Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:21

NeverGiveUp schreef:
Bij mij was het vorige week wel mijn bh... Toen mocht ik doorlopen.
En geen debiel grote cupmaat hoor :=

Gelukkig hoefde ik niet hem uit te trekken of zo iets.

Hebben zij dat bevestigd? Hebben ze je volledig gefouilleerd en toen met de handscanner (zo'n hand apparaat dat piept) na gecontroleerd? (Dat moet als het poortje ook werkelijk piept vanwege metaal, zodra andere voor het oog zichtbare metalen zijn verwijderd)

Als ze je alleen met de hand gefouilleerd hebben en niks hebben bevestigd kan het zijn dat het poortje random heeft gepiept. Een op de zoveel mensen piept hij niet vanwege metaal, maar dus steekproefsgewijs en dan moet de persoon volledig gefouilleerd worden.
Veel mensen denken dan de BH, sommige collega's willen het niet meer uitleggen en knikken maar ja, maar dat is echt zelden zo.

NeverGiveUp

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:24

Ze ging eerst fouilleren en toen vond ze niks, nog een keer controleren en erdoor, toen ging ze met zo'n zwart ding langs me en toen piepte hij daar :D

Toen zei ze dat het mijn BH was, maar misschien was het meer 'random' zoals jij zegt :j

Was wel even bang dat die openbaar uit moest :=

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:29

NeverGiveUp schreef:
Ze ging eerst fouilleren en toen vond ze niks, nog een keer controleren en erdoor, toen ging ze met zo'n zwart ding langs me en toen piepte hij daar :D

Toen zei ze dat het mijn BH was, maar misschien was het meer 'random' zoals jij zegt :j

Was wel even bang dat die openbaar uit moest :=

Dan kan het toch de BH zijn geweest :j heb je een uitzonderlijke haha.
Zolang we over de kleding heen goed de BH kunnen controleren is het vaak oke! Anders was je mee geweest naar de cabine en had je hem alleen even moeten laten bekijken (terwijl je hem gewoon aan hebt hoor!!) :j
Maar nu weer on-topic

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:38

Dreamy schreef:
maralyn schreef:
Ken iemand die een beugel in dr bh had (beugelBH best wel logisch neem ik aan) en daardoor in schiphol tegen werdt gehouden. Ze moest dr bh uit doen in zon kamertje. Eindelijk kon ze gewoon door het detectiepoortje. Best wel vervelend.... wel hilarisch.

Is ze zonder BH er nog een keer doorheen gestuurd?! Mag ik vragen waar je naartoe vloog (binnen of buiten Europa)? Want ik sta zelf bij de check voor vluchten binnen Europa en daar mogen wij echt niet mensen hun BH uit laten doen en nog eens door het poortje sturen zonder BH hoor.
Bh's piepen zelden (behalve als het een heel grote cupmaat is komt het eens voor met een beugel, heb pas 1x in afgelopen jaar mee gemaakt dat dat daadwerkelijk een BH was!!!), en als ze al piepen worden ze in het hokje zelf gecontroleerd en de persoon ook, die hoeft niet nog een keer (helemaal niet zonder BH) door het poortje. :n

Als dit voor een vlucht buiten Europa is geweest dan is het door een ander bedrijf dan de mijne gedaan en dan hebben ze wellicht andere (in mijn ogen wel heel rare) procedures.

Ik niet... Maar een kennis van me.
Volgens mij Kreta, maar weet ik niet zeker hoor!

Ja... Ze kon doorlopen, met dr bh aan dr hand :')

Moet er wel bij zeggen: Is 7 jaar geleden....

