Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chasingmood

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:21

Helaas vinden over het algemeen de reguliere kijkers van sportjournaal oid paardrijden niet interessant.
Helaas inderdaad

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 18:22

Ja blijkbaar, maar op deze manier gaat dat natuurlijk ook nooit veranderen ;(

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 18:31

Nikass schreef:
Waarom je overal op Tv een overzicht krijgt van atletiek en voetbal van afgelopen week en nergens meer de naam Dubbeldam genoemd wordt -:(- Mag toch hopen dat hij sportman van het jaar wordt (had hij vorig jaar al moeten worden!!)
Een beetje meer erkenning zou op zijn plaats zijn :roll:

Geen idee hoe het op tv was, maar bij Langs de Lijn is afgelopen weekend toch uitgebreid aandacht besteed aan het gebeuren in Aken, compleet met analyses van Laurens van Lieren.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 18:35

Ik vraag me oprecht af of er niet zoiets bestaat als een onderbewust zijn dat je daadwerkelijk met iemand anders kan verbinden. Op sommige momenten heb ik daadwerkelijk wel eens gedacht aan iemand (of diegene nog wel eens aan mij dacht) die ik bijvoorbeeld al een lange tijd niet meer sprak, en vervolgens kreeg ik dan ineens een berichtje of app'je van diegene, out of de blue.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 19:20

Courses schreef:
Ik vraag me oprecht af of er niet zoiets bestaat als een onderbewust zijn dat je daadwerkelijk met iemand anders kan verbinden. Op sommige momenten heb ik daadwerkelijk wel eens gedacht aan iemand (of diegene nog wel eens aan mij dacht) die ik bijvoorbeeld al een lange tijd niet meer sprak, en vervolgens kreeg ik dan ineens een berichtje of app'je van diegene, out of de blue.

Ohhh ja! Of als je een gesprek zit te voeren en je vraagt (zonder ook maar een idee te hebben van het antwoord) iets (zoals 'hoe lang duurt dat dan, hoe duur was dat dan' etc.) en je denkt heel hard in je hoofd het antwoord wat jij gokt, en dan is het zo! :oo

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 20:22

Ik vraag me af hoe lang de 'business' van een mug duurt. Van prikken, beetje gif geven en spuiten zeg maar...

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 20:29

AmyII schreef:
Ik vraag me af hoe lang de 'business' van een mug duurt. Van prikken, beetje gif geven en spuiten zeg maar...

Nooit lang genoeg om hem plat te slaan, zodat ie je nog een keer kan steken |o

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 20:29

:')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 20:42

Waarom in het Engels een vlinder een botervlieg heet (als je het letterlijk vertaald dan...), wie weet waar het wel van af komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 20:59

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:03

Ha ha, hadden ze toen alleen saaie vlinders blijkbaar, die inderdaad boter kleurig waren, wij blij met de kleurenpracht die ze ook hebben. En dat ze op gekarnde melk afkomen, hmmm.
Thanx voor het antwoord.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:05

amkeVH schreef:
Helaas vinden over het algemeen de reguliere kijkers van sportjournaal oid paardrijden niet interessant.
Helaas inderdaad

Wellicht heeft dat met 't feit te maken dat het om het WK atletiek gaat vs EK ruitersport. Atletiek is een grotere, bredere, meer beoeffende sport (hoe veel mensen in NL lopen wel niet hard?) en ook een stuk bereikbaarder dan de ruitersport. En een WK is natuurlijk net een tandje meer dan een EK. Niet gek dat dat meer zendtijd en aandacht krijgt dan een EK :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 22:53

Courses schreef:

Ik word niet vaak gebeld, maar vaak heb ik dan wel dat ik mijn telefoon al in handen heb omdat ik denk dat ik gebeld word en een paar seconden later gaat de telefoon ook af. Of je denkt idd aan iemand die je lang niet gesproken hebt en dan krijg je daar ineens een appje van. Heel weird.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 23:28

Ik vraag mij wel eens af hoe ik meer een ochtendmens kan worden.
Ben echt een avondmens en hoewel ik echt niet laat naar bed ga, gaat die ochtend altijd zo traag.
En nee ik probeer er niet aan toe te geven.

Niet zo erg als je vrij bent,... maar op mijn werk kom ik pas echt los na 10.00 uur.
Bij een hele erge lome dag, compenseer ik dat door in de pauze door te gaan en/of over te werken.

Zijn er tips? En nee niet in avond werken anders dan heb ik een date met een viervoeter.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 23:42

Wat je er aan kan doen.. Wist ik 't maar. Ik begon pas om 10 uur vanavond een beetje op gang te komen met m'n schoolwerk, nu - om 11.30 - ben ik op m'n best en raas ik d'r als een trein doorheen. Ik kan dus ook prima tot een uurtje of 2/3 in de nacht doorwerken. Beetje jammer dat ik toch wel vroeg op 'moet' staan van mezelf anders vliegt m'n hele dag/nachtritme op z'n kop - letterlijk!
Wellicht interessant filmpje voor je Knert;

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 23:51

Nikass schreef:
_Karlijn schreef:
Is het ook. Er zijn verschillende theorieën over, ik denk persoonlijk dat het een overlevingsmechanisme is (als reactie op trauma's in de jeugd of om niet te hoeven voelen bijvoorbeeld). Het is een combinatie van biologische, psychologische en omgevingsfactoren, zoals bij de meeste persoonlijkheidsstoornissen.

