Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 15:37

Yinthee schreef:
DPD hier kan tijdreizen :j
Vanmorgen mail ontvangen dat ze vanavond zouden komen, ik moest werken dus direct de bezorgdatum gewijzigd naar morgen.
Zijn ze dus alsnog vanavond langsgeweest... :roll: en hebben het bij de bovenburen gedumpt.
Waarom wijzig ik dan een bezorgdatum, als ze zich hier toch niet aan houden?
Maar goed, bij de track en trace staat nu dus ook dat het bezorgd is op de 29e :') }:0

Ik vind het al vrij bizar om te horen dat je bij DPD iets aan kan passen (ondanks dat er niets verandert :') ), hier krijg je ineens een mail met 'we komen op datum X' zonder enige vorm van verdere info. Dus dat kan om 8:15 in de ochtend zijn of om 22:30 in de avond, of alles er tussen in.

juval

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 19:10

zo bijzonder dat het elk jaar weer een grote verrassing is voor de bezorgdiensten dat er veel besteld wordt rond de feestdagen. Je zou toch denken dat ze daar inmiddels beter op zouden kunnen anticiperen. Maar helaas :(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 19:47

Gek genoeg gaat het hier juist goed. Vlotte levering van rare niet dichtbij te krijgen dingen.. zelfs de eerder nooit aanbellende bezorger belt nu aan en is akelig beleefd :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 20:08

juval schreef:
zo bijzonder dat het elk jaar weer een grote verrassing is voor de bezorgdiensten dat er veel besteld wordt rond de feestdagen. Je zou toch denken dat ze daar inmiddels beter op zouden kunnen anticiperen. Maar helaas :(

Het is geen verrassing, maar bedrijven als postNL kampen met gigantische personeelstekorten al het gehele jaar (en dan niet alleen bezorgers, maar ook medewerkers in DC’s e.d. en dat heeft helaas gewoon negatieve impact op de reistijd van pakketten in drukke periodes, afhankelijk van waar je zit). Die zijn niet opeens aangevuld/opgelost omdat mensen rond deze periode besluiten meer te bestellen. Dan worden problemen gewoon groter juist. Ze zijn hier al 2 weken 7 dagen per week rond aan’t rijden als gekken en krijgen het niet bijgebeend, dus het is echt niet omdat ze het niet weten of er niks mee willen doen.

En sinds corona tijd is het online bestellen gewoon gigantisch toegenomen ook en vrij constant gebleven dus dat is niet zomaar opgevangen in drukke periodes zoals nu (black friday, Sinterklaas en dadelijk Kerst), als er niet massaal extra mensen kunnen werken. En die extra mensen zijn er gewoon niet. Komende maand zal er ook echt niet beter/leuker op gaan worden en misschien wel hetzelfde zoals vorig jaar gaan; dat voltallige containers vol met pakketten dagenlang in DC’s vast staan voor ze gescand kunnen worden.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 29-11-23 20:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 20:10

Oh dat verklaart het pakketje dat maandag zou komen en zondag eind van de middag ineens werd bezorgd! Ik vroeg me al af of we een overmatig fanatieke tijdreizende bezorger hadden :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 20:11

Yessy schreef:
Oh dat verklaart het pakketje dat maandag zou komen en zondag eind van de middag ineens werd bezorgd! Ik vroeg me al af of we een overmatig fanatieke tijdreizende bezorger hadden :D

Jaa hihi!

Bij sowieso zowel DHL alsook postNL zijn ze idd al een aantal weken extra aan’t werken. In de postNL app stond bij mij al meerdere keren een melding ook dat ze idd op zondag rond rijden momenteel (en ik zie dat ook niet meer stoppen tot na de Feestdagen) om zsm pakketten te bezorgen en de vertragingen te beperken. DHL is hier ook geweest afgelopen zondag; door het jaar heen doen ze dat dus idd nooit.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 16:00

Heb op 14 november een oplaadkabeltje voor een horloge opgestuurd naar Gran Canaria via PostNL. Mijn vader was het vergeten en zat er nog een poosje. 6 tot 9 werkdagen was de verwachting. Pakket verstuurd met track and trace. Nou, het ligt blijkbaar nog steeds bij de douane daar, inmiddels sinds 1 december (lijkt erop dat het in Nederland twee weken bij de douane heeft gelegen). Moest hier in Nederland nog een douaneverklaring invullen enzo. Maar mijn vader is inmiddels weer thuis, het pakket gaan we nooit meer zien verwacht ik :evaw: Had ik dit van te voren geweten, dan had ik de moeite niet eens genomen om het op sturen. Les voor de volgende keer (check bij vader of ie echt alles mee heeft)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 16:15

Ik heb elke keer dat ik een tijdvak krijg van postnl en ik dan thuis zal zijn, dus niks wijzig. Vervolgens krijg ik enige tijd later (voordat tijdvak ingaat) een melding dat ze in ander tijdvak bezorgen. Dat tijdvak is altijd allang bezig op het moment dat de melding komt en vaak echt vlak voordat ze aan de deur staan.

