Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:33

Waarom vliegt een vlieg zich niet dood tegen een raam ?
Als je ziet met wat een snelheid ze ertegenaan knallen %) :')

Macs

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 15:53

:') ik ga stuk hier haha.
Als mijn ratten mijn huid verzorgen gaat het soms ook best hard, maar echt bijten is meestal 1 keer met een flinke tandafdruk of bloed. Beestje rent daarna ook wel weg. Als dat niet gebeurt, niks aan de hand. Vooral je hand niet wegtrekken :)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 16:06

Pandora2 schreef:

Omdat niet de snelheid bepalend is maar de energie die met de botsing gepaard gaat (en ook op welke manier die energie wordt omgezet).

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 17:11

Ik heb gesolliciteerd voor een nieuwe bijbaan nu mijn contract bij Albertheijn niet word verlengt. Ik kreeg meteen een automatisch mailtje 1 september, dat de beste man op vakantie was en 8 september terug zou zijn om mijn mail te beantwoorden. Alleen nu is het vandaag de 12e alweer, en er zit best vaart achter en ik wil anders verder gaan zoeken, want wat ik anders voor ogen heb is ook nu nog een openstaande vacature. Mijn vraag is, hoelang zouden jullie wachten op antwoord voordat je de volgende gaat mailen?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 17:17

Gewoon de andere ook mailen

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 17:27

oomens schreef:
Pandora2 schreef:

Omdat niet de snelheid bepalend is maar de energie die met de botsing gepaard gaat (en ook op welke manier die energie wordt omgezet).

:)* Bedankt !

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 17:51

fleurtjeuh schreef:

Maar wat als de bios (eerste) dan reageert van ja je mag komen, en vervolgens de ander ook reageert of ik wil komen..?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 17:52

Dan kies je welke je het leukste vindt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 17:56

SavannahNx schreef:
fleurtjeuh schreef:

Maar wat als de bios (eerste) dan reageert van ja je mag komen, en vervolgens de ander ook reageert of ik wil komen..?

Dan ga je bij allebei op gesprek. Geen oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 18:13

Okee thanks! Ga ze beiden mailen :)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 20:03

Hoe zit het eigenlijk met IP-adressen op een telefoon? Past die zich aan met het wifi-netwerk of blijft het adres verbonden aan de telefoon? Of werkt dat anders?

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 20:12

Ik weet in ieder geval dat dit bij het gebruik van mobiel netwerk telkens veranderd. Voor mijn loonstroken moet ik namelijk inloggen en elke keer als ik dat via mobiel netwerk doe geeft ie aan "onbekend IP-adres er is een link naar u gemaild". Superirritant :')

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 23:53

Ik probeerde te slapen maar er kwam ineens een belangrijke vraag in mij op: Hebben dieren een gevoel voor humor?

Soms als wij een dier iets grappigs vinden doen zeggen we dat het beest humor heeft, maar bestaat dit in de dierenwereld? Kan een dier echt bewust grappig zijn en gevoel voor humor hebben? Hebben dieren lol met elkaar?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 00:00

Confession schreef:
Ik probeerde te slapen maar er kwam ineens een belangrijke vraag in mij op: Hebben dieren een gevoel voor humor?

Soms als wij een dier iets grappigs vinden doen zeggen we dat het beest humor heeft, maar bestaat dit in de dierenwereld? Kan een dier echt bewust grappig zijn en gevoel voor humor hebben? Hebben dieren lol met elkaar?

Ik heb raven hier dingen zien doen die moeilijk anders zijn uit te leggen dan gevoel voor humor hebben, of tenminste gemotiveerd worden door amusement....

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 02:56

Als ik soms de blikken van mijn maatjes zie, dan denk ik dat ze toch een bewust gevoel voor humor hebben; maar wellicht vermenselijk ik het wel

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 06:37

sowieso mensenapen wel, maar de rest weet ik eigenlijk niet.
Mijn pony staat altijd mn hond uit te dagen vanaf de andere kant van het hek, en dan ziet het er toch wel echt uit alsof ze het grappig vindt :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 07:42

Die van mij zag lachen volgens mij wel als een soort beloning.
Deed altijd gekke dingen, neus in een pion steken en er mee rondrennen, dingen pakken en ermee zwaaien. En dan heel trots kijken als je stond te lachen. Spelen met honden deed hij ook... handoek vastpakken, samen eraan trekken en dan opeens loslaten, als de hond dan opeens weg schoot omdat hij het opeens los liet stond die heel blij met zijn hoofd te zwaaien.
mijn paard kon andere paarden wel 'pesten' en dan daarna heel tevreden kijken :')
Zoals met een afgewaaide tak van een boom in zijn mond achter zijn vriend aan rennen die er doodsbang voor was. opeens tegen de bakrand schoppen en dan jubel jubel als de hele les in het rond vloog. Hij liet graag andere paarden schrikken. :+
Als hij zulke dingen deed keek die je altijd aan en reageerde hij echt op je lach reactie. Hij werd er echt blij van zeg maar.

Maar of het echt humor was? Ik weet niet of wij dat vermenselijkten. Ik en vele met mij vonden het iig een erg komisch paard. :+ Mijn merrie was bijvoorbeeld heel anders, die had niet dat echte clowns gedrag als Uni.
Maar het kan ook zijn dat die in de loop van de jaren had geleerd dat lachen goed was ofzo en hoe hij het moest veroorzaken :')

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 14:27

Kan het zijn dat er vanwege de orkaan Irma, nu hier in NL zo veel windkracht/regen/storm is? Of liggen die twee niet met elkaar in verband?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 14:35

IsaCalixa schreef:
Kan het zijn dat er vanwege de orkaan Irma, nu hier in NL zo veel windkracht/regen/storm is? Of liggen die twee niet met elkaar in verband?

Nee, dat staat compleet los van elkaar.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 14:40

Emmaa_ schreef:
IsaCalixa schreef:

Nee, dat staat compleet los van elkaar.

Omdat het toch te ver uit elkaar ligt?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 14:42

Nee hoor. Het weer in Afrika kan invloed hebben op ons weer. Dus dit ook

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 14:46

Maar Centraal en Noord Amerika ligt toch nog een héél stukje verder op dan Afrika. :))

Deze map geeft super mooi de wind richtingen aan. Je ziet dus in de Caribbean een grote storm (Jose of is die al afgewaaid?), maar zelfs op de noordzee zijn wat rode plekjes te zien. Deze komen however van noordelijke richting dus hebben niet veel met de tropische stormen van het moment te maken.

https://earth.nullschool.net/#current/w ... ,36.67,306

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 14:50

ja bij de wadden kleurt het licht rood op, super gave link trouwens

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 14:53

Ja ik vond 'm net toevallig toen ik op 'wind map' googlede. Ik had eigenlijk gehoopt een kaart met van die lucht druk bellen te vinden maar deze is 10x zo cool :D

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 14:54

Leuke site is dat Piekosjj!
Maar geeft bij mij juist het beeld dat het allemaal (indirect) wel met elkaar te maken heeft, alle windstromen lopen in elkaar over.