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:45

Tss lekker dan, loop je daar met je beha in je hand. :n

Ik heb meerdere keren meegemaakt dat ik door klanten in een winkel werd gevraagd of ik ook wist waar iets lag. Klein detail: ik werk helemaal niet in een winkel. Dus op die momenten was ik zelf ook klant.
Één keer daarvan was ik met mijn zus in de H&M en zei een vrouw tegen mij dat ze een bepaalde broek voor haar dochter zocht. Ik ben maar braaf mee gaan zoeken, die vrouw heeft nooit geweten dat ik zelf ook kwam om kleren te shoppen. En mijn zus maar wachten in de kleedkamer. :=
Een andere keer was ik met mijn moeder in de Action, toen een vrouw vroeg of 'we' ook dubbelzijdig tape hadden. Ik heb toen maar wel eerlijk toegegeven dat ik daar niet werkte maar dat ik haar best wel even wilde helpen zoeken. Uiteindelijk nog gevonden ook. :)
En zo zijn er wel vaker dingen geweest waarbij ik blijkbaar de indruk wekte dat ik ergens werkte.
Dat een andere klant je bijvoorbeeld in de supermarkt vraagt om even te helpen bij het afwegen van groenten of iets dergelijks vind ik niet bijzonder, maar iedere keer was toch weer duidelijk dat men dacht dat ik daar werkte.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:58

Das eigenlijk best wel leuk jolien87, dat mensen jou als medewerken zien :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:59

Wel leuk als je dan bij de betreffende winkel gaat solliciteren... 'Waarom zouden jullie me niet aannemen, jullie klanten denken toch al dat ik er werk' :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 14:50

Neeeee, niet doen, dan zeggen ze: "Waarom zouden we jou betalen, je helpt ze zo toch wel " :D

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:33

Vandaag weer 2 "grappenmakers"...
Ik: Spaart u koopzegels?
Meneer: Nee, ik heb AOW.

Volgende man:
Ik: Wilt u de bon mee?
Meneer: Nee, meneer Dijsselbloem is mijn boekhouder.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:57

miekel92 schreef:
Die van linnke is inderdaad creepy.
Ik werk bij de mac donalds en vooral 's avonds laat hoor je soms ook wel rare dingen.

Kerels van ongeveer mijn leeftijd (21):
'Hebben jullie niet de mac beauty'
Ik: 'uh nee dat bestaat niet'
Die jongen: 'Nee want dat ben jij al
Ik: 'dankje.. denk ik..'

Vrijwel alle gasten als je zegt: '... en dan mag u ZODRA HET KAN doorrijden naar het volgende raam'.
'Ja dat kan niet want er staat iemand voor me' of 'Dan moet ik wel door die auto's voor me heen rijden'
Serieus: als ik een euro'tje kreeg voor elke keer dat ik dat hoor was ik nu stinkend rijk. Ik snap gewoon niet wat daar nog lollig aan is. Hetzelfde voor frikandellen of chinees proberen te bestellen, of een whopper ofzo.. niet origineel |o

En deze vond ik best erg:
Ik was 's avonds laat een bestelling aan het opnemen, het was behoorlijk druk. Aan het eind zeg ik tegen de automobilist: 'Dan wordt het zoveel euro en mag u doorrijden naar het eerste raam astublieft.'
Roept een fietser voor hem: 'Dat kan toch helemaal niet, ho*er!'
Nou had mijn manager dat ook gehoord, ik mocht kiezen om ze er zelf op aan te spreken, het haar te laten doen of ze zelfs weg te sturen.
Ik wist niet precies wie van de groep het was dus zodra ze bij mijn raam stonden heb ik gezegd dat ik niet wist wie het was die het riep dus dat ze deze keer nog hun bestelling kregen maar een volgende keer zouden we ze allemaal niet helpen. Zegt één zo'n bijdehand jochie: 'Nou dan kom ik hier toch niet meer'. Alsof mijn baas wakker zou liggen van die hamburger die hij dan niet bestelt :')
Wat dan wel weer schattig was: achter die jongens stond een ander groepje jongens en meiden en de eerste jongen daarvan zei: 'Maar je bent helemaal geen prutsmuts hoor :(:) '

Zo herkenbaar ja.... Of helemaal blij zijn dat ze geslaagd zijn als het pinnen is gelukt. En dan ook nog verwachten dat ik ze feliciteer.. :')

Had van de week ook weer wat..
Er was iemand doorgereden naar raam twee zonder te betalen bij raam een. Dus ik vraag aan die meneer daar achter of hij een momentje heeft, aangezien die mevrouw voor hem nog niet had betaald. Hij ging gelijk in de verdediging, want hij ging echt niet weer naar achter rijden. Want stel nou dat hij tegen die stenen zou rijden, wie zou dat dan betalen?
Dus ik nog maals vriendelijk gevraagd of hij even een momentje had. Uiteindelijk kwam die mevrouw haar auto uit en liep naar raam een om te pinnen. Ik denk probleem opgelost...

