Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xTammyy

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:20

Er ging geen fluit oid, ook echt geen idee waarom ie dicht ging.
Deur ging dicht, een jongen zat klem en vervolgens ging ie weer open.

Helderder? :+

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:20

Ja dat zal die storing zijn. Stonden ze ook niet helemaal open?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:47

Weet iemand hoe het morgen met het ov zal zijn ivm het weer?
Ik moet van belgie naar nederland. Is het handig om eerder dan half 6 savonds te vertrekken?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:49

Geen idee... ik zou wel wat marge inbouwen en wat eerder weggaan dan je normaal zou doen, ja.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:50

Szan schreef:
Geen idee... ik zou wel wat marge inbouwen en wat eerder weggaan dan je normaal zou doen, ja.

Oke zoiets dacht ik al.
Maar wil niet eerder weg eigenlijk maar wil wel thuiskomen natuurlijk..

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:09

Where to begin? Ah, kapotte wissel, geen stoptreinen richting Dordt (die ik altijd neem), alleen intercities (rijden mijn station altijd voorbij want ik werk in Barendrecht!)... Dus tja... En storing duurt voort tot 8 uur 's-avonds..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:28

HorseyDude schreef:
Where to begin? Ah, kapotte wissel, geen stoptreinen richting Dordt (die ik altijd neem), alleen intercities (rijden mijn station altijd voorbij want ik werk in Barendrecht!)... Dus tja... En storing duurt voort tot 8 uur 's-avonds..

Had ik richting Delft... gelukkig rijden er ook bussen (wat wel 2x zo lang duurt, had een zitplek weten te veroveren gelukkig :') )

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 17:59

Warboel schreef:
xTammyy schreef:
Haha lucky you!

Ik had van de week geen ergernis, wel een apart iets.
Aangezien ik op krukken loop, stonden een aantal mensen te wachten tot ik de trein in was. Sta ik net binnen, gaat de deur opeens dicht en zat er bijna iemand klem :? Kei raar, want stonden nog best wat mensen buiten dus conducteur had t wel kunnen zien :=

Oh, dat deed mijn trein (VIRM) gisteren ook. De deuren waren niet helemaal open gegaan (was ook een heel gedrang met naar buiten gaan haha, in plaats dat iemand nou even nog een keer op het knopje drukt maar nee) dus ik loop tussen die deuren door hoor ik ineens die welbekende "prrrrrrr" dat ze dichtgaan _O- Ik ben inmiddels krukloos maar springen kan ik nog niet, dus ik half super dramatisch hals over kop naar buiten gestruikeld en die man na mij zat er dus tussen := En daarna gingen ze zo prrrrrrrr weer netjes open :D Helemaal, deze keer.

Wat Inoterry dus zegt!

Dan heeft die man achter je geluk gehad dat het niet die enge guillotine-KLAPdeuren van de oude coupétreinen waren.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 18:07

Ze waren al wel een tijdje helemaal open!
Maar ach niks ernstigs gebeurd, was een intercity in [***], mocht dat voor iemand verduidelijken wat voor soort trein t was.

Ergernis nu is dat m'n trein vertraging heeft en ik dus de overstap niet haal. Die 12 minuten die we eerst hadden was te veel, nu 3 is toch wel erg weinig speling :=

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 18:09

De intercity in Zeeland is inderdaad een VIRM en staan in dat geval meestal lang genoeg open dat er 3 à 4 mensen uit kunnen stappen voor hij weer dicht gaat.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 18:21

Nou inderdaad oomens :=
Ah ja die in Zeeland zijn meestal VIRMs ja, die ik gisteren had was hetzelfde traject dus misschien was het wel dezelfde trein met deur-kuren :+

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:06

Nu weer iets.
We staan al 10 minuten op de machinist te wachten :+
Gelukkig heb ik weekend..

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:12

Ja naar Schiedam was een ramp vandaag :')
IC die sinds deze week niet meer op Schiedam stopt, andere IC die maar tot HS reed en de sprinters reden helemaal niet _O- Top!