De tijdvakken zijn dus niet meer betrouwbaar. Als er aangegeven wordt dat ze tussen 11.15 en 13.15 komen en ik heb 's ochtends een afspraak waarbij ik kwart voor 11 uiterlijk thuis ben wijzig ik niks want dat is ideaal. Ik kijk dan voordat ik wegga om iets over half 10 nog eens naar de app en niks is veranderd. Maar als ik dan om 10.15 de wijziging krijg dat het tijdvak 9.30 en 11.30 wordt en om 10.20 dat het bezorgd is heeft die hele app toch geen nut? En weer voor de deur gezet, zelfs de pakketten die handtekening nodig hebben.

Gebeurt niet 1 keer, maar echt elk pakket de laatste tijd. Vandaag de mazzel dat ik sowieso thuis was, maar ik zet juist altijd de bezorging op een tijd dat ik sowieso thuis ben en dan is het wel handig als het niet ineens vroeger wordt en je dat pas hoort als het tijdvak allang bezig is. En expres geen neerzettoestemming, omdat ik de discussie over verantwoordelijkheid niet wil als er iets gebeurt. Maar het boeit niet en handtekeningen ook niet.

Dpd geeft hier niet eens een tijdvak, ja vlak voordat ze er zijn ineens.
Dhl klopt altijd precies en krijg ik tegenwoordig zelfs melding dat ze er binnen 15 minuten zijn. Ideaal haha.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 20:20

Dpd geeft inderdaad geen tijdvak, ook niet dat het onderweg is, maar staan er ineens en als je dan een uur later op de t&t kijkt is de status bezorgd. Erg irritant, DPD wordt vaak gebruikt bij bestellingen die van buiten Nederland komen. Dan is het sowieso al gokken wanneer het in Nederland is vanaf het moment van bestellen.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 20:33

Ik krijg altijd in de ochtend een tijdvak van DPD hoor. :j Is volgens mij de enige dienst waarbij hier nog nooit iets is fout gegaan. :+ Zit nu te wachten op Cycloon, dan zit je ook altijd lekker van 17.00 tot 22.00 te koekeloeren voor je raam want ik kan nergens iets aangeven dat ze het neer mogen zetten oid.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 20:59

Biebz schreef:
Biebz schreef:

Hmm met de klantenservice ook ik ook niet veel verder.. Ja sorry hij is 1 á 2 dagen vertraagd. Als hij over 2 dagen nog niet binnen is dan contact opnemen met de klantenservice.
Maar ik krijg die melding elke dag opnieuw..

Nu is het 'maar' een Temu pakketje. Dus ga mijn geld wel terug krijgen. Maar baal wel. Zaten knutselspullen in waar ik mee aan de slag wil.

Edit. Bij Temu kan ik niks zolang dhl zegt dat hij nog onderweg is -O-

Pakket wordt nu nu, zonder überhaupt een lever poging gedaan te hebben, retour gestuurd naar de verzender -O- dit heb ik nog nooit gehad.

Dit pakket is officieel als kwijt benoemd.

Dus had alles opnieuw besteld.
Kreeg de melding bezorgd in brievenbus. Dus ik gelijk kijken. Niks te vinden.
En nu is hij ineens verhinderd :+

Is hier altijd wat momenteel.
Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 23:32

Het is echt enorm druk met pakketten.
Op mijn werk zijn we ook een post.nl punt.
Waar we normaliter er zo'n 50 per dag krijgen (pakketpost of niet thuis) zitten we sinds a derhalve week ruim boven de 150
Ook de aangeleverde pakketten vliegt omhoog in aantallen.
Normaal nog geen 2 karren, nu al 3 en vandaag om 16.30 moeten besluiten om geen pakketten meer aan te nemen. Alles stond vol.

Wel las ik hier in de regio veell klachten dat er soms meer dan een achter elkaar geen post bezorgd word (staat wel in de app). Wel schrijnend als je dan leest dat nmensen een uitvaart missen omdat het rouwkaarten te laat komt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 06:10

Dat is kwalijk. Want rouwpost en de post van de trombose kliniek zijn spoedpost die altijd bezorgd moeten worden. Als er bij ons een wijk uitgehaald wordt dan komt er altijd een bundeltje met deze spoedpost. Die moet dan door een collega bezorgd worden.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 15:56

Hier weer een Post.nl ergernis.
Er zouden vandaag 2 pakketjes worden bezorgd. 1 door DHL en 1 door Post.nl. Zelfde tijdvak, wel fijn want ben toch thuis.
DHL is mooi op tijd. Check net de app van Post.nl en zie dat het pakket naar het afhaalpunt gaat omdat ik niet thuis was. Geen bezorger gezien en de aanpassing in de app was 10 minuten nadat DHL er was. Was toen geoon thuis en zat op de bank met zicht op de oprit.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 12:07