Maar nee, toen moest die meneer nog pinnen. Dus ik geef het pin apparaat aan meneer. Maar nee hij ging eerst nog even een gesprek afmaken (expres) met de persoon naast hem. Uiteindelijk pakte hij het apparaat aan, maar toen vergat ik op het pin knopje te drukken (perongeluk). Meneer ging weer uit zijn plaat. Uiteindelijk toch gezorgd dat het enigszins was opgelost. Scheurde die met piepende en rokende banden weg. Echt... Hoe zielig kan je zijn.

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:21

Heel herkenbaar wat jullie bij de Mc mee maken en dan met name bij de drive. Ik heb er ook 3 jaar gewerkt en daar kom je ook de raarste gasten tegen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:02

Jeetje, dat is ook niet leuk werken zo. :(:)

Vandaag een klant aan de kassa die een verhaal aan het afsteken was over een recept van haar tante waar wijn in moest of zo. "Ja ik kook wel vaker met wijn hoor, maar dan doe ik het niet in het eten!"
Eigenlijk was 'ie best flauw, maar ik moest toch wel lachen. :')

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 23:55

Ach, de super aardige, overdreven vrolijke en de meest grappige mensen maken je dag weer helemaal goed. Mensen die ook echt oprecht dankbaar zijn voor iets wat voor ons normaal is (zoals babyvoeding even opwarmen oid), is zo fijn en leuk om te zien. Dan vergeet je alle lastige of vervelende gasten weer.

Ik weet niet of ik dat al eens verteld had. Meneer kwam bij raam 1 en zegt tegen collega dat het zo'n slet is. Die hebben we meteen zonder eten weg gestuurd. Dat soort dingen accepteren wij dus echt niet.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 00:05

Wij hadden gister een man die door de check wilde. Hij werd geholpen door een Surinaamse collega en toen hem iets niet zinde (ze hielp hem de bakjes op de band te plaatsen) begon hij te roepen dat ze terug moest naar haar eigen land. Haar hele team bestond op dat moment toevallig uit, op 1 iemand na, allemaal Surinaamse collega's. Toen hij dat zag riep hij dat al deze zwarte apen terug moesten naar hun eigen land, en dat hij PVVer was.
Toen het team het niet pikte en de marechaussee erbij werd geroepen, wilde hij van iedereen de naam hebben want ze zouden niet lang meer leven.

Meneer is mooi meegenomen door de marechaussee en mijn collega's hebben aangifte gedaan voor discriminatie en bedreiging.
Bleek meneer dus eerder deze week ook al door de check te zijn geweest en een collega te hebben gediscrimineerd (die ook aangifte heeft gedaan).
Hoop dat die z'n vlucht heeft gemist, bahbah!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 00:10

Wat een stuk ongeluk zo iemand, die zou ik inderdaad ook hebben laten afvoeren.
Was je collega niet overstuur?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 00:15

Konstantine schreef:
Wat een stuk ongeluk zo iemand, die zou ik inderdaad ook hebben laten afvoeren.
Was je collega niet overstuur?

Die van eerder deze week wel echt ja. Omdat de rest van het team het niet door had.
Bij die van gisteren was gelijk het hele team op de hoogte en erbij betrokken, waren meer overrompeld geloof ik. Daarna wel heel erg kwaad, maar gelukkig konden ze gal spuwen bij de rest van onze collega's en elkaar natuurlijk!

Gebeurd wel eens dat mensen niet door "die donkere" (en dat zo zeggen waar diegene bij staat) gefouilleerd willen worden, hoorde ik daardoor ook.
Heb dat zelf nooit gehoord/ben er nooit bij geweest, gebeurd ook niet vaak, maar toch wel eens blijkbaar..

