Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:06

Ik weet niet meer wie nog een bestekset zocht. In het krantje van de Makro staat een 52-delige (6persoons) Sola set voor €24,19 :)

OliLau

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:30

Leuk topic! Mag ik me ook melden? Ik ben zoekende naar een appartement en heb nu op een appartement gereageerd! Dinsdag hoor ik of ik hem heb. Anders zoeken we gewoon rustig verder!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 17:37

Spannend! Sta je al lang ingeschreven?

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:25

Mandyy schreef:
Spannend! Sta je al lang ingeschreven?

Nee, dus waarschijnlijk word ik het niet. Maar ik twijfel zo erg overal over. Doe ik hier wel goed aan, vind ik het wel echt leuk..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:37

Herkenbaar, had ik zelfs na bezichtigen.
Huur het nu 2 maanden waarvan ik er 5 weken in woon en geen enkel moment spijt gehad. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 13:25

Hoi! Mag ik me ook melden? :)

Ik ben xxx en 19 jaar. Met ongeveer een maand ga ik op mezelf wonen! In een appartementje in een klein dorpje. Het is een nieuwbouwproject speciaal voor starters. Ik heb mn eigen kamer, keuken, slaapkamer, berging, schuurtje en tuin! Heb er erg veel zin in.
Kom hier graag mee lezen en praten :)

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 13:26

Klinkt heel erg leuk. Al veel voor de uitzet?
Welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 13:29

Nog niet heel veel, de laminaat vloer krijg ik van mn ouders en paps gaat die leggen, dat scheelt al.
Verder vd week een gratis bank opgehaald, een klippan van IKEA, even nieuwe hoes kopen en ik heb een mooie bank! Heb al heel wat borden en bekers, wat theedoeken en handdoeken gekregen voor mn verjaardag.
Bed, kussen en dekens heb ik al. Ik moet nog een nieuw matras uitzoeken, die ga ik bewust nieuw kopen omdat ik vaak last van mn rug heb, dus dat vind ik wel belangrijk.
Verder eettafel en stoelen, die heb ik gekregen en moet ik nog opknappen. Salontafel net zo.

Ik vind het trouwens lastig om dingen voor me te zien, mensen vragen me vaak van goh wat voor kleuren ga je doen? Ik heb nog werkelijk geen idee, hoe hebben jullie dit gedaan? Vind het lastig me dat voor te stellen hoe alles wordt!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 14:55

Welkom!
Kleuren vond ik ook lastig dus alles is hier neutraal. Wit. In de woonkamer en keuken zijn de kozijnen licht grijs en ook de trap leuning is lichtgrijs. Voor de rest alles wit :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 15:13

Ik heb witte muren, tafels en kasten zijn zwart, wit en hout, bank is dacht ik grijs (moet nog arriveren).
Maar heb oa rode bakken in de vakkenkast, diverse kleuren/printjes plaids en wil wat kleurige kussens, een vloerkleed en andere kleurige accessoires halen.
En zit te denken om zoiets te bestellen en in een lijst op te hangen:
Afbeelding
Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 15:17

Qua accessoires kun je overigens denken aan kussentjes, kleedjes/plaids, fotolijstjes, een (dien)blad met kaarsen (of schelpen of bijv een herfst/kerst/paas thema), placemats/tafelkleed/onderzetters, beeldjes, bloempotten etc.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 16:40

Bij mij ging het snel en onverwacht. Op woensdag bericht dat ik kon bezichtigen, donderdag bezichtigen, vrijdag keuze maken en zaterdag moest ik de verf al uitzoeken omdat ik daarna op vakantie ging en m'n vader de muren al wilde gaan doen.

Heb in de winkel gekeken en een keus gemaakt.
Hal wit.
Woonkamer grijs met witte meubels.
Slaapkamer roze.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:10

In mijn woonkamer heb ik de muren wit op 1 lichtroze muur na, de kozijnen, tv kast en salontafel ook wit, en een grijze bank (roze accessoires). Mijn slaapkamer heeft ook witte muren met 1 lichtblauwe met vlinders (behang) en witte meubels en grijze/zilvere accessoires.