GLS is bij mij aan het jojo'en :')

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 14:16

Hier PostNL frustratie wat we eigenlijk nooit hebben. We hebben neerzettoestemming in de app met duidelijke omschrijving waar en eigenlijk gewoon supermakkelijke plek. Op zaterdag pakket verwacht en dus niet 1 van de vaste bezorgers waarschijnlijk. We waren weg toen bezorger kwam. Dus niet thuis maar in plaats van volgens de instructies het pakket “ neerzetten” nam hij het weer mee om naar pakketpunt te brengen. Ergernis 1

dan volgt vandaag ergernis 2: vlg de app zou het vandaag naar pakketpunt worden gebracht (een Jumbo dus niet iets wat op maandag vlg mij dicht is…) maar vanmorgen stond er al meteen dat het een dag vertraging heeft en morgen daar zal worden afgeleverd…

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 18:17

Ik had vandaag een pakketje wat tussen 13:15 en 15:15 zou komen en om 10:43 dus kwam. Enorme doos die niet in de pakketbus paste. Snapte het niet, want het waren 2 bh's (en zo groot is de cupmaat ook niet :') ). Blijkt dat de originele doos het niet heeft overleefd en ze het in een nieuwe doos hebben gestopt. Stukje van de originele doos met label was op de nieuwe geplakt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 19:42

En postnl kan hun eigen artikelen ook niet tijdig leveren. :))
Afbeelding

Zondag besteld, hij staat in de app maar helaas. :n

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 00:53

Ik heb niet snel problemen met de pakket bezorgers en zeker juist met die van PostNL niet, maar vanavond kan ik die PostNL persoon wie de avond ronde deed wel wurgen.

Ik wil rond half 10 met m’n hond de deur uit om de laatste avond ronde te lopen en staat daar voor m’n neus een natgeregende bol doos voor de drempel van de deur, op de stoep in de regen. Wij hebben geen voortuin ed dus het is meteen openbare stoep aan de straat. Iedereen had het zo kunnen meenemen ook 8)7 Gaat om een kerst cadeau van m’n schoonbroer van €90 (Google nest hub). Al maakt dat nog niet eens uit, maar gewoon het principe. Vind dit echt niet oké. Ik kon jammer genoeg geen klacht indienen nog want de klantenservice is dicht momenteel maar dit ga ik morgen wel nog even doen. Er is niet gebeld of geklopt voor zover wij weten; normaliter slaat onze hond echt aan ook wanneer de bel gaat of er geklopt word ook. Rond die tijd waren wij met 3 man ook gewoon nog tv aan’t kijken (voetbal dus geen overheersend geluid ook) en hadden we dat normaal altijd gehoord als er iemand aan de deur zou staan. Echt bizar, bah bah. Hoe bedenkt iemand het toch om het gewoon daar neer te zetten en weg te gaan.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 01:45

Mocht je Twitter hebben, dan kun je een klacht indienen die hun webcare team dan morgen oppakt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 08:40

Maandag 3 pakketten verzonden met post.nl en zowaar alle 3 gisteren al afgeleverd bij de ontvangers.
Van de laatste kreeg ik pas om 22.15 de bevestiging.
Ze kunnen het dus nog wel

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 17:07

Ik zit (thuis, op de bank) op een pakket van DHL te wachten wanneer ik een melding vanuit de app krijg dat ik niet thuis ben en het pakket dus niet bezorgd kon worden :roll:

Er is dus weer gewoon niet eens aangebeld -:(- (of misschien überhaupt niemand geweest, ik sta niet de hele tijd voor het raam haha).

Zit je dan op te wachten... {:)-:(

En gisteren was mijn DHL pakket al voor de deur gepleurd en was de bezorger al weer uit het zicht verdwenen voor ik de deur kon opendoen. Als ik dus niet thuis was geweest, had het hier dus ook (weer, want gebeurt regelmatig..) zonder toestemming voor de deur gezet geweest. :roll:
Of ik krijg de melding "pakket is bezorgd!" en pas daarna gaat de bel.. wordt het dus al op afgeleverd gescant voordat er aangebeld is met dus ook de intentie om het hoe dan ook voor de deur achter te laten, ongeacht of er iemand thuis is.

Ze maken er een zooitje van :n

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 09:53

Citaat:
18-12-2023

00:01

Je pakket is aangekomen in ons depot

Vilvoorde , BE

Dpd zit in een andere tijdszone blijkbaar 8-) :D

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 02:35

PostNL weet het ook niet meer :')

Afbeelding

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 09:41

Hier krijgen we al 2 dagen geen post meer, terwijl we op zaterdag het folderpakket altijd krijgen