil schreef:
Jodhi schreef:

Onredelijk???? ik geef je een lintje vanwege je geduld.......je bent te goed voor deze wereld _/-\o_ Gewoon aan de volgende verkopen want dit is echt onzin om zo lang iets voor iemand te reserveren.

_O-
Volgens mij gaat het om een jong meisje (spulletjes voor shetlandpony), dat vind ik zo schattig :')
Maar het gaat nu echt naar de volgende inderdaad haha.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:56

4 weken???? Ik hou niets langer dan een dag vast en dan alleen als er een ophaal afspraak staat. Als t verzonden moet worden is het direct betalen en anders heb je kans dat het weg is. Ik stuur direct een paypal factuur en die kun je met 1 knop in de app betalen dus geen gezeur met overschrijvingen etc

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:57

Als het voor een jong meisje is, zou ik gewoon nog even wachten als het niet in de weg ligt. Misschien wil zij het heel graag ophalen, maar is ze afhankelijk van haar ouders?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:59

Als je een ander voor de spullen hebt, lekker daarmee in zee gaan.
Mogelijk mag dat meisje niet eens kopen via marktplaats van haar ouders.