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:16

Bus 12 in Utrecht had vanmiddag kuren. In plaats van de harmonicabussen waren het nu normale bussen. Gelukkig wel veel achter elkaar, waardoor ik nog wel kon zitten. Helaas stond de bus tot Galgenwaard wel in de file. Mijn trein was mega druk, maar reed wel. Er bleek een storing tussen Gouda en Rotterdam. Nu lekker thuis.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:26

Ik had vanochtend echt even mazzel :)
Eerst had de trein van Kampen naar Zwolle 5-10 minuten vertraging, dus die heb ik toen genomen ipv de bus.
(Als ik met de bus zou gaan was ik 6 minuten later in Groningen, maar kon ik met de intercity en hoefde ik niet in de kou te wachten. Met de trein zou ik met de sprinter moeten, en dat vind ik irritant, of dus 25 minuten in de kou op de intercity wachten.)
Vervolgens kom ik in Zwolle, heeft de intercity naar Groningen een kwartier vertraging en kan ik dus direct doorlopen en instappen :) Dus dankzij die vertragingen was ik een kwartier eerder in Groningen en heb ik ook niet in de kou hoeven wachten :Y)

Lekker onsamenhangend..
Moraal van het verhaal: Dankzij 25 minuten vertraging op de borden was ik 15 minuten eerder op mijn bestemming *\o/*

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:34

Iejoorr schreef:
Ja naar Schiedam was een ramp vandaag :')
IC die sinds deze week niet meer op Schiedam stopt, andere IC die maar tot HS reed en de sprinters reden helemaal niet _O- Top!

Ja! Die IC naar Dordrecht, die stopt niet meer op Schiedam maar toch soms wel :') Snap er niks van!

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:26

Pff weer gerend op rotterdam centraal. De conducteur vond het erg grappig. Maar had al vertraging doordat de ic brussel maar tot roosendaal reed en vervolgens een seinstoring en had geen zin om 4 uur te reizen door de aansluiting te missen.
Ben helemaal kapot maar zit tenminste in de trein naar utrecht.
Had serieus 1 minuut om van spoor 9 of 10 naar 14 te rennen. Snap nog steeds niet hoe ik het voor elkaar krijg

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:57

Talent. Gooi het maar gewoon op je talent O:)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:58

Femek2902 schreef:
Ik had vanochtend echt even mazzel :)
Eerst had de trein van Kampen naar Zwolle 5-10 minuten vertraging, dus die heb ik toen genomen ipv de bus.
(Als ik met de bus zou gaan was ik 6 minuten later in Groningen, maar kon ik met de intercity en hoefde ik niet in de kou te wachten. Met de trein zou ik met de sprinter moeten, en dat vind ik irritant, of dus 25 minuten in de kou op de intercity wachten.)
Vervolgens kom ik in Zwolle, heeft de intercity naar Groningen een kwartier vertraging en kan ik dus direct doorlopen en instappen :) Dus dankzij die vertragingen was ik een kwartier eerder in Groningen en heb ik ook niet in de kou hoeven wachten :Y)

Lekker onsamenhangend..
Moraal van het verhaal: Dankzij 25 minuten vertraging op de borden was ik 15 minuten eerder op mijn bestemming *\o/*

Ik heb dat hier ook altijd, ideaal hè :'). Als de sprinter 5 minuten vertraging heeft kan ik daar nog bij mee en vaak is het ook zo dat als de bus wat vertraging heeft ik met het korte-rondje busje mee mag. Scheelt een kwartier!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:41

Twee kinderen die de hele tijd heen en weer rennen door de sprinter. Please het is hier geen speeltuin!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:45

Flying_Angel schreef:
Twee kinderen die de hele tijd heen en weer rennen door de sprinter. Please het is hier geen speeltuin!

Kwestie van op een strategisch moment even je voet in het middenpad leggen. Zijn ze gelijk wat verder met wisselen. }>

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:51

Of hopen op een plotselinge wissel of bocht..

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:55

Yesss de trein naar belgie staat weer stul.. hadden om 20.48 moeten vertrekken en staan nog steeds op perron roosendaal.
Op de app geven ze al 10 minuten vertraging maar ipv dat de conducteurs even omroepen wat er is of in ieder geval iets doorgeven blijft het akelig stil.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:26

De trein rijdt niet en t sprintertje zit over vol. Ik maak dus alweer een rechtsomkeert helaas. Komen nu allemaal mensen binnen die de sprinter niet konden in deze trein.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 08:07

Stroomstoring in Amsterdam ofzo, dus treinen rijden niet -O- (kan na uiteraard niets aan doen) dan maar ff kijke hoe ik dan naar Rijswijk kom