Ik heb van te voren heeeel veel sites doorgebladerd en moodboards gemaakt.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:12

Roze accessoires heb ik ook!
Roze kussens op de bank, roze kussens bij eethoek etc!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:16

Ik heb gewoon een basiskleur gekozen qua meubels: zwart voor de woonkamer en wit voor de slaapkamer.
In 1 van m'n vorige kamers had ik een woonslaapkamer waarbij ik de zwarte expedit als 'muur' heb gebruikt, voorkant was dus zwarte meubels met appeltjesgroene, rode en roze accessoires en de achterkant (slaapkant) was witte meubels met blauw, paars en groen beddengoed en een lila ladekastje, verder weinig tot geen accessoires om de rust te bewaren daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:17

Leuke tips allemaal!

Ik vind paars erg mooi! Maar turquoise ook. Twijfel of ik de kamer paars moet doen en slaapkamer turquoise, of andersom. Heb al wel wat paarse dingen verzameld in de loop der tijd, dus daarom vind ik het wel lastig, heb paarse dingen voor de slaapkamer maar ook voor de kamer...

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:25

Je kan ook 1 wand in kleur doen en de rest wit houden.
Paars kan een ruimte vrij donker maken.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:29

paars en turquoise moeten prima samen kunnen, zeker als het accessoires zijn. :)
Wel een beetje de tinten op elkaar afstemmen natuurlijk, de wat zachtere tinten staan denk ik best mooi samen. :j
En je kunt best hier en daar een felle tint bijvoegen natuurlijk, zijn dat meteen de blikvangers. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:45

Denk idd 1 wand paars, de rest wit. Misschien in de hal nog een wand turquiose doen.
Bedankt voor de tips!

Ben ondertussen druk bezig met dingen uitzoeken en bekijken wat ik per maand kwijt ben. Als ik vragen mag, wat zijn jullie per maand kwijt aan eten?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:55

Woon er nu 5 weken. Eerste maand veel kwijt omdat je dat veel meer nodig hebt (denk aan peper, zout etc).
Ben nu op vakantie dus heb het tot nu toe nog niet goed kunnen bijhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:58

Oke! Vind het wel lastig hoor. Ik hoop dat ik voldoende geld over houd voor mezelf om kleren te kopen en eens wat leuke dingetjes. Daarnaast wil ik iig geld opzij gaan zetten per maand voor de crematie van mn pony.

Wat ik nu heb uitgerekend is dat ik 290 per maand over heb, maar daar moet het eten nog vanaf, kleren, leuke dingen en wat ik opzij wil zetten...
Plus kosten studie, pf...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 23:03

Reken op ong €30,- per week, maar dat kan evt lager als je een beetje handigheid krijgt in het goedkoop boodschappen doen. :)
Ikzelf heb €45,- per week voor boodschappen, kattenvoer en grit, reiskosten en extraatjes waarvan globaal €30,- aan boodschappen besteed wordt (inc grit) en €15,- aan de rest.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 23:34

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 08:28

Welkom amoj! Ik heb heel veel op pinterest gekeken. Daar kun je heel veel leuke ideeën op doen ook wat betreft kleur.

Wij hebben benedrn in de woonkamer/open keuken een muur zacht blauwgroenmint- ergens daar tussen in :p
En boven op de slaapkamer hebben wij wel een heftige kleur. Donker groen/turkooise. De rest is overal redelijk rustig. Lichte gordijnen en zwarte/houten/leren meubels.

Wij zijn inmiddels overgehuisd *\o/*
zo leuk om al mijn verzamelde spullen samen te zien!
De eerste boodschappen waren inderdaad duur :oo alleen maar dingen als afwasmiddel peper zout aluminium folie, vuilniszakken e.d.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 08:36

Aan de eerste boodschappen was ik ook veel geld kwijt. Nu gemiddeld zo'n 30 per week. Investeer zeker in een grote vriezer, dat scheelt zoveel!