Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:Waarom je overal op Tv een overzicht krijgt van atletiek en voetbal van afgelopen week en nergens meer de naam Dubbeldam genoemd wordtMag toch hopen dat hij sportman van het jaar wordt (had hij vorig jaar al moeten worden!!)
Een beetje meer erkenning zou op zijn plaats zijn
Courses schreef:Ik vraag me oprecht af of er niet zoiets bestaat als een onderbewust zijn dat je daadwerkelijk met iemand anders kan verbinden. Op sommige momenten heb ik daadwerkelijk wel eens gedacht aan iemand (of diegene nog wel eens aan mij dacht) die ik bijvoorbeeld al een lange tijd niet meer sprak, en vervolgens kreeg ik dan ineens een berichtje of app'je van diegene, out of de blue.
Sjolvir schreef:Waarom in het Engels een vlinder een botervlieg heet (als je het letterlijk vertaald dan...), wie weet waar het wel van af komt?
amkeVH schreef:Helaas vinden over het algemeen de reguliere kijkers van sportjournaal oid paardrijden niet interessant.
Helaas inderdaad
Courses schreef:Ik vraag me oprecht af of er niet zoiets bestaat als een onderbewust zijn dat je daadwerkelijk met iemand anders kan verbinden. Op sommige momenten heb ik daadwerkelijk wel eens gedacht aan iemand (of diegene nog wel eens aan mij dacht) die ik bijvoorbeeld al een lange tijd niet meer sprak, en vervolgens kreeg ik dan ineens een berichtje of app'je van diegene, out of de blue.
Nikass schreef:_Karlijn schreef:Is het ook. Er zijn verschillende theorieën over, ik denk persoonlijk dat het een overlevingsmechanisme is (als reactie op trauma's in de jeugd of om niet te hoeven voelen bijvoorbeeld). Het is een combinatie van biologische, psychologische en omgevingsfactoren, zoals bij de meeste persoonlijkheidsstoornissen.
Het is een scheefgroei in de persoonlijkheid. Als er tijdens het vormen van de persoonlijkheid (ongeveer tot je twintigste jaar) dingen verkeerd gaan, veelal pedagogische en affectieve verwaarlozing, ernstige geweldservaringen enz dan KAN er een persoonlijkheidsstoornis ontstaan. Het is geen aangeboren ziekte want je persoonlijkheid is nog niet gevormd bij je geboorte. Een persoonlijkheidsstoornis is niet te genezen. Je kunt er tot op zekere hoogte mee leren omgaan. Meestal wordt het gedrag wat milder als mensen ouder worden (40+)
Hoewel er sprake kan zijn van een beperkte gewetensfunctie, lijden mensen vaak erg onder hun stoornis (ook al merk je dat als buitenstaander niet en kunnen de mensen met een stoornis dat zelf vaak ook niet goed verwoorden)
Mensen met een persoonlijkheidsstoornis zoals antisociaal zijn moeilijk of niet in staat tot zelfreflectie.
Citaat:Het is een scheefgroei in de persoonlijkheid. Als er tijdens het vormen van de persoonlijkheid (ongeveer tot je twintigste jaar) dingen verkeerd gaan, veelal pedagogische en affectieve verwaarlozing, ernstige geweldservaringen enz dan KAN er een persoonlijkheidsstoornis ontstaan. Het is geen aangeboren ziekte want je persoonlijkheid is nog niet gevormd bij je geboorte. Een persoonlijkheidsstoornis is niet te genezen. Je kunt er tot op zekere hoogte mee leren omgaan.Meestal wordt het gedrag wat milder als mensen ouder worden (40+)
Hoewel er sprake kan zijn van een beperkte gewetensfunctie, lijden mensen vaak erg onder hun stoornis (ook al merk je dat als buitenstaander niet en kunnen de mensen met een stoornis dat zelf vaak ook niet goed verwoorden)
Mensen met een persoonlijkheidsstoornis zoals antisociaal zijn moeilijk of niet in staat tot zelfreflectie.
Bambi1995 schreef:Wie is de oprichter van bokt? Zit die hier ook op bokt?