Het is een scheefgroei in de persoonlijkheid. Als er tijdens het vormen van de persoonlijkheid (ongeveer tot je twintigste jaar) dingen verkeerd gaan, veelal pedagogische en affectieve verwaarlozing, ernstige geweldservaringen enz dan KAN er een persoonlijkheidsstoornis ontstaan. Het is geen aangeboren ziekte want je persoonlijkheid is nog niet gevormd bij je geboorte. Een persoonlijkheidsstoornis is niet te genezen. Je kunt er tot op zekere hoogte mee leren omgaan. Meestal wordt het gedrag wat milder als mensen ouder worden (40+)
Hoewel er sprake kan zijn van een beperkte gewetensfunctie, lijden mensen vaak erg onder hun stoornis (ook al merk je dat als buitenstaander niet en kunnen de mensen met een stoornis dat zelf vaak ook niet goed verwoorden)
Mensen met een persoonlijkheidsstoornis zoals antisociaal zijn moeilijk of niet in staat tot zelfreflectie.

Maar dat is ook best lastig want hoe weet je nou van jezelf dat iets niet normaal is. Zeker een narcist is vol van zichzelf en weet dat ook naar de buitenwereld te vertalen. Is ook niet antisociaal maar juist heel sociaal.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 10:37

Citaat:
Het is een scheefgroei in de persoonlijkheid. Als er tijdens het vormen van de persoonlijkheid (ongeveer tot je twintigste jaar) dingen verkeerd gaan, veelal pedagogische en affectieve verwaarlozing, ernstige geweldservaringen enz dan KAN er een persoonlijkheidsstoornis ontstaan. Het is geen aangeboren ziekte want je persoonlijkheid is nog niet gevormd bij je geboorte. Een persoonlijkheidsstoornis is niet te genezen. Je kunt er tot op zekere hoogte mee leren omgaan.Meestal wordt het gedrag wat milder als mensen ouder worden (40+)
Hoewel er sprake kan zijn van een beperkte gewetensfunctie, lijden mensen vaak erg onder hun stoornis (ook al merk je dat als buitenstaander niet en kunnen de mensen met een stoornis dat zelf vaak ook niet goed verwoorden)
Mensen met een persoonlijkheidsstoornis zoals antisociaal zijn moeilijk of niet in staat tot zelfreflectie.

Gelukkig is dit niet waar: een "persoonlijkheisdsstoornis" is echt heel erg goed te genezen.

Handicap nummer 1: de taal. Het woord hoort volgens sommige psychologen afgeschaft te worden: het doet schade, overbodige schade. Mensen krijgen het gevoel aangepraat, dat zijzelf fout zijn, tot. in de kern.
Nou, dat staat nog maar helemaal te bezien op het moment dat de diagnose wordt gesteld.
De beter term zou zijn: de lange lijn in je biografie.

Handicap 2: selffulfilling prophesy. Tot zo'n twintig jaar terug gold borderline als een restcategorie, en het waren mensn waartegen gewaarschuwd werd. "Pas op, geloof ze niet, ze proberen je te manipuleren! " Ja, als je niet geloofd wordt als je in acute psychische nood zit, dan ga je dat krijgen.
Pas 5 jaar terug heeft een Nederlandse psychiater een brave uitsplitsing van 4 groepen borderliners gemaakt.
De therapeute professor doctor Marsha Linehan, die een uitstekende therapie ontwierp tegen borderline, heeft pas na haar pensionering bekend gemaakt dat zijzelf ook borderline heeft.

Handicap 3: sommige lui zijn erg vroeg met de diagnose "het deugt niet op de lange lijn van de biografie".
Officieel mag je geen ""persoonlijkheidsstoornis"" toegewezen krijgen voor je 18e verjaardag. - maar de logica is, dat je in feite eerst eens even een tijd op jezelf moet wonen, afstand nemen van je opvoeders etc etc. - dan eventueel therapie tegen de aanwezige problemen. - Mogelijk daarna therapie 'die een steek dieper gaat'.
In sommige gezinnen is het helaas erg functioneel gedrag, om als je een dropje wilt, te zeggen dat je een pepermuntje wil. Dan is "het huis uit gaan" een cultuur schok. Met mogelijk bijbehorende problemen.

Handicap 4: vanwege voorgaande ellende volgt er zelden een therapie die effect kan sorteren.
Voila: "niet te genezen! "
Uiteraard: ook als je alle handicaps opruimt, kan je niet altijd bij iedereen alles weghalen, dat is zo.
Maar de "is gelijk" van 'dit is een persoonlijkheidsstoornis, dus niet te genezen' - nee.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:14

Wie is de oprichter van bokt? Zit die hier ook op bokt?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:22

Volgens mij BartVB en Heike, en zitten beide op Bokt :)

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:44

Bambi1995 schreef:
Wie is de oprichter van bokt? Zit die hier ook op bokt?

Op het profiel van Heike kun je zelfs lezen hoe Bokt is opgericht en hoe het aan zijn naam komt als je dat leuk vindt.
memberlist.php?mode=viewprofile&u=3

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:45

In Heikes profiel is ook helemaal te lezen hoe bokt is ontstaan :)

Edit: ah je was me voor :o

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:45

Wat een geweldig topic, ik ga nog vanaf het begin lezen wat ik allemaal nooit snapte maar wat nu nader is verklaard.

Sommige dingen houden je idd bezig.

Waarom heten het zwart-witjes als het zakje véél meer witte bevat dan zwarte?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:53

Waarom hoor je een ander soort geluid als je warm water in je kop doet dan als je koud water in je kop doet?

Warm water klinkt ' warmer ' hihi

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:40

zal denk ik met het percentage zuurstof te maken hebben die bij warm water anders is dan bij koud water.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:10

Een baby heeft wel degelijk al een persoonlijkheid.. Baby's worden niet met een blanco karakter geboren. Iemand die snel opvliegend is moet meer leren geduld te hebben dan iemand die van nature al een stuk rustiger is.