Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Charlotte446 schreef:Jaren geleden bij mijn schoonouders tijdens Oud en Nieuw. Zij wonen op een boerderij in een hechte omgeving, een hoop buren zijn er dan. Toentertijd woonden de broertjes van mijn vriend nog thuis. Eten hoeft niet meegenomen te worden, er is altijd te veel. Een bijdrage willen ze ook niet, alleen gezelschap. Wij namen toch altijd champagne mee.
De vrienden van de broertjes hebben beide een grote vriendengroep die daar ook altijd langskwamen met O&N. Had een stel zelf appelflappen gebakken en meegenomen. Voor 24:00 uur (zodat iedereen er nog is) gaan ze samen bij iedereen langs om geld te innen voor de appelflappen. Ik had er niet van gegeten maar toch wilden ze geld zien. Uiteindelijk heeft mijn vriend betaald voor de appelflap die ik niet heb gegeten.
Geloof me, ze hebben winst gemaakt. Ze vroegen €2 per (kleine) appelflap.
Oja, nog een leuke. Op vakantie samen met mijn moeder, zussen, tante en nichtjes gaan lunchen. Rekening verdeeld en mijn moeder legt nog een nette fooi neer. Vond mijn tante maar belachelijk, pakt het geld/de fooi en stopt het in haar portemonnee
Shaggy09 schreef:Ik vind het van de zotte dat er echt huishoudens zijn die verwachten dat je op hun huis en dieren komt passen en vervolgens geen geld of eten achter laten.
Alsof het zo fantastisch is om iemand anders zijn huis te zitten, ik snap niet wat daar zo leuk aan is?Ik ben studente, ik zou het nog wel geinig vinden om een weekendje met een vriendin een huis voor ons alleen te hebben maar wanneer je zelf een huis of een kamer hebt is dat toch niet speciaal ofzo?
Ik heb vorige zomer 1 nachtje op het huis van een vriendin gepast, zij had gewoon de koelkast en kastjes vol liggen dus dan is het toch prima? En natuurlijk weet je niet wat iemand lekker vind, maar liever een volle koelkast dan helemaal niks toch? (En denk dat de 'standaard' dingen gewoon prima te eten zijn toch?)
DeMolenhoek schreef:Dat hoeft inderdaad niet Saskia, maar ik vind de meeste diereneigenaren anderen soms echt uitbuiten. Een hond of paard op pension kost al snel €15 per dag. Eigenaars gaan op vakantie, laten 3 paarden en 2 honden achter. Normale kostprijs = €75 per dag. Wat krijgt de verzorgende in de praktijk vaak = €50 (als ze dat al krijgen!) voor de volledige week. Dat vind ik persoonlijk enorm gierig. Want ze rijden er speciaal voor, doen het werk etc.
Vaak onder de noemer: Ja maar ze vinden dat leuk! Dan stel ik voor dat iedereen die zijn job graag doet en leuk vindt zijn loon laat vallen. Dan klinkt het opeens anders.
Ik doe het niet meer. 3/4 uur per dag werken om 10 paarden en meer te doen en op het einde van de rit €50 + een fles wijn krijgen...
Britt_Sisi schreef:Ik had er trouwens een tijdje geleden ook nog een! Een van mijn beste vriendinnen, dus ik kon het wel hebben, maar vond het wel gek.
Ze ging verhuizen en ik heb de hele dag geholpen, met mijn eigen auto meerdere keren heen en weer gereden, vol geladen met spullen. (plus nog een andere auto + een aanhanger volgeladen) Spullen van de tweede verdieping halen en later weer 2 trappen op.
Rond lunchtijd grapte haar vader dat het wel tijd was voor een broodje. Zei ze doodleuk 'Lunch is niet inbegrepen'. Ik dachtHoe kan je dat zeggen, tegen mensen die je de hele dag helpen met verhuizen. Gelukkig had ik thuis even een broodje gesmeerd en meegenomen, want ik had al zon vermoeden
![]()
Ze zei nog, je krijgt van mij nog iets leuks als bedankje voor het verhuizen. inmiddels een jaar geleden, nooit meer een bedankje ontvangen.
Hoeft ook niet hoor, maar op dat moment vond ik het best heftig haha.
Misschien is het niet normaal, maar ik zou als mensen mij zouden helpen met verhuizen zorgen voor wat lekkere bolletjes tijdens de lunch.
Britt_Sisi schreef:Ik had er trouwens een tijdje geleden ook nog een! Een van mijn beste vriendinnen, dus ik kon het wel hebben, maar vond het wel gek.
Ze ging verhuizen en ik heb de hele dag geholpen, met mijn eigen auto meerdere keren heen en weer gereden, vol geladen met spullen. (plus nog een andere auto + een aanhanger volgeladen) Spullen van de tweede verdieping halen en later weer 2 trappen op.
Rond lunchtijd grapte haar vader dat het wel tijd was voor een broodje. Zei ze doodleuk 'Lunch is niet inbegrepen'. Ik dachtHoe kan je dat zeggen, tegen mensen die je de hele dag helpen met verhuizen. Gelukkig had ik thuis even een broodje gesmeerd en meegenomen, want ik had al zon vermoeden
![]()
Ze zei nog, je krijgt van mij nog iets leuks als bedankje voor het verhuizen. inmiddels een jaar geleden, nooit meer een bedankje ontvangen.
Hoeft ook niet hoor, maar op dat moment vond ik het best heftig haha.
Misschien is het niet normaal, maar ik zou als mensen mij zouden helpen met verhuizen zorgen voor wat lekkere bolletjes tijdens de lunch.
Shanna schreef:Wauw..
Ik pas meerdere keren per jaar enkele dagen tot een week op mn ouderlijk huis (half uur/ 30 km rijden vanaf mn eigen huis) waarbij ik ook meermaals per dag heen en weer moet rijden omdat we thuis zelf ook dieren hebben en kindlief ook gewoon naar school moet. Het is dus verre van ideaal voor mij, kost me een boel benzine ook (auto rijdt 1 op 11), en ik krijg er nooit wat voor terug op een “bedankt voor het oppassen” na. Mag inderdaad wel eten en drinken pakken wat ik wil, al wordt er niet speciaal voor mij gewinkeld. Ik doe het niet graag, maar wel met liefde..! Als ik dit zo lees zijn mijn ouders dus eigenlijk hartstikke gierig?
Of ben ik gewoon super gul?