Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:48

Om die 2 euro zou ik niet moeilijk doen wanneer je graag iets wil. Even op en neer rijden is al duurder.

Ik heb ook geen wisselgeld in huis, en het is wel voorgekomen dat iemand niet gepast had. Iets was €50,- maar hij had 3x20,- heb toen via internet 10 terug betaald.
Een ander zou 15 euro betalen, maar had alleen 50 of 10. Tja, ik kan niet wisselen en voor tien kreeg ie het niet mee. Kijkt ie bij zijn muntgeld en haalt er zo 5 euro tussenuit. Hij kon het proberen ja :+

Lienek

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:47

Ik vraag het daarom ook altijd van te voren. Of ik heb het al gepast of standaard de vraag of ze eventueel kunnen wisselen. Ik had natuurlijk ook zoals bij sommige is voorgekomen gewoon met niet gepast geld kunnen aankomen. Dat vind ik asocialer dan dat ik er van baal dat de communicatie niet goed loopt.

Maar het is opgelost.
Ik bedacht me dat ik ergens nog kleingeld verstopt had. 1 en 2 eurocenten die ik had opgeborgen omdat ik er zo'n hekel aan heb!
En echt met 10 eurocent over in totaal heb ik het bijelkaar.
Het is alleen wel dus voornamelijk 1 en 2 euro cent. Paste ook net in het grote smintdoosje.
Maar ik heb het gepast.
Had ook mijn vriend al gevraagd om anders na zijn werk te wisselen maar zo is het helemaal makkelijk. Ik van het (vergeten) kleingeld af en zij gepaste betaling.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:50

Als ik de verkoper was zou ik die niet aannemen daar mag je namelijk nergens meer mee betalen :n geen idee eigenlijk of je het wel nog bij de bank in mag leveren

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:54

F_inley schreef:
Als ik de verkoper was zou ik die niet aannemen daar mag je namelijk nergens meer mee betalen :n geen idee eigenlijk of je het wel nog bij de bank in mag leveren

Eén en twee cent is gewoon wettelijk betaalmiddel hoor!
Een aantal winkels nemen ze niet aan, net zoals 100 en 200 en 500 euro briefjes. Maar ze zijn nog altijd betaalmiddel!
En bij de bank inleveren kan sowieso. Weet dat Lidl en Xenos ze bv wel gewoon aannemen. https://nl.wikipedia.org/wiki/Wettig_betaalmiddel

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:58

Ik zou er ook niet blij mee zijn. Je kunt ze, op inderdaad de aldi en lidle na, nergens mee betalen. Wettig betaalmiddel of niet, ze nemen het gewoon niet aan. -O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:59

Bij ons in de buurt geen bank. Ik zou het ook niet aannemen.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:15

Het staat dus ook letterlijk dat iemand niet verplicht is om 50 of meer munten per betaling te accepteren...
Ik krijg echt een beetje het idee dat je de verkoper bewust een hak probeert te zetten om de communicatie, je doet net of ze dankbaar moet zijn dat je met kleingeld aan komt zetten.
Vroeger was onze bloemist dol op kleingeld en voor de rest ken ik het alleen als geintje met een cadeautje om met veel kleingeld aan te komen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:20

Ik heb hetzelfde idee als Lux. Als ik de verkoper zou zijn zou je naar je dekje mogen fluiten :=

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:21

Hier idd het zelfde idee

En het is misschien een wettig betaalmiddel ze nemen het echt haast nergens aan waar ik kom

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:23

Nou ja ze heeft niks gezegd over welke munten het dan moeten zijn.
Ze kon zelf niet wisselen en zoals hierboven al gezegd wordt het is en blijft nog steeds een wettig betaalmiddel.
Het is dan toch gepast? Het gaat om ongeveer 3 euro aan 1 en 2 eurocentjes. De rest is 10/20 cent.

Ik ga me er in ieder geval niet meer druk om maken. Dit is het en anders niet.

En zoals ik net zeg het is dat ik er aan denk want ik heb verder geen klein geld in huis.
Ik ben die aannames (alweer) zo beu.
Als ik die verkoper een hak wilde zetten kwam ik wel met te weinig geld aan dat liet ik dat klein geld in 1 en 2 eurocentjes toch zitten.
Het gaat erom dat ik het juiste bedrag wil betalen voor het juiste product.