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 00:38

Ik betrap mezelf er altijd op dat ik sta te flirten met de mevrouw die mij fouilleert, pas achteraf denk ik dan, dat vindt ze vast vervelend. :')

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 00:53

Saskiaatje schreef:
Ik betrap mezelf er altijd op dat ik sta te flirten met de mevrouw die mij fouilleert, pas achteraf denk ik dan, dat vindt ze vast vervelend. :')

Nee hoor :D (Kom ook even binnen vallen).

Werkte zelf ook op de luchthaven en ging er vrolijk in mee. Vervolgens werd er wel eens gevraagd of ik mee uit wilde of wat dan ook om dan maar te vertellen dat je het écht bij mannen houdt :=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:31

Gisteren een klant met een stuk kaas...
Daar staat dan dus op 'Goudse kaas - stuk'

"Goh, daar krijg ik zeker wel korting op hè... Hij is stuk, het staat erop!"

Wtf. :')

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:36

Konstantine schreef:
Gisteren een klant met een stuk kaas...
Daar staat dan dus op 'Goudse kaas - stuk'

"Goh, daar krijg ik zeker wel korting op hè... Hij is stuk, het staat erop!"

Wtf. :')

Hahaha :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:44

Hij was wel origineel, in tegenstelling tot de grappen over niks terug krijgen van de belasting...

Tumvum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 14:28

We hadden een tijdje terug een mevrouw betrapt op diefstal van schoenen maar we konden niets bewijzen omdat er geen camera's hangen in ons filiaal (te duur volgens het hoofdkantoor ...). We mogen klanten echter wel altijd een winkelverbod geven als we daar een goede reden voor hebben, mevrouw kreeg dus een winkelverbod aan haar broek. Daar was ze het niet bepaald mee eens en ze heeft de hele winkel door geschreeuwd dat ze ons wel even in elkaar ging rammen en niemand moest hier meer wat gaan kopen want we waren allemaal oplichters. Toen heeft ze in de winkel een sigaret opgestoken, wij de politie dus gebeld. Daarna ging ze snel weg maar toen we met sluitingstijd het geld gingen tellen stond ze ineens weer voor de deur met 2 grote kerels naar ons te kijken, brrr. Wij dus weer de politie gebeld want mevrouw (haar halve familie) staat regelmatig in de krant wegens vechtpartijen etc. dus we vertrouwden het niet. Duurde ontzettend lang voordat de politie op kwam dagen dus we zijn toch maar naar buiten gegaan, we zijn met 6 mensen dezelfde richting opgegaan. Eerst alleen gescheld en bedreigingen van die lui, horen we in eens allemaal voetstappen, kwamen ze dus achter ons aan rennen en ze trapten op de hielen van 1 van mijn collega's. Daarna zijn ze weggegaan en 2 minuten later kwam de politie, volgens mij heeft ze uiteindelijk een boete gekregen nadat er aangifte was gedaan.

Raar volk ofniet dan _-:(

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 14:57

heeeel raar volk tumvum.. ik zou me dan ook niet meer veilig voelen. wel heel goed dat jullie samen zijn gebleven! wie weet wat er was gebeurd, als jullie allemaal je eigen kan op gingen..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 15:03

Oh brrrr tumvum, daar zou ik aardig de bibbers van krijgen! Wij sluiten ook altijd met een groepje en moeten ook bij elkaar blijven tot de deuren op slot zijn en het licht uit gaat, ben ook wel eens bang als er dan van die hangjongeren aan de overkant staan, maar er is gelukkig nog nooit echt wat gebeurd.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:44

Klanten die bij mij gaan lopen zeuren dat er bijv 6,99 staat maar ze 7 euro moeten afrekenen. Dusss... Die klanten kunnen daar nog flink boos over worden terwijl het maar gaat om 1 cent. Of ik er wat aan kan doen. Meestal eindigen ze met, nou dan schrijf ik Rutten wel een brief.

OK maar laat mij er dan voortaan buiten :o