Ik zal haar wel appen of 1 en 2 eurocentjes oke is. Dan heb ik haar in ieder geval wel ingelicht. Aangezien we hier allemaal bokkers hebben die vinden dat ik iemand een hak probeer te zetten of op te lichten.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:23

Na ja...dat bedoelde ik dus de hele tijd al...dat je het gaat afzeggen is niet erg maar je schrijft zelf in je 1e stukje: nu zegt ze af en of ik morgen kan komen. Ik schrijf morgen dat ik dan niet kan...dat was dus mijn punt: als je het hier al schrijft, waarom dan wachten tot de dag erop met de verkoopster een bericht te sturen?

En voor winkels moet je door een voor jou onbekend dorp? Waar doe je dan je boodschappen? Sorry...maar volgens mij moet je leven best zwaar zijn als zelfs dit al zo moeilijk gaat...en nee, ik hoef geen pb met de emailwisseling. Zo interessant vind ik het nou allemaal ook weer niet :)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:25

Jeetje Lienek. Ik lees nu jouw laatste reactie maar echt: grow up! Die slachtofferrol die je nu aanneemt staat je totaal niet.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:33

Lienek schreef:
Nou ja ze heeft niks gezegd over welke munten het dan moeten zijn.
Ze kon zelf niet wisselen en zoals hierboven al gezegd wordt het is en blijft nog steeds een wettig betaalmiddel.
Het is dan toch gepast? Het gaat om ongeveer 3 euro aan 1 en 2 eurocentjes. De rest is 10/20 cent.

Had je dan gewillen dat de verkoper had gezegd ik wil dat je die €8,- in briefje van €5,- en 3x €1,- doet? dan was de verkoper weer een zeur geweest :+

en €3,- in 1 en 2 centjes zijn er wel heel veel he :')
ik zou dat ook niet aannemen als verkopen zijnde, kun je niet het bij de verkoper met haar via de bank overmaken dan?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:36

Als je hier bij mij mee kwam aanzetten ging je zonder dekje weer naar huis. Wettig betaalmiddel of niet, ik zou me in de zeik genomen voelen met zoveel kleindgeld.

Idd per bank overmaken, desnoods ter plekke zodat ze ziet dat je dit hebt gedaan.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:41

IHN schreef:
Na ja...dat bedoelde ik dus de hele tijd al...dat je het gaat afzeggen is niet erg maar je schrijft zelf in je 1e stukje: nu zegt ze af en of ik morgen kan komen. Ik schrijf morgen dat ik dan niet kan...dat was dus mijn punt: als je het hier al schrijft, waarom dan wachten tot de dag erop met de verkoopster een bericht te sturen?

En voor winkels moet je door een voor jou onbekend dorp? Waar doe je dan je boodschappen? Sorry...maar volgens mij moet je leven best zwaar zijn als zelfs dit al zo moeilijk gaat...en nee, ik hoef geen pb met de emailwisseling. Zo interessant vind ik het nou allemaal ook weer niet :)

Ik had in eerste instantie gezegd dat het helemaal prima was. Omdat ik er dus vanuit ging dat wisselen geen probleem was.

Ik woon zelf nogal op een onlogische plek en direct naast een snelweg. Dus snelweg op en snelweg af is de route. Ik kom dus niet langs mijn eigen dorp dat is direct al 10 minuten om. Maar IHN ik vind je echt verschrikkelijk onaardig overkomen ik doe alleen even mijn ergernis delen. Ik zie hier zo vaak mensen die balen als er weer wordt afgezegd en dan mag ik het met mijn toevoeging niet. Apart.

Maar ik heb haar geappt en gevraagd of 3 euro in klein geld goed is en ze vind het oke.

Dus stop met zeuren ik had ook gewoon helemaal niet kunnen opkomen dagen of haar kunnen negeren want dat gebeurt ook vaak genoeg.
Ik wil het ook netjes oplossen maar had gisteravond echt een baalmomentje toen ik wakker werd en het berichtje las.

Bank overmaken willen overigens veel mensen niet omdat daar veel mee gesjoemeld wordt. Dit had ik een tijdje terug?, we hadden afgesproken dat ik het per bank zou overmaken. Was een flink bedrag en een paar uur van te voren kreeg ik bericht dat ze het toch niet vertrouwde en dus ging de koop toen niet door.
Dus ik heb dat nu ook niet aangeboden omdat ik daar zelf een slechte ervaring mee heb.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:41

Dat kan ook prima destijds kwam iemand mijn kookplaat ophalen dat had ze contant maar toen zag ze dat ik mijn hele inboedel weg deed en zag mijn salon tafel ( die niet op internet stond omdat ik twijfelde net maand geleden gekocht ) staan en wilde die heeeeel graag hebben en zag dat ik haar er zo blij mee maakte. Die heeft toen ook per bank gedaan en laten zien

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:45

Oei, dit is toch wel heel erg moeilijk doen om het moeilijk doen in mijn ogen. Als ik de verkoper was dan kon je inderdaad gewoon weer naar huis zonder dekje. Dit soort gedrag zit toch niemand op te wachten?

Jij hebt die centen opgeborgen omdat je er een hekel aan hebt en vervolgens zadel je een ander er mee op.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:45

Dit is dan ook altijd de reden dat ik vaak bedragen helemaal afrand naar 20 of 15 bijv nooit 16 of 18 ofzo als ze het komen halen overmaken maakt me nooit wat uit wat voor bedrag het is :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:46

Lienek schreef:
Maar ik heb haar geappt en gevraagd of 3 euro in klein geld goed is en ze vind het oke.

6x 0,50 is ook in klein geld... :+

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:48

Kentaro schreef:
Lienek schreef:

6x 0,50 is ook in klein geld... :+

alles van €0,01 tot €2,- is toch klein geld? :D

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:50

Nog een kleine edit; hoewel 1 en 2 cent wettige betaalmiddelen zijn mag een winkelier deze gewoon weigeren. Net als ze 100 en 200 euro biljetten mogen weigeren.

Maar even niet om het een of ander. Je loopt enorm moeilijk te doen dat je om moet rijden, dat het ver is. Wat als je nu dat dekje niet meekrijgt? Dan kun je onverrichter zake naar huis en heb je dubbel de afstand gereden.

Ik zou nog even nadenken en eieren voor mijn geld kiezen. No pun intended.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:52

Lienek, ging de verkoopster niet akkoord met online overmaken? Ik snap eigenlijk waarom ze zo moeilijk doet :o

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:54

Als iemand mij vraagt is kleingeld goed, denk ik niet aan euro centjes.
Ik krijg ook echt het gevoel dat je moeilijk doet voor het moeilijk doen.

Ik woon ook afgelegen, dichtstbijzijnde super is 5 kilometer, maar daar kom ik ook nooit langs.
Overigens als ik naar mijn werk rij kom ik langs geen 1 winkel. Daar zou ik ook voor om moeten.
Maar ik heb nooit bedacht om euro centjes te gaan betalen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:55

Zullen we ophouden over die centjes?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:59

Ik heb netjes gemeld dat het om 1 en 2 centjes ging en ze vond het oke. Dus niet kleingeld in het algemeen.

Maaikemuis misschien moet je even verder lezen.. ik heb haar gevraagd of het een probleem was. En dat is het niet.

@cayenne daar heb ik zelf een slechte ervaring mee. Dat de verkoopster het uiteindelijk toch niet vertrouwde en ik al voor niks naar de rabobank was gefietst om het direct te laten overmaken (om er daar achter te komen dat het logo er nog hing maar de bank zelf er al niet meer zat) en overmaken via rabobank bankieren en bankieren in het algemeen wilde ze dus niet meer omdat haar ouders dat dus niet vertrouwden.
Terwijl het haar idee toen was. :+
Dus dit heb ik nu ook niet geopperd.

En ik heb net al meermaals gezegd dat ik het gevraagd heb of het oke is dus de verkoopster weet ervan!
Jeetje joh